تحصیل در دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان بهترین گزینه برای تحصیل در آلمان می باشد . می توان گفت یکی از روش های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل می باشد . در ادامه می توانید درباره دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان و شرایط تحصیل در دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان به شما توضیح خواهیم داد .

دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان – درباره دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان

در این بخش قصد داریم درباره دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان توضیح دهیم . دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان ، دانشگاه دولتی و کوچک واقع در شهر کوچک 25000 نفره ایلمناو در دامنه شمالی جنگل تورینگن در شرق آلمان، برای دانشجویان است. دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان در سال 1894 میلادی بنیان گذاری شده و دارای 5 دانشکده است. دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان دارای 7200 دانشجو است که در سال تحصیلی 2017- 2016 تعداد 1270 نفر از آنها ورودی بودند. در حال حاضر در این دانشگاه، 19 رشته در مقطع کارشناسی و 24 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه های مهندسی، ریاضیات و علوم و نیز اقتصاد و علوم اجتماعی تدریس می شود.دلیل شهرت دانشگاه ایلمناو آلمان ، رشته های فنی و مهندسی است که رشته برق و مکانیک از رشته های خاص این دانشگاه محسوب می شوند. دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان ، تنها دانشگاه دارای عنوان «فنی» در ایالت تورینگن است.

پژوهش و آموزش در دانشگاه مهندسی ایلمناو با تکیه بر اقتصاد و علوم طبیعی متمرکز است. در میان ویژگی های برجسته دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان , خوابگاه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان نیز قابل توجه است. ساختمانی مدرن در محوطه ای نزدیک به دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان که برای دانشجویان, اساتید و کارکنان قابل استفاده می باشد و انواع فعالیت های اجتماعی, فرهنگی و ورزشی در آن قابل استفاده است. از دیگر امکانات دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان میتوان به موسسه فناوری دیجیتال رسانه ای (IDMT) که در نزدیکی دانشگاه واقع شده است, اشاره کرد. این ساختمان برای تکنولوژی پردازش صوتی، فشرده سازی رسانه ها و تیم های پردازش ویدیو ساخته شده است. دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان تنها دانشگاه دارای عنوان «فنی» در ایالت تورینگن است. در واقع شهرت دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان به دلیل رشته های فنی مهندسی آن بوده که در زمینه مهندسی برق و مکانیک بسیار شاخص است.

دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان

دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان – دانشکده های دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان

دانشکده های دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان دارای 5 دانشکده به شرح زیر میباشد :

  • گروه مهندسی برق و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان
  • گروه علوم کامپیوتر و اتوماسیون دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان
  • گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان
  • گروه ریاضی و علوم طبیعی دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان
  • گروه علوم اقتصادی و رسانه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان

گروه مهندسی برق و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان :

  • این گروه آموزشی دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان شامل چهار مؤسسه و همچنین مؤسسه بین رشته ای مهندسی مواد است و مسئول برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی: مهندسی برق و فناوری اطلاعات, فناوری اطلاعات و همچنین دوره تربیت مدرس مخابرات میباشد. ارتباطات و پردازش سیگنال در مقطع کارشناسی ارشد نیز به این دانشکده دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان متعلق است و در محیط انگلیسی زبان ارائه میشود.

گروه علوم کامپیوتر و اتوماسیون دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان  :

  • گروه علوم کامپیوتر و اتوماسیون دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان ریشه در موسسه های مهندسی کنترل و الکترومغناطیس و رادیولوژی دارد. این دانشکده دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان دارای پنج موسسه که شامل 20 بخش هستند میباشد. این دانشکده دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان مسئول برگزاری دوره های مهندسی پزشکی، علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر و تکنیک می باشد.

گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان :

  • گروه مهندسی مکانیک به عنوان دانشکده محض مکانیک در گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان تاسیس شد. این دانشکده دارای ۱۹ موسسه است و مسئول برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی مهندسی مکانیک، مکاترونیک، مهندسی خودرو، ، آموزش معلمان برای مدرسه حرفه ای و علوم مواد در مقاطع کارشناسی میباشد. همچنین دوره های پیشرفته تحصیلات تکمیلی شامل برنامه های نور و طراحی مهندسی نوآوری برای ماشین آلات و تجهیزات صنعتی (دوره مشترک با فریدریش شیلر دانشگاه ینا) نیز در این دانشکده ارائه میشود.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/05/Technical-University-of-Ilmenau.mp4″]

گروه ریاضی و علوم طبیعی دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان :

  • گروه ریاضی و علوم طبیعی از ادغام دانشکده ریاضیات، علوم طبیعی و علوم پایه فنی پدید آمده است. در حال حاضر، دانشکده ریاضی و علوم طبیعی دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان شامل موسسات ریاضی، فیزیک، شیمی و بیوتکنولوژی و همچنین رسانه ها و ارتباطات است. دانشکده ریاضی و علوم طبیعی دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان مسئول برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی ریاضیات، فیزیک فنی و علوم کاربردی است. علاوه بر این، مسئول آموزش ابتدایی دانشجویان برای دوره های دیگر در دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی میباشد.

