کشور آمریکا عضو قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی، عضو سازمان آتلانتیک و عضو گروه 8 می باشد. همچنین این کشور از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
لازم به ذکر است که در کشور آمریکا، زبانی به عنوان زبان رسمی کشور آمریکا وجود ندارد ولی در عمل زبان انگلیسی نقش زبان رسمی کشور آمریکا را ایفا می کند. یکی از پیش نیازهای مهاجرت و اقامت در آمریکا برای خارجیان ، تسلط نسبی به زبان انگلیسی می باشد.

بسیاری از زبان ‌ها در کشور آمریکا استفاده می ‌شود ولی انگلیسی بیشترین استفاده‌ کننده را دارد. بیشتر زبان های بومی در آمریکا مختص شمال کشور است و بیشتر زبان ‌ها توسط استعمارگران اروپایی رواج پیدا کرد ولی در آمریکای امروزه زبان اشاره نیز رواج پیدا کرده ‌است.
در کشور آمریکا ۳۳۷ زبان به ثبت رسیده که ۱۷۶ عدد از آن‌ ها بومی هستند. همچنین ۵۲ زبان که در این کشور سخنور داشته ‌است در حال حاضر منقرض شده ‌اند.
زبان انگلیسی زبان دولت و کسب و کار آمریکا می باشد و همین‌ طور زبان بسیاری از کارهای روزانه مردم محسوب می شود.

در مقاله ” تحصیل در آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آمریکا اطلاعات کسب کنید .

زبان های مرسوم در کشور آمریکا

بیشتر از ۳۰ ایالت، زبان انگلیسی را زبان رسمی خود اعلام کرده ‌اند اما دولت فدرال زبان رسمی دارا نمی باشد. فعالیت‌ هایی برای به رسمیت شناختن انگلیسی به‌ عنوان زبان رسمی دولتی نیز در جریان است به طوری که در سال‌ های ۱۹۸۱ و ۲۰۰۶ میلادی سناتورهای آمریکایی سعی کردند که برای آمریکا زبان رسمی تعریف کرده و انگلیسی را به عنوان زبان رسمی معرفی کنند که تلاششان با شکست روبه‌ رو شد.
اما رایج ترین زبان در کشور آمریکا زبان انگلیسی آمریکایی است اما با این حال در سطح فدرال هیچ زبان رسمی به ثبت نرسیده است البته آموختن زبان انگلیسی برای مهاجرت به یک قانون تبدیل شده ‌است .

از سال ۱۹۶۸ میلادی سازمان مهاجرت دومین زبان در سطح کشور اسپانیایی بوده و در آن زمان حدود ۳۵ میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند.
کشور آمریکا از نظر داشتن سخنوران زبان اسپانیایی رتبه پنجم را دارد. در جنوب غربی کشور آمریکا بیشترین تعداد مهاجر را داشته است و در حال حاضر مهاجرین کمتری نسبت به گذشته اسپانیایی هستند و بیشتر انگلیسی زبان هستند. تقریباً تمام نسل دومی ‌های آمریکایی‌ های مکزیکی تبار انگلیسی را روان صحبت می‌کنند ولی نیمی از آن‌ ها به اسپانیایی سخن می‌ گویند.

شما می توانید برای مهاجرت به آمریکا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به آمریکا ” را مطالعه فرمایید .

در سرشماری سال ۲۰۰۰ در کشور آمریکا، آلمانی ‌تبارها بیشترین گروه قومی را تشکیل می‌ دادند و زبان آلمانی در کشور پنجمین رتبه را داشتند. زبان های ایتالیایی، لهستانی، و فرانسوی همچنان به‌ طور گسترده ‌ای در میان مهاجران این کشور می ‌باشد اما استفاده از این زبان رو به کاهش بوده و بیشتر افراد مسن به این زبان سخن می ‌گویند.
مهاجران آمریکا نیز به زبان روسی صحبت می کنند . به طور خلاصه می توان گفت که زبان‌ های مرسوم در کشور آمریکا عبارتند از :

  • زبان ‌های آسیایی و اقیانوسیه
  • سایر زبان های هندواروپایی
  • سایر زبان ها
3/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button