در این مقاله می خواهیم درباره دانشگاه هاروارد آمریکا توضیح دهیم . ایالات متحدهٔ آمریکا ، کشوری در آمریکای شمالی، و به پایتختیِ شهر واشینگتن، دی. سی. است و همچنین یکی از روش های مهاجرت به آمریکا ، تحصیل در آمریکا می باشد . شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره دیگر دانشگاه های آمریکا اطلاعات کسب کنید .

دانشگاه هاروارد آمریکا یک دانشگاه تحقیقاتی و خصوصی از گروه Ivy League در کمبریج است که در ایالت ماساچوست قرار گرفته است. هاروارد در سال 1636 تأسیس و به عنوان اولین خیرخواه خود یعنی روحانی جان هاروارد نامگذاری شد. دانشگاه هاروارد قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده است و از معتبرترین موسسات جهان به شمار میرود. این دانشگاه از 10 دانشکده دانشگاهی به علاوه موسسه رادکِلیف برای مطالعه پیشرفته تشکیل شده است.
ارزش موقوفه دانشگاه هاروارد 41,9 میلیارد دلار ارزیابی شده است، که از این لحاظ بزرگترین موسسه دانشگاهیست و درآمد اوقاف کمک می کند تا دانشگاه، فارغ از نیاز مالی به جذب دانشجو بپردازد و کمک مالی سخاوتمندانه و بدون وام ارائه دهد. این دانشگاه نزدیک به 21.000 دانشجو و 2.400 کارمند را در خود جای داده است. همچنین کتابخانه هاروارد بزرگترین سیستم کتابخانه دانشگاهی جهان است که شامل 79 کتابخانه فردی است که حدود 20.4 میلیون مورد را در خود جای داده است. این دانشگاه در سال 2021 توانسته براساس رتبه بندی سایت QS، رتبه جهانی 3 را در کل جهان از آن خود کند که این رتبه و جایگاه حاکی از اعتبار و قدرت بالای این دانشگاه در بین تمامی دانشگاه هاست. از این رو ورود و پذیرش به این دانشگاه قطعا سخت تر و رقابتی تر از دانشگاه های دیگر خواهد بود.

تاریخچه دانشگاه هاروارد آمریکا (Harvard University)

هاروارد در سال 1636 با رای دادگاه بزرگ و عمومی ماساچوست تاسیس شد. در سال 1638، اولین چاپخانه شناخته شده انگلیس در آمریکای شمالی را به دست آورد. در سال 1639 دانشکده هاروارد پس از روحانی فقید جان هاروارد، دانش آموخته دانشگاه کمبریج، که 779 پوند و کتابخانه 400 جلدی خود را واگذار کرده بود، به نام او نامگذاری شد. منشور ایجاد شرکت هاروارد در سال 1650 به این دانشگاه اعطا شد.
دانشگاه هاروارد هرگز به یک فرقه خاص وابسته نبود، گرچه بسیاری از نخستین فارغ التحصیلان آن روحانیت در کلیساهای جماعت و وحدت را تشکیل می داده اند.
دانشگاه هاروارد دارای 3 پردیس اصلی است: یک پردیش در محوزه اصلی هاروارد، پردیس دیگر در مجاور رودخانه چارلز در محله آلستون بوستون و پردیس پزشکی در منطقه پزشکی بوستون درLongwood  هاروارد.
فارغ التحصیلان، اعضای هیئت علمی و محققانی که در دانشگاه هاروارد هستند، بیش از هر دانشگاه دیگری در جهان برنده جایزه نوبل (161) و مدال فیلدز (18) شده اند و فارغ التحصیلان بیشتری که عضو کنگره ایالات متحده، اعضایMacArthur Fellows ، محققان رودز هستند ( 375نفر) و همچنین محققان مارشال (255) که بیش از هر دانشگاه دیگری در ایالات متحده است. همچنین فارغ التحصیلان این دانشگاه شامل 8 رئیس جمهور ایالات متحده و 188 میلیاردر زنده هستند که بیشترین در بین دانشگاه ها است. چهارده برنده جایزه تورینگ از وابستگان هاروارد بوده اند. دانشجویان و فارغ التحصیلان همچنین 10 جایزه اسکار، 48 جایزه پولیتزر و 108 مدال المپیک (46 طلا) را به دست آورده اند و بسیاری از شرکت های برجسته را تأسیس کرده اند.

