دانشگاه پیزا ایتالیا (Universita degli studi di Pisa)

در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه پیزا ایتالیا توضیح دهیم . همانطور که می دانید یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل می باشد . در مقالات دیگر به طور مفصل درباره تحصیل در ایتالیا توضیح دادیم . یکی از روش های تحصیل در ایتالیا ، تحصیل در دانشگاه پیزا ایتالیا می باشد . در ادامه درباره شرایط دانشگاه پیزا ایتالیا توضیح خواهیم داد .

دانشگاه پیزا ایتالیا ، یکی از مهمترین موسسات آموزشی مشهور در ایتالیا می باشد و در یکی از جذاب ترین و توریستی ترین شهرهای دنیا واقع شده است . دانشگاه پیزا ایتالیا ، یکی از دانشگاه های بزرگ و معتبر کشور ایتالیا و با رتبه جهانی ۱۸۹ می باشد . گستره دپارتمان های دانشگاه پیزا ایتالیا شامل کامپیوتر، مهندسی و تکنولوژی – مدیریت میباشد و هزینه پایین تحصیل از نکات مثبت دانشگاه پیزا ایتالیا برای ادامه تحصیل می باشد .

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه پیزا ایتالیا به زبان ایتالیایی است. لذا اکثر دانشجویان ایرانی همه ساله برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا به دانشگاه پیزا ایتالیا مهاجرت می نمایند. در دانشگاه پیزا ایتالیا در بعضی از رشته ها حتی ارائه مدرک زبان انگلیسی اجباری نیست و تنها با تسلط به زبان و ارائه یک مصاحبه تصویری (Skype) اخذ پذیرش امکانپذیر می باشد.

اگر چه به طور رسمی در سال 1343 میلادی تاسیس شده، سوابق نشان می دهد که دانشگاه پیزا ایتالیا از قرن 11 فعال بوده است. معروفترین فارغ التحصیلان از دانشگاه پیزا ایتالیا عبارتند از گالیله و آنتونیو پاسینوتی، برندگان جایزه نوبل مانند جوسوئه کاردوچی (ادبیات)، انریکو فرمی (فیزیک) و کارلو روبیا (فیزیک)، امروزه دانشگاه پیزا یک مرکز آموزش و پژوهش پیشرفته مدرن و معتبر محسوب می­شود. تقریباً همه­ی بخش های دانشگاه پیزا در قلب شهر پیزا در هر دو بخش مرکز تاریخی و مناطق اطراف واقع شده بطوری که می توان با پای پیاده در عرض 20 دقیقه از مرکز پیزا به دانشگاه پیزا ایتالیا رسید.

دانشگاه پیزا ایتالیا آمار دانشگاه پیزا ایتالیا

آمار دانشگاه پیزا ایتالیا شامل :

  • تعداد گروه ها: 20
  • رشته­ های لیسانس: 58
  • رشته های کارشناسی ارشد: 64
  • رشته های کارشناسی ارشد ناپیوسته : 8
  • رشته های دکترا: 49
  • دوره های تخصصی دکترا: 49
  • دوره های تخصصی یک ساله از جمله ام بی ای :55

دانشگاه پیزا ایتالیا – رنکینگ دانشگاه پیزا ایتالیا

رنکینگ دانشگاه پیزا ایتالیا شامل :

  • رتبه­ ی 367 در دنیا در سال 2015
  • رتبه­ ی 30 در رشته فیزیک در دنیا
  • رتبه­ ی 100-51 در علوم کامپیوتر در دنیا
  • رتبه­ ی 150 – 101 در ریاضیات، پزشکی و مهندسی در دنیا
  • رتبه­ ی اول تا پنجم ایتالیا در رده­بندی سال 2015 شانگهای (Shanghai ARWU)

دانشگاه پیزا ایتالیا – رشته­ های تحصیلی دانشگاه پیزا ایتالیا

رشته­ های تحصیلی دانشگاه پیزا ایتالیا شامل :

  • مقطع کارشناسی

علوم کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه پیزا ایتالیا

علوم کشاورزی- علوم و فن آوری تولید و پرورش حیوانات – تکنیک­های آموزش و تربیت سگ و حیوانات- داروهای دامپزشکی- صنعت شرابسازی (زراعت انگور برای تولید شراب) و شراب­شناسی (oenology)

علوم مهندسی دانشگاه پیزا ایتالیا

معماری – مهندسی ساختمان- مهندسی شیمی- عمران، مهندسی محیط زیست و ساختمان- مهندس الکترونیک- مهندسی پزشکی- مهندسی انرژی- مهندسی مخابرات- مهندسی هوافضا- مهندسی مدیریت- مهندسی رایانه- مهندسی مکانیک

علوم بهداشت و درمان دانشگاه پیزا ایتالیا

درمان بیماری­های مربوط به پا- روانشناسی بالینی و بهداشتی- مامایی- دندانپزشکی- گفتاردرمانی- فیزیوتراپی- تکنیک های توانبخشی روانی

فعالیت فیزیکی و علوم ورزشی- تکنیک های محافظت از محیط زیست و محل کار- تکنیک های تصویربرداری رادیولوژی و پرتو درمانی- رشد اعصاب و روان- حرکت درمانی – تکنیک های آزمایشگاهی پزشکی- تکنیک های Audioprosthetic پروتزهای شنوایی- شیمی و تکنولوژی دارویی- پزشکی و عمل جراحی- رژیم تغذیه- بهداشت دندان- داروسازی- پرستاری

علوم انسانی دانشگاه پیزا ایتالیا

مطالعات صلح، همکاری بین­المللی و تحول جنگ- تاریخ- فلسفه- علوم گردشگری- علوم انسانی دیجیتال- مطالعات میراث فرهنگی- علوم ارتباطات و هنرهای نمایشی- زبان­شناسی کلاسیک و مدرن- زبان ها و ادبیات خارجی

ریاضیات، فیزیک و علوم تجربی دانشگاه پیزا ایتالیا

علم شیمی- مطالعات صلح، همکاری های بین المللی و تحول جنگ- علوم کامپیوتر- فیزیک- علوم بیولوژیکی- علوم زمین شناسی

علوم انسانی دیجیتال- فناوری­های زیستی- شیمی صنعتی و محیط زیست- ریاضیات- علوم طبیعت و محیط زیست

علوم اجتماعی دانشگاه پیزا ایتالیا

بانکداری، امور مالی و بازارهای مالی- حقوق تجارت، کار و اداری- مدیریت تجارت- حقوق- اقتصاد و تجارت- مطالعات صلح، همکاری های بین المللی و تحول جنگ- علوم گردشگری- مدیریت و قانون تدارکات سیستم

دانشگاه پیزا ایتالیا

دانشگاه پیزا ایتالیا

  •  کارشناسی ارشد دانشگاه پیزا ایتالیا

علوم کشاورزی و دامپزشکی/ مهندسی/ بهداشت و درمان علوم/ علوم انسانی/ ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی/ علوم اجتماعی

زیست شناسی/ علوم زبان، ادبیات و زبان شناسی/ فلسفه/ فیزیک/ فیزیوپاتولوژی بالینی/ انرژی، سیستم ها، مهندسی خاک و ساختمان/ مهندسی اطلاعات/ مهندسی صنایع/ ریاضیات/ علوم دارویی و مواد فعال زیستی/ کشاورزی، مواد غذایی و محیط زیست/ علوم بالینی و تبدیلی/ علوم و علوم مواد شیمیایی/علوم حقوقی/ علوم سیاسی/ علوم دامپزشکی/ تاریخ

رشته­ های تحصیلی دانشگاه پیزا ایتالیا که به زبان انگلیسی تدریس می­شوند :

لیسانس در علوم انسانی (سال اول)/ ارشد مهندسی هوا و فضا/ ارشد انفورماتیک کسب و کار/ ارشد مهندسی کامپیوتر/ ارشد رشته علوم کامپیوتر/ ارشد علوم کامپیوتر و شبکه/ ارشد علوم اقتصاد/ ارشد سیستم های رایانه­ای مونتاژ (تعبیه) شده/ ارشد مهندسی هسته­ای/ ارشد مهندسی بیونیک (فرایندهای زیستی)/ دکترا در علوم رایانه

– برنامه های تخصصی یک ساله در زمینه های مختلف از قبیل: علوم اجتماعی، بهداشت، علوم انسانی/ مدارس تابستان و ترم­های بین المللی

