دانشگاه لوند سوئد، دومین دانشگاه قدیمی کشور سوئد می باشد که در سال 1666 واقع در شهر لوند در استان اسکانیا در کشور سوئد تاسیس گردید. دانشگاه لوند سوئد با قدمتی نزدیک به 350 سال یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا به شمار می رود و از بزرگترین موسسه های علمی و پژوهشی در اسکاندیناوی محسوب می شود. تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه لوند سوئد 3005 نفر، تعداد دانشجویان کارشناسی 21022 نفر، تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد 6711 نفر و دانشجویان دکترا 2855 نفر می باشند. دانشگاه لوند سوئد دارای 8 دانشکده مختلف بوده و جمعیتی بالغ بر 44 هزار دانشجو را در بر می گیرد.

دانشگاه لوند سوئد
دانشگاه لوند سوئد

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در سوئد” را مطالعه فرمایید.

دانشگاه لوند سوئد – رنکینگ دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند سوئد همواره جز 100 دانشگاه برتر جهان شناخته می شود و از اعتبار علمی برخوردار است. رنکینگ دانشگاه لوند سوئد در دانشگاه های وزارت علوم جزء دانشگاه های ممتاز قرار گرفته است.

نظام رتبه بندیرتبه در سال ۲۰۱۵
QS۷۰
Times۱۱۹
Shanghay۱۵۰-۱۰۱
Leiden۲۵۳

دانشگاه لوند سوئد – دانشکده های دانشگاه لوند

دانشگاه لوند سوئد ۸ دانشکده دارد که تقریبا در تمامی زمینه های تحصیلی فعالیت دارد و دانشجویانی را از سراسر دنیا جذب کرده است که به شرح زیر است، دانشکده های دانشگاه لوند شامل:

  • دانشکده حقوق دانشگاه لوند سوئد
  • دانشکده داروسازی دانشگاه لوند سوئد
  • دانشکده فلسفه دانشگاه لوند سوئد
  • دانشکده علوم انسانی دانشگاه لوند سوئد
  • دانشکده مهندسی دانشگاه لوند سوئد
  • مدرسه مدیریت دانشگاه لوند سوئد
  • مدرسه اقتصاد دانشگاه لوند سوئد
  • دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه لوند سوئد
  • دانشکده علوم طبیعی دانشگاه لوند سوئد

دانشکده های دانشگاه لوند
دانشکده های دانشگاه لوند

دانشگاه لوند سوئد – رشته های دانشگاه لوند

دانشگاه لوند سوئد طیف بسیار گسترده ای از رشته های مورد علاقه دانشجویان را تدریس می کند. این موضوع شامل دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می شود. رشته های دانشگاه لوند شامل:

  • رشته زبانشناسی دانشگاه لوند سوئد
  • رشته اقتصاد دانشگاه لوند سوئد
  • رشته زیست شناسی دانشگاه لوند سوئد
  • رشته مالی و حسابداری دانشگاه لوند سوئد
  • رشته بیو تکنولوژی دانشگاه لوند سوئد
  • رشته شیمی دانشگاه لوند سوئد
  • رشته فیزیک دانشگاه لوند سوئد
  • رشته مدیریت دانشگاه لوند سوئد
  • رشته ریاضیات دانشگاه لوند سوئد
  • رشته باستان شناسی دانشگاه لوند سوئد
  • رشته حقوق بین الملل دانشگاه لوند سوئد
  • رشته طراحی صنعتی دانشگاه لوند سوئد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سوئد شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به سوئد” بیاندازید.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/06/Lund-University.mp4″]

رشته های دانشگاه لوند
رشته های دانشگاه لوند

دانشگاه لوند سوئد مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه لوند

مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه لوند یک و یا دو سال به طول می انجامد در این مقطع بیش از هزار رشته تحصیلی وجود دارد که به زبان انگلیسی برای دانشجویان تدریس می شود می شود. داشتن مدرک آیلتس ۶.۵ برای پذیرش دانشگاه لوند الزامی می باشد. رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه لوند عبارتند از:

حسابداری و امور مالی، تحلیل فرهنگی، باستان شناسی تئوری و عملی، معماری. مطالعات کشورهای آسیایی. ستاره شناسی. علوم جوی. بیوانفورماتیک. زیست شناسی و اکولوژی حیوانات. زیست شناسی آبزیان. حفاظت از محیط زیست. زیست شناسی عمومی. زیست شناسی گیاهی. بیومدیکال بیوتکنولوژی شیمی. ساخت موسیقی کلیسا. ارگ و کیبورد موسیقی کلیسا. آواز و گروه کر کلیسا. مدیریت مالی. مطالعات توسعه. جمعیت‌شناسی اقتصادی. رشد اقتصادو نوآوری و پویایی. برنامه اقتصادی. اقتصاد. طراحی ساختمان. انرژی کارآمد و محیط زیست. کارآفرینی سازمانی و نوآوری. کارآفرینی ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید. مدیریت و سیاست زیست محیطی. مطالعه زیست و توسعه پایدار. امور اروپا. حقوق مالیات اروپا و بین الملل. حقوق تجارت اروپا. مطالعات هنر اروپا. فیلم و تولید رسانه ای. امور مالی یکساله و دوساله. تکنولوژی ایمنی آتش. طراحی محصول و نوآوری در مواد غذایی. صنایع غذایی و تغذیه. سیستم های اطلاعات جغرافیایی. زمین شناسی.
نقشه برداری. مطالعات جهانی. جهانی شدن مارک. طراحی صنعتی. سیستم های اطلاعاتی. مدیریت و توسعه بین الملل. اقتصاد بین المللی با تمرکز بر کشور چین. حقوق بشر بین الملل. بازاریابی بین الملل و مدیریت نام تجاری. مدیریت دانش. آمار ریاضیات. مطالعات خاورمیانه. زیست شناسی مولکولی. ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی. ترکیب و ساخت موسیقی. موسیقی جهانی. موسیقی گیتار. موسیقی هارپسیکورد. موسیقی بداهه نوازی های جاز. موسیقی پیانو و ضبط. موسیقی ارکستر سمفونیک. موسیقی مطالعات صوت. سازماندهی ماده مولکولی. جغرافیای فیزیکی و تجزیه و تحلیل اکوسیستم. فیزیک. فیزیک عمومی. فیزیک مواد. فیزیک نانو. فیزیک ذرات. فیزیک فوتونیک. فیزیک نظری. علم پروتئین. بهداشت عمومی. ریشه های مذهبی اروپا. خدمات مدیریت تدارکات. خدمات مدیریت گردشگری. علوم اجتماعی. بوم‌شناسی انسانی فرهنگ قدرت و پایداری. علوم اجتماعی. علوم جغرافیای انسانی. علوم اجتماعی. روانشناسی علوم اجتماعی. جامعه شناسی. قانون اروپا. مطالعات اجتماعی جنسیت. علوم ورزشی. روانشناسی ورزشی. پزشکی ورزشی. روابط عمومی استراتژیک. طراحی شهری سازگار با محیط زیست. سیستم تراشه. منابع آب. رفاه و مدیریت. ارتباط بی سیم.
زبان و زبان شناسی که شامل: عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یونانی یونانی مدرن، ایتالیایی، لاتین، رومانیایی، اسپانیایی، سوئدی اسکاندیناوی، زبان و زبان شناسی آوایی، زبان و زبان شناسی عمومی می شود.
ادبیات فرهنگ و هنر رسانه که شامل: انگلیسی، فرانسه، عمومی، آلمانی، روسی، مطالعات اسکاندیناوی، اسپانیایی می شود.

 مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه لوند
مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه لوند

دانشگاه لوند سوئد – رشته های مقطع کارشناسی در دانشگاه لوند

رشته های مقطع کارشناسی در دانشگاه لوند عبارتند از: توسعه و فناوری. ریاضیات. تجزیه و تحلیل اکوسیستم. علوم جغرافیایی فیزیکی. فیزیک.

دانشگاه لوند سوئد – سال تحصیلی در دانشگاه لوند

سال تحصیلی در دانشگاه لوند سوئد به دو ترم پاییز و بهار تقسیم می شود. هر ترم حدود بیست هفته طول خواهد کشید. اکثر برنامه‌های درسی دانشگاه لوند کشور سوئد در ترم پاییز آغاز می شود. ترم پاییز دانشگاه لوند کشور سوئد به این ماه های اوت و سپتامبر و ترم بهار در ماه ژانویه شروع می شود.

دانشگاه لوند سوئد – هزینه تحصیل در دانشگاه لوند

هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد تا پیش از سال ۲۰۱۱ برای دانشجویان خارجی و غیر بومی دانشگاه های سوئد رایگان بود اما پس از تغییر قوانین اتحادیه اروپا دانشجویان بین المللی نیز ملزم به پرداخت شهریه به دانشگاه های سوئد شدند برخی از این هزینه ها مطابق جدول زیر است. لازم به ذکر است دانشجویان می توانند این مقدار را در دو قسط پرداخت کنند و در هر نوبت نیمی از شهریه را پرداخت نمایند.

