زبان رسمی کشور ایسلند

کشور ایسلند شمالی ترین کشور قاره اروپا می باشد که در اقیانوس اطلس واقع شده است و پایتخت و بزرگترین شهر آن ریکیاویک است . این کشور هجدمین جزیره بزرگ جهان و دومین جزیره بزرگ اروپا پس از بریتانیای کبیر می باشد . این کشور شامل یک جزیره بزرگ و 30 جزیره کوچک در اقیانوس اطلس شمالی می باشد که اندکی پایین تر از مدار شمالگان قرار دارد . در ادامه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان قصد دارد به طور کامل در مورد زبان رسمی کشور ایسلند توضیح دهد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در ایسلند ” را مطالعه فرمایید .

زبان ایسلندی یک زبان هندواروپایی از مجموعه گروه زبان‌ های اسکاندیناویایی خانواده زبان ‌های ژرمنی شمالی می باشد که خویشاوندی نزدیکی با زبان فاروئی و برخی گویش‌ های زبان نروژی دارد. در میان زبان ‌های اسکاندیناویایی ، زبان ایسلندی بیش از همه ویژگی‌ های کهن خود را حفظ نموده و تداعی ‌گر زبان نروژی کهن می باشد. این زبان برخلاف شمار کم گویشوران آن، از لحاظ فرهنگی و ادبی از اهمیت زیادی برخوردار است. انزوای جغرافیایی جامعه ایسلند، تاثیر زیادی در علاقه‌ مندی مردم جزیره نسبت به ادبیات و یکدست ماندن زبان برقرار کرده است.

زبان رسمی کشور ایسلند – تاریخچه زبان ایسلندی

زبان رسمی ایسلند یک زبان جزر و مدی می باشد و به همین ترتیب تا حدود زیادی تحت تاثیر زبان های دیگر قرار نگرفته است و زبان ایسلندی از زمانی که کشور در قرن نهم و دهم حل و فصل شد بسیار کم تغییر کرده است. در قرن 14 میلادی ، زبان نروژی به طور گسترده تحت تاثیر زبانهای همسایه، سوئدی و دانمارکی قرار گرفت. به خاطر این مقاومت در برابر تغییر، متن از قرن 12 هنوز برای دانش آموزان ایسلندی قابل مفهوم است. زبان ایسلندی یکی از پایه های فرهنگ ایسلندی به شمار می آید، که به صورت عمده به دلیل یک میراث ادبی قوی می باشد.

از قرن 18 میلادی، زمانی که زبان ایسلندی تحت تأثیر نفوذ دانمارکی واقع گردید، جنبش پوسیدگی زبان افزایش پیدا کرد و از آن زمان سیاست سنتی زبان شناختی در کشور بوده است. زبان ایسلندی معمولا واژه های خارجی را برای مفاهیم جدید پذیرش نمی کند. زبان ایسلندی یک زبان ژرمانی شمالی می باشد که به صورت عمده در ایسلند و همچنین در کانادا و ایالات متحده آمریکا تکلم می شود.

زبان رسمی کشور ایسلند

زبان رسمی کشور ایسلند

برای اقامت و تابعیت در ایسلند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ایسلند ” را مطالعه فرمایید .

در سال 2017 میلادی جمعیت ایسلندی 338،349 نفر است که اکثریت آنها به زبان ایسلندی سخن می گویند . در سال 2013، حدود 15،000 زبان مادری ایسلندی در خارج از ایسلند وجود داشت: از جمله 8000 نفر در دانمارک، 5000 نفر در ایالات متحده آمریکا و 1400 نفر در کانادا، به ویژه در منیتوبا تعداد کل سخنرانان ایسلندی حدود 350000 نفر است. زبان ایسلندی نزدیک ترین زبان شمال به زبان نروژی قدیمی می باشد. زبان ایسلندی به گویش فاروئی و غربی نروژی نزدیک است و کمتر مربوط به دانمارکی و سوئدی می باشد .

در سال 1944 میلادی کشور ایسلند استقلال خود را به دست آورد و زبان ایسلندی به عنوان یک زبان رسمی و ادبی زنده نگاه داشته شد. درحال حاضر صنعت چاپ و نشر شکوفایی در ایسلند وجود دارد و ایسلندی ها احتمالا خوانندگان و نویسندگان پرطرفدار جهان می باشند. عوامل مهم در بقای زبان ایسلندی در طول قرن ها ، استفاده مکرر از آن برای اهداف ادبی، جغرافیایی، پراکنده شدن جمعیت و تفاوت های زبان شناختی میان دانمارک و ایسلندی بود. در حالی که زبان اسکاندیناوی در قاره اروپا به مرور کمرنگ شد، زبان ایسلندی دستور زبان قدیمی اسکاندیناوی را تقریبا نابه جا حفظ نمود. کتاب مقدس مادری مبنایی برای توسعه بیشتر ایسلندی بود. با این وجود، شرایط زبان بسیار محدود بود، تا زمانی که دولت خود را در قرن نوزدهم توسعه داد و زبان ایسلندی ، توسط دانشمندان اسکاندیناوی دوباره کشف شد. در حال حاضر زبان ایسلندی به نظر می رسد با سایر زبان های اسکاندیناوی متفاوت می باشد .

در مقاله ” مهاجرت به ایسلند ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ایسلند اطلاعات کسب کنید .

در گرامر، واژگان و اصطلاحات، زبان ایسلندی مدرن محافظه کار ترین زبان اسکاندیناوی می باشد  به همین دلیل، امروزه زبان رسمی کشور ایسلند هنوز می توانند درس های قدیمی ایسلندی را بدون دردسر بخوانند. با این حال، تغییرات بزرگی در تلفظ از زمان نروژ قدیم رخ داده است. گرچه ایسلندیها از واژههای سلتیک، دانمارکی، لاتین و رومانتیکی قرض گرفته اند، بسیاری از این واژه ها از ابتدای قرن نوزدهم، زمانی که یک جنبش پوریست توسعه یافت، با فرمهای ایسلندی جایگزین شده است؛ در حال حاضر، تمام اصطلاحات فنی و انتزاعی از عناصر به شدت ایسلندی تشکیل شده است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button