در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه فنی خاورمیانه استانبول ترکیه توضیح دهیم. یکی از روش های مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل می باشد. همچنین می توان گفت یکی از روش های تحصیل در ترکیه، تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه استانبول ترکیه می باشد، شما همچنین می توانید در مقالات دیگر درباره دانشگاه های ترکیه اطلاعت کسب کنید. در ادامه به طور مفصل تر درباره شرایط تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیهتوضیح خواهیم داد.

دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه ، به عنوان یک دانشگاه و مرکز تحقیق در سال 1956 میلادی با هدف ارتقا سطح علمی کشور ترکیه و کشورهای منطقه خاورمیانه در شهر آنکارا کشور ترکیه تاسیس شد . آموزش و تحقیقات انجام شده در دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه بیشتر در زمینه های مهندسی و علوم پایه است و زبان آموزشی دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه انگلیسی می باشد.

وجود دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه  آموزش مدرن و پیشرفتهای علمی فراوانی نصیب کشور ترکیه ساخت. در ابتدا یکی از بخشهای این دانشگاه در ساختمان کوچکی واقع در چهارراه کیزیلای و بخش دیگر آن در پشت مرکز مجلس ترکیه قرارداشت. بعدها در سال ۱۹۶۳ دانشگاهای خاورمیانه به مرکز فعلی خود که در شرق آنکارا است انتقال یافت و بدین ترتیب اولین کامپوس ترکیه را بوجود آورد. در ابتدا دانشکده معماری به عنوان اولین مرکز آموزشی دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه کار خود را در سال ۱۹۵۶ آغاز کرد و در بهار سال۱۹۵۷ دانشکده مهندسی مکانیک تاسیس گردید و در سال ۱۹۵۹ دانشکده علوم انسانی تکمیل شده و در سال ۱۹۸۲با آغاز به کار دانشکده تربیت معلم دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه تکمیل گردید. امروزه جمعا ۴۱ رشته کارشناسی و ۱۴۳رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ارائه می‌گردد. این دانشگاه هم اکنون ۵۳ سال دارد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاهای خاورمیانه می‌باشد.

دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه

بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه در حال حاضر از افراد سرشناس و مطرح در سطح بین‌المللی هستند كه در زمینه‌ها‌ی مهندسی، مدیریتی و علوم پایه فعال می باشند. زبان آموزشی این دانشگاه انگلیسی می‌باشد و متقاضیان دریافت پذیرش می‌بایست دارای مدرك زبان معتبر مانند IELTS ویا TOEFL بوده و یا نمره قبولی در امتحان تعیین سطح زبان دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه را كسب نمایند. در صورت نیاز دانشجویان می‌توانند با شركت در كلاس‌های آموزش زبان این دانشگاه خود را آماده شركت در كلاس‌های درس این دانشگاه نمایند.

دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی که شماری از آن ها هم ایرانی هستند برای تحصیل و اقامت پذیرش می کند. دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه سال ها مورد پذیرش وزارت علوم بوده است اما برای اطمینان کامل باید در ابتدای ثبت نام سری به لیست به روز شده ی وزارت علوم بزنید تا از این مهم مطمئن شوید. البته بسیاری از دانشجویان بعد از تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه ، در ترکیه اقامت داشته و یا اینکه روانه ی کشور های اروپایی شده اند. مدرک دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه از معتبر ترین مدارک دنیا می باشد.

دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه – دانشکده های دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه

دانشگاه خاورمیانه دارای ۴۲ بخش آکادمیک می‌باشد که اکثر آنها توسط ۵ دانشکده مدیریت می‌شوند.لیست پایین نام رشته‌ های ارائه شده در مقطع کارشناسی می‌ باشد.

