زبان رسمی کشور استونی

کشور استونی در شمال اروپا در منطقه بالتیک واقع شده است که پایتخت آن شهر تالین می باشد . این کشور از شمال با خلیج فنلاند ، از جنوب با لتونی ، از غرب با دریای بالتیک و از شرق با کشور روسیه است که کم جمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا می باشد . کشور استونی از سوی نهادهای مالی جهان به عنوان کشوری با اقتصاد پیشرفته رده بندی شده است و سازمان ملل این کشور را در رده کشورهای دارای شاخص توسعه انسانی بسیار بالا قرار می دهد . زبان رسمی کشور استونی ، استونیایی است که از خانواده زبان های فین واوگری و به زبان فنلاندی نزدیک می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استونی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در استونی ” است .

همان طور که در بالا اشاره شد زبان رسمی کشور استونی ، استونیایی می باشد که حدود 1.1 میلیون نفر در داخل کشور استونی و حدود 10 هزار تن برای مهاجران ، خارج از کشور استونی به زبان استونیایی صحبت می کنند . یکی از دلایل جذابیت بودن زبان استونیایی ، دارا بودن سه گونه واکه کوتاه، بلند و بسیار بلند در این زبان است . همچنین ویژگی دارا بودن آوای‏ (ɤ) با (õ) استونیایی را از بسیاری زبان‌ ها متمایز می ‌سازد.

زبان استونیایی در شاخه زبان ‌های فنیک از خانواده زبان ‌های فین‌ واوگری جای دارد که با زبان با فنلاندی پیوندهای نزدیکی دارد و این دو در دو سوی خلیج فنلاند گویشورانی دارند و از کم‌ شمار زبان ‌های ناهندو اروپایی هستند . با وجود وام گیری از سایر زبان‌ ها، زبان استونیایی پیوندی با نزدیکترین زبان‌های همسایه خود از قبیل سوئدی، روسی و لاتویایی که همه از خانواده هندواروپایی هستند ندارد. همچنین زبان استونیایی پیوندهای نه چندان نزدیک با زبان مجاری دارد و زبان ‌های آلمانی و پس از آن روسی، سوئدی و لاتویایی بر این زبان اثرهایی گذاشته اند .

زبان رسمی کشور استونی

زبان رسمی کشور استونی

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در استونی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در استونی توضیح دادیم .

زبان رسمی استونی یا همان زبان استونیایی همانند فنلاندی و مجاری یک زبان پیوندی‌ است، اگرچه هماهنگی آوایی زبان نیافین‌ واوگری را از دست‌ داده ‌است ولی در نوشته ‌های کهن این زبان هماهنگی آوایی هنوز مشاهده ی شود . همچنین وقف‌ های گسترده ‌ای که در پایان واژگان این زبان دیده می‌شود سبب انحراف این زبان از یک زبان پیوندی به سوی زبانی صرفی شده ‌است. ساختمان کلی دستوری این زبان به این صورت است : نهاد ، فعل ، مفعول.

یکی از روش های مهاجرت به استونی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به استونی ” اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور استونی الفبای زبان استونیایی

زبان استونیایی همانند فنلاندی نیز از الفبای لاتین بهره‌ می ‌برد که در آن حرف ‌های  š, ž, ä, ö, ü، و õ افزوده شده و واج ‌های c, q, w, x و y برای نام‌ های ویژه با ریشه بیگانه کاربرد دارند. همچنین  f, z, š، و ž تنها برای جاینام‌ ها و وام‌ واژگان سود برده می‌ شوند. حرف õ با آوای /ɤ/ یا /o/ ِ ناپُر یک آوای نیمه، پشتی و ناپُر می باشد و با حرف همریخت با آن در زبان پرتغالی همانندی ندارد و بیشتر همانند آوای ı در ترکی استانبولی و ы در روسی و ơ در زبان ویتنامی می باشد . الفبای زبان استونیایی عبارتند از : A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, ی، Z, Ž, T, U, V, W, Õ, Ä, Ö, Ü, X, Y .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button