دانشگاه کرنل آمریکا

تاریخچه دانشگاه کرنل آمریکا | دانشکده های دانشگاه کرنل امریکا

این مقاله درباره دانشگاه کرنل آمریکا توضیح می دهد . برای تحصیل در آمریکا می توانید در دانشگاه کرنل آمریکا تحصیل کنید . یکی از روش های مهاجرت به آمریکا ، اقامت در آمریکا می باشد . شما  در مقالات دیگر به طور مفصل درباره دیگر دانشگاه های آمریکا و شرایط تحصیل در دانشگاه کرنل آمریکا اطلاعات کسب کنید.

دانشگاه کرنل آمریکا یک دانشگاه تحقیقاتی، خصوصی و قانونی در ایتاکا، نیویورک است. این دانشگاه در سال 1865 توسط Ezra Cornell و Andrew Dickson White تاسیس شد و برای آموزش و مشارکت در تمام زمینه های دانش از کلاسیک تا علوم و از تئوری تا کاربردی فعالیت داشته است.
درواقع این ایده ها، که برای آن زمان غیر متعارف محسوب می شد در اصل بنیانگذار دانشگاه کرنل شدند.
دانشگاه کرنل یکی از 8 دانشگاهی است که در ایالات‌متحده آمریکا به دانشگاه‌های ایوی لیگ (IvyLeague) معروف هستند. دانشگاه‌های آیوی لیگ همگی از شهرت بسیار بالایی در آمریکا برخوردارند و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ها آینده شغلی و تحصیلی بسیار موفقی خواهند داشت.
دانشگاه کرنل موقوفه ای در حدود 7.5 میلیارد دلار دارد که آنرا صرف آموزش و ارائه خدمات به 25.000 دانشجوی در حال تحصیلش می کند. همچنین رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2020 براساس آمار سایت QS، رتبه 18 در جهان بوده است که خود نشانه اعتبار بالا و قوی بودن این دانشگاه است.

تاریخچه دانشگاه کرنل

دانشگاه کرنل در 27 آپریل 1865 تاسیس شد. ایالت نیویورک (NYS) دانشگاه را به عنوان موسسه lant-grant در ایالت مجاز دانست. سناتور عِزرا کُرنِل مزرعه خود را در ایتاکا، نیویورک به عنوان یک سایت و 500.000 دلار از ثروت شخصی خود را به عنوان وقف اولیه پیشنهاد کرد. اِندرو دیکسون وایت، سناتور و مربی دیگر، موافقت کرد که اولین رئیس این دانشگاه شود. در طی 3 سال بعد، وایت بر ساخت دو ساختمان اول نظارت داشت و برای جلب دانشجو و استادان به سفر پرداخت. دانشگاه در 7 اکتبر 1868 افتتاح شد و روز بعد 412 مرد در آن ثبت نام کردند.
کورنل به عنوان یک موسسه نوآورانه از نظر فناوری، توسعه یافت و تحقیقات خود را در محوطه دانشگاه خود با تلاش های گسترده ای انجام داد. به عنوان مثال، در سال 1883 این دانشگاه یکی از اولین پردیس های دانشگاه بود که از برق دینام آبی استفاده کرد. از سال 1894، کورنل کالج هایی را شامل می شود که بودجه ایالتی تأمین می شوند و الزامات قانونی را برآورده می کنند. همچنین فعالیت های تحقیق و توسعه را که به طور مشترک توسط برنامه های تطبیق ایالتی و فدرال تأمین شده اند، اداره می کند.

نقل قولی مشهور 1818 از بنیانگذار عزرا کرنل در زمینه این دانشگاه: من موسسه ای را که هر کسی می تواند در هر مطالعه راهنمایی پیدا کند.
فارغ التحصیلان و وابستگان کرنل به بسیاری از موقعیت های برجسته و تأثیرگذار در سیاست، رسانه ها و علوم رسیده اند. از دسامبر سال 2020، 61 برنده جایزه نوبل، چهار برنده جایزه تورینگ و یک مدال آور فیلدز به دانشگاه کرنل وابسته شده اند. اعضای هیئت علمی و دانش آموختگان سابق و فعلی آن شامل 34 محقق مارشال، 33 دانش آموز رودِس، 29 دانشمند تِرومن، 7 دانش پژوه گیتس، 55 مدال آور المپیک، 10 مدیر عامل فعلی Fortune 500 و 35 فارغ التحصیل میلیاردر هستند. از زمان تاسیس، کورنل یک موسسه آموزشی غیر فرقه ای بوده است که پذیرش آن توسط دین و نژاد محدود نشده است.