گروه علوم اقتصادی و رسانه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان :

  • گروه علوم اقتصادی و رسانه به عنوان جوان ترین دانشکده دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان در سال 1991 پدید آمد. دوره مطالعه اطلاعات انسانی کسب و کار از سال 1988 ارائه شده است، و در سال 1990، دوره مهندسی صنایع و مدیریت اضافه شده است. دانشکده علوم اقتصادی و رسانه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان  دارای چهار مؤسسه که شامل 15 دوره آموزشی هستند, می باشد و مسئول برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی فناوری اطلاعات تجاری، مهندسی صنایع و مدیریت و اقتصاد رسانه است. همچنین در حوزه آموزش عالی، مسئول برگزاری دوره کارشناسی ارشد در زمینه اطلاعات اقتصادی و فنی است.

دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان – رنکینگ دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان

رنکینگ دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان به صورت زیر است :

  • رتبه هشتم طبق رتبه بندی مجله دانشگاه Wirtschaftswoche 2016
  • رتبه 1.7 طبق مقیاس رتبه بندی CHE (طبق رتبه بندی CHE رتبه 1 خیلی خوب و رتبه 6 خیلی بد تعریف می شود)

دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان – شرایط تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان

شرایط تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان به شرح زیر است :

  • داشتن مدرک دیپلم (اصل و ترجمه شده آن به زبان آلمانی)
  • برای تحصیلات تکمیلی در کلیه رشته ها، پایان نامه تحصیلات (حداقل 4 سال) از دانشگاهی معتبر لازم است.
  • قبولی در کنکور ورودی دانشگاه ها در کشور مبدأ برای مقطع کارشناسی

دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان – شرایط زبان آلمانی یا انگلیسی برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان

شرایط زبان آلمانی یا انگلیسی برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان به شرح زیر است :

زبان آموزشی در اکثر دوره های تحصیل در دانشگاه صنعتی ایلمناو، زبان آلمانی است. بنابراین، یکی از الزامات برای ورود به دانشگاه برای بیش تر دانشجویان خارجی، آزمون زبان آلمانی (DSH) است.

  • داشتن مدرک TestDaf 4×4
  • داشتن مدرک DSH حداقل سطح 2
  • مدرک زبان آلمانی حداقل B2

برای رشته های تحقیق در علوم کامپیوتر و ارتباطات و پردازش سیگنال، چون به زبان انگلیسی تدریس می شوند، مدارک زیر لازم است:

  • مدرک تافل کتبی با نمره حداقل 555
  • مدرک تافل کامپیوتری با نمره حداقل 237
  • مدرک تافل اینترنتی با نمره حداقل 78
  • مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ” اقامت در آلمان ” این مقاله شرکت آتیه آفرینان ایرانیان را مطالعه فرمایید .

دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان – شهریه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان

شهریه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان به این صورت است که دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان مبلغی به عنوان شهریه دریافت نمی کند. فقط هزینه ای تحت عنوان خدمات دانشجویی که برای هر نیمسال مبلغی حدود 129یورو است باید در ابتدای ثبت نام پرداخت شود که به واسطه آن دانشجویان می توانند در ایالت Thuringia به رایگان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.البته در موارد خاص، مثلاً زمانی که دانشجو نتواند تحصیل خود را در مدت زمان مقرر از سوی دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان به اتمام برساند، به ازای اضافه شدن هر ترم باید 500 یورو بپردازد.

.باید خاطر نشان کرد که هزینه زندگی در ایلمناو حدود 660 یورو در ماه می باشد که بسته به سبک زندگی افراد متفاوت است.

دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان

دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان – بورسیه های دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان

بورسیه های دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان به این صورت است که دانشگاه صنعتی ایلمناو بورسیه ها و کمک هزینه های مختلفی ارائه می دهد که از جمله آن ها، می توان به بورس تحصیلی آلمان، Deutschaland STIPENDIUM اشاره کرد. این بورسیه برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه شده و مدت استفاده از آن از حداقل یک سال تا حداکثر زمان دوره استاندارد مطالعه می باشد و مبلغ پرداختی 300 یورو در ماه است.

یکی دیگر از بورسیه های دانشگاه صنعتی ایلمناو، تورینگر Thuringer Graduiertenforderung است. این بورسیه برای دانش آموختگان بوده و مدت زمان آن دو ساله است. هزینه پرداختی در ماه 1.350 یورو می باشد.

دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان – خوابگاه های دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان

خوابگاه های دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان شامل موارد زیر است :

خوابگاه های زیادی در ایلمناو وجود دارند که برای دانشجویان در نظر گرفته شده اند و هر کدام بسته به نوع امکانات، نرخ اجاره متفاوتی دارند. از جمله این خوابگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Max-Planck-Ring7 (House A)

خوابگاه های دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان در سال 2001 بازسازی شده و دارای 83 اتاق مجزا است که نرخ اجاره آن 176 یورو می باشد. علاوه بر آن مبلغ 300 یورو نیز به عنوان بیعانه باید در ابتدای سکونت پرداخت شود. خوابگاه های دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان مجهز به تلویزیون، تلفن، اینترنت، پارکینگ رایگان، مرکز نگهداری کودکان و کارواش است. اندازه اتاق ها 12 مترمربع می باشد.

  • Max-Planck-Ring10 (House E)

این خوابگاه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان در سال 2006/2005 بازسازی شده و دارای 105 اتاق مجزا و یک آپارتمان می باشد. اندازه اتاق ها بین 9 تا 14 مترمربع است که بسته به اندازه آنها، نرخ اجاره نیز بین 159 تا 192 یورو متغیر است. اندازه آپارتمان نیز 21 مترمربع است. اتاق ها کاملاً تمیز، مجهز به تلویزیون، تلفن، اینترنت هستند. لازم به ذکر است که فضای پارکینگ این خوابگاه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان به صورت اجاره ای است. علاوه بر این مبلغ 300 یورو نیز به عنوان بیعانه باید پرداخت شود.

  • Max-Planck-Ring2 (House H)

این خوابگاه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان در سال 1998 بازسازی شده است و دارای 112 اتاق جداگانه و یک آپارتمان است. اندازه اتاق ها از 13 تا 24 مترمربع و اندازه آپارتمان 17 مترمربع می باشد. هزینه اجاره 207 تا 260 یورو با بیعانه 300 یورو است. این خوابگاه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان دارای پارکینگ رایگان و مجهز به تلویزیون، تلفن و اینترنت است.

  • AM Ehrenberg (House Q)

این خوابگاه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان در سال 2003 بازسازی شده است و دارای 13 آپارتمان و 115 اتاق مجزا است. اندازه آپارتمان ها 18 مترمربع و اندازه اتاق ها 13 مترمربع می باشد. اتاق ها کاملاً تمیز و مرتب، مجهز به تلویزیون، اینترنت و تلفن هستند. هزینه اجاره این خوابگاه دانشگاه صنعتی ایلمناو آلمان 230 یورو با بیعانه 300 یورو است. خوابگاه دارای پارکینگ اجاره ای می باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Qzl

سلام من رشتم مهندسی پزشکیه اگه بخوام برای ارشد اقدام کنم باید مدرک آیلتس داشته باشم؟ من تو این قسمت که گفته شده چه کسانی باید مدرک آیلتس یا تافل داشته باشن رو متوجه نمیشم

آتیه آفرینان

با سلام همانطور که در متن گفته شده، ابتدا بایستی استعلام رشته شما گرفته شود تا متوجه شویم جزء دسته کورس هایی است که به زبان انگلیسی ارائه شده یا آلمانی که برای انگلیسی آیلتس 6.5 و برای آلمانی B2 لازم دارد.

علیرضا آقایی

با سلام و خسته نباشید بابت یکی از موارد ورود به دانشگاه ایلمناو سوال داشتممن الان کارشناسی رو تموم کردم، منظور از قبولی کنکور کشور مبدا، کنکور کارشناسی ارشد هست ؟ یا کنکوری که برای ورود به مقطع کارشناسی دادیم میباشد؟ *قبولی در کنکور ورودی دانشگاه ها در کشور مبدأ*

سارا جوادی

با سلام جناب آقایی این از شرایط پذیرش برای مقطع کارشناسی است .بنابراین اگر شما برای مقطع ارشد قصد اقدام دارید نیازی به قبولی ندارید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button