زبان رسمی کشور سوئیس

کشور سوئیس ، کشوری در اروپای غربی می باشد که از شمال با آلمان ، از شرق با کشورهای اتریش و لیختن اشتاین ، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است . این کشور یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است که دو شهر جهانی ژنو و زوریخ از قطب های اقتصادی این کشور هستند . لازم به ذکر است که این کشور مقر بسیاری از سازمان های بین المللی مانند صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است و یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل نیز در این کشور و در شهر ژنو قرار دارد . در ادامه قصد داریم به یکی از موضوعات مهم در مورد این کشور آشنا شویم که آن هم زبان رسمی کشور سوئیس است .

برای اقامت و تابعیت در سوئیس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در سوئیس ” را مطالعه فرمایید .

کشور سوئیس کشوری چند زبانه می باشد و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش به رسمیت شناخته می ‌شوند. 64.4 درصد از جمعیت کشور سوئیس ، زبان آلمانی زبان اول ‌شان محسوب می‌گردد که این زبان در قسمت ‌های شمالی و مرکزی زبان اول می باشد و 22.61 درصد از آنها زبان فرانسوی زبان اول‌ شان است که اکثراً در غرب این کشور زندگی می ‌کنند و 8.33 درصد از مردم این کشور به زبان ایتالیایی سخن می‌ گویند که غالباً در جنوب سوئیس ساکن هستند و تنها حدود 1 درصد از آن ‌ها به زبان رومانش صحبت می ‌کنند که در قسمت جنوب شرقی این کشور هستند . پس می توان گفت که زبان آلمانی سوئیسی و آلمانی استاندارد نسبت به زبانهای دیگر، بیشتر در این کشور رایج می باشد و بعد از آن زبان فرانسه سوئیسی بیشتر از گویش های دیگر رواج دارد. در ادامه قصد داریم بیشتر با زبان های رسمی کشور سوئیس آشنا شویم .

زبان رسمی کشور سوئیس – زبان آلمانی در کشور سوئیس

زبان آلمانی زبان رسمی 17 ناحیه از کشور سوئیس می باشد که حدود 64.4 درصد از کل جمعیت این کشور را شامل می شوند. زبان آلمانی سوئیسی بیشتر رایج است که به چهار گویش محلی صحبت می شود که از زبان آلمانی استاندارد در مکانبات استفاده می شود. در واقع، زبان آلمانی استاندارد اولین زبان رسمی کشور سوئیس است که در زمان شروع مدرسه آموزش داده می شود و دلیل اهمیت آن این است که این زبان ترجمه انجیل را  به زبانی که توسط بسیاری از مردم فهمیده می شود ممکن ساخته است. همچنین روزنامه ها، کتابهای درسی، ادبیات و متون سیاسی نیاز به زبان مشترکی دارند که وجه مشترکی داشته و توسط همه افراد، قابل درک باشد. لذا از نظر رسمیت گویش آلمانی سوئیسی در مکالمات عادی و زبان آلمانی رسمی در مکاتبات استفاده می شود. در شهرهای برن و زوریخ  ، لهجه آلمانی سوئیسی بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داده است ولی در شهر برن، زبان فرانسه به عنوان زبان رسمی  این منطقه شناخته می شود.

شما می توانید برای مهاجرت به سوئیس مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به سوئیس ” را مطالعه فرمایید .

زبان رسمی کشور سوئیس

زبان رسمی کشور سوئیس

زبان رسمی کشور سوئیس – زبان فرانسوی در کشور سوئیس

روماندی ناحیه خاص فرانسوی زبان کشور سوئیس می باشد که شامل استان های جنوا، جورا، واد، و نوشاتل و قسمتهایی از برن است و در والایس و فرایبورگ اکثریت مردم فرانسوی زبان هستند. در کشور سوئیس، تقریباً 1,522,003 نفر به زبان فرانسوی صحبت می کنند که حدود 22.61 درصد از جمعیت کل کشور را شامل می شوند. برخلاف زبان آلمانی سوئیسی که دارای لهجه های متعدد می باشد ، بین زبان استاندارد سوئیسی فرانسوی و زبان استاندارد فرانسوی، تفاوت اندکی وجود دارد که لهجه فرانسوی سوئیسی کمتر تغییر داشته است و زبانی قدیمی و بی همتا و دارای تلفظی متفاوت کلمه ها و عبارات متفارت است. در حقیقت، ناحیه روماندی، سیستم واحدی است که ساکنین فرانسوی زبان کشور سوئیس را با هم متحد کرده است. جالب است بدانید که زبان فرانسوی در کشور فرانسه، همان زبان به کار رفته در مکالمات و مکاتبات در کشور سوئیس می باشد.