دانشکده های دانشگاه کرنل

  • دانشکده کشاورزی و علوم زندگی
  • دانشکده معماری، هنر و برنامه ریزی    
  • دانشکده هنر و علوم
  • دانشکده تجارت    
  • دانشکده مهندسی  
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده هتل داری
  • دانشکده اکولوژی انسان       
  • دانشکده روابط صنعتی و کار
  • دانشکده حقوق     
  • دانشکده علوم پزشکی         
  • دانشکده داروسازی 
  • دانشکده تکنولوژی 
  • دانشکده دامپزشکی

زمان بندی پذیرش دانشگاه کرنل

ترم پاییز15 مارچ
ترم بهار15 اکتبر

شهریه دانشگاه کرنل

شهریه دانشگاه کرنل 55.000 دلار سالیانه است.

بورسیه دانشگاه کرنل

با توجه به این که ممکن است هزینه های تحصیل در کشور آمریکا برای بسیاری از افراد بالا باشد امکان اخذ بورسیه تحصیلی می تواند برای دانشجویان بسیار مهم باشد. بورسیه تحصیلی معمولا به افراد با رزومه قوی تعلق می گیرد و برای دانشجویان بین المللی نیز امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد. اما باید به این نکته توجه کنید که در صورت تمایل برای اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه کرنل لازم است در زمان اقدام برای اخذ پذیرش از این دانشگاه برای اخذ بورسیه نیز اقدام نمایید و در مدارک خود اعلام به تمایل برای اخذ بورسیه تحصیلی نمایید.

میزان بورسیه بسته به شرایط دانشجو متفاوت حداکثر سالانه 20.000 دلار در سال

و در مجموع 138.500  دلار در کل دوره با احتساب وام های دانشجویی

مدارک مورد نیاز ویزا و پذیرش دانشگاه کرنل

  • آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ترجمه تایید شده و رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • معدل حداقل معادل GPA 3.3
  • مدرک زبان آیلتس 7 به بالا یا تافل 100 به بالا
  • مدرک GRE با نمره 302 به بالا
  • نامه تمکن مالی بانک بابت تامین هزینه ­های تحصیل و زندگی
  • پرداخت اولیه شهریه
  • انگیزه نامه و رزومه کامل
  • توصیه نامه از اساتید حداقل دو عدد
  • پاسپورت معتبر

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آمریکا می توانید مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه فرمایید .

یکی از روش های مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر “ مهاجرت به آمریکا ” اطلاعات کسب کنید .

از زمان تأسیس دانشگاه کرنل ، همواره سیستم آموزشی به صورت مختلط و به دور از هرگونه تبعیض نژادی و مذهبی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کرده است و هیچ گونه محدودیتی چه از نظر نژاد و چه از نظر مذهب در هیچ قسمتی از آن برقرار نبوده است. در حال حاضر کرنل دارای بیش از ۲۴۵٬۰۰۰ فارغ‌التحصیل زنده است و در میان اعضای هیئت علمی پیشین و کنونی خود، بسیاری از مشاهیر علمی و فرهنگی به چشم می‌آیند؛ از جمله: ۳۴ پژوهشگر بورسیه طرح مارشال، ۲۹ پژوهشگر بورسیه سسیل رودس، ۷ پژوهشگر بورسیه گیتس و ۴۴ پژوهشگر کسب‌کننده جایزه نوبل. بدنه دانشجویی دانشگاه کرنل در حال حاضر مشتمل بر ۱۴٬۰۰۰ دانشجوی کارشناسی و ۷٬۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی از بیش از ۱۲۰ کشور و ۵۰ ایالت آمریکا است.

