دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان، یک دانشگاه دولتی واقع در قسمت جنوبی شهر هامبورگ آلمان است که در سال 1978 میلادی تاسیس شده است، بر اساس یک دانشگاه تازه تاسیس و جوان شناخته می شود که اخیرا در میان دانشجویان به محبوبیت رسیده است. دانشگاهی کوچک اما سطح بالا می باشد که فضایی رقابتی داشته و بر عملکرد سطح بالا و استانداردهای با کیفیت زیاد تمرکز دارد. از جمله نکات مثبت این دانشگاه می توان به رابطه تنگاتنگ آن با صنعت و نیز با سایر کشورها اشاره نمود. دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان بر اصول Humboldt (واحد تحقیق و آموزش) تکیه دارد.این دانشگاه با همکاری با بیش از 50 کشور در صدد توسعه و پیشرفت در تحقیقات بین المللی است. دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان در حال حاضر حدود 7000 دانشجو و 10 دانشکده دارد. دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان، ساختاری منحصر به فرد دارد که آن را در میان سایر دانشگاه های آلمان متمایز کرده و همچنین تقسیم رشته ها براساس موضوعات پژوهشی می باشد که این امر موجب همکاری قسمت های مختلف با یکدیگر شده است.

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان یک دانشگاه کوچک و پرجمعیت است که دارای مشخصات مشخصی در زمینه تحقیقات و روش های یادگیری مدرن  است. یکی از اهداف اصلی دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان ارتباط نزدیک اساتید با دانشجویان می باشد. دانشجویان در ابتدا در طی آموزش مبتنی بر پروژه در گروه های کوچک و در تماس نزدیک با کارکنان برجسته دانشگاهی تحصیل می کنند. این امر باعث ایجاد ذهنهای خلاق با مشخصات خاص فردی در سطح بالایی از مهارتهای اجتماعی می شود. بیش از 1000 نفر از اساتید و محققان در دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان مشغول به فعالیت می باشند. حدود 450 نفر از محققان دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان در خارج از کشور آلمان در حال پژوهش می باشند. دانشمندان این دانشگاه در موضوعات مختلف با هم فعالیت می کنند. کتابخانه دانشگاه صنعتی هامبورگ به عنوان یک منبع فنی تخصصی این منطقه, در دسترس می باشد و تمام افراد از جمله کسانی که دانشجوی این دانشگاه نیستند می توانند از امکانات این دانشگاه برخوردار شوند. دانشگاه صنعتی هامبورگ جزو 5 دانشگاه برتر کشور آلمان می باشد.

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/05/Technical-University-of-Hamburg.mp4″]

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان – دانشکده های دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

دانشکده های دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان شامل :

  • دانشکده مهندسی مکانیک
    • دانشکده مهندسی الکتریک و تکنولوژی اطلاعات
    • دانشکده مهندسی شیمی و فرآیند
    • دانشکده مهندسی عمران
    • دانشکده تکنولوژی و مدیریت
    • دانشکده آموزش موضوع های فنی و حرفه ای

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان – رنکینگ دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

رنکینگ دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان به شرح زیر است :

  • رتبه پنجم بین دانشگاه های آلمان بر اساس رتبه بندی WirtschaftsWoche 2016

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان – شرایط تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

شرایط تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان به شرح زیر است :

  • داشتن مدرک کارشناسی در رشته مورد نظر از دانشگاه های معتبر
    • داشتن مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان – شرایط زبان آلمانی یا انگلیسی دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

شرایط زبان آلمانی یا انگلیسی دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان  به این صورت است کهتمامی دانشجویانی که زبان بومی آن ها انگلیسی نیست، باید مدرک زبان انگلیسی را همراه با سایر مدارک برای قبولی در دانشگاه ارائه دهند و از زمان گرفتن مدرک زبان آن ها نباید بیش از دو سال گذشته باشد. دانشگاه صنعتی هامبورگ مهارت زبان انگلیسی افراد را با یکی از تست های زبان انگلیسی زیر و نمرات مورد نظر قبول می کند:
• مدرک تافل با نمره آزمون اینترنتی حداقل 90 و آزمون کتبی حداقل 577 (مدرک TOFEL ITP مورد قبول نیست)
• مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5
• مدرک CAE یا CPE
• مدرک telc English C1
(برای دوره های مدیریت تولید و مکاترونیک داشتن مهارت زبان آلمانی لازم است)

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان – شهریه دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

شهریه دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان به این صورت است  که ایالت هامبورگ دارای بودجه ی دولتی برای کاهش هزینه ها میباشد و دانشجویان چه داخلی چه دانشجویان بین المللی موظف به پرداخت شهریه نمیباشند. تنها مبلغ 330 یورو بابت خدمات دانشگاه به ازای هر ترم, در شهر هامبورگ است که برای شش ماه (یعنی یک ترم تحصیلی) قابل پرداخت میباشد. البته ناگفته نماند که هزینه زندگی در شهر هامبورگ به طور متوسط حدود 800 یورو در ماه است که بسته به سبک زندگی افراد متفاوت است

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان – بورسیه های دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

بورسیه های دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان به این صورت است که مؤسسه DAAD پایگاهی اطلاعاتی برای اطلاع دانشجویان از انواع بورسیه هاست. دانشجویان می توانند با مراجعه به آن از بورسیه مناسب با شرایط خود مطلع و برای آن درخواست دهند. جهت درخواست بورسیه باید نامه ای شامل حقایقی در مورد تحصیل خود، مهارت ها، برنامه مطالعاتی، تعداد ترم های گذرانده شده و حتی مهارت زبان خود بنویسید. همچنین در نامه خود باید دلیل درخواست برای استفاده از بورسیه و اینکه چگونه می تواند به شما کمک کند ذکر شود. تمامی درخواست ها بررسی شده و بورسیه مناسب با شرایط دانشجو، به وی معرفی می گردد. در اعطای بورسیه های مؤسسه DAAD دانشجویان جوان در اولویت هستند؛ حداقل سن برای درخواست بورسیه 18 سال می باشد. در زمان درخواست بورسیه از آخرین مدرک دانشجو نباید بیش از 6 سال گذشته باشد، که این موضوع برای دانشجویان دکترا به این گونه است که از زمان شروع تحصیل آن ها در مقطع دکترا نباید بیش از سه سال و برای دانشجویان پست دکترا نباید از گرفتن مدرک دکترای آن ها بیش از دو سال گذشته باشد.

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان – خوابگاه های دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

خوابگاه دانشگاه: Studierendenwerk Hamborg ACCO-TUHH تعداد محدودی اتاق در یکی از سه خوابگاه شهر هامبورگ برای دانشجویان بین المللی سال اول تدارک دیده است. مسافت این خوابگاه های دانشگاه صنعتی هامبورگ کم و رسیدن به دانشگاه آسان است. اتاق ها برای 2 الی 6 دانشجوی بین المللی است، اما چند اتاق به صورت یک سوئیت مجزا می باشد. اتاق ها کاملاً تمیز و مرتب بوده و مجهز به پرت LAN برای دسترسی به اینترنت می باشند. حمام و آشپزخانه با سایر اتاق ها دیگر مشترک است. هزینه اجاره این خوابگاه ها 305 یورو است. شما باید مبلغ 400 یورو نیز به عنوان بیعانه بپردازید.
خوابگاه خصوصی: قبل از اجاره خوابگاه خصوصی باید بدانید که هزینه اجاره اتاق خصوصی گران است، مخصوصاً زمانی که برای ترم زمستان قصد اجاره خوابگاه دارید. هزینه متوسط برای اجاره یک اتاق مرتب در هامبورگ تقریباً 370 یورو است. اگر در حومه شهر اتاق اجاره کنید، کمی ارزان تر خواهد بود. اصولاً اتاق های اجاره ای در هامبورگ به طور مشترک در حیاط صاحبخانه بوده و شما آشپزخانه و حمام را با آن ها شریک خواهید بود. اداره امور خوابگاه ها می توانند به شما در یافتن اتاقی مناسب و نزدیک به دانشگاه کمک نمایند. به طور کلی هزینه اجاره اتاق در شهر هامبورگ مبلغی بین 350 تا 500 یورو دربردارد که به نسبت خوابگاه های دانشگاه، گران است، بنابراین هر چه سریعتر باید نسبت به درخواست برای خوابگاه اقدام کنید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button