دانشگاه پیزا ایتالیا – ثبت نام  دانشگاه پیزا ایتالیا

قبل از ثبت نام در دانشگاه پیزا ایتالیا ، متقاضیان ساکن کشورهای غیراروپایی باید فرم پیش­ثبت­نام را  از وب سایت وزارت آموزش و پرورش  ایتالیا دانلود نموده و پس از پر کردن فرم ها، باید آنها را به سفارت و یا کنسولگری ایتالیا در کشور مبداء خود  تحویل دهند.متقاضیان ممکن است فقط در یک دانشگاه ایتالیایی مجاز به پذیرش شوند و فقط برای یک دوره تحصیل نمایند. مقامات سفارت / کنسولگری ایتالیا مسئول پذیرش ­درخواست اولیه متقاضیان و حصول اطمینان از تطابق با الزامات لازم برای به اخذ “ویزا تحصیلی” هستند.سپس آنها لیست متقاضیان پذیرفته شده را به دانشگاه پیزا از طریق پست الکترونیکی ارائه می­کنند، تمام مدارک مورد نیاز را به هر متقاضی ارجاع می­دهند و در مورد آزمون پذیرش، اطلاعات ارائه می­نمایند.

دانشگاه پیزا ایتالیا – مدارک تحصیلی  اخذ پذیرش از دانشگاه پیزا ایتالیا

مدارک تحصیلی  اخذ پذیرش از دانشگاه پیزا ایتالیا شامل :

  • مقطع کارشناسی دانشگاه پیزا ایتالیا

متقاضیان باید فرم A پیش ثبت نام سفارت / کنسولگری ایتالیا را همراه با مدارک زیر ارائه نمایند:

  • دیپلم دبیرستان
  • گواهی اتمام یک یا دو سال از مطالعات دانشگاهی (علمی) و یا یک عنوان پیش­دانشگاهی در مورد تعداد کل سال های تحصیل در مدرسه (به عنوان مثال: ترکیبی از ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) معادل کمتر از 12 سال.
  • گواهی دال بر اینکه متقاضی آزمون پذیرش دانشگاه را با موفقیت گذرانده­ است، در صورت نیاز مورد تأئید توسط قانون در کشور مبدا متقاضی (به عنوان مثال GAO KAO برای چین، Vestibular برای برزیل، و غیره) مورد نیاز است.
  • اگر متقاضی قادر نیست دیپلم خود را در زمان تعیین شده اخذ نماید، می­تواند به صورت مشروط ثبت­نام نماید. لطفاً دیپلم ترجمه شده خود را که ممهور به مهر سفارت ایتالیا / کنسولگری باید باشد و همراه آن گواهی صلاحیت یا دیپلم در تاریخ ثبت نام ارائه نماید.
  1. رشته ­های دارای آزمون پذیرش دانشگاه پیزا ایتالیا

NUMERO chiuso: تنها یک تعداد ثابت از دانشجویان پذیرفته می­شوند (حداقل نمره مورد نیاز برای پذیرش 20 می­باشد)

  1. رشته ­های بدون آزمون پذیرش دانشگاه پیزا ایتالیا

Corsi ad accesso libero  : تعداد نامحدودی از دانشجویان پذیرفته می­شوند.

  • مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیزا ایتالیا

متقاضیان باید فرم A  پیش ثبت نام سفارت / کنسولگری ایتالیا را همراه با مدارک زیر ارائه نمایند:

  • مدرک لیسانس یا معادل آن
  • ریزنمرات تمام واحدهای گذرانده شده در دانشگاه.
  • اگر پیش­ثبت­نام متقاضی پذیرش شده است، متقاضی باید شخصاً مدارک زیر را ارائه و به دفتر (WIS!) “Welcome International Students!” تحویل دهد.
  • نسخه اصلی یا رونوشت مصّدق مدرک لیسانس یا معادل آن که بطور رسمی به ایتالیایی ترجمه و توسط مقامات ایتالیایی در کشور مبدأ تأئید شده باشد.
  • اعلامیه ارزش (Dichiarazione di valore in loco) دیپلم مربوطه.
  • ریزنمرات رسمی دانشگاه همراه با یک لیست از واحدهای اخذ شده، که تأئید شود و به زبان ایتالیایی ترجمه شود.
  • شرح هر یک از دوره­های گذرانده شده بر روی نامه سربرگ­دار رسمی دانشگاه ثبت شده و یا معتبر با مهر دانشگاه.
  • عکس گذرنامه با فرمت الکترونیکی (عکس در قالب الکترونیکی – اطلاعات )
  • یک تمبر خاص به نام “marca da bollo” که هزینه­ی آن 16.00 یورو می­باشد (در فروشگاه دخانیات ایتالیا فروخته می­شود)
  • اصلی و کپی گذرنامه و یا کارت شناسایی
  • اصل و کپی از اجازه اقامت و اصل و کپی از رسید اداره پست که نشان دهد شما در حال حاضر برای اجازه اقامت اقدام کرده­اید.
  • رسید پرداخت MAV برای قسط اول شهریه و یا رسید درخواست بورسیه تحصیلی DSU در صورتی که متقاضی شرایط لازم را احراز نموده باشد.