در حال حاضر کرنل دارای بیش از 245000 فارغ ‌التحصیل زنده است و در میان اعضای هیئت علمی پیشین و کنونی خود، بسیاری از مشاهیر علمی و فرهنگی به چشم می ‌آیند؛ از جمله:

  • 34 پژوهشگر بورسیه طرح مارشال
  • 29 پژوهشگر بورسیه سسیل رودس
  • 7 پژوهشگر بورسیه گیتس
  • 44 پژوهشگر کسب کننده جایزه نوبل

دانشگاه کرنل آمریکا پردیس های دانشگاه کرنل

پردیس های دانشگاه کرنل به شرح زیر است :

  • پردیس ایتاکا دانشگاه کرنل

پردیس اصلی دانشگاه کرنل در بخش «ایست هیل» شهرستان ایتاکا در ایالت نیویورک و در کنار دریاچه کایوگا قرار دارد. پردیس مرکزی دانشگاه شامل مجموعه کتابخانه‌ها، ساختمان‌های مرکزی مدیریت، اماکن ورزشی، تالارها و سالن‌ها، موزه‌ها و تعداد زیادی از ساختمان‌های آموزشی و اداری دانشکده‌های اصلی دانشگاه کرنل می‌شود. همچنین یک مرکز خوابگاه دانشجویی و یک مرکز هنرهای نمایشی با نام شوارتز در وسط پردیس ایتاکای دانشگاه کرنل جای گرفته ‌است.

از جمله نکات قابل توجه پردیس ایتاکا، معماری نامتعارف و گلچین شده‌ای بر اساس سبک‌های مختلفی همچون معماری گوتیک دانشگاهی، معماری ویکتورین، معماری نوکلاسیسیسم و تا حد زیادی معماری مدرن و سبک بین‌المللی است و در اکثر موارد مزین‌ترین و متمول‌ترین نوع هر کدام از سبک‌ها برای ساخت ساختمان‌ها به کار گرفته شده‌است. اکثر این ساختمان‌های مزین و خاص قبل از جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند. در فاصله بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰، جمعیت دانشجویی پردیس ایتاکا با رشدی ۱۰۰ درصدی مواجه شد و تعداد دانشجویان آن به ۱۵٬۰۰۰ نفر رسید؛ زمانی که سبک معماری مدرن محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سبک‌ها به‌شمار می‌رفت. در حالی که تعداد کمی ساختمان‌های پردیس ایتاکا به صورت کوادرانگل (ساختمان‌هایی چهارگوشه با حیاطی بزرگ در وسط‌شان) طراحی شده‌اند، اکثر ساختمان‌های این پردیس به صورت به هم چسبیده و بدون نظم و ترتیب خاصی ساخته شده‌اند. در واقع، نامنظم بودن ساختمان‌ها و عدم تقارن آن‌ها ناشی از برنامه‌های متعدد و در مواردی متغیر دانشگاه در واگذاری طرح‌های توسعه ساخت وسازی بوده‌است. برای مثال، در یکی از اولین واگذاری‌ها که طراحی به فردریک لا اولمستد، مهندس معمار فضای سبز مشهور آمریکایی و طراح پارک مرکزی نیویورک، واگذار شد، وی پیشنهاد کرد که حیاط اصلی دانشگاه مشرف به دریاچه کایوگا باشد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آمریکا توضیح دادیم .

تا کنون بسیاری از ساختمان‌های دانشگاه از جمله کاخ سفید اندرو دیکسون، تالار بیلی، تالار کالدول، تالار کومستوک، تالار موریل و تالار دیک در زمره اماکن عمومی تاریخی قلمداد شده‌اند و نام آن‌ها در اداره ملی ثبت اماکن تاریخی ثبت شده ‌است. همچنین چند ساختمان دیگر پردیس ایتاکا از جمله تالار اصلی رابرتس، تالار شرقی رابرت و تالار استون مدنظر اداره ملی ثبت اماکن تاریخی هستند. در سپتامبر ۲۰۱۱، مجله «سفر+فراغت» پردیس ایتاکای دانشگاه کرنل را به عنوان یکی از زیباترین پردیس‌های دانشگاه‌های آمریکا معرفی کرد.

قرارگیری پردیس ایتاکا در میان دره‌های فراخ پیرامون دریاچه فینگر و امتداد آن به میزان ۶۱/۴ کیلومتر در مجاورت دریاچه کایوگا، منظره‌ای دل‌انگیز و چشم‌نواز به دانشگاه بخشیده است. همچنین دو ژرف‌دره با نام‌های فال کریک جورج و کاسکادیلا جورج پردیس ایتاکا را از دو سوی محصور کرده‌اند و در ماه‌های گرم سال مردم به شنا در آن‌ها روی می‌آورند (اگرچه که دانشگاه و شهر تمایل چندانی به چنین استفاده‌ای از این اماکن ندارند). در مجاورت پردیس ایتاکا، دانشگاه کرنل صاحب ۷/۱۱ کیلومتر مربع زمین‌هایی زراعی است که بیش‌تر به باغ گیاه‌شناسی شهرت دارند و دارای انواع گل‌ها، درختان و برکه‌هایی هستند که به زیباتر شدن و آراستگی هرچه بیش‌تر این پردیس کمک شایانی کرده‌است.

