در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه والنسیا اسپانیا توضیح دهیم . همانطور که می دانید یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل می باشد . یکی از روش های تحصیل در اسپانیا ، تحصیل در دانشگاه والنسیا اسپانیا می باشد . شما می توانید درباره دیگر دانشگاه های اسپانیا در مقالات دیگر به طور مفصل اطلاعات کسب کنید .

سومین شهر بزرگ اسپانیا، شهر والنسیا می باشد که در ساحل شرقی شبه جزیره ایبری در کنار رودخانه توریا و بالای خلیج والنسیا واقع شده است . از میراث تاریخی و فرهنگی شهر والنسیا می توان به ساختمان سفید رومی به نام باریو دل کارمن که یک کلیسای بزرگ و جامع می باشد و برج های سرانو و لونخا که جز میراث جهانی یونسکو از سال 1960 میلادی است، اشاره نمود . جشن گوجه یا جنگ غذا یکی از مراسم خاص و هیجان انگیز می باشد که هر ساله در آخرین چهارشنبه ماه آگوست در بوتول شهری نزدیک والنسیا برگزار می گردد .

امروزه دانشگاه والنسیا اسپانیا نتیجه بیش از پنج قرن تاریخی است که منجر به جمع آوری دانش و گنجینه های منحصر به فرد اسناد شده و آن را به یکی از دانشگاه های تراز اول اسپانیا تبدیل کرده است. در قرن سیزدهم به لطف شاه جیمز اول، پادشاه آراگون که در سال 1245 موسسه ی Studium Generale را از پاپ اینوسنت چهارم  تحویل گرفت، تحصیلات عالیه در این مرکز پایه گذاری شد.

دانشگاه والنسیا، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های والنسیا که در سال 1499 تاسیس شد و هم اکنون بیش از 55000 دانشجو دارد. در بیشتر مقاطع, دروس به زبان اسپانیایی ارائه می شود اما دانشگاه برای جذب دانشجویان در حال اقدام به برگزاری دوره ها به زبان انگلیسی نیز می باشد .این دانشگاه به حفظ و ایجاد رابطه با دانشگاه های مختلف جهان، یا از طریق توافقنامه های دو جانبه و یا با شرکت در برنامه ها و شبکه های بین المللی متعهد است. دانشگاه والنسیا طیف کاملی از رشته های هنر و علوم انسانی، مهندسی، علوم سلامت، علوم، و علوم اجتماعی است که ۱۸ دانشکده و اموزشکده می باشد که در سه شعبه ی ( پردیس ) اصلی ان واقع شده اند، گسترش یافته است. دانشگاه والنسیا بیش از ۵۰ برنامه کارشناسی، ۱۱۰ مدرک کارشناسی ارشد و ۶۰ برنامه دکترا دارد. ۹% دانشجویان دانشگاه خارجی هستند و نسبت دانشجویان زن به مرد ۶۰ به ۴۰ است.

دانشگاه والنسیا اسپانیا – دانشکده های دانشگاه والنسیا

دانشگاه والنسیا دارای ۱۴ دانشکده می باشد که اسامی دانشکده های دانشگاه والنسیا به شرح زیر می باشد :

  • دانشکده علوم زیستی
  • دانشکده ریاضی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده فعالیت بدنی و علوم ورزشی
  • دانشکده علم زبان، ترجمه و ارتباطات
  • دانشکده فلسفه و علوم آموزشی
  • دانشکده جغرافیا و تاریخ
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی و دندانپزشکی
  • دانشکده روانشناسی

دانشگاه والنسیا اسپانیا – تحصیل در دانشگاه والنسیا اسپانیا

در این قسمت می خواهیم درباره تحصیل در دانشگاه والنسیا اسپانیا توضیح دهیم .جهت تحصیل در اسپانیا هیئت منصفه ی والنسیا در تاریخ ۳۰ اکتبر سال ۱۴۹۹ قانون اساسی مربوط به اولین دانشگاه والنسیا را تدوین کرد، برای بیش از ۵۰۰ سال دانشگاه والنسیا به موازات پیشرفت شهر ادامه داشت و جزئی جدایی ناپذیر از شهر بود که باعث ایجاد فضاهایی برای آموزش، تحقیق، ایجاد و انتشار فرهنگ و علم درست همانند انتقال دانش شده بود. در ابتدا دانشگاه مختص رشته هایی از جمله پزشکی علوم انسانی، الهیات و قانون بود. در طی ۲ دهه ی اخیر این دانشگاه شاهد روند شتاب دار تحول و رشد بوده است.

دانشگاه والنسیا اسپانیا – آموزش در دانشگاه والنسیا اسپانیا

دانشگاه والنسیا اسپانیا – آموزش در دانشگاه والنسیا اسپانیا

دانشگاه والنسیا اسپانیا در محدوده ی اسپانیای مدیترانه ای در شهر والنسیا واقع شده است. این منطقه با جمعیت زیاد 829.705 نفر در سال 2014 مرکز بخش خود مختار والنسیا و سومین شهر بزرگ اسپانیا می باشد. یکی از محوطه های این دانشگاه در محدوده ی شهر نشین والنسیا در شهرداری های Burjassot و Paterna واقع شده است.

دانشگاه والنسیا اسپانیا | دانشکده های دانشگاه والنسیا | تحصیل در دانشگاه والنسیا اسپانیا
دانشگاه والنسیا اسپانیا | دانشکده های دانشگاه والنسیا | تحصیل در دانشگاه والنسیا اسپانیا

دانشگاه والنسیا اسپانیا – پردیس های دانشگاه والنسیا اسپانیا

دانشگاه والنسیا دارای سه پردیس اصلی شهری واقع در شهر والنسیا در Burjassot-Paterna و برخی دیگر از ساختمان ها و امکانات در قلب والنسیا مانند ساختمان تاریخی، باغ گیاه شناسی، کاخ سرورو، ریاست دانشگاه و دیگر ساختمان ها است. سه پردیس در دانشگاه والنسیا وجود دارد:

  • پردیس Burjassot کالج های زیست شناسی، داروسازی، شیمی، ریاضیات و دانشکده مهندسی را در بر می گیرد.
  • پردیس Avenida de Blasco Ibañez شامل دانشکده جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسپانیا ، فلسفه و علوم تربیتی، روانشناسی، جغرافیا و تاریخ، زبان ها، تربیت بدنی، فیزیوتراپی و پرستاری.
  • پردیس سوم، Tarongers، شامل دانشکده های حقوق، اقتصاد و کسب و کار، علوم اجتماعی و اخیرا مدرسه تدریس آموزش ابتدایی می باشد که از محل قبلی خود در نزدیکی محوطه ی دانشگاه Blasco Ibañez نقل مکان کرده است.

دانشگاه والنسیا اسپانیا – دوره های دانشگاه والنسیا اسپانیا

دوره های دانشگاه والنسیا اسپانیا به این صورت است که دانشگاه والنسیا تقریبا تمام رشته های دانشگاهی، هنر و علوم انسانی، مهندسی، علوم بهداشتی، علوم اجتماعی را ارائه می دهد. برنامه های تبادل با دانشگاه های خارجی، و همچنین سایر برنامه های همکاری بین المللی و کمک های توسعه، به دانش آموزان از اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و آسیا اجازه می دهد تا در سایر موسسات دانشگاهی تحصیل کنند. با توجه به پویایی دانشجویی مبنی بر برنامه ی اراسموس، دانشگاه والنسیا یکی از ده دانشگاه برتر اروپا است. دانشگاه والنسیا با مطالعات بین المللی و یک ارائه دهنده ی تحصیل در خارج از کشور واقع در آستین تگزاس مشارکت کرده است تا دانشجویان داخل آمریکا و کانادا را جذب کند.

آخرین مهلت تکمیل فرم اخذ پذیرش آنلاین :

ترم پاییز ( شروع ترم سپتامبر ) : ۳۰ ام ژوئن
ترم بهار ( شروع ترم فوریه ) : ۲۰ ام نوامبر

  گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا 

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا

امروزه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل کشور اسپانیا را انتخاب می کنند. کشور اسپانیا در چند س...

مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا بر اساس سیستم اخذ ویزا انجام می شود. این سیستم برای کشورهایی که با اسپانی...

تحصیل پزشکی در اسپانیا تحصیل پزشکی در اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا تحصیل در اسپانیا است. تحصیل در اسپانیا در رشته ه...

نظرات کاربران
Call Now Button