روز مصاحبه با سفارت

برای مهاجرت به هر کشوری باید نسبت به دریافت ویزای آن اقدام نمایید ، جهت دریافت ویزا باید به سفارت مربوطه مراجعه کنید . بعد از گرفتن وقت از طرف سفارت ، سفارت مورد نظر یک روز را برای مصاحبه به متقاضیان می دهند . در روز مصاحبه باید نکاتی را رعایت کنید . برای آشنایی بیشتر درباره نکات روز مصاحبه با سفارت این مقاله را مطالعه فرمایید و برای آشنایی بیشتر با مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید .

روز مصاحبه با سفارت – نکات مهم روز مصاحبه با سفارت 

نکات مهم روز مصاحبه با سفارت به شرح زیر است :

الف) آماده کردن مدارک و تحویل به صورت حضوری در سفارت ، با دقت به سوالات افسر مورد نظر گوش کنید و آنچه را که می خواهد پاسخ دهید یعنی وارد حاشیه نشوید و تحت هیچ شرایطی دروغ نگویید.

ب) حتی اگر افسر از شما دو بار سوال خود را پرسید و نیاز به پاسخی قوی تر داشت باید بدون چون و چرا پاسخ دهید. به طور رسمی افسر سعی می کنند تصمیم خود را با توجه به قصد شما بگیرند و بعد از شنیدن تمامی برنامه های شما می توانند پاسخ آری یا خیر دهند. اگر افسر پاسخی محکمی از شما دریافت نکند ویزای شما رد خواهد شد. یکی از بزرگترین مشکلات متقاضیان ایرانی در رابطه با اخذ ویزا این است که نمی توانند دلیل محکم برای برگشت خود از کشور مورد نظر داشته باشند و ثابت کنند که بعد از اتمام برنامه ی خود به کشور خود باز می گردند به عبارتی باید دلایل بسیار منطقی داشته باشند که چرا این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کرده اند؟ باید آنها را درباره توسعه شغلی وبرنامه ی آینده ی خود بعد از اتمام دوره تحصیلی وبرگشت به کشور خود مطلع کنیم و توضیح دهیم که چرا گذراندن این دوره در این کشور برای ما ارزش دارد .

ج) برخی دیگر از سوالاتی که احتمال دارد افسر از شخص مورد نظر بپرسد به شرح زیر می باشد :

  • آیا بعد از اتمام این دوره قصد ادامه تحصیل را دارید؟
  • با چه موضوعی؟
  • چرا به این دوره نیاز دارید؟
  • چه برنامه ای برای گذراندن این دوره با موفقیت دارید؟
  • این کشور چه کمکی می تواند در برنامه ی شما داشته باشد؟

د) باید تلاش کرد که بیشتر در مورد انتخاب دوره مورد نظر صحبت کنیم و نشان دهیم که دانش و اطلاعات بسیار کافی درباره نظام آموزشی کشور مورد نظر را داریم و روش های آموزش را در کشور مورد نظر می دانیم.

ه) لازم به ذکر است که افسری که در یک سفارت مشغول به کار است، روزانه بالاتر از 200 نفر مراجعه کننده دارد و زمان زیادی برای صحبت با شما ندارد ،شما باید سعی کنید که آنها را در بحث و گفتگوی بسیار کوتاه قانع کنید.

بسیاری از متقاضیان از این موضوع شکایت دارند که افسر مصاحبه کننده بدون پرسش هیچگونه سوالی و یا حتی نیم نگاهی به مدارک ارائه شده درخواست آنان را مردود اعلام کرده است، درحقیقت در هنگام مصاحبه وقایع آنطور که متقاضی می بیند اتفاق نمی افتند، افسران کنسولگری بسیار با تجربه و آموزش دیده اند و با توجه به تجربه گسترده شان که معمولا در کشور متقاضی یا مناطق مشابه به دست آمده است گاه فقط با نگاه کردن به درخواست کننده و در نظرگرفتن حالات وی در حین حضور در محل مصاحبه متوجه نیت واقعی متقاضی شده و گاه حتی از همین روش در مورد غیر واقعی بودن مدارک ارائه شده اطمینان حاصل می کنند.

