زبان رسمی کشور ارمنستان

کشور ارمنستان در حدود 26 سال قبل به استقلال رسیده است که با کشورهای گرجستان ، ترکیه ، آذربایجان و ایران همسایه می باشد . در حال حاضر که سیاست درآمدزایی غیر از فروش نفت ، گردشگری می باشد که راه حلی مناسب برای این کشور است تا درآمد خوبی از این راه کسب کند . در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با زبان رسمی کشور ارمنستان آشنا کنیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ارمنستان می توانید مقاله ” تحصیل در ارمنستان ” را مطالعه فرمایید .

زبان ارمنی ، زبان رسمی کشور ارمنستان است که دارای دو شاخه اصلی غربی و شرقی می باشد و به خانواده زبان هندی – اروپایی تعلق دارد و به یک شکل جداگانه در آن قرار گرفته است . الفبای منحصر به فرد زبان ارمنی توسط  Mesrop Mashtots در 405 بعد از میلاد مسیح اختراع شد ولی زبان شرقی ارمنستان به عنوان زبان رسمی این کشور اثبات شده است و 96 درصد از آنها این زبان را به عنوان زبان مادری فرا می گیرند . حدود 10 میلیون نفر در سراسر جهان از زبان غربی ارامنه استفاده می کنند . لازم به ذکر است که زبان دوم گفتاری در ارمنستان زبان روسی می باشد. زبان ارمنی زبان روسی نیز شناخته‌ می شود، اما به ندرت قابل استفاده می باشد . از زبان کردی نیز به خاطر وجود 56000 کردِ ساکن در ارمنستان گاهی در رادیو و تلویزیون استفاده می شود .

زبان ارمنی یکی از زبان ‌های هندواروپایی می باشد که در منطقه قفقاز و به‌ ویژه در کشور ارمنستان و آرتساخ و سایر کشورهای دیگر که ارمنیان به عنوان جماعت ارمنیان پراکنده شناخته می ‌شوند به آن صحبت می ‌کنند. زبان ارمنی یکی از زیر شاخه های زبان فارسی می باشد . شایان به ذکر است که ارمنیان تا اواخر سده چهارم میلادی به جای خط ارمنی از خط سریانی یا یونانی استفاده می کردند به همین خاطر تاریخ کشور ارمنستان به خط سریانی نوشته شده است. پس از رسمیت یافتن دین مسیح در ارمنستان و مسیحی شدن ارمنیان، چون کتاب مقدس دین مسیحیت به زبان یونانی یا سریانی بود، در مراسم مذهبی کلیساها نیز به این زبان‌ ها سخن گفته می‌ شد. در برخی از کلیساها کتاب مقدس را درهنگام مراسم به زبان ارمنی ترجمه و تفسیر می‌کردند و برای حضار بازگو می کردند . اولین بار حروف خط ارمنی به کوشش و مجاهدت یک روحانی ارمنی به نام مسروب ماشتوتس، که با زبان ‌های یونانی و زبان پارتی و زبان پارسی میانه (در دوره ساسانی) آشنایی کامل داشت، اختراع شد.

زبان رسمی کشور ارمنستان

زبان رسمی کشور ارمنستان

یکی از روش های مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ارمنستان ” اطلاعات کسب کنید .

در گذشته جایگاه زبان ارمنی مشخص نبود و به گفته «روبرت آفوکس» بزرگ ‌ترین اشتباه دانشمندان این بود که برای تعیین جایگاه زبان ارمنی در خانواده زبان ‌ها، فقط به مجموعه واژگان این زبان استناد می‌کردند. نظریه رایجِ آن زمان این بود که زبان ارمنی یکی از زبان‌ های ایرانی می باشد . از جمله عواملی که روی زبان های ارمنی تاثیر گذاشته شده است عبارتند از :

  • تحول‌ های داخلی که از راه طبیعی صورت می ‌گیرد و نتیجه تکامل و ترقی زبان می باشد .
  • تحول‌ های خارجی که بخش عمده آن با وام‌ گیری انجام می‌ شود و نتیجه عوامل خارجی می باشد .
  • تحول‌ های کوچکی است که به دست افراد صورت می‌گیرد و حاصل نوآوری ‌های ادبی می باشد .

این تغییرات سه ‌گانه زبان ارمنی به تاریخ سیاست ‌های ملی، تاریخ ادبیات و تاریخ سیاسی ملت کشور ارمنستان مربوط می ‌شود. نظریه ایرانی بودن زبان ارمنی در سه ربع اولِ سده نوزدهم در اروپا حاکم بود و دانشمندانی مانند راسموس راسک و اوگوست اشلایشر که البته بعدها از این نظریه انصراف داد  و فرانتس بپ ، آن را مطرح کرده ‌بودند . زبان ارمنی را می ‌توان به دو دوره کلی تقسیم کرد که عبارتند از :

در مقاله ” اقامت در ارمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت ارمنستان اطلاعات کسب کنید .

الف: دوره گفتاری (دوره قبل از ابداع الفبای ارمنی)، یعنی از قدیم ‌ترین روزگار تا سال ۴۰۴ میلادی

ب: دوره نوشتاری (دوره بعد از ابداع الفبای ارمنی)، یعنی از ۴۰۴ میلادی تا به امروز . این دوره به سه دوره اصلی و چندین دوره فرعی تقسیم می‌ شود. سه دوره اصلی این دوره عبارتند از : دوره باستان یا «گرابار»، دوره میانه یا کیلیکیه، و دوره جدید معاصر یا «آشخارهابار». در تمام این دوره ‌ها، زبان ادبی، به‌عنوان بزرگترین گونه زبان ارمنی در درجه اول می باشد که زبان ادبی جدید یا معاصر خود به دو بخش تقسیم می‌شود:

  • زبان ادبی شرقی
  • زبان ادبی غربی

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

2/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button