دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی (Politehnica University of Timişoara)

دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی ، یک دانشگاه دولتی در کشور رومانی می باشد که در تاریخ 11 نوامبر سال 1920 میلادی در شهر تیمیشوارا تاسیس شد . این دانشگاه ، یکی از معروف ترین و بزرگترین دانشگاه های فنی اروپای مرکزی و غربی است . هر سال حدود 12 هزار دانشجو در دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی ثبت نام می کنند و برنامه های آن کاملا منطبق با سیستم بلونیا طراحی شده است . تحقیقات و پژوهش علمی دانشگاه براساس استراتژی تحقیق در زمینه تحقیقات چند رشته ای و اولویت دادن به فناوری های جدید استوار است . در سال 2011 میلادی دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی توسط وزارت آموزش و پرورش به عنوان دانشگاه پیشرفته تحقیق طبقه بندی شده است .

دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی دانشکده های دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی

دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی دارای 10 دانشکده و 25 دپارتمان است که عبارتند از :

  • دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی :

دانشکده معماری و شهرسازی یکی از جدیدترین دانشکده های دانشگاه می باشد که حدود 20 سال قبل تاسیس شد . این دانشکده دو برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی: معماری (با یک مدرک کارشناسی ارشد) و طراحی داخلی و 2 برنامه تحصیلی در سطح تحصیلات تکمیلی: شهری و برنامه ریزی منطقه ای و روند، مواد و فن آوری های جدید در معماری داخلی ارائه می دهد .

  • دانشکده اتوماسیون و مهندسی کامپیوتر دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی :

دانشکده اتوماسیون و مهندسی کامپیوتر یکی از مشهورترین دانشکده های این دانشگاه می باشد که از سال 1964 تاسیس شده است . در حال حاضر، امکان تحصیل در این دانشکده توسط اعضای هیات علمی در زمینه کامپیوترها و فناوری اطلاعات، مهندسی نرم افزار، مهندسی کامپیوتر، اتوماسیون و فناوری اطلاعات کاربردی، فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات، و همچنین امکان انجام مطالعات در سیستم آموزش از راه دور، ارائه می شود.

دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی

دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی

  • دانشکده شیمی و مهندسی محیط زیست دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی :

دانشکده شیمی و مهندسی محیط زیست ،یکی از دانشکده های این دانشگاه می باشد که از سال 1948 تاسیس شده است . این دانشگاه برنامه های تحصیلی خود را دوره های کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد .

  • دانشکده مهندسی عمران دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی :

دانشکده مهندسی عمران در تاریخ 11 نوامبر 1941 شورای وزیران تاسیس شد. در حال حاضر، دانشکده مهندسی عمران برنامه های تحصیلی را در 7 حوزه در سطح کارشناسی و در 5 حوزه در سطح عالی ارائه می دهد.

  • دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی :

دانشکده علوم ارتباطات در تاریخ 1 اکتبر 2011 تاسیس شد. این دانشکده در مقطع کارشناسی برنامه های مطالعاتی ارتباطات و روابط عمومی و ترجمه ترجمهای را ارائه می دهد و در سطح تحصیلات تکمیلی برنامه مطالعات ارتباطات، روابط عمومی و رسانه های دیجیتال را ارائه می دهد.

  • دانشکده برق و نیروگاه دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی :

دانشکده برق و برق یکی از قدیمی ترین دانشکده های دانشگاه می باشد که  تخصص تخصصی مکانیک الکترو در سال 1920 ایجاد شده است. در سال 1948، دانشکده مهندسی برق تاسیس شد در فوریه 1990، دانشکده برق به سه دانشکده متمایز تقسیم شد که عبارتند از : دانشکده برق، دانشکده اتوماسیون و کامپیوتر مهندسی و دانشکده الکترونیک و مخابرات

  • دانشکده الکترونیک و مخابرات دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا رومانی :

دانشکده الکترونیک و ارتباطات مهندسی در سال 1990 پس از دو دهه فعالیت به عنوان بخش در دانشکده مهندسی برق گسترده تاسیس شد. در حال حاضر، این 2 برنامه تحصیلی را در دوره کارشناسی ارائه می دهد.

 

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی آموزش در کشور رومانی در سطح مطلوبی قرار دارد و دانشگاه...

انواع کالج های کشور رومانی انواع کالج های کشور رومانی

انواع کالج های کشور رومانی یکی از کشورهای مناسب جهت مهاجرت تحصیلی ، کشور رومانی می باشد که ...

دانشگاه West در تیمیشوار رومانی دانشگاه West در تیمیشوار رومانی

دانشگاه West در تیمیشوار رومانی (West University of Timisoara) دانشگاه West در تیمیشوار رومانی ، جوان ترین م...

نظرات کاربران
Call Now Button