زبان رسمی کشور سریلانکا

کشور سریلانکا جزیره ای می باشد که در جنوب آسیا ، اقیانوس هند و جنوب کشور هند واقع شده است . نام قدیمی این کشور ، سیلان بود و پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری آن شهر کلمبو می باشد . قبل از سال 1972 میلادی به این کشور سیلان می گفتند . کشور سریلانکا از مستعمرات بریتانیا بود و استعمار انگلیس از قرن نوزدهم و بعد از احاطه این کشور به هند شروع شده و تا زمان استقلال ادامه داشت . زبان رسمی کشور سریلانکا ، سینهالی و زبان ملی کشور سریلانکا تامیل می باشد .

در مقاله ” تحصیل در سریلانکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سریلانکا اطلاعات کسب کنید .

در کشور سریلانکا از چند زبان در خانواده های هند، اروپایی، در آبادی و آسترنزی صحبت می شود و زبان هایی که در این کشور جزیره صحبت می شود عمیقا تحت تاثیر زبان های همسایه هند، مالدیو ها و مالزی هستند. مهاجران عرب و قدرت های استعماری پرتغال، هلند و بریتانیا نیز بر توسعه زبان های مدرن در سریلانکا تأثیر گذاشته اند.

شما می توانید برای مهاجرت به سریلانکا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به سریلانکا ” را مطالعه فرمایید .

زبان رسمی کشور سریلانکا

زبان رسمی کشور سریلانکا

همانطور که در سال 2016 میلادی زبان سینهالی توسط مردم بیشتر مورد استفاده گرفت که تقریبا 74.9 درصد از جمعیت ملی را تشکیل می دهند و در مجموع حدود 16.6 میلیون نفر هستند. زبان تامیل توسط تریل لندن تامیل و همچنین مهاجران تامیل از همسایه هند تامیل نادو و اکثر موریسهای سریلانکانی صحبت می شود. تعداد افرادی که به زبان تامیل صحبت می کنند حدود 4.7 میلیون نفر است و  بیش از 50000 به زبان کریل مالایی سریلانکا صحبت می کنند که به شدت تحت تاثیر زبان مالایی قرار دارد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سریلانکا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سریلانکا ” است .

تقریبا 10 درصد از جمعیت کشور سریلانکا به زبان انگلیسی صحبت می کنند و به طور گسترده ای برای اهداف رسمی و تجاری استفاده می شود. افرادی که به این زبان مادری حدود 74000 نفر است که عمدتا در مناطق شهری می باشد . تعداد انگشت شماری از 3400 نفر از پرتغالی تبار سرلیلانکا، سرخپوستان پرتغالی را بیان می کنند. مسلمانان در سریلانکا به طور گسترده ای از زبان عربی برای اهداف مذهبی استفاده می کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button