دانشگاه ژِنو سوئیس یک دانشگاه تحقیقاتی و عمومی است که در شهر ژِنِو، سوئیس واقع شده است.
این دانشگاه در سال 1559 توسط جان کالوین به عنوان یک حوزه علمیه تأسیس شد. تا قرن هفدهم، که به مرکزی برای بورس تحصیلی روشنگری تبدیل شد، همچنان بر الهیات متمرکز بود. در سال 1873 وابستگی های مذهبی خود را کنار گذاشت و رسماً سِکولار شد. امروزه این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ سوئیس از نظر تعداد دانشجو است. دانشگاه ژنو به عنوان اهداف اصلی خود، آموزش، تحقیق و خدمات اجتماعی را به طور فعالانه دنبال می کند. زبان تحصیل در این دانشگاه فرانسوی و برخی رشته ها انگلیسی می باشد.

در سال 2019، دانشگاه ژنو 460 مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. تقریباً 40% دانشجویان این موسسه از کشورهای خارجی می آیند. این دانشگاه در حدود 28.000 دانشجو در حال تحصیل دارد.
در سال 2021، توسط رتبه بندی دانشگاهی جهانی در سایت QS، دانشگاه ژنو توانسته رتبه 96 جهان را از آن خود کند که نشان از اعتبار بالای این دانشگاه و سیستم آموزشی قوی این دانشگاه است.
UNIGE  عضو لیگ دانشگاه های تحقیقاتی اروپا (شامل موسسات دانشگاهی مانند آمستردام، بارسلونا، کمبریج، هایدلبرگ و میلان) همچنین گروه کویمبرا و انجمن دانشگاه های اروپا می باشد.

در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه ژنو سوئیس برای شما عزیزان توضیح دهیم . همانطور که می دانید کشور سوئیس یکی از بهترین کشورهای دنیاست که به چهار زبان فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی و رومانش صحبت می کنند . سوئیس کشوری مهاجر پذیر است و یکی از روش های مهاجرت به سوئیس ، تحصیل در دانشگاه های سوئیس می باشد . یکی از روش های تحصیل در سوئیس ، تحصیل در دانشگاه ژنو سوئیس می باشد . در ادامه به طور مفصل درباره دانشگاه ژنو سوئیس توضیح خواهیم داد .

تاریخچه دانشگاه ژنو

این دانشگاه در سال 1559 به عنوان آکادمی ژنو (Académie de Genève) توسط جان کالوین تاسیس شد که به عنوان یک حوزه علمیه توسط شرکت چوپانان اداره می شود برای ایجاد مرکز آموزش عمومی در پروتستان ژنو. این موسسه با هدف آموزش نه تنها کشیشان، بلکه دادستان های جمهوری نیز، در سال 1565 آکادمی آموزش قانون را احداث و آغاز به کار کرد.
در طی الحاق فرانسوی به ژنو (1798-1813)، این مدرسه با معرفی مدارک و تقسیم آن در دانشکده ها به شکل جهانی تری سازماندهی شد. این روند نوسازی تا دوره مرمت ملی نیز ادامه یافت. این دانشگاه توانست عضو لیگ دانشگاه های پژوهشی اروپا شود. از افتخارات این دانشگاه میتوانیم به برنده شدن 10 جایزه نوبل توسط این دانشگاه اشاره کرد. همچنین از شخصیت های برجسته این دانشگاه می توان کوفی عنان را نام برد.
دانشگاه ژنو بیشتر به دلیل موقعیت مکانی اش در شهر ژنو مورد توجه واقع می شود زیرا این شهر محل بسیاری از سازمان ها و نهادهای بین المللی و اروپایی زیادی قرار دارند که این شهر را نیز بین المللی کرده است.

دانشکده های دانشگاه ژنو

این دانشگاه دارای 8 دانشکده است که عبارتند از:

  • دانشکده علوم طبیعی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده ترجمه
  • دانشکده روان‌شناسی
  • دانشکده پروتستانتیسم

زمان بندی پذیرش دانشگاه ژنو

ترم پاییز: 31 مارچ

ترم بهار: 31 آگوست

شهریه دانشگاه ژنو

دانشگاه ژنو مانند همه دانشگاه های سوئیس، یک نهاد عمومی است. هزینه شهریه یک ترم اصولاً 500 CHF است.

بورسیه دانشگاه ژنو

دانشگاه ژنو برای دانشجویان مستعد و با معدل و سطح زبان بالا یکسری کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی ارائه می دهد. که این بورسیه ها هم میتواند شهریه دانشجو و هم هزینه های تحصیل وی را شامل شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزا و پذیرش دانشگاه ژنو

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ترجمه رسمی و تایید شده مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی در سطح B2
  • تکمیل فرم پذیرش دانشگاه
  • پرداخت شهریه اولیه دانشگاه
  • ارائه نامه بانک برای اثبات تامین هزینه های زندگی و تحصیل
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • رزومه و انگیزه نامه

دانشگاه ژنو سوئیس – درباره دانشگاه ژنو سوئیس

در این جا قصد داریم اطلاعاتی درباره دانشگاه ژنو سوئیس ارائه دهیم . دانشگاه ژنو سوئیس در میان 5 دانشگاه برتر سوئیس و 89 امین دانشگاه برتر جهان است . در حال حاضر حدود 15 هزار دانشجو در دانشگاه ژنو مشغول به تحصیل هستند که حدود 6 هزار نفر آن را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند که اکثر دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می باشند، ولی این آمار برای کل دانشجویان یکسان می باشد. برای این تعداد دانشجو حدود 1700 پرسنل دانشجویی وجود دارد.

دانشگاه ژنو سوئیس – هزینه تحصیل در دانشگاه ژنو

بصورت معمول هزینه تحصیل در دانشگاه ژنو حدود 2000 دلار می باشد که دانشجویان برای تحصیل مستلزم پرداخت آن می باشند.

دانشگاه ژنو سوئیس – رشته های دانشگاه ژنو سوئیس

علاقه مندان می توانند در دانشگاه ژنو در رشته هایی همانند دارو سازی، داروشناسی، فلسفه، دندان پزشکی، فیزیک و نجوم، روانشناسی، علوم زیستی، سیاست، زبان های مدرن، پزشکی، فیزیک و نجوم، حقوق، علوم زمین و دریا، زبان شناسی، جغرافیا، تاریخ، ریاضی، جامع شناسی، مطالعات ارتباطات، آمار و مطالعات اجرایی، شیمی، علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعات، علوم تربیتی و اقتصاد تحصیل کرده و مدرک معتبر کسب نمایند.

با توجه به تنوع رشته ای، دانشجویان فراوانی برای دانشگاه ژنو اقدام می کنند و شانس خود را برای تحصیل در دانشگاه  برتر سوئیس امتحان می کنند.

دانشگاه ژنو سوئیس – دانش آموختگان در دانشگاه ژنو

از افتخارات دانش آموختگان در دانشگاه ژنو می توان به 10 جایزه ی نوبل آنان اشاره کرد. از شخصیت های برجسته ی دانشگاه می توان به کوفی عنان اشاره کرد.

دانشگاه تحقیقاتی ژنو در سال 1559 میلادی به عنوان مدرسه دینی فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1873 به یک مرکز غیر مذهبی تبدیل شد و در زمینه های مختلفی همچون حقوق ، فیزیک ، ژنتیک و… شروع به فعالیت نمود. بیشتر کلاس های این دانشگاه به زبان فرانسوی برگزار می شود.

دانشگاه ژنو سوئیس – رتبه بندی دانشگاه ژنو

رتبه بندی دانشگاه ژنو به این صورت است که دانشگاه ژنو عضو لیگ دانشگاه های پژوهشی اروپا میباشد ، در سال 2015 طبق رتبه بندی shanghai در جایگاه 58 و در رتبه بندی موسسه QS در جایگاه 74 قرار گرفت.

شما می توانید درباره شرایط اقامت و تابعیت سوئیس مقاله ” اقامت در سوئیس ” را مطالعه فرمایید.

دانشگاه ژنو سوئیس – دانشکده های دانشگاه ژنو

دانشکده های دانشگاه ژنو شامل:

  1.  علوم طبیعی
  2. پزشکی
  3. علوم انسانی
  4.  علوم اجتماعی
  5.  اقتصاد
  6. ترجمه
  7. روان شناسی
  8.  پروتستانتیسم

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس

کشور سوئیس ، کشوری در اروپای غربی می باشد که از شمال با آلمان ، از شرق با اتریش و لیختن اشتای...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئیس دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئیس

برای مهاجرت به سوئیس روش های متفاوتی وجود دارد . در مقالات پیشین درباره دانشگاه های سوئیس ت...

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئیس دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئیس

برای مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل می توانید در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئیس ...

نظرات کاربران
Call Now Button