زبان رسمی کشور سوئیسزبان ایتالیایی در کشور سوئیس

حدود 8.33 درصد از مردم کشور سوئیس به زبان ایتالیایی صحبت می کنند که در تواحی شامل استانهای تینیکو، دره ی گاندو در والایس، و نواحی جنوبی گراباندن این کشور رواج دارد که منحصراً به این زبان صحبت می کنند . گویش سوئیسی ایتالیائی از جهاتی با زبان ایتالیایی رایج در کشور ایتالیا متفاوت می باشد که هر چند زبان استاندارد ایتالیایی، زبان مکاتبه ای رسمی در این کشور می باشد. گویش دیگر، تیسینیس سوئیس می باشد که بسیار با  زبان فرانسوی در فرانسه متفاوت می باشد . افراد تیسینیس زبان تا حدی از افراد فرانسوی زبان جدا هستند، هر چه این تمایز بیشتر باشد، تعدد گویش ها بیشتر خواهد بود و مردم سوئیس آزادند که از گویش خود و یا زبان استاندارد استفاده کنند.

زبان رسمی کشور سوئیس زبان رومانش در کشور سوئیس

حدود 1 درصد از مردم این کشور به زبانی باستانی به نام رومانش صحبت می کنند که رسماً توسط سه زبانه های گراوبوندان استفاده می شود. اکثر افرادی که به این زبان صحبت می کنند در سارسیلوا، انگادین، وال ماستیر، و دره ی سارسس/ اوبرهالبستینلاتینی ساکن هستند. این گویش از زبان ملی اکثر مردمی که تقریباً 500 سال قبل از میلاد به این کشور مهاجرت کرده اند، به وجود آمده است. لاتینی های امپراتوری روم بر این مردم تأثیر گذاشته و خیلی زود گویش های مختلفی پدید آمد . در سال 1982 میلادی تنها پنج گویش وجود داشت اما  تنها از یک شکل نوشتاری استاندارد این زبانها، به نام رومانش گریسچان در مکاتبات استفاده می شد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سوئیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سوئیس توضیح دادیم .

 زبان رسمی کشور سوئیس – زبان انگلیسی در کشور سوئیس

زبان های که نام برده شده به عنوان زبان های رسمی کشور سوئیس شناخته شده اند اما با این حال زبان انگلیسی ، زبانی است که حدود 4.7 درصد از مردم کشور به این زبان صحبت می کنند . لازم به ذکر است که زبان انگلیسی هیچ جایگاه رسمی در کشور سوئیس ندارد، اما اهمیت آن به عنوان زبان بین المللی باعث شده که به عنوان زبان دوم در مدارس این کشور تدریس شود و بازرگانان سوئیسی نیز از زبان انگلیسی استفاده می کنند. بنابراین امروزه، زبان انگلیسی زبانی آمیخته با آلمانی و فرانسه در دنیای تجارت می باشد که در میان زبانهای خارجی، زبان انگلیسی جایگاه خود را به عنوان چهارمین زبان در میان زبانهای محبوب مورد استفاده در این کشور، پیدا کرده است.

در پایان می توان گفت که کشور سوئیس دارای یک زبان مشترک نیست و همه مردم سوئیس باید حداقل دو زبان را در مدارس بیاموزند. قانون اساسی این کشور نیز از زبانهای مختلفی که در این کشور رایج می باشد ، حمایت می کند و بر خلاف بسیاری از ملت های اروپایی، کشور سوئیس تقریباً با همه زبان هایی که توسط مردم کشورش صحبت می شود، مدارا می کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3/5 - (7 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button