دانشکده های دانشگاه هاروارد (Harvard University)

دانشگاه هاروارد دارای 9 دانشکده با 160 رشته تحصیلی است.
  • مدرسه کسب و کار هاروارد
  • دانشکده هنر و علوم
  • دانشکده پزشکی هاروارد
  • دانشکده معماری
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده آموزش
  • مدرسه جان اِف کِنِدی دانشگاه هاروارد
  • دانشکده حقوق
  • مؤسسه مطالعات پیشرفته ردکلیف

زمان بندی پذیرش دانشگاه هاروارد

مهلت درخواست اکثر برنامه ها تا 15 ژانویه و هزینه درخواست (application fee) در دانشگاه هاروارد 75 دلار است.
مسئولان پذیرش در دانشگاه هاروارد معدل اول دانشجو را در دانشگاه مِلاک و فاکتور علمی برای پذیرش باقی داشنجویان می داند

شهریه دانشگاه هاروارد (Harvard University)

شهریه دانشگاه هاروارد بسته به رشته و مقطع دارد و بین 46.000 تا 52.000 دلار سالیانه است.

بورسیه دانشگاه هاروارد (Harvard University)

بورسیه‌های دانشگاه هاروارد در جهت ایجاد جامعه متنوع‌تر در محوطه دانشگاه است که مانع از عدم حضور دانشجویان بین‌المللی بواسطه محدودیت مالی در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان می شود.
این دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی زیادی را به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌کند برای افزایش شانس دریافت بورسیه تحصیلی، ایده خوبی است که از شرایط درخواست و نرخ قبولی در دانشگاه هاروارد مطلع شوید. حدود میانگین بورسیه اعطایی به دانشجویان این دانشگاه بیش از 53000$ (دلار) در سال می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزا و پذیرش دانشگاه هاروارد

  • تکمیل فرم پذیرش و سوالات مشترک
  • آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ترجمه تایید شده و رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • معدل حداقل معادل GPA 9
  • مدرک زبان آیلتس 7 به بالا یا تافل 100 به بالا
  • مدرک GRE با نمره 328 به بالا
  • نمره GMAT 730 به بالا
  • نامه تمکن مالی بانک بابت تامین هزینه­های تحصیل و زندگی
  • پرداخت اولیه شهریه
  • انگیزه نامه و رزومه کامل
  • توصیه نامه از اساتید حداقل 2 عدد
  • پاسپورت معتبر

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه هاروارد آمریکا  در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو میپذیرد. دانشگاه هاروارد جز یکی از دانشگاه های تحقیقاتی بزرگ می باشد که معادل ۶۷۰۰ نفر در مقطع کارشناسی و ۱۴۵۰۰ نفر در مقطع فوق لیسانس در آن تحصیل می کنند. تعداد دانشجوبان دانشگاه هاروارد کشور آمریکا ۲۱۰۰۰ نفر می باشد. دانشگاه هاروارد برنده بیش از ۴۷ جایزه نوبل،۳۲ سران دولت و۴۸ جایزه پولیتزر میباشد. دانشگاه هاروارد امکانی برای دانشجویان که توانایی مالی کمی دارند فراهم کرده است که دانشجویانی که  درآمد خانواده آنها در سال از ۶۰ هزار دلار کمتر باشد، با لغو شهریه، معاف از پرداخت شهریه شوند. دانشگاه هاروارد آمریکا دارای امکانات نظیر ارائه اینترنت رایگان در زمینه های ثبت نام ،استفاده کتاب ومقاله، چت وگفتگوی دانشجویان ، استفاده از امکانات GPRS، رزرو غذا و استفاده از امکانات درمانی می باشد. یکی دیگر از این امکانات که دانشگاه هاروارد آمریکا را از دیگر دانشگاه ها متمایز کرده است ،دانشگاه مجازی می باشد. که دانشحویان با بهره گیری از این امکان می توانند با استفاده از نرم افزاری که دانشگاه هاروارد آمریکا در این زمینه در اختیار دانشجویان خود قرار داده است، می توانند اطلاعات فراوانی در زمینه رشته خود با این سیستم کسب کنند. هیچ تفاوتی برای دریافت پذیرش بین دانشجویان بین المللی و دانشجویان آمریکایی وجود ندارد و دانشجویان  بین المللی هم باید به همان اداره مراجعه کنند.

