کشور فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای جهان می باشد که به دلیل تاریخ غنی آن، هنر خیره کننده و تنوع فرهنگی از موزه های کلاس جهانی، گالری های هنری و دانشگاه ها تا مرکز بین المللی مد و صنعت طراحی معروف است.

یکی از ساده ترین روش ها برای یادگیری زبان فرانسوی جهت زندگی و تحصیل در فرانسه، شرکت در دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه می باشد.
در ادامه دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه به صورت کامل توضیح داده خواهد شد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در این مورد دارید می توانید با مشاورین موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در تماس باشید.

یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به فرانسه ” اطلاعات کسب کنید.

دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه

دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه

معمولا دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه به دو صورت دوره های فشرده و دوره های استاندارد طولانی مدت است . دوره های زبان فرانسوی شامل آموزش زبان با جنبه های مختلف زبان است و به فرد این امکان را می دهد به لطف زمان صرف شده برای فعالیت های ارتباطات شنیداری در زبان فرانسه مهارت لازم را به دست آورد و خیلی روان به این زبان صحبت کرد.

در واقع دوره های استاندارد زبان فرانسوی بر چهار مهارت (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن)، گرامر، واژگان و همچنین فونتیک است در حالی که دوره های فشرده مکمل همه مواردی است که در طی دوره استاندارد مورد مطالعه قرار گرفته است.

این دوره کمک می کند تا ارتباطات گفتاری و دغدغه خود را با فرهنگ و تمدن فرانسوی در طی دوره زبان فرانسه خود کامل کرد.
اگر فردی قصد دارد مهارت های زبان فرانسوی خود را به سطح بالایی برساند، پیگیری یک دوره فشرده زبان فرانسوی در فرانسه ممکن است بی نظیر باشد.

دوره های زبان فرانسوی توسط چه کسانی تدریس می شود؟

لازم به ذکر است که دوره های زبان فرانسوی در فرانسه توسط اساتیدی مجرب و با تجربه ای تدریس می شوند و دانشجویان تا سطوح بالای علمی در این کشور می توانند پیشرفت داشته باشند.
پس از گذراندن این دوره ها می توان در دانشگاه اقدام به ادامه تحصیل کرد و همچنین توجه داشت که تحصیل در دانشگاه های فرانسه رایگان می باشد.

البته دانستن این نکته نیز ضروری است که دوره های زبان فرانسوی در فرانسه توسط دانشگاه های دولتی فرانسه و همچنین کالج های خصوصی این کشور ارائه می شود و تفاوت عمده بین این دو گروه در این است که هزینه دانشگاه های دولتی نسبت به کالج های خصوصی تا حدی کمتر است.

البته زمان اقدام برای دانشگاه های دولتی کشور فرانسه برای دوره های زبان فرانسوی در فرانسه محدود بوده و دارای مهلت یا همان ددلاین می باشد.

دوره های استاندارد زبان فرانسوی

دوره های استاندارد زبان فرانسوی به صورت بلند مدت برای بزرگسالان بر ارتباطات تمرکز دارد که نقش مهمی در فرآیند یادگیری گرامر فرانسوی دارد.
شرکت در این دوره های زبان فرانسوی به فرد فرصتی برای یادگیری زبان فرانسه و غرق شدن در این زبان ارائه می دهد که ایده آل برای انگیزش دانشجویان و کمک به آنها برای کسب اطمینان کافی برای صحبت کردن به فرانسه است.

البته دوره های استاندارد زبان فرانسوی برای بزرگسالان درک عمیق تر زبان فرانسوی را با استفاده از رویکرد تمرکز بر مهارت های توصیه شده توسط چارچوب مرجع مشترک زبان ها توسعه می دهد یعنی متقاضیان علاوه بر خواندن و شنیدن روی مهارت های گفتاری و نوشتاری خودکار می کنند.

همچنین گرامر ، واژگان و فونتیک نیز مورد مطالعه قرار می گیرد. لازم به ذکر است که در این دوره ها از سخنرانی ها، بحث ها و نقش ها به طور مرتب در کلاس مورد استفاده قرار می گیرد تا دانش آموزان را برای ارتباطات روزمره زندگی واقعی آموزش دهند. طول مدت این دوره ها معمولا بیشتر از 20 هفته طول می کشد.

دوره های فشرده زبان فرانسوی

دوره های فشرده زبان فرانسوی بر اساس چارچوب مرجع اروپایی برای زبان ها با دقت برنامه ریزی شده اند تا بتوانند نه تنها سطح کلاس ها بلکه نوع واقعی کلاس را هم داشته باشند. به این ترتیب، دوره تمرین زبان فرانسوی با هدف برقراری ارتباط بهتر با هدف آشنا شدن با فرهنگ فرانسوی است.

محدوده لغت فرد متقاضی در این دوره ها بیشتر شده و همچنین می تواند بر فونتیک در طول آموزش زبان فرانسوی خود در فرانسه کار کند.
با توجه به داشتن ارتباطات به عنوان یک اولویت، بحث ها و سخنرانی های متعددی صورت می گیرد تا فراگیری زبان فرانسوی در واقع بتواند نتایج ارتباطی داشته باشد.

دوره های فشرده زبان فرانسوی

دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه به صورت فشرده برای بزرگسالان به ویژه دانشجویانی که مایل به پیشرفت دانش خود در مورد تمامی جنبه های زبان فرانسوی هستند، مناسب است. این دوره اقامت در فرانسه برای فرد از مبتدی A1 تا سطح پیشرفته C2 برای یادگیری و بهبود زبان اهمیت دارد.

شرکت در دوره های فشرده مخصوصا برای افرادی که مایل به پیشرفت سریع هستند مفید است. از طرفی، یادگیری زبان فرانسوی که توسط معلمان واجد شرایط برگزار می شود، یک رویکرد کامل به جنبه های مختلف زبان فرانسوی را تضمین می کند و از سوی دیگر فرصتی برای تمرین، بازدید و آشنایی با روش زندگی فرانسویان است، زیرا فرد با آنها در تماس مستقیم خواهد بود.

مزایای دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه

دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه برای بزرگسالان فرصتی برای غرق شدن در زبان فرانسوی است که ایده آل برای بهبود سریع مهارت های زبان و برای تمرین آنچه فرد یاد می گیرد به صورت شفاهی است. مزایای دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه به شرح زیر می باشد:

  • تقویت مهارت های گرامری در طول دوره های زبان فرانسوی
  • کاوش در فرانسه و دستیابی به قلب فرهنگ فرانسوی
  • تمرین ، روان شدن و افزایش اعتماد به نفس هنگام صحبت کردن فرانسوی
  • افزایش دامنه واژگان زبان فرانسوی
  • مقابله با شرایط روزمره در کشور فرانسه
  • بهبود فونتیک

دوره های تابستانی زبان فرانسوی

با دوره های تابستانی زبان فرانسوی می توان از تعطیلات تابستانی برای یادگیری زبان فرانسوی استفاده کرد که این دوره ها برای تمام سطوح از مبتدیان تا سطوح پیشرفته طراحی شده است.
با توجه به مهارت های چهارگانه زبان که توسط چارچوب مشترک اروپایی برای زبان ها توصیه می شود ، اولویت اصلی با ارتباطات شفاهی است.

مواد آموزشی در این دوره ها متناسب بر مهارت های درک و همچنین ارتباطات شفاهی و کتبی می باشد. کلید موفقیت در دوره های تابستانی زبان فرانسوی این است که فرد نه تنها این زبان را در فرانسه فرا می گیرد، بلکه می تواند تعطیلات خود را در این کشور زیبا سپری کند.

دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه بدون نیاز به مدرک زبان

کشور فرانسه برای علاقه مندان به یادگیری این زبان دوره هایی را در نظر گرفته است که افراد بدون زبان فرانسوی و تنها با زبان انگلیسی در سطح مکالمه ساده می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

متقاضیان به ارائه مدرک زبان فرانسوی و زبان انگلیسی نیازی نخواهند داشت. این دوره ها چندین بار در سال برگزار می شود و می توان در این دوره ها شرکت کرد و برای خانواده خود نیز ویزای همراه دریافت کرد .

هزینه دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه

دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه نسبت به دوره های زبان در سوئد و بسیاری از کشورهای دیگر هزینه کمتری دارند .برای شرکت در دوره های زبان فرانسوی در فرانسه شهریه دانشگاه برای هر ترم از ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو متغیر است .

شرایط ورود به دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه

برای ورود به دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه محدودیت سنی وجود ندارد و افراد از  6 سال به بالا می توانند اقدام کنند . متقاضیان بالای 17 سال سن باید حداقل مدرک پیش دانشگاهی (برای افرادی که رشته آنها نظری بوده است ) و یا مدرک دیپلم (برای افرادی که رشته آنها فنی بوده است) را دارا باشند.

نیازی به ارائه مدرک زبان فرانسوی و یا انگلیسی و یا حتی دانش فرانسوی وجود ندارد زیرا در اولین روز پس از ورود ، آزمونی جهت تعیین سطح فرد گرفته می شود و فرد را بر این اساس در سطح مربوطه قرار خواهند داد.

مدارک لازم برای شرکت در دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه

  • پاسپورت دانشجو و تمامی اعضای خانواده
  • شناسنامه دانشجو و تمام اعضای خانواده
  • ارائه گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ارائه دانشنامه های دانشگاهی جهت شرکت در دوره های زبان فرانسوی در فرانسه (در صورت وجود)
  • پرداخت هزینه ها مربوط برای شرکت در دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه
4.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در فرانسه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه در سال 2024 برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور فرانسه هر سال بیش از 23% بودجه م...

کار در فرانسه کار در فرانسه

کار در فرانسه یکی از روش های گرفتن اجازه زندگی در فرانسه است که با خیالی آسوده این فرآیند را...

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه تحصیل در رشته پرستاری فرانسه

شغل پرستاری یکی از پر کاربردترین رشته ها بین کل مشاغل دنیاست، تحصیل در رشته پرستاری فرانسه ...

نظرات کاربران
F.a

سلام وقتتون بخیر ، میشه یک لیست از دانشگاه های فرانسه که دوره زبان دارن رو بذارید همراه با هزینه و شروع تایم ثبت درخواست و ... ممنونم

آتیه آفرینان

با سلام. لطقا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا مشاوران ما به طو کامل راهنماییتان کنند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button