کشور انگلیس از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز همسایه است که از مهم ترین و عمده ترین اجزا تشکیل دهنده کشور بریتانیا می باشد . همچنین این کشور در شمال غرب با دریای ایرلند ، از جنوب غربی با دریای سلتی و از شرق با دریای شمال مرز آبی دارد و در جنوب نیز کانال مانش ، کشور انگلیس را قاره اروپا و کشور فرانسه جدا می کند . کشور انگلیس بیش از 100 جزیره کوچک و بزرگ دارد و شهر لندن پایتخت کشور انگلیس و در عین حال پایتخت بریتانیای کبیر می باشد . اگر چه زبان رسمی کشور انگلیس ، زبان انگلیسی می باشد ولی زبان های موجود در کشور انگلستان بیشتر از زبان انگلیسی می باشد که دلیل آن نرخ بالای مهاجرین در این کشور است و همچنین زبان های مادری رسمی دیگر نیز در این کشور صحبت می کنند . در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با زبان رسمی کشور انگلیس آشنا شوید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت انگلیس مقاله ” اقامت در انگلیس  ” را مطالعه بفرمایید .

همان طور که در بالا اشاره شد ، اگر چه در تمام بریتانیا به زبان انگلیسی صحبت می کنند اما تنها زبان رسمی کشور انگلیس نیست و جز این زبان امکان دارد به زبان های زیر صحبت کنند که به شرح زیر می باشد :

  • زبان ولزی در ولز
  • گالیک Gaelic و Scots در اسکاتلند
  • کرنیش Cornish در کرنوال انگلستان
  • ایرلندی و Ulster Scots در ایرلند شمالی

این زبان‌ ها که متفاوت با زبان انگلیسی تحول یافته ‌اند و دارای واژه‌ های مشترک کمی با این زبان هستند اکثرا در مناطق روستایی تکلم می ‌شوند. البته در حال حاضر در مدارس، اکثر جوانان به یادگیری این زبان‌ ها به ‌عنوان زبان دوم مشغول هستند و از این طریق، زبان‌ های مذکور زنده خواهند شد.به ­هر­حال زبان اصلی در کشورهای انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز انگلیسی می باشد و مردم، این زبان را به‌ صورت فصیح و سلیس صحبت می کنند.

زبان رسمی کشور انگلیس
زبان رسمی کشور انگلیس

در مقاله ” تحصیل در انگلیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در انگلیس اطلاعات کسب کنید .

زبان انگلیسی یکی از زبان‌ های هندواروپایی از شاخه ژرمنی می باشد که خود شاخه ژرمنی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می ‌شود که انگلیسی به ژرمنی غربی تعلق دارد. زبان انگلیسی در انگلستان و جنوب شرقی اسکاتلند تکامل یافته ‌است و از دیگر زبان ‌های شاخه ژرمنی می ‌توان به آلمانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی اشاره کرد. امروزه نزدیک به نیمی از مجموعه واژگان و دستور زبان انگلیسی از ریشه ژرمنی می باشد و نیم دیگر را وام‌ واژه ‌ها تشکیل می‌ دهد. بیشتر این وام ‌واژه‌ ها از زبان‌ های لاتین، فرانسوی، بخشی از یونانی و دیگر زبان‌ها وارد انگلیسی شده ‌اند. زبان انگلیسی باستان شباهت بسیار زیادی به زبان آلمانی باستان دارد زیرا انگلیسی زبان‌ ها عمدتاً اقوام ژرمنی بودند که از کشور آلمان وارد بریتانیا شدند و به نوعی زبان آلمانی را می‌توان مادر زبان انگلیسی دانست.

به دلیل تأثیر بالای نظامی، اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی بریتانیا بر جهان پس از سده هجدهم و تأثیر کشور آمریکا از سده بیستم میلادی به این سو، این زبان در سطح جهان گسترش یافته و به عنوان زبان دوم، زبان میانجی و زبان اداری در بسیاری نقاط جهان کاربرد پیدا کرده ‌است.

یکی از روش های مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به انگلیس ” اطلاعات کسب کنید .

زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری در کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی، غنا و بسیاری کشورهای دیگر کاربرد دارد و امروزه از نظر تعداد گویشوَر، پس از چینی و اسپانیایی، سومین زبان جهان است . تعداد افرادی که زبان مادری‌ آنها انگلیسی است امروزه بیش از ۳۸۰ میلیون نفر می باشد . زبان انگلیسی در بسیاری از کشورها زبان میانجی است و مهمترین زبان دنیا در زمینه ‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعت، فرهنگی و علمی در روابط بین ‌الملل محسوب می شود . لازم به ذکر است که زبان انگلیسی از زبان های بین المللی است که در همه کشور ها مشغول به تدریس آن هستند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1.5/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button