 دانشگاه هاروارد آمریکا – پذیرش تحصیلی در دانشگاه هاروارد آمریکا

مهلت در خواست برای پذیرش در دانشگاه هاروارد آمریکا اول ژانویه و مهلت اقدام اول نوامبر می باشد وهمچنین هزینه در خواست در دانشگاه هاروارد ۷۵ دلار میباشد درخواست کنندگان دانشگاه هاروارد برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه هاروارد آمریکا میبایستی آزمون SAT را بگذرانند. رشته های : علوم اجتماعی،زیست شناسی،عمومی،علوم زیستی،تاریخ ، ریاضیات و علوم فیزیک از محبوب ترین رشته ها در دانشگاه هاروارد می باشند . دانشگاه هاروارد آمریکا دارای بورس تحصیلی ،کمک های مالی براساس  نیاز میباشد. دانشگاه هاروارد امکاناتی از قبیل  تدریس خصوصی ،بیمه درمانی،خدمات درمانی،مرکز زنان به دانشجویان خود ارائه میدهد.

دانشگاه هاروارد آمریکا  برای پذیرش دانشجوهای بین المللی  از آنها مصاحبه می گیرد که این امر با توجه  به چند عامل انجام می شود که آن چند عامل عبارتند از: مصاحبه از دانشجو،نظریات اساتید دانشگاه ،سطح نمرات فرد دانشجو.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت آمریکا مقاله ” اقامت در آمریکا ” را مطالعه بفرمایید .

دانشگاه هاروارد به مقدار کم و به دانشجوهای برگزیده ای که دارای شرایط ویژه ای هستند بورسیه هایی ارائه میدهد که از جمله این شرایط می توان به مواردی نظیر: کسب نمرات عالی در امتحانات معادل سازیGRE ،GMAT، LSAT، USMLE فردی که کمک هزینه  به او تعلق میگیرد به عنوان TA باید در دانشگاه هاروارد آمریکا تکالیف ویژه ای را برعهده بگیرد. که تکالیف این فرد به نوعی است که به عنوان یاری دهنده استاد در دانشگاه به تدریس ، نمره دادن و دیگر فعالیت هایی که دانشگاه به او واگذار می کند میپردازد که برای این امر وقتی را اختصاص داده اند که ۴۰ ساعت در هفته می باشد.

نوعی دیگری از کمک هزینه (بورس)به عنوان بورس RA به دانشجویان در دانشگاه هاروارد امریکا در مقطع دکتری وفوق لیسانس تعلق میگیرد اخذ بورس RAتوسط اساتید به دانشجویان تعلق میگیرد  که اخذ این بورس بستگی به نحوه انجام تحقیقات و گرفتن امتیاز بابت این تحقیقات توسط اسلتید صورت میگیرد.

در کل می توان به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های ایالت متحده امریکا به ویژه دانشگاه هاروارد آمریکا  از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار میباشند که این دانشگاه موفق شده است %۸۰ از علم جهان رو به خود اختصاص دهد.از دیگر خصوصیات تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا می توان به سطح بالای اموزشی و بودجه بالا اشاره کرد.

