زبان رسمی کشور رومانی

کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بخارست است . این کشور از غرب با مجارستان و صربستان و از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین همسایه می باشد و کشور بلغارستان نیز یکی از همسایه های این کشور در جنوب است . زبان رسمی کشور رومانی ، زبان رومانیایی و واحد پول آن لئوی رومانی است . زبان رومانیایی ، یک زبان رومی می باشد که میان 24 تا 28 میلیون گویشور دارد که در اصل از رومانی و مولداوی هستند . رومانیایی ، زبان رسمی کشور رومانی ، مولداوی و نیز استان خودگردان وویوودینا در صربستان می باشد . در کشور مولداوی این زبان مولداویایی خوانده می شود که زبان رسمی رومانی است که اختلاف های کوچکی در دستور هجایی دارد .همچنین زبان رومانیایی ،زبان رسمی یا اداری برخی از انجمن ها مانند اتحادیه لاتین و اتحادیه اروپا است . همچنین رومانی زبانان از راه کوچ در سایر کشورها نیز یافت می شوند به ویژه در ایتالیا ، اسپانیا ، پرتغال ، آمریکا ، فرانسه ، کانادا و آلمان.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در رومانی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در رومانی ” است .

اگرچه آگاهی‌ های درستی از تعداد کوچندگان رومانیایی ‌زبان در دست نیست اما با این حال برخی منابع دست دوم گزارش از جمعیت بالای سه میلیون رومانیایی‌ زبان کوچنده را در اروپا و آمریکای شمالی می ‌دهد؛ هرچند سرشماری ‌های انجام شده این آمار را درست نمی ‌داند. زبان دوم بسیاری از اقلیت‌ های قومی در رومانی و مولداوی می باشد و برپایه سرشماری سال ۱۹۷۹ میلادی در مولداوی نزدیک به چهار درصد از جمعیت رومانیایی را زبان دوم خود می‌ دانستند.

زبان رومانیایی در برخی از سرزمین‌ هایی که انجمن‌ هایی رومانیایی هستند ، مانند صربستان، مجارستان، اوکراین و بلغارستان آموزش داده می ‌شود. بنیاد فرهنگی رومانی(ICR)  از سال ۱۹۹۲میلادی برای آموزگاران زبان رومانیایی در این کشورها دوره ‌های تابستانی فراهم می کند. در برخی از این آموزشگاه ‌ها افرادی نیز یافت می ‌شوند که زبان رومانیایی زبان مادری آنها نیست و آنان در جایگاه زبان دوم به آموختن آن می ‌پردازند. به جز اینها در ۳۸ کشور جهان زبان رومانیایی در جایگاه یک زبان بیگانه آموزش داده ‌می‌ شود.

زبان رسمی کشور رومانی

زبان رسمی کشور رومانی

شما می توانید برای مهاجرت به رومانی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به رومانی ” را مطالعه فرمایید .

زبان رسمی کشور رومانی الفبای زبان رومانیایی 

الفبای زبان رومانیایی و نام هر واج در زیر آورده شده است :

A, a (a); Ă, ă (ă); Â, â (â din a); B, b (be), C, c (ce); D, d (de), E, e (e); F, f (fe / ef); G, g (ghe / ge); H, h (ha / haş); I, i (i); Î, î (î din i); J, j (je), K, k (ka de la kilogram), L, l (le / el); M, m (me / em); N, n (ne / en); O, o (o); P, p (pe); R, r, (re / er); S, s (se / es); Ș ș (șe); T, t (te); Ț ț (țe); U, u (u); V, v (ve); X, x (ics); Z, z (ze / zet).

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در رومانی ” را مطالعه فرمایید .

الفبای زبان رومانیایی از ریشه الفبای لاتین با افزودن 5 حرف بدان است. در آغاز این واج ‌های افزوده ۱۲تا بود اما در بهسازی‌ های پسین از شمارشان کاسته شد. همچنین در آغاز سده بیستم نشانه واکه‌ های کوتاه اضافه ‌شد.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button