کشور استرالیا ، کشوری توسعه یافته در نیم کره جنوبی می باشد که ششمین کشور پهناور جهان محسوب می شود . این کشور یکی از قلمروهای همسود می باشد و در سال 1901 میلادی از بریتانیای کبیر استقلال یافته است که دومین کشور پهناور عضو اتحادیه کشورهای همسود می باشد . همچنین کشور استرالیا سرزمین اصلی قاره اقیانوسیه به شمار می آید که کوچک ترین قاره جهان می باشد . پایتخت کشور استرالیا ، شهر کانبرا می باشد که در آن مجلس کشور و خانه فرماندار کل قرار دارد . مردم کشور استرالیا به فرهنگ چند وجهی و دوستانه خود بسیار اهمیت می دهند و همه مردم با هم در آرامش و با کمال احترام زندگی می کنند . لازم به ذکر است که در عین حال همه مردم حس تعلق به این کشور را دارند هیچ فردی نگاه از بالا به پایین به شخص مهاجر ندارد زیرا اساس کشور بر مبنای مهاجرت بنا شده است . هیچ زبانی به عنوان زبان رسمی کشور استرالیا وجود دارند اما زبان انگلیسی همیشه زبان رسمی این کشور بوده است . زبان انگلیسی استرالیایی یکی از گونه های اصلی زبان انگلیسی با حوزه واژگان و لهجه مخصوص به خود می باشد که از نظر گرامر و املای لغات کمی با دیگر گونه های زبان انگلیسی متفاوت است .

در مقاله ” تحصیل در استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در استرالیا اطلاعات کسب کنید .

معمولا افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا و یا ادامه تحصیل در استرالیا را دارند بهتر است حتما با لهجه استرالیایی نیز آشنا شوند چون تقاوت های بسیار زیادی بین این دو لهجه وجود دارد ولی می توان با این زبان در مدت زمان محدودی آشنا شد و کم کم زبان استرالیایی را فرا گرفت . زبان انگلیسی استرالیایی تا حدی اهمیت پیدا کرده که این روز ها یکی از سه لهجه مورد استفاده در آزمون آیلتس استرالیایی است و به همین دلیل اگر به دنبال داشتن نمره بالاتری هستید بهتر است این دوره ها را در نظر داشته باشید و در آنها شرکت کنید .

زبان رسمی کشور استرالیا | تاریخچه زبان رسمی کشور استرالیا | مهاجرت به استرالیا | کشور استرالیا
زبان رسمی کشور استرالیا | تاریخچه زبان رسمی کشور استرالیا | مهاجرت به استرالیا | کشور استرالیا

زبان رسمی کشور استرالیا – تاریخچه زبان رسمی کشور استرالیا

قبل از ورود اروپاییان به کشور استرالیا ، مردم بومی به 200 تا 250 زبان مختلف صحبت می کردند و مهمترین گروه زبانی بومیان استرالیا پامانیونگایی بوده که در بیشتر شهرهای این کشور ، به آن زبان صحبت می کرده اند . تفاوت لهجه های استرالیایی در مناطق دورافتاده کشور نسبت به شهرنشینان طبقه متوسط که بسیاری از آن ها اجداد بریتانیایی دارند بیشتر است .

شما می توانید برای مهاجرت به استرالیا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

طبق سرشماری سال 2011 میلادی زبان انگلیسی در 81 درصد از جمعیت کشور تنها زبانی است که به کار برده می شود. زبان ماندرین (چینی قدیم) با 7/1 درصد، ایتالیایی با 5/1 درصد، عربی با 4/1، کانتونی با 3/1 درصد، یونانی با 3/1 درصد و ویتنامی با 2/1 درصد تکلم کننده در رده های بعدی قرار دارند. طبق مطالعات انجام گرفته در سالهای 2010 و 2011 توسط مرکز شاخص توسعه سریع استرالیا ، رایج ترین زبانی که پس از زبان انگلیسی توسط کودکان استرالیایی صحبت می شود، زبان عربی است و زبان های ویتنامی، یونانی، چینی و هندی در رده های بعد قرار می گیرند. در حال حاضر تنها 70 زبان در کشور استرالیا وجود دارد که از این تعداد اکثر آنها توسط افراد مسن تکلم می شود و تنها  18 زبان بومی باقی مانده که توسط همه رده های سنی بومیان تکلم می شود. لازم به ذکر است که استرالیا یک زبان اشاره نیز به نام آسلان (Auslan) دارد که تعداد حدود 5500 فرد کر و لال این کشور از آن استفاده می کنند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

زبان انگلیسی استرالیایی ، شبیه به انگلیسی بریتانیایی با گویش های محلی خاص استرالیا می باشد که استراین ( Strine ) نامیده می شود و بدیع ترین شکل زبان در استرالیا و پر از اختصار، پیچاندن لغات ، اغراق و اصطلاحات عامیانه است. از لحاظ تعداد سخن گویان ، این کشور ، چهارمین کشور انگلیسی زبان جهان بعد از آمریکا ، انگلیستان و کانادا می باشد .معمولا استرالیایی ها نمی توانند تصمیم بگیرند که از املای آمریکایی استفاده کنند یا بریتانیایی ؛ در نتیجه در مکاتبات آن ها غلط املایی زیادی وجود دارد . هم اکنون کشور استرالیا در پی تلاش زیادی برای زنده کردن زبان محلی است . به صورتی که ، در مدارس مخصوص غیر بومیان ، زبان انگلیسی بعد از زبان اصلی استرالیایی آموزش داده می شود .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4.7/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button