دانشگاه هاروارد آمریکا  – رتبه دانشگاه هاروارد

رتبه دانشگاه هاروارد در جدول زیر آمده است :

رتبه در سال 2015نظام رتبه بندي
1Shanghay
1Times
4QS

 دانشگاه هاروارد آمریکا – آموزش در دانشگاه هاروارد

در این قسمت می خواهیم درباره آموزش در دانشگاه هاروارد توضیح دهیم . GSAS  دانشجویان دکتری را قادر می سازد تا مطالعات خود را برای یک درجه پیشرفته تر شروع کنند. اگر شما در حال برنامه ریزی حرفه ای در تحقیقات زیست پزشکی و پزشکی دانشگاهی هستید و مایلید مدرک دکترا کسب کنید، برنامه PhD دانش آموزان را قادر می سازد تا برای JD در دانشکده حقوق هاروارد و دکترا در بخش های اقتصادی، دولتی، تاریخی و سیاست های بهداشت و درمان دانشکده هنر و علوم دانشگاه هاروارد آمریکا  اقدام کنند.

دانشگاه هاروارد آمریکا – دوره های تابستانی دانشگاه هاروارد

دوره های تابستانی دانشگاه هاروارد شامل :

  • دوره های تابستانی برای دانشکده معماری دانشگاه هاروارد آمریکا
  • مدرسه تابستانی برای دانش آموزان دانشگاه هاروارد آمریکا
  • مدرسه تابستانی برای دانش آموزان دبیرستان دانشگاه هاروارد آمریکا

دانشگاه هاروارد آمریکا  – پذیرش در دانشگاه هاروارد

پذیرش در دانشگاه هاروارد به این صورت است که اگر قبلا یک دکترا یا معادل آن را دارید یا یک کاندید پیشرفته دکترا در موسسه دیگری دارید، می توانید در یک برنامه دکترا فقط در صورتی که در زمینه مطالعه غیر مرتبط باشد، درخواست دهید. با این حال، ترجیح برای پذیرش و کمک مالی به کسانی است که تا به حال فرصت برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه هاروارد و یا در هر جای دیگر نداشته اند. متقاضیان خارج از ایالات متحده از همان روند پذیرش دانشجویان آمریکایی برخوردار هستند. ما هیچ توافقی برای پذیرش نداریم، تمام برنامه های کاربردی با معیارهای مشابه ارزیابی می شوند و کمک های مالی به طور مساوی برای همه دانش آموزان بدون در نظر گرفتن شهروندی قابل دسترسی است.

هنگامی که ما به «پذیرش بین المللی» اشاره می کنیم، معمولا به متقاضیانی می پردازیم که از مدارس خارج از ایالات متحده درخواست می کنند. به طور کلی، اگر از مدرسه ای در خارج از کشور درخواست می کنید، همان روش ها و جدول زمانی را به عنوان داوطلبان که از مدارس واقع در ایالات متحده استفاده می کنند، دنبال کنید.

دانشگاه هاروارد آمریکا – موزه‌ها و کتابخانه دانشگاه هاروارد

در این قسمت می خواهیم درباره موزه‌ها و کتابخانه دانشگاه هاروارد توضیح دهیم . در محوطه دانشگاه هاروارد موزه‌های متعددی، ازجمله موزه ی هنر فوگ وجود دارد که در آن تابلوهای نقاشی و مجسمه‌ها و آثار چاپ شده قرن هیجده و نوزده اروپا و آمریکا، به تماشا گذاشته‌شده‌است. کتابخانه دانشگاه هاروارد نه تنها قدیمی‌ترین مجموعه فرهنگی در آمریکا بلکه با شعبات خود، بزرگ‌ترین کتابخانه دنیاست و در حال حاضر دارای ۱۴٬۵۰۰٬۰۰۰ جلد کتاب، رساله و میکروفیلم می‌باشد. بنیاد دانشگاه هاروارد با سرمایه‌ای معادل ۲۵٬۹ میلیارد دلار، ثروتمندترین دانشگاه جهان است.