دانشکده های دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه شامل:

  • دانشکده معماری:
    • این دانشکده رشته‌های معماری،شهرسازی و طراحی صنعتی را ارائه می‌دهد.
  • دانشکده علوم پایه:
    • این دانشکده رشته‌های بیولوژی، شیمی٬ریاضی٬تاریخ٬ژنتیک٬فلسفه٬فیزیک٬روانشناسی٬جامعه‌شناسی و آمار را ارائه می‌دهد.
  • دانشکده اقتصاد و علوم مدیریتی:
    • این دانشکده رشته‌های مدیریت بازرگانی٬اقتصاد٬روابط بین‌الملل٬علوم سیاسی و مدیریت جامعه
  • دانشکده علوم آموزشی:
    • علوم کامپیوتری٬علوم آموزشی٬معلمی دوره ابتدایی٬آموزش زبانهای خارجی٬آموزش تربیت بدنی٬معلم مقطع راهنمایی و آموزش علوم ریاضی
  • دانشکده فنی مهندسی:
    • این دانشکده رشته‌های مهندسی هوافضا، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی متالورژی ،مهندسیمحیط، مهندسی عمران، مهندسی صنایع غذایی، مهندسی معدن و مهندسی نفت را برای سطوح کارشناسی ارائه می‌دهد.

در کنار واحدهای ذکر شده بخش آموزش پایه زبان و بخش آموزش پیشرفته زبان انگلیسی نیز بطور مجزا به دانشجویان مقاطع کارشناسی دروسی ارائه می‌دهند. این دانشگاه همچنین دارای ۵ بخش آموزشی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌باشد.

دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه – زبان تدریس دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه

زبان تدرس دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه به انگلیسی است و هم اکنون ۲۲۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل می‌باشند که از این تعداد ۴۴۰۰ نفر در سطح لیسانس و ۲۲۰۰ نفر در سطح دکترا هستند. در این دانشگاه ۱۳۵۰ دانشجوی بین‌المللی تحصیل می‌کند که نز دیک به ۶۵ ملیت متفاوت را شامل می‌شوند.

دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه – رشته‌های آکادمیک دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه

رشته‌های آکادمیک دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه به این صورت است که دانشگاه خاورمیانه ۴۵ رشته کارشناسی را در ۵ دانشکده مجزا ارئه می‌دهد و بعلاوه در این دانشگاه ۵ بخش تحصیلات تکمیلی موجود می‌باشد که در آنها ۹۷ رشته کارشناسی ارشد و ۵۵ رشته دکترا تدریس می‌گردد.  دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه در برنامه اراسموس عضویت دارد و همه ساله دانشجویان فراوانی میان دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه و دانشگاه‌های جهان رد و بدل می‌شوند.

دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه – سال تحصیلی دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه

سال تحصیلی در دانشگاه خاورمیانه به دو نیمسال تقسیم شده است. نیم سال اول در این دانشگاه غالباً در هفته آخر ماه سپتامبر آغاز می‌گرددو در اواسط ماه ژانویه به اتمام می‌رسد. نیمسال دوم در این دانشگاه از اواسط فوریه آغاز شده و در اواسط ماه ژوئن پایان میابد. ترم‌های تابستانی نیز در این دانشگاه به دو شکل عمومی و بین‌الملل برای جلب توجه دانشجوان خارجی ارائه می‌گردد.

دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه

دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه – زندگی درون دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه

زندگی درون دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه به بخشهایی نظیر فعالیتهای انجمنهای دانشجویی٬تظاهرات سیاسی، و فستیوالهای متعدد تقسیم شده است.کامپوس مرکزی میزبان فستیوال بهاره دانشگاه خاورمیانه می‌باشد که در طول ۵ روز دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه صحنه کنسرتهای متعدد و نمایشهای مختلف و مکانی برای درگیری مقامات دانشگاه و دانشجویان بر سر استفاده از نوشیدنیهای الکلی درون دانشگاه می‌گردد. بخش بزرگی از دانشگاه به خوابگاهای دانشجویی اختصاص داده شده که قادر است بیش از ۶۰۰۰ دانشجو را در خود جای دهد. دانشجویان از امکانات رفاهی نظیر سوپر مارکت‌های متنوع درون دانشگاه و بانکهای مختلف ودسترسی سریع به دفاتر پستی و رستورانهای فراوان درون دانشگاه برخوردار هستند. همچنین امکانات کامل ورزشی در زمینه‌های مختلف اعم از سالن‌های بدن سازی٫ زمین‌های تنیس٫ زمین‌های فوتبال بسکتبال و والیبال، زمین دو و میدانی٫ و استخرهای سرپوشیده سایز المپیک در دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه موجود می‌باشند. همچنین دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه اقامتگاه و مراکز متعددی در کوه‌های المداغی و اولوداغ دارد که به کوه نوردان ارائه می‌گردد. در دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیهانجمن های دانشجویی متعددی موجود است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
Call Now Button