تحصیل در مجارستان در گروه های پزشکی از قبیل پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی جز پرطرفدارترین حوزه های تحصیلی در اروپا هستند . برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که در آنها ورود برای تحصیل در دوره های پزشکی و دندان پزشکی و دارو سازی به زبان انگلیسی بسیار و گاهی اوقات غیر ممکن است ، مسیر ساده تری برای ورود به دوره های پزشکی در مجارستان وجود دارد .

متقاضی برای تحصیل پزشکی در مجارستان باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کند که این آزمون ها سالی یک بار و در دانشگاه هایی که دوره های پزشکی ارائه می کنند ، برگزار می شوند و شانس قبولی متقاضیان بستگی به دانش تحصیلی و سطح زبان انگلیسی آنها دارد .

لازم به ذکر است که داشتن  مهارت زبانی نیز برای ورود به دانشگاه های پزشکی مجارستان الزامی می باشد . در این مقاله قصد داریم شما را با دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان آشنا کنیم .

برای اقامت و تابعیت در مجارستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان به شرح زیر می باشد :

  1. دانشگاه سملوایز بوداپست در مجارستان (Semmelweis University Budapest)

این دانشگاه اولین دانشگاه در کشور مجارستان بود که شروع به ارائه دوره های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، بهداشت به زبان انگلیسی کرد. در حال حاضر حدود ٢۵ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند . آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی دانشگاه سملوایز شامل دروس زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی در سطح دبیرستان می باشد و هزینه شرکت در آزمون 250 دلار است . لازم به ذکر است که این آزمون در شهرهای ابوظبی و استانبول برگزار می شود .

  1. دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان (University of Pecs)

دانشگاه پچ ، قدیمی ترین دانشگاه مجارستان و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا بوده و دوره های پزشکی در این دانشگاه با کیفیت بالایی ارایه می شوند که در شهر پچ واقع شده است. دانشکده علوم پزشکی پچ برطبق رتبه بندی QS در بین دانشگاه های 651-700 جهان می باشد .

آزمون ورودی دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان نیز مانند سایر دانشکده های پزشکی شامل سوالاتی از دروس زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی می باشد. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که رشته آن ها مرتبط با پزشکی می باشد ، ممکن است بتوانند از آزمون ورودی مستثنی شوند. هزینه شرکت در آزمون 250 دلار است.

شما می توانید برای مهاجرت به مجارستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

  1. دانشگاه دبرسن مجارستان (University Debrecen)

دانشگاه دبرسن ، دانشگاه اصلی شهر دبرسن و یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان می باشد که دوره پزشکی را به زبان انگلیسی ارایه می کند. دوره فاندیشن در این دانشگاه به نوعی آزمون ورودی و مصاحبه را از داوطلبان طلب می نماید .

  1. دانشگاه سگد مجارستان (University Szeged)

دانشگاه سگد مجارستان با قدمتی طولانی که در رنکینگ جهانی معمولا در ۵٠٠ دانشگاه برتر جهان قرار دارد، با معماری بسیار زیبا و کادر اداری و اساتید قوی، یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در اروپا و تحصیل در مجارستان می باشد . این سطح علمی بسیار بالایی دارد و فارغ التحصیلان آن به راحتی از پس آزمون USMLE بر می آیند.

آزمون ورودی دانشکده پزشکی سگد از دو بخش نوشتاری و شفاهی تشکیل شده است که بخش نوشتاری این آزمون دو ساعت و نیم طول می کشد و شامل سوالاتی پیرامون زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی، و همچنین آماده سازی یک متن به تعداد 200 کلمه می باشد.

بخش شفاهی شامل آزمونی شفاهی به مدت 20 الی 30 دقیقه می باشد که توسط استاد دانشگاه انجام می شود و طی این مصاحبه دو سوال زیست شناسی و دو سوال شیمی از داوطلب پرسیده می شود. هزینه شرکت در  این آزمون 200 دلار است . داوطلبانی که درس افتاده و تجدیدی در مدرک دیپلم خود داشته باشند مجاز به اخذ پذیرش نیستند .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2025-2024 دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2025-2024

یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان که قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند ، مورد تایید ...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در بلژیک دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در بلژیک

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در بلژیک کشور بلژیک ، دانشجویان بین المللی را به یک محی...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در بلغارستان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در بلغارستان

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در بلغارستان تحصیل پزشکی در بلغارستان ،در واقع تحصیل د...

نظرات کاربران
Call Now Button