دانشگاه هاروارد دارای رشته‌های :

  • رشته علوم انسانی دانشگاه هاروارد آمریکا
  • رشته طبیعی دانشگاه هاروارد آمریکا
  • رشته مهندسی دانشگاه هاروارد آمریکا
  • رشته دندان پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا
  • رشته الهیات دانشگاه هاروارد آمریکا
  • رشته آموزش و پرورش دانشگاه هاروارد آمریکا
  • رشته حقوق دانشگاه هاروارد آمریکا
  • رشته پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا

علاوه‌ بر این در مؤسسات وابسته به‌آن، دوره‌های ویژه خاورشناسی و روسیه‌شناسی، تدریس می‌شود. پروژه ی تاریخ شفاهی ایران در مرکز ایران‌شناسی دانشگاه هاروارد به مدیریت حبیب لاجوردی انجام می‌شود. مجله مروری بر کسب و کار هاروارد که توسط دانشگاه هاروارد منتشر می‌گردد یکی از معتبرترین مجلات در زمینه مدیریت می‌باشد.

در مقاله ” مهاجرت در آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت آمریکا اطلاعات کسب کنید .

دانشگاه هاروارد آمریکا – مشاهیر در هاروارد

در زمینه علوم و ادبیات و فلسفه چهره‌های شناخته شده‌ای از دانشگاه هاروارد دانش‌ آموخته شده‌اند که امروزه از مشاهیر جهان محسوب می‌شوند.

مشاهیر در هاروارد به شرح زیر است :
  • استادان بزرگ الهیات و ادبیات دانشگاه هاروارد آمریکا
  • انکریز ماتر
  • کاتن ماتر
  • ساموئل سؤال
  • شخصیت‌های بزرگ علمی و فلسفی دانشگاه هاروارد آمریکا
  • ساموئل وبر
  • ویلیام جیمز سیدیس
  • رالف امرسن
  • هنری دیوید تورو
  • نویسندگان بزرگ دانشگاه هاروارد آمریکا
  • جیمس راسل لاول
  • رابرت فراست
  • والس استیونس
  • تی. اس. الیوت
  • ئی. ای. رابینسون
  • دکتر رفیش MBA
  • رئیس جمهوران آمریکایی دانش‌آموخته از دانشگاه هاروارد آمریکا
  • جان آدامز
  • جان کوئینسی آدامز
  • رادرفورد بیرچارد هیز
  • تئودور روزولت
  • فرانکلین دلانو روزولت
  • جان اف. کندی
  • باراک اوباما
  • مؤسسان دانشگاه هاروارد آمریکا
  • مارک زاکربرگ مؤسس فیسبوک
  • شخصیت‌های هنری دانشگاه هاروارد آمریکا
  • ناتالی پورتمن
  • کونن اوبراین
  • دیمین شزل
  • مت دیمون

دانشگاه هاروارد آمریکا  – خوابگاه هاي دانشگاه هاروارد

اقامت در آمریکا و در دانشگاه هاروارد آمریکا به این صورت است که خوابگاه هاي دانشگاه هاروارد در داخل محوطه دانشگاه هاروارد آمریکا قرار گرفته اند. نحوه اسكان دانشجويان نيز به اين ترتيب است كه دانشجويان سال اول در خوابگاه هاي مركزي اقامت دارند و در سال هاي بعدي به خوابگاه هاي ديگر دانشگاه هاروارد آمریکا منتقل مي شوند. انواع خوابگاه هاي دانشگاه هاروارد شامل خوابگاه هايي براي دوره هاي كوتاه مدت،خوابگاه مخصوص ميهمان ها(خانواده هايي كه براي ديدن فرزندانشان آمده اند و …)، خوابگاه كساني كه براي شركت در كنفرانس ها و… به اين دانشگاه آمده اند. دانشگاه هاروارد برخي هتل ها و آژانس هاي معاملات املاكي را نيز معرفي كرده است كه دانشجوياني كه قصد دارند خانه شخصي داشته باشند مي توانند از آن ها كمك و راهنمايي بگيرند. %۹۸ درصد دانشجويان دانشگاه هاروارد آمریکا در خوابگاه هاي دانشگاه هاروارد و %۲ درصد باقي نيز خارج از محوطه دانشگاه هاروارد آمریکا اقامت دارند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
ema

thank you

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز، سپاس از همراهی شما

نسرین

سلاممتشکرم ازمطالب بسیار مفید وجامع وخیلی اطلاعات داد.

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button