کشور سوئد ، کشوری در شمال اروپا در شبه جزیره اسکاندیناوی می باشد که از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است. این کشور، چهارمین کشور بزرگ اروپا از نظر مساحت می باشد. همچنین کشور سوئد عضو سازمان ملل متحد، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است و این کشور هشتمین سرانه تولید ناخالص داخلی را در جهان دارا می باشد و جایگاه خوبی در جنبه های مختلف ملی مانند کیفیت زندگی، آزادی شهروندی، بهداشت، آموزش، اختلاف طبقاتی، رفاه و توسعه انسانی دارد. زبان رسمی کشور سوئد ، زبان سوئدی می باشد که در این مقاله قصد داریم بیشتر با این زبان آشنا شویم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سوئد شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به سوئد ” بیاندازید.

زبان سوئدی از خانواده زبان ‌های هندواروپایی شاخه ژرمنی می باشد و به زبان ‌های نروژی و دانمارکی شبیه است که این سه زبان بسیار به هم نزدیک بوده و اغلب گویشوران آن ‌ها می ‌توانند هر کدام به زبان خود با هم ارتباط زبانی برقرار کنند. همان طور که قبلا گفته شد زبان سوئدی، زبان رسمی کشور سوئد می ‌باشد ولی در برخی نواحی شمالی کشور، به زبان فنلاندی نیز صحبت می شود. تعداد ۴ زبان اقلیمی اعم از فنلاندی، تورندال، رومانی (زبان کولی‌ ها) و ییدیش (زبان یهودیان) در کشور سوئد تکلم می ‌گردد. شهروندان سوئدی تا حدود معینی در تعامل با دستگاه‌ های دولتی از حق استفاده از این زبان ‌ها برخوردار بوده و هم چنین در خصوص مراقبت ‌های کودکان و بزرگسالان از حق استفاده از زبان‌ های فنلاندی و سامی نیز برخوردار هستند. آکادمی سوئد وظیفه مراقبت از زبان سوئدی را از طریق تنظیم و انتشار منظم واژه‌نامه این زبان را برعهده دارد.

زبان رسمی کشور سوئد

در مقاله ” تحصیل در سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سوئد اطلاعات کسب کنید .

زبان سوئدی ، زبان رسمی سوئد توسط اکثریت قریب به اتفاق 10 میلیون نفر از ساکنان این کشور صحبت می شود که یک زبان ژرمنی شمال است و کاملا شبیه به زبان خواهر اسکاندیناوی خود، دانمارکی و نروژی است، که با آن بخشی از تفکر متقابل و تشکیل یک پیوند زبانی است. پنج زبان ملی اقلیت توسط قوانین سوئد نیز به رسمیت شناخته شده است که عبارتند از : فنلاندی، ییدیش، مانهکیلی، رومی و سامایی. اما طبق قوانین زبان سوئدی به عنوان زبان اصلی و مشترک جامعه و همچنین زبان رسمی در “زمینه های بین المللی”، پنج زبان ملی و زبان اشاره سوئدی به رسمیت شناخته شده است.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سوئد ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سوئد ” است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button