از سال ۲۰۰۹ به بعد دانشگاه به‌طور جدی پیگیر راه‌کارهایی برای رسیدن به توسعه سبز است. در این سال طرح تعویض نیروگاه قدیمی زغال سنگی با نیروگاه سیکل ترکیبی مبتنی بر سوخت گاز اجرا شد و در نتیجه آن میزان کربن متصاعد شده در محیط به مقدار ۷ درصد نسبت به سال ۱۹۹۰ کمتر شد و تولید کربن دی اکسید به میزان ۷۵٬۰۰۰ تن در سال رسید. این نیروگاه تازه تأسیس حدود ۱۵٪ از برق مورد نیاز پردیس ایتاکا را تأمین می‌کند. همچنین یک نیروگاه برق‌آبی دانش‌بنیان درون پردیس ایتاکا و در نزدیکی دره فال کریک جورج وجود دارد که ۲٪ برق پردیس را تأمین می‌کند. از جمله دیگر پروژه‌های دانش‌بنیان پردیس ایتاکا جهت تأمین نیازهای خود پردیس، پروژه استفاده از سرمایش دریاچه‌ای برای تهویه مطبوع ساختمان‌های پردیس است. در این پروژه با استفاده از ظرفیت گرمایی دریاچه کایوگا، در حدود ۸۰٪ در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود. در راستای سیاست‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی و توسعه چنین طرح‌هایی، در سال ۲۰۰۷، دانشگاه کرنل یک مرکز برای آینده پایدار تأسیس کرد. طبق آمار منتشر شده از سوی کالج توسعه پایدار آمریکا در سال ۲۰۱۱، دانشگاه کرنل حائز رتبه A در اجرای سیاست‌های حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار شد.

  • پردیس‌های واقع در شهر نیویورک

پردیس ویل

پردیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کرنل در شهر نیویورک که با نام ویل کرنل نیز از آن یاد می‌شود، در محله آپر ایست ساید منهتن قرار گرفته‌است. در این پردیس آموزش‌های مربوط به پزشکی در دو سطح ارائه می‌شود؛ یکی در سطح عمومی که در چارچوب دانشکده علوم پزشکی ویل کرنل پذیرای دانشجویان کارشناسی و پزشکی عمومی است و دیگری دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی که از سال ۱۹۲۷ به عنوان بخش آموزشی با بیمارستان پرتستان نیویورک همکاری‌های نزدیکی داشته‌است. هرچند که اعضای هیئت علمی و بخش‌های آکادمیک این دو بخش پردیس ویل کرنل از هم مستقل و جدا هستند، ولی بسیاری از بخش‌های مدیریتی و آکادمیک آن به ویژه در بخش ارتباط با بیمارستان‌ها دارای تعاملات بسیاری با مرکز علوم پزشکی دانشگاه کلمبیا است. از جمله مراکز دیگر آموزشی دانشکده علوم پزشکی می‌توان به کلینیک پین ویتنی در منهتن و شعبه دیگر آن در محله وسچستر و در شهر وایت پلاینز اشاره کرد. از دیگر همکاری‌های پردیس علوم پزشکی ویل کرنل می‌توان به مرکز سرطان مموریال اسلون–کترینگ، دانشگاه راکفلر و بیمارستان جراحی‌های خاص نیویورک (Hospital for Special Surgery) اشاره کرد. بسیاری از اعضای هیئت علمی دارای مطب در این مراکز هستند. همچنین مراکز نامبرده شده دوره‌های آموزشی مشترکی نیز ارائه می‌دهند و هدف از آن انتخاب افراد برتر برای حضور در میان دانشجویان پزشکی دانشگاه کرنل در مقاطع بالاتر است. از سال ۱۹۴۲ تا ۱۹۷۹ پردیس علوم پزشکی ویل کرنل پذیرای دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه کرنل نیز بود.