رشتههزینه (سالیانه)
حسابداری۱۲۰.۰۰۰ کرون
مدیریت۱۳.۰۰۰ کرون
طراحی صنعتی۲۱۰.۰۰۰ کرون
مالی۱۲۰.۰۰۰ کرون
اقتصاد۱۲۰.۰۰۰ کرون
شیمی۱۴۵.۰۰۰ کرون

هزینه تحصیل در دانشگاه لوند
هزینه تحصیل در دانشگاه لوند

دانشگاه لوند سوئد – خوابگاه دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند سوئد خوابگاه هایی را برای اقامت در سوئد که در مجاورت دانشکده ها و کلاس های درس دانشجویان فراهم کرده است. این موضوع به خصوص برای دانشجویان خارجی که پذیرش اقامت در سوئد را دارند مورد اهمیت است. دانشگاه لوند به برخی دانشجویان تضمین خوابگاه می دهد که یکی از آن دسته ها مربوط به دانشجویان خارجی است که پذیرش تمام وقت دانشگاه لوند سوئد را گرفته و شهریه خود را پرداخت کرده باشند. بنابراین در رزرو خوابگاه بایستی هم به سرعت عمل کرد و هم به این موارد توجه داشت. هزینه خوابگاه دانشگاه لوند سوئد نیز کاملا بستگی به نوع خوابگاه و اتاقی است که رزرو کرده اید. در صورتی که شما اتاقی را از واحد دانشجویان بین المللی و به عنوان یک دانشجوی خارجی رزرو نموده اید، هزینه خوابگاه دانشگاه لوند سوئد بین ۱۴.۰۰۰ تا ۲۳.۰۰۰ کرون برای یک ترم است. این هزینه شامل هزینه آب، برق، وسایل گرمایشی، استفاده از آشپزخانه و امکانات خشکشویی می شود. علاوه بر این بایستی هزینه ای به عنوان پیش پرداخت برای رزرو خوابگاه – پس از اخذ قرارداد خوابگاه از دانشگاه لوند سوئد– پرداخت کنید.

در مقاله ” اقامت در سوئد” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت سوئد اطلاعات کسب کنید.

دانشگاه لوند سوئد – بورسیه تحصیلی دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند سوئد در سال ۲۰۱۴ حدود ۲.۱ میلیون دلار به دانشجویان خود کمک هزینه تحصیلی ارائه داده است. دانشگاه لوند سوئد با چند کشور(برزیل، کلمبیا، شیلی، اندونزی، مکزیک) برای ارائه کمک هزینه قرارداد همکاری دارد. انتخاب دانشجویان برای اهدای بورس تحصیلی به صورت انتخابی و بر مبنای شایستگی آکادمیک دانشجویان صورت می پذیرد. درخواست کمک هزینه منوط به درخواست و اخذ پذیرش از دانشگاه لوند سوئد می باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه لوند سوئد
بورسیه تحصیلی دانشگاه لوند سوئد

به عبارتی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه لوند سوئد می توان برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه لوند سوئد اقدام کرد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئد دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئد

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئد به سه گروه ممتاز ، خوب و متوسط تقسیم می شود . در اد...

دانشگاه اومئو سوئد (Umea University) دانشگاه اومئو سوئد (Umea University)

دانشگاه اومئو سوئد، یک دانشگاه دولتی می باشد که در شهر اومئو سوئد در سال ۱۹۶۵ تاسیس شده است ...

دانشگاه مید سوئیدن سوئد (Mid Sweden University) دانشگاه مید سوئیدن سوئد (Mid Sweden University)

دانشگاه مید سوئیدن سوئد (MIUN)، یکی از دانشگاه های دولتی کشور سوئد می باشد که در سال1993 میلادی ...

نظرات کاربران
محمد

تمایل یه دوره پست دکترا در دانشگاه لوند می باشم

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، پست دکترا در سوئد شغل محسوب شده و از مزایای فوق العاده ای مثل حقوق بالا و اقامت بالا برخوردار است.برای اقدام و دریافت پذیرش ، باید با تمامی پوزیشن های موجود مکاتبه کرد.پیشنهاد میکنم برای بررسی پرونده و مدارکتون با وقت قبلی تشریف بیارید و یا از خدمات غیرحضوری ما استفاده کنید. برای تعیین وقت مشاوره می توانید همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 72207 تماس بگیرید

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button