نکته:

  • متقاضیان در دوره­ های کارشناسی ارشد (laurea magistrale) که پیش ­ثبت­ نام نموده­ اند، پذیرش بنا به احراز شرایط اعلام شده توسط دانشگاه می­باشد. اگر متقاضیان ارزیابی اولیه از مدرک فعلی (لیسانس) خود دارند، باید یک ایمیل به سرگروه رشته خود در مقطع فوق لیسانس ارسال نمایند.
  • اگر متقاضیان در رشته­ های تدریس شده به زبان انگلیسی (Master’s degree) پیش­ ثبت­نام نموده­ اند، ما توصیه می­کنیم که از صفحه­ ی اختصاصی در وب سایت دیدن نمایند تا در مورد روش، مهلت ها و شرایط علمی لازم برای پذیرش مطلع شوند. ثبت نام در رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، نیاز به آزمون تعیین سطح زبان ایتالیایی ندارد.

دانشگاه پیزا ایتالیازبان ایتالیایی برای تحصیل در دانشگاه پیزا ایتالیا

زبان ایتالیایی برای تحصیل در دانشگاه پیزا ایتالیا به این صورت است که همه­ ی شهروندان غیر اتحادیه اروپایی ساکن در خارج از ایتالیا که پیش ثبت نام خود را در سفارت / کنسولگری ایتالیا در محل اقامت خود انجام داده­اند، باید سطح مهارت زبان ایتالیایی B2 را دارا باشند تا بتوانند در یک رشته به زبان ایتالیایی ثبت نام نمایند.

دانشجویانی که مدرک مهارتی زبان زیر را دارند، از آزمون زبان معاف خواهند بود:

* گواهینامه­ ی زبان ایتالیایی حداقل سطح B2 مطابق با شورای اروپا. این گواهینامه باید مطابق با سیستم مدیریت کیفیت CLIQ صادر شده باشد (CLIQ مخفف ایتالیایی برای گواهی کیفیت به زبان ایتالیایی است). سازمان های صدور گواهینامه های فعلی در این سیستم عبارتند از:

  • دانشگاه اتباع خارجی پروجا
  • دانشگاه اتباع خارجی سیه­نا
  • دانشگاه رم “Dante Alighieri”
  • گاهی اوقات در قرارداد با موسسات فرهنگی ایتالیایی در خارج از کشور و یا سایر موسسات.

گواهی زبان ایتالیایی حداقل سطح B2 که مطابق با شورای اروپا توسط دانشگاه­های زیر صادر شده باشد:

  • دانشگاه اتباع خارجی پروجا
  • دانشگاه اتباع خارجی سیه­نا
  • دانشگاه رم “Dante Alighieri”
  • گاهی اوقات در قرارداد با موسسات فرهنگی ایتالیایی در خارج از کشور و یا سایر موسسات.

متقاضیانی که مدارک فوق را نتوانند احراز کنند، باید در آزمون تعیین سطح مهارت زبان ایتالیایی دانشگاه پیزا ایتالیا شرکت نمایند.دانشجویانی که گواهینامه ­های مذکور را ندارند باید در مرکز آزمون زبان ایتالیایی در دانشگاه پیزا (CLI) شرکت نمایند.

دانشجویانی که مدرک سطح B2 مهارت زبان ایتالیایی را اخذ ننمایند،  باید یک دوره زبان اجباری در CLI دانشگاه پیزا بگذرانند. این دوره فشرده­ی زبان 40 ساعت طول می کشد و رایگان می­باشد. با اخذ این درس، این امکان فراهم می شود­ که دانشجو به صورت ” ثبت نام مشروط ” پذیرش نمایند. دانشجویانی که قادر به اخذ مدرک مهارتی سطح زبان B2 خود نباشند، وضعیت تحصیلی خود را از دست می دهد.

دانشگاه پیزا ایتالیا – خوابگاه های دانشگاه پیزا ایتالیا

خوابگاه های دانشگاه پیزا ایتالیا به این صورت است که متقاضیان می­توانند محل­های اقامتی که در حدود  1534 محل می­باشد را از طریق جستجو در اعلامیه ­های تبلیغاتی قرار داده شده بر روی تابلوهای اعلانات در هر یک از دانشکده­ ها­ی دانشگاه پیزا ایتالیا را پیدا نمایند.  این خوابگاه ها اکثراً مخصوص دانشجویان کم­درآمد بوده و توسط DSU (برنامه­ی حق تحصیل منطقه­ای) تأمین و پشتیبانی می­شود. هزینه­ ی اجاره یک اتاق بین  250 تا 350 یورو در هر ماه می­باشد. به طور کلی، مبلغ اجاره بها، جدا از هزینه­ های گاز، برق، آب و اینترنت می­باشد و این­ها، هزینه های عمومی برای تعمیر و نگهداری ساختمان محسوب می­شوند. ما پیشنهاد می­کنیم دانشجویان برای چند روز پس از ورود به دانشگاه در خوابگاه اقامت نمایند تا زمان بیشتری برای مشاهده و انتخاب یک اتاق داشته باشند.

دانشگاه پیزا ایتالیا – شهریه دانشگاه پیزا ایتالیا

شهریه دانشگاه پیزا ایتالیا به این صورت است که هزینه های دانشگاه به کشور مبدأ دانشجو بستگی دارد و می تواند از 407 یورو است تا 2.354،00 یورو (سال تحصیلی 2015-2014) متغیر باشد.حداکثر مقدار شهریه برای سال تحصیلی 2015-2014 است 2208 یورو به همراه مالیات منطقه ای 140 یورو و و مالیات ورزشی 6 یورو که در کل 2354 یورو می شود.دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می تواند برای کاهش هزینه های شهریه بر اساس کشور مبدا تا 1947 یورو و برای تخفیف شایستگی حداکثر تا 261 یورو درخواست نمایند.

دانشگاه پیزا ایتالیا – بورسیه تحصیلی دانشگاه پیزا ایتالیا

بورسیه تحصیلی دانشگاه پیزا ایتالیا به شرح زیر است :

تخفیفات اعمال شده از بورسیه های شایستگی برای دانشجویان ثبت نامی مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا به شرح زیر است:

8.70 یورو برای هر مورد از موارد علامت گذاری شده در بالا 70 تقسیم بر 100 و یا 14.50 یورو برای هر مورد علامت گذاری شده بالا 60/42، تا حداکثر 261 یورو. دانشجویانی که دیپلم دبیرستان یا معادل آن را در خارج از کشور دریافت نموده­اند، بر اساس اعلامیه های مقدار منتشر شده توسط کنسولگری مسئول، یک نمره برای امتحانات دبیرستان به صدم بیان شده است.دانشجویانی که پس از  سال اول نام­نویسی نموده ­اند می توانند از تخفیف شایستگی برای امتحانات برخوردار شوند.تخفیف شایستگی است برای هر مقطع به صورت زیر تعریف شده است: 400 یورو در هر ترم/ 700 یورو در هر سال تحصیلی

دانشگاه پیزا ایتالیا دوره های آموزشی به زبان انگلیسی در دانشگاه پیزا ایتالیا

دوره های آموزشی به زبان انگلیسی در دانشگاه پیزا ایتالیا به شرح زیر است :

از سال تحصیلیِ ۲۰۱۲-۲۰۱۳ دانشگاه پیزا هشت دوره ی آموزشی در رشته های مهندسی، ریاضی، علوم فیزیکی و طبیعی و اقتصاد را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهد:

  • مهندسی هوا و فضا
  • مهندسی کامپیوتر
  • سیستم های محاسباتی و رایانه ای
  • مهندسی هسته ای
  • علوم کامپیوتر
  • علوم کامپیوتر و شبکه – بازرگانی و کسب و کار
  • اقتصاد

دوره های دیگری نیز وجود دارند که برای دانشجویان خارجی علاوه بر زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. همچنین خدمات ویژه ای برای کمک و سهولت تدریس خصوصی به دانشجویان خارجی وجود دارد که توسط افراد متخصص به زبان خود دانشجو انجام می گیرد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

نظرات کاربران
Call Now Button