روز مصاحبه با سفارت

روز مصاحبه با سفارت

 روز مصاحبه با سفارت  – مصاحبه ویزا

در این قسمت مقاله قصد داریم در مورد نکات مهم تکمیلی جهت مصاحبه ویزا در روز مصاحبه با سفارت بپردازیم که به شرح زیر می باشد :

  1. عصبی نباشید و با اعتماد به نفس در مصاحبه حضور پیدا کنید. برای آمادگی در این قسمت بهتر است تمرین کنید.
  2. با لبخند و نگاه مستقیم با مصاحبه کننده صحبت کنید، هرگونه نشانه های عصبی بودن می تواند به عنوان نکته ای منفی در مصاحبه محسوب شود.
  3. پاسخ سوالات را با توضیحات مختصر، مطمئن، شفاف و کاملا مرتبط بدهید. از توضیحات طولانی و بی مورد بپرهیزید، گاه ارائه اطلاعات بی مورد و خارج از موضوع تاثیر عکس خواهد داشت.
  4. با لباس مناسب و مرتب به مصاحبه بروید، اگر درخواست ویزای تجاری دارید ظاهر شما با یک شخص مجرب در امور تجارتی باید هماهنگی داشته باشد، در چنین موردی لباس رسمی تاییدی بر نوع درخواست شما خواهد بود.
  5. زودتر از زمان مصاحبه در محل حضور پیدا کنید.
  6. همواره در طول مصاحبه ادب را رعایت کنید حتی اگر احساس شما متفاوت است. بحث نکنید و در تن صدا و لحن صحبتتان نیز احترام را رعایت کنید
  7. در برخی شرایط امکان دارد به دلیل لهجه آمریکایی و یا وجود میکروفن متوجه سوال افسر کنسولگری نشوید، در نهایت آرامش و ادب از وی درخواست کنید تا سوال را دوباره تکرار کند، حتی اگر باز هم متوجه نشدید بدون عصبی شدن درخواست خود را تکرار کنید.
  8. در زمان مصاحبه و در مورد مدارک خود صادق باشید و به خاطر داشته باشید مصاحبه کننده فقط وظیفه خود را انجام می دهد و مخالفتی با تایید ویزای شما ندارد.
  9. آماده باشید که در پاسخ به هر سوال مدارک مربوط به آن را نیز ارائه دهید، مثلا هنگامی که از شما درمورد بازگشت به موقع سوال می شود باید مدارک مربوط به دلایل دیدار شما از کشور مورد نظر و وابستگی های خود به کشور موطن و دلایل بازگشت قطعی خود را ارائه کنید
  10. دقت داشته باشید که به همه سوالات پاسخ صحیح و صادقانه بدهید، پاسخ سوالات شما در کامپیوتر ثبت خواهد شد و در صورت رد شدن درخواست شما و تقاضای مجدد، این پاسخ ها با پاسخ های مصاحبه بعدی مقایسه شده و درصورت مغایرت امکان دارد درخواست شما برای همیشه مردود شود.
  11. اگر با خانواده درخواست ویزا می کنید همواره آمادگی این را داشته باشید که درخواست بعضی افراد خانواده پذیرفته و برخی دیگر مردود شود.
  12. قبل از مصاحبه از تکمیل و آماده بودن تمام مدارک خود اطمینان حاصل کنید
  13. مدارک باید در یک پوشه نازک و در پوشش پلاستیکی ارائه شوند.
  14. از ترتیب قرارگیری مدارک مطمئن شوید، زیرا امکان دارد در هنگام مصاحبه ارائه یک مدرک خاص ضرورت پیدا کند، وقت مصاحبه بسیار کوتاه و فشرده است و نمی توان انتظار داشت که افسر کنسولگری برای پیداشدن مدارک شما از میان باقی اسناد مدت زیادی منتظر بماند، هرگونه نکته منفی امکان دارد درخواست شما را به مردود شدن نزدیک کند .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا

برای سفر به کشور ایتالیا، گرفتن وقت سفارت ایتالیا و ویزای ایتالیا لازم و ضروری می باشد . امر...

آشنایی با سفارت نروژ آشنایی با سفارت نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی می باشد که طبیعتی بی نظیری دارد و هر گردشگری را به خو...

وقت سفارت نروژ و هزینه اخذ ویزا وقت سفارت نروژ و هزینه اخذ ویزا

کشور نروژ ، یکی از مرفه ترین و دیدنی ترین کشورهای اروپایی می باشد که با واقع شدن در شمال قار...

نظرات کاربران
Call Now Button