کشور دانمارک ، کشوری در شمال اروپا می باشد که پایتخت آن شهر کپنهاگ است . خاک اصلی این کشور از یک شبه جزیره به نام ژوتلند و 443 جزیره شکل گرفته است که از این میان تنها 76 جزیره آن قابل سکونت هستند .  کشور دانمارک از شرق به دریای بالتیک ، از غرب به دریای شمال ، از جنوب به کشور آلمان و از شمال به تنگه اسکاژراک محدود می شود . زبان رسمی کشور دانمارک ، زبان دانمارکی است که از خانواده زبان های هندواروپایی ، شاخه زبان های ژرمنی شمالی بوده و به زبان نروژی و سوئدی نزدیک است . در گذشته این سه زبان مربوط به ناحیه اسکاندیناوی بودند و مردمان این کشورها بدون مترجم با هم صحبت کنند . حدود 5.4 میلیون نفر در کشور دانمارک به زبان دانمارکی صحبت می کنند . همچنین مردمان کشورهای کانادا ، آلمان ، گرینلند ، ایسلند ، نروژ ، سوئد ، دبی و آمریکا به این زبان سخن می گویند و در مجموع تعداد کل صحبت کنندگان زبان دانمارکی در دنیا 5.6 میلیون نفر می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت دانمارک مقاله ” اقامت در دانمارک ” را مطالعه بفرمایید .

کشور دانمارک از اعضاي کشورهاي شینگن مي باشد که تحصیل در دانمارک رايگان نيست و معمولاً براي اخذ اقامت کاري دانمارک نيز بايد زبان دانمارکي را فرا گرفت. این کشور در زمره کشورهاي با قوانين مهاجرتي سختگيرانه مي باشد و همين از دلايل کم بودن ميزان مهاجرت به دانمارک می باشد با اين حال اگر کسي موفق به اخذ ويزاي دانمارک شود مي توان به تمام کشورهاي شينگن سفر کند.

زبان رسمی کشور دانمارک | تحصیل در دانمارک | اقامت دانمارک | مهاجرت به دانمارک
زبان رسمی کشور دانمارک | تحصیل در دانمارک | اقامت دانمارک | مهاجرت به دانمارک

زبان دانمارکی برپایه هیچ قانونی به عنوان زبان رسمی دانمارک انتخاب نشده است بلکه برپایه دوفاکتو (عرف) به رسمیّت شناخته می ‌شود. همچنین این زبان برپایه آیین دادرسی شهروندی کشور دانمارک ، زبان رسمی دادگاه‌ها در این کشور می باشد . از سال ۱۹۹۷میلادی عموم مردم خواستار پدید آوردن قانونی برای درست ‌نویسی زبان دانمارکی شدند.

یکی از روش های مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به دانمارک ” اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور دانمارک – سامانه نوشتاری زبان دانمارکی

برای نوشتن زبان دانمارکی از الفبای لاتین استفاده می کنند. علاوه بر آن، سه حرف  æ، ø و å را نیز به این الفبا افزوده ‌اند که در پایانِ الفبای دانمارکی جای می‌ گیرند. در سال ۱۹۴۸میلادی در یک بهسازی نوشتاری، حرف å جایگزین شیوه  نوشتاری پیشین آن، یعنی aa، شد. از این حرف بیشتر در زبان‌ های نروژی و سوئدی استفاده می شود ولی هنوز هم برخی نام‌ های قدیمی با همان شیوه پیشین نوشته می ‌شوند.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در دانمارک دارید می توانید مقاله ” تحصیل در دانمارک ” را مطالعه نمایید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button