دانشگاه کرنل آمریکا
دانشگاه کرنل آمریکا

کرنل تک

در ۱۹ دسامبر سال ۲۰۱۱ دانشگاه کرنل و دانشگاه تخنیون برنده مناقصه زمین‌هایی خالی در نیویورک شدند و مبلغ یکصد میلیون دلار برای ساخت پردیس دانشکده مهندسی در شهر نیویورک ارائه دادند. این مناقصه توسط شهردار وقت نیویورک، مایکل بلومبرگ در راستای افزایش کارآفرینی و اشتغال‌زایی در بخشی از شهر که پیش‌زمینه‌های فناوری در آن وجود داشت، برگزار شد. زمین مذکور دارای مساحتی در حدود ۰/۲ کیلومتر مربع و در بخش جزیره روزولت منهتن واقع است. کارهای ساخت و ساز از پاییز سال ۲۰۱۲ شروع شد. کار طراحی این پردیس به تام مین معمار برجسته آمریکایی و شرکت مورفسیس واگذار شد. پیش‌بینی می‌شود که پردیس برای ترم پاییز سال ۲۰۱۷ آماده بهره‌برداری باشد.

دانشگاه کرنل نهادی غیرانتفاعی است که توسط هیئت مدیرهای با ۶۴ عضو مدیریت می‌شود. این اعضا منتخبی از افراد مجامع خصوصی و عمومی ایالت هستند. سه نفر از این اعضا توسط فرماندار ایالت نیویورک مشخص می‌شوند. یکی از کرسی‌ها به پیش‌کسوتترین فرد میان نوادگان عزرا کرنل داده می‌شود. دو نفر نیز به ترتیب از میان متخصصان کشاورزی و تجارت که در ایالت نیویورک فعالیت دارند، برگزیده می‌شود. هشت نفر نیز با برگزاری انتخابات میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه انتخاب می‌شوند. دو عضو دیگر با نظر اعضای هیئت علمی پردیس‌های ایتاکا و ژنوا و با برگزاری انتخابات تعیین می‌شوند. دو نفر نیز با برگزاری انتخابات درون دانشگاهی میان دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی پردیس ایتاکا تعیین می‌شوند. یکی دیگر از اعضای دیگر نیز توسط کارکنان دانشگاه در پردیس‌های ایتاکا و ژنوا انتخاب می‌شود. ۳۷ نفر باقی‌مانده که اکثریت هیئت مدیره را تشکیل می‌دهند با همفکری میان فرماندار، سناتورها، رئیس مجلس ایالتی نیویورک و رئیس دانشگاه انتخاب می‌شوند .

دانشگاه کرنل آمریکا زندگی دانشجویان دانشگاه کرنل

در این قسمت قصد داریم درباره زندگی دانشجویان دانشگاه کرنل توضیح دهیم . در سال تحصیلی 20۰۷–۲۰۰۶ دانشگاه کرنل دارای ۹۰۱ دانشجوی ساکن خوابگاه بود. خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه دارای مجتمع‌های سرگرمی، ورزشی و فرهنگی متعددی است و بسیاری از ورزش‌ها مانند قایق‌رانی و کایاک و بسیاری از هنرها مانند تئاتر در آن‌ها انجام می‌شود. انجمن امور بین‌الملل دانشگاه کرنل هر ساله تعداد ۱۰۰ دانشجو را برای شرکت در کنفرانس سازمان ملل در شکل دانشگاهی آن، به دانشگاه‌های مجری برگزاری این رویداد در آمریکای شمالی می‌فرستد و همچنین همه ساله و در فصل بهار دانشگاه کرنل میزبان کنفرانس سازمان ملل به شیوه کرنل هست و بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز از دبیرستان‌های مختلف آمریکا به این دانشگاه می‌آیند.

لازم است ذکر شود که تیم دانشجویی سازمان ملل دانشگاه کرنل حائز رتبه ۱۶ در بین دانشگاه‌ های آمریکا است. اتحادیه همکاری‌های مذهبی کرنل نامی است که به همکاری‌های میان دانشجویان از ادیان مختلف صورت می‌گیرد و هدف آن کمک به گسترش و پرورش ابعاد روحانی دانشجویان در طول دوران تحصیلشان است. جامعه کاتولیک‌های کرنل بزرگ‌ترین نهاد دانشجویان کاتالیک در پردیس ایتاکا است. از جمله دیگر نهادهای دانشجویی می‌توان به گروه‌های بی‌شمار در ارکستر سمفونی‌ها، گروه‌های کنسرت، گروه‌های رسمی و غیررسمی موسیقی و ترانه اشاره کرد. یکی از گروه‌های معروف موسیقی دانشگاه کرنل، گروه پرآوازه و قدیمی «بیگ‌رد مارچینگ‌بند» است؛ این گروه از جمله گروه‌های قدیمی در بین دانشگاه‌های عضو آیوی لیگ به‌شمار می‌آید و معمولاً پیش از آغاز مسابقات فوتبال تیم کرنل موسیقی مخصوصی برای تماشاگران به نشانه ورود تیم کرنل اجرا می‌کند.

