کشور ایتالیا در جنوب قاره اروپا واقع شده است و پایتخت آن شهر رم می باشد . این کشور از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و سادرنی در دریای مدیترانه پدید آمده است. کشور ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود . در حال حاضر کشور ایتالیا ، کشوری توسعه یافته می باشد و جز 8 کشور صنعتی دنیا محسوب می شود.

زبان رسمی کشور ایتالیا، ایتالیایی می باشد و حدود 93 درصد از جمعیت این کشور به این زبان صحبت می کنند. زبان ایتالیایی گویش های گوناگونی دارد که در نقاط مختلف کشور استفاده می شود. به عنوان مثال در شهرهای ونیز ، میلان ، ساردینا و سیسیل گویش های متفاوتی از ایتالیایی صحبت می کنند. با ما همراه باشید تا بیشتر با زبان رسمی کشور ایتالیا آشنا شویم.

برای اقامت و تابعیت در ایتالیا روش های متفاوتی وجود دارد موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ایتالیا  ” و ” مهاجرت به ایتالیا ” را مطالعه فرمایید.

زبان رسمی کشور ایتالیا

نکات مهم زبان رسمی کشور ایتالیا

تخمین زده می‌ شود که زبان ایتالیایی ، زبان مادری 64 میلیون نفر از مردم دنیا است. در مجموع تعداد افرادی که به این زبان به عنوان زبان دوم صحبت می‌ کنند، حدود 85 میلیون نفر است.
کشور ایتالیا تعداد زیادی گویش ‌های منطقه ‌ای دارد، اما سیستم آموزشی ملی باعث شد در قرن بیستم اختلاف در زبان هایی که در سراسر کشور استفاده می ‌شوند کم شود.
به خاطر رشد اقتصادی و بالا رفتن نفوذ رسانه ‌ها و تلویزیون در خانه‌ های مردم، استاندارد سازی زبان در دهه‌ های 1950 و 1960 میلادی گسترش بسیاری داشت. لازم به ذکر است که شبکه ملی کشور یعنی RAI، کمک زیادی به جایگاه ایتالیایی استاندارد کرد.

به خاطر مهاجرت ‌های گسترده در سال‌ های اخیر به کشور ایتالیا ، جمعیت قابل ملاحظه ‌ای در این کشور زندگی می کنند که زبان مادری آنها ایتالیایی نیست.
طبق گفته موسسه آمار ملی، رومانیایی متداول ‌ترین زبان مادری می باشد که در میان خارجیان ساکن در کشور استفاده می ‌شود. در حال حاضر در این کشور حدود 800 هزار نفر به رومانیایی به عنوان زبان اول آنها صحبت می‌ کنند. سایر زبان‌ های مادری شایع در کشور ایتالیا عبارتند از : زبان‌ های عربی، آلبانیایی و اسپانیایی.

زبان ایتالیایی یک زبان رومی‌تبار می باشد که در بحث واژگان، این زبان دومین زبان نزدیک به لاتین بعد از ساردنیایی است. این زبان، زبان رسمی ایتالیا، سوئیس، سن مارینو، شهر واتیکان و ایستریا نیز می باشد.
زبان ایتالیایی زبانی است که در اسناد رسمی و سیاسی واتیکان استفاده می ‌شود و توسط گروه بزرگی از کسانی که در چند دهه قبل، از ایتالیا به آمریکا مهاجرت کردند، صحبت می‌ شود. زبان ایتالیایی سومین زبان در اتحادیه اروپا از نظر تعداد افرادی می باشد که این زبان، زبان اصلی آنها است.

به خاطر استفاده از زبان ایتالیایی در اپرا و واژگان موسیقی، این زبان به عنوان زبان موسیقی شناخته شده است. و چهارمین یا پنجمین زبان دردنیا است که به عنوان زبان دوم آموزش داده می‌شود. به گفته وزارت امور خارجه کشور، هر سال بیشتر از 200 هزار دانش‌آموز، زبان ایتالیایی را فرا می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ایتالیا می توانید مقاله ” تحصیل در ایتالیا ” را مطالعه فرمایید.

نکات مهم زبان رسمی کشور ایتالیا

زبان رسمی کشور ایتالیا – ساختار زبان ایتالیایی

ساختار زبان ایتالیایی معمولاً به نه قسمت گفتار بخش دستوری (یعنی فعل، اسم، حرف تعریف، صفت، ضمیر، قید، حرف اضافه، حرف ربط و علائم ) تقسیم می‌ شود، که تنها به شرح بخش‌ های فعل، اسم و حرف تعریف به شرح ذیل بسنده می ‌نماییم:

  1. ساختار فعل در زبان ایتالیایی به شکلی است که کلیه افعال به 3 دسته ARE- IRE – ERE تقسیم می شود که هر دسته در هر زمان با فرمول خاص زمانی و دسته ‌ای خود صرف می ‌شود و این فرمول نسبتاً ساده به کاربر این امکان را می‌ دهد که دسته و زمان فعل را به سادگی قابل تشخیص باشد.
  2. در بخش اسم تمامی نام ‌های ایتالیایی به یکی از حروف O-I-A-E خاتمه پیدا می کند که عموماً، نام‌ های ختم شده به O مفرد مذکر، نام‌ های ختم شده به A مفرد مؤنث، بیشتر نام ‌های ختم شده به I جمع مذکر و بیشتر نام‌ های ختم شده به E جمع مؤنث هستند.
  3. حرف تعریف در زبان ایتالیایی به شش بخش Il -I -La- Le- Lo- Gli تقسیم می‌ شود که اساسآ بر حسب تعداد، جنس و حرف اول کلمه‌ ای که بعد از آن می ‌آید تغییر می‌ کند، بنابراین حرف تعریف معین IL قبل از نام‌ های مفرد مذکری که با حروف بی صدا (به جز s ناخالص و z که باحرف تعریف Lo در مفرد و با gli در جمع نشان داده می‌ شوند) قرار می ‌گیرد و صورت جمع آن I هستند.

شکل مؤنث حرف تعریف به پیچیدگی مذکر آن نمی باشد و تنها برای مفرد یک شکل وجود دارد و آن La می ‌باشد که قبل از کلماتی که باحروف با صدا شروع می ‌نمایند به شکل ‘L درمیاید، در جمع هم تنها یک شکل را داراست آن هم Le که قبل از کلماتی که با e شروع شوند بصورت ‘L در میاید.

3.7/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
سرمایه گذاری در ایتالیا سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا به معنای اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری است. منتها ابتدا با...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

تحصیل داروسازی در ایتالیا تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا یکی از رشته های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در این کشور است. اعتبار...

نظرات کاربران
Call Now Button