دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi رومانی

دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi یکی از قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه های کشور رومانی می باشد که در سال 1813 میلادی  در شهر یاش تاسیس شد . این دانشگاه از ابتدا در زمینه آموزش مهندسی ، علمی و فرهنگی فعال بوده است و براساس سیستم بلونیا کاملا مانند استانداردهای سایر کشورهای اروپایی است . دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi رومانی توسط وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دانشگاه پیشرفته تحقیق شناخته شده است که قدیمی ترین دانشگاه در رومانی در آموزش مهندسی است . هر ساله حدود 17 هزار دانشجو موفق به گرفتن مدرک مهندسی از این دانشگاه می شوند و مهارت هایی را آموزش می بینند که می توانند در زمینه های خلاقانه و تحقیقاتی فعالیت کنند . دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi عضو اتحادیه دانشگاه های فنی رومانی (ARUT) می باشد .

دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi رومانی رنکینگ دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi رومانی

دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi رومانی رتبه اول را در میان موسسات فنی آموزش عالی و رتبه چهارم را در میان دانشگاه های کشور رومانی را براساس رتبه بندی شانگهای را کسب کرده است .  طبق گزارش Scimago، براساس داده های جمع آوری شده بین سال های 2007 تا 2011، دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi در رتبه بندی 1258 در جهان، 70 منطقه قرار گرفته است .

دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi رومانی دانشکده های دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi رومانی

دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi رومانی از 11 دانشکده و 3 اداره تشکیل شده است که به شرح زیر می باشد :

  • دانشکده معماری M. Cantacuzino در سال 1970 به عنوان بخش دانشکده مهندسی عمران تاسیس شد و در سال 2003 به عنوان یک دانشکده جداگانه سازماندهی شد .
  • دانشکده کنترل خودکار و مهندسی کامپیوتر در سال 1977 به عنوان بخش دانشکده مهندسی برق تاسیس شد و در سال 1990 به عنوان دانشکده سازماندهی شد . در این دانشکده علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات و مهندسی سیستم ارائه می شود .
  • دانشکده مهندسی شیمی و حفاظت از محیط زیست در سال 1912 به عنوان بخش مستقل دانشکده علوم دانشگاه Iaši تاسیس شد. در سال 1937، به عنوان یک دانشکده جدید دانشکده پلی تکنیک Gheorghe Asachi شد. در این دانشکده برنامه های مهندسی شیمی و محیط زیست و مدیریت ارائه می شود .
  • دانشکده مهندسی عمران و خدمات ساختمان (تاسیس در سال 1941)
  • دانشکده مهندسی برق، در سال 1910 به عنوان بخش دانشکده علوم (بخشی از دانشگاه Iaşi) تأسیس شد. در سال 1937، آن ​​را به عنوان یک دانشکده دانشکده پلی تکنیک جورج آساچی سازماندهی شد.
  • دانشکده الکترونیک، مخابرات و فناوری اطلاعات در سال 1975 به عنوان دانشکده مهندسی برق تاسیس شد و در سال 1990 به عنوان دانشکده سازماندهی شد. در این دانشکده برنامه های تحصیلی الکترونیک کاربردی، فن آوری ها و سیستم های مخابراتی و میکروالکترونیک، اپتیو الکترونیک و نانوتکنولوژی ارائه می شود .
دانشگاه فنی Gheorghe Asachi رومانی

دانشگاه فنی Gheorghe Asachi رومانی

  • دانشکده مهندسی هیدروشن، مهندسی ژئودزی و مهندسی محیط زیست در سال 1962 تاسیس شد. در این دانشکده برنامه های مهندسی عمران و محیط زیست و زمین شناسی ارائه می شود
  • دانشکده طراحی صنعتی و مدیریت بازرگانی، که قبلا به عنوان دانشکده صنایع نساجی، چرم و مدیریت صنعتی شناخته می شود، قدیمی ترین فن آوری های نساجی و طراحی موسسه آموزش عالی در رومانی می باشد و در سال 1934 در بخارست تحت نام مدرسه برتر صنعت نور تاسیس شد، سپس موسسه صنعت نور، آن را به Iasi در سال 1952 منتقل کرد و در سال 1955 به عنوان دانشکده صنایع نور، به موسسه پلی تکنیک Gheorghe Asachi پیوست. در این دانشکده برنامه های مهندسی صنایع (طراحی صنعتی، تکنولوژی و طراحی نساجی، تکنولوژی لباس بافتنی و پارچه ای، تکنولوژی و طراحی برای لباس های چرمی و جایگزین)، مهندسی شیمی (تکنولوژی شیمی نساجی، تکنولوژی شیمیایی برای محصولات چرمی و جایگزین ها) و مدیریت و مهندسی اقتصادی (مهندسی صنایع، مهندسی و مدیریت کسب و کار) ارائه می شود .
  • دانشکده ماشین سازی و مدیریت صنعتی در سال 1948 به عنوان بخش دانشکده مهندسی مکانیک تاسیس شد و در سال 1990 به عنوان دانشکده سازماندهی شد. در این دانشکده برنامه های مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک و مهندسی و مدیریت ارائه می شود .
  • دانشکده علوم مواد و مهندسی در سال 1977 به عنوان بخش دانشکده مهندسی مکانیک تاسیس شد و در سال 1990 به عنوان دانشکده سازماندهی شد. در این دانشکده برنامه های مواد، مهندسی مکانیک و صنعتی ارائه می شود .
  • دانشکده مهندسی مکانیک که در سال 1948 تاسیس شد، برنامه های خود را در زمینه ماشین سازی و مهندسی مکانیک، مکاترونیک و رباتیک ارائه می دهد.
  • مرکز تحقيقات و فناوری انتقال   Polytech دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi رومانی
  • مرکز مشاوره جهت راهنمایی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فنی Gheorghe Asachi رومانی
  • وزارت آموزش و پرورش و آموزش معلم در دانشگاه فنی Gheorghe Asachi رومانی

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی آموزش در کشور رومانی در سطح مطلوبی قرار دارد و دانشگاه...

انواع کالج های کشور رومانی انواع کالج های کشور رومانی

انواع کالج های کشور رومانی یکی از کشورهای مناسب جهت مهاجرت تحصیلی ، کشور رومانی می باشد که ...

دانشگاه West در تیمیشوار رومانی دانشگاه West در تیمیشوار رومانی

دانشگاه West در تیمیشوار رومانی (West University of Timisoara) دانشگاه West در تیمیشوار رومانی ، جوان ترین م...

نظرات کاربران
Call Now Button