دانشگاه کرنل آمریکا ایرانیان دانشگاه کرنل

ایرانیان دانشگاه کرنل ، از دانش آموختگان این دانشگاه می‌توان پروفسور عبدالله قشقایی فرزند ناصر قشقایی ایلخان قشقایی و جمشید آموزگار را نام برد. در سال 2004، هوشنگ انصاری و شهلا انصاری با اهدای ۱۵ میلیون دلار، مرکز پژوهشهای سلول‌های بنیادین را در دانشگاه کرنل تأسیس نمودند.

برای اقامت و تابعیت در آمریکا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آمریکا ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه کرنل آمریکا مشاهیر دانش‌آموخته دانشگاه کرنل

مشاهیر دانش‌آموخته دانشگاه کرنل شامل :

  • روث بیدر گینزبرگ (فارغ ‌التحصیل سال ۱۹۵۴ کارشناسی) عضو پیوسته دادگستری و دیوان عالی ایالات متحده آمریکا
  • ماریو گارسیا منوکال (فارغ‌ التحصیل سال ۱۸۸۸ کارشناسی) رئیس جمهور کوبا
  • بیل نای (فارغ ‌التحصیل سال ۱۹۷۷ کارشناسی) مجری برنامه طنز آموزشی «بیل نای، مرد دانشمند»
  • کریستوفر ریو (فارغ‌ التحصیل سال ۱۹۷۴ کارشناسی)، بازیگر فیلم «سوپرمن»
  • آیرین روزنفلد (فارغ ‌التحصیل سال ۱۹۷۵ کارشناسی، ۱۹۷۷ کارشناسی ارشد و ۱۹۸۰ دکترا) ، مدیر عامل اجرایی گروه کرفت فودز
  • پاپ وارنر (فارغ ‌التحصیل سال ۱۸۹۴ کارشناسی) ، از پیشتازان فوتبال آمریکایی
  • ئی بی وایت (فارغ ‌التحصیل سال ۱۹۲۱ کارشناسی)، نویسنده « تار شارلوت» و « استوارت کوچولو»

تا ماه اوت سال ۲۰۰۸ تعداد دانش‌آموختگان کرنل تعداد ۲۴۵٬۰۲۷ نفر بود. کرنل تنها دانشگاهی است که با سه نفر از دانش‌آموختگان زن آن (پرل باک، باربارا مک‌کلینتاک، و تونی موریسون)  برنده جایزه نوبل شده‌اند.

دانشگاه کرنل آمریکا – واحد رباتیک دانشگاه کرنل

دانشگاه کرنل آمریکا عضو انجمن دانشگاه های آمریکا بوده و در نشریات بین المللی در بین برترین دانشگاه های جهان قراردارد.
یکی از معروف ترین واحدهای دانشگاه کرنل واحدی تحت عنوان “Robotics” است که شامل زیربناهای مختلفی از جمله درک، کنترل، یادگیری، برنامه‌ریزی و تعامل انسان و ربات است. در واحد رباتیک دانشگاه کرنل با انواع ربات‌هایی مانند ربات‌های پروازی، ربات‌های دستیار خانگی و اداری، ماشین‌های مستقل، انسان‌ها، ربات‌های تکاملی، ر‌بات‌های پادار، مار ربات‌ها و غیره سر و کار دارید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
گرین کارت آمریکا چیست؟ گرین کارت آمریکا چیست؟

گرین کارت آمریکا یا همان کارت سبز به افراد غیر شهروند این کشور اجازه می‌دهد تا به صورت دائم...

تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ایالات متحده آمریکا دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ایالات متحده آمریکا

همان طور که می دانید دانشگاه های ایالات متحده آمریکا از معتبرترین دانشگاه های سراسر د...

نظرات کاربران
Call Now Button