دانشگاه ییل آمریکا، یک دانشگاه خصوصی می باشد که در سال ۱۷۰۱ میلادی در روستای نیوهیون ایالت کنتیکت آمریکا تاسیس شده است. دانشگاه ییل آمریکا یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های آمریکا و جهان می باشد. دانشگاه ییل آمریکا یکی از برجسته ترین و قدیمی ترین دانشگاه های هنر در آمریکا می باشد که همواره دانشجویان زیادی را به خود جذب می نماید. شکل و نقش معماری دانشکده های دانشگاه ییل آمریکا تلفیقی از هنر معماری قدیم و جدید است که این موضوع خود سبک متفاوتی به دانشگاه ییل آمریکا بخشیده است. دانشگاه ییل آمریکادر رشته های دیگر نیز مانند حقوق و داروسازی دارای رتبه ی جهانی می باشد.

دانشگاه ییل آمریکا
دانشگاه ییل آمریکا

دانشگاه ییل آمریکا  – رنکینگ دانشگاه ییل آمریکا

رنکینگ دانشگاه ییل آمریکا در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه دوم را براساس آمار US News در سال ۲۰۰۸ کسب کرده است و دانشکده حقوق همین دانشگاه ییل آمریکا هر ساله بر اساس همین آمار رتبه اول را در بین دانشگاه های آمریکا کسب می کند. طبق رتبه بندی موسسه QS در سال ۲۰۱۵ دانشگاه ییل آمریکا در رشته داروسازی جزء ۲۰ دانشگاه برتر جهان محسوب می شود و در این رنکینگ رتبه ۱۴ را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است طبق آمارهای موسسه QS که هر ساله بهترین دانشگاه های جهان را به تفکیک رشته بیان می کند، از نظر این موسسه دانشگاه ییل آمریکا در رشته حقوق رتبه ۴ را از بین ۱۰ دانشگاه برتر در زمینه حقوق از آن خود می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آمریکا شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به آمریکا ” بیاندازید.

دانشگاه ییل آمریکا  –  پذیرش در دانشگاه ییل آمریکا

پذیرش در دانشگاه ییل آمریکا برای دانشجویان خارجی آزمون های SAT ,ACT را از دانشجویان متقاضی میگیرد که متقاضیان باید حداقل نمرات آزمون SAT,ACT  را کسب کنند.

پذیرش در دانشگاه ییل آمریکا
پذیرش در دانشگاه ییل آمریکا

دانشگاه ییل آمریکا  – رشته های دانشگاه ییل آمریکا

در دانشگاه ییل آمریکا می توان برای مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده هنرو علوم تحصیل کرد. محبوب ترین رشته های دانشگاه ییل آمریکا عبارتند از :

  • رشته زیست شناسی دانشگاه ییل آمریکا
  • رشته اقتصاد دانشگاه ییل آمریکا
  • رشته هنر دانشگاه ییل آمریکا
  • رشته معماری دانشگاه ییل آمریکا
  • رشته زبان انگلیسی دانشگاه ییل آمریکا
  • رشته تاریخ دانشگاه ییل آمریکا
  • رشته مطالعات میان رشته ای دانشگاه ییل آمریکا
  • رشته علوم سیاسی دانشگاه ییل آمریکا
  • رشته روانشناسی دانشگاه ییل آمریکا

در مقاله ” تحصیل در آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آمریکا اطلاعات کسب کنید.

دانشگاه ییل آمریکا  – کتابخانه دانشگاه ییل آمریکا

کتابخانه دانشگاه ییل آمریکا، نام یک موسسه کتابخانه ای در کشور امریکا می باشد که به دانشگاه ییل تعلق دارد و در سال ۱۷۰۱ میلادی تاسیس شده است. سیستم کتابخانه دانشگاه ییل آمریکا غالب بر ۱۲۵۱۹۵۱ عنوان کتاب دارد که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین مخازن کتب کشور امریکا کرده است. کتابخانه ییل حدود۱۱۴۲۰۰ کتاب در سال ۱۸۷۶ دارا بود البته در سال بعد مجموعه کتاب های این کتابخانه به ۶۰۰۰۰۰۰ کتاب رسید و این در صورتی بود که در اوایل قرن هجدهم دانشگاه ییل ۱۰۰۰ نسخه کتاب داشت تقریبا هر ۱۶ سال یکبار مخازن کتاب کتابخانه دانشگاه ییل دو برابر می شود. درسال ۱۹۳۸ غالب بر ۲۰۷۴۸۰۰۰ نسخه کتاب در کتابخانه دانشگاه ییل آمریکا وجود داشت.

کتابخانه دانشگاه ییل آمریکا
کتابخانه دانشگاه ییل آمریکا

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت آمریکا مقاله ” اقامت در آمریکا ” را مطالعه بفرمایید.

دانشگاه ییل آمریکا  – هزینه تحصیل دانشگاه ییل آمریکا

دانشگاه ییل آمریکا کمک های مالی نیز به دانشجویان جدید پرداخت می کند و حدود ۵۹ درصد از دانشجویان جدید الورود از کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه ییل برخوردار می شود که این کمک های مالی به صورت وام در اختیار دانشجویان قرار میگیرد. هزینه تحصیل دانشگاه ییل آمریکا در نیوهیون در ایالت کانتیکت حدود ۴۵۸۰۰ دلار بدون کمک های مالی میباشد. هزینه زندگی با اتاق وهزینه شهریه ترم، هزینه شخصی وهزینه کتاب حدود ۶۳۹۷۰ میشود.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button