زبان رسمی کشور اسپانیا

کشور اسپانیا در قرون 16 و 17 میلادی جز پرقدرتمندترین استعمار جهان بوده است که دارای 17 بخش خودمختار می باشد . همچنین این کشور به 15 استان نیز تقسیم می شود که هر یک از بخش های خودمختار ، خود به یک یا چند استان تقسیم می شوند . این کشور در جنوب غربی قاره اروپا واقع شده است . زبان رسمی کشور اسپانیا ، زبان کاستیانا می باشد که در جهان به زبان اسپانیولی یا اسپانیایی معروف شده است و بیش از 70 درصد از مردم کشور اسپانیا به این زبان صحبت می کنند . زبان اسپانیولی شاخه ای از زبان لاتین می باشد و بسیار به زبان های ایتالیایی ، فرانسوی و پرتغالی نزدیک است . در ادامه قصد داریم بیشتر با زبان رسمی کشور اسپانیا آشنا شویم .

برای اقامت و تابعیت در اسپانیا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید .

زبان رسمی کشور اسپانیا یا همان زبان اسپانیایی ، زبانی از خانواده زبان‌ های رومی و یکی از پُرگویشورترین زبان ‌های جهان می باشد . طی آمار سال ۲۰۱۴ میلادی زبان اسپانیایی با ۴۷۰ میلیون نفر گویشور به عنوان زبان مادری، دومین زبان پرتکلم جهان بعد از زبان چینی می باشد . لازم است بدانید که بزرگترین کشور اسپانیایی زبان از لحاظ تعداد گویشوران کشور مکزیک می باشد . در سال ۱۹۹۹، زبان اسپانیایی زبان مادری ۳۵۸ میلیون نفر و مجموعاً ۴۱۷ میلیون گویشور بوده ‌است و در حال حاضر به ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون نفر افزایش یافته‌ اند. کشور آمریکا حدود ۱۶ درصد جمعیت به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند و زبان اسپانیایی زبان دوم کشور است.

زبان رسمی کشور اسپانیا – تاریخچه زبان اسپانیا

زبان اسپانیایی در اواخر قرن سوم قبل از میلاد توسط رومی‌ها وارد شبه جزیره ایبری شد و پس از مدتی بیشتر زبان‌ های بومی آن منطقه مانند باسکی را کنار زد. زبان اسپانیایی از گروه رومی زبان‌ های ایتالیک یا لاتین است و از کشور اسپانیا و از طریق سیاست ‌های استعماری پادشاهی اسپانیا در قرون وسطی و مناطق تحت سلطه اسپانیا مانند آمریکای لاتین و برخی نقاط قاره آفریقا و آسیا کشیده شد. اولین رمان شناخته شده در جهان را دن کیشوت می ‌دانند که اثر یک اسپانیایی به نام سروانتس در قرون وسطی است . این زبان مدت ‌ها تحت فشار زبان عربی به سر می ‌برد و واژگان بی شماری را از زبان عربی پذیرفته‌ است.

زبان رسمی کشور اسپانیا

زبان رسمی کشور اسپانیا

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در اسپانیا دارید می توانید مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” را مطالعه نمایید.

زبان رسمی کشور اسپانیا گویش های زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی گویش های متفاوتی را دارد که عمدتا به تفاوت در تلفظ لغات محدود می شود . از جمله دیگر مجموعه های زبان اسپانیایی می توان به زبان های کاتالان (زبان مردم بندر بارسلونا)، گالیسی (زبان مردم لاکرونیا) و باسک (زبان رایج در ایالات باسک) اشاره کرد . زبان کاتالان زبانی توسعه یافته و دارای غنای ادبی در زمینه شعر و داستان می باشد و به همین دلیل در قانون اساسی مصوب 1978 زبان کاتالان در کنار زبان اسپانیایی (کاستیانا) به عنوان زبان رسمی منطقه کاتالونیا یاد و شناخته شده است. زبان گالیسی نیز از زبان پرتقالی مدرن ریشه گرفته و از زبان های لاتین می باشد و در قرن سیزدهم به عنوان زبان رسمی دربار شناخته شده بود، اما به مرور زمان اهمیت و جایگاه خود را از دست داده و امروز تنها در منطقه گالیسیا واقع در شمال غربی اسپانیا و در مجاورت مرزهای شمالی پرتقال به ان زبان صحبت می کنند.قانون اساسی مصوب 1978 کشور اسپانیا زبان مزبور را به عنوان زبان رسمی این مناطق شناسایی کرده است و هم اکنون حدود 7 درصد از جمعیت اسپانیا به این زبان تلکم می کنند.

شما می توانید برای مهاجرت به اسپانیا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به اسپانیا ” را مطالعه فرمایید .

مهمترین زبان غیر اسپانیولی (کاستیانا) زبان رایج در منطقه باسک است که نه لاتینی و نه از ریشه هند و اروپایی می باشد و نزدیک به 3 درصد از مردم اسپانیا به این زبان تکلم می کنند. ریشه این زبان معلوم نیست اما قبل از ورود رومی ها نیز در شبه جزیره ایبریا رایج بوده است. طبق قانون اساسی 1978 این زبان نیز به عنوان زبان رسمی ملی پذیرفته شده است.از نظر جاذبه توریستی و گردشگری افرادی که برای سفر، اسپانیا یا آمریکای لاتین را انتخاب می کنند ، با دانش زبانی مناسب می توانند سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند، زیرا مردم ساکن اسپانیایی زبان، دانش کمی از زبان انگلیسی دارند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button