دانشگاه سائو پائولو برزیل (Universidade de São Paulo)

در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه سائو پائولو برزیل برای شما عزیزان توضیح دهیم . همانطور که در مقالات قبل توضیح دادیم یکی از روش های مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل می باشد . شما می توانید به طور مفصل تر در مقاله تحصیل در برزیل اطلاعات کسب کنید . یکی از روش های تحصیل در برزیل ، تحصیل در دانشگاه سائو پائولو برزیل است . در ادامه به طور کامل تر درباره دانشگاه سائو پائولو برزیل توضیح دادیم .

دانشگاه سائو پائولو برزیل ، از نظر مجله آموزشی time higher از نقطه نظر میزان شهرت، در رتبه ۵۱ تا ۶۰ جهان قرار دارد. دانشگاه سائو پائولو شامل آموزش، پژوهش و توسعه دانشگاه در تمام زمینه های علوم می­باشد که در سال ۱۹۳۴ تاسیس شده است. دانشگاه سائو پائولو ، اخیراً دپارتمان های جدیدی ایجاد کرده است که با ثبت نام بیش از ۹۰۰۰۰ دانشجو در دانشگاه سائو پائولو ؛ یکی بزرگترین موسسات آموزش عالی در آمریکای لاتین شده است . دانشجویان بسیاری از دانشگاه سائو پائولو ، موقعیت­ ها و پست­ های مهم در جامعه برزیل را به دست آورده اند .  دانشگاه سائوپائولو بر اساس تعداد دانشجویانی که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه سائو پائولو برزیل ؛  مدیر اجرایی ۵۰۰ شرکت بزرگ شده­ اند، رتبه ۱۹ در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه سائوپائولو هم­چنین، از نظر پژوهشی، بزرگترین موسسه تحقیقاتی کشور برزیل است و بیش از بیست و پنج درصد از مقالات علمی که توسط محققان برزیلی نگاشته شده­ اند و در کنفرانس ها و مجلات معتبر منتشر شده­ اند، را به خود اختصاص داده است .

دانشگاه سائو پائولو برزیل – درباره سائو پائولو برزیل

در این قسمت می خواهیم درباره سائو پائولو برزیل توضیح دهیم . سائو پائولو در ۲۵ ژانویه ۱۵۵۴ توسط دو مبلغ عضو فرقه مذهبی یسوعی بنیاد شد. پایین بودن بهره‌ وری مزارع شکر محلی باعث شد تا این سکونت گاه مدتی طولانی در حالت انزوا باقی بماند. در سده هفدهم کشاورزان منطقه اقدام به کشت گندم به منظور صادرات کردند. در سال ۱۷۱۱ به سائو پائولو رسماً عنوان شهر اعطا شد . در تاریخ ۷ سپتامبر ۱۸۲۲ اعلام استقلال برزیل از پرتغال در سائو پائولو انجام شد.

در قرن نوزدهم این شهر شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی بود، که علت عمده آن رواج صادرات قهوه بود. پس از لغو برده‌داری در سال ۱۸۸۸، کشتزارهای قهوه این شهر امواج زیادی از مهاجران از ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را به‌خود جلب کرد و از سوی دیگر بسیاری از بردگان سابق نیز برای پیدا کردن کار جذب این شهر شدند. در سال ۱۸۹۷ ایتالیایی‌ها بیش از نیمی از جمعیت این شهر را تشکیل می‌دادند.

در آغاز سده بیستم، قیمت قهوه به شدت سقوط کرد و در نتیجه کارآفرینان محلی سرمایه‌های خود را به سوی توسعه صنعتی این شهر سوق دادند. صنعتی شدن این شهر به نوبه خود نیروهای جدیدی از مهاجران کشورهای دوردست از جمله ایتالیایی‌ها، ژاپنی‌ها، و اهالی سوریه و لبنان را به این شهر کشاند . زبان اکثریت جمعیت شهر پرتغالی است. به خاطر حضور قابل توجه مهاجران ایتالیایی در این شهر، زبان گفتاری شهر از زبان ایتالیایی به‌ویژه گویش‌های ونتی و ایتالیایی جنوبی تأثیر زیادی گرفته‌است . برپایه سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، جمعیت شهر در آن سال ۱۰٬۶۵۹٬۳۸۶ نفر بود که از این تعداد، ۶۰٫۶ درصد سفیدپوست، ۳۰٫۵ دورگه، ۶٫۵ درصد سیاه‌پوست، ۲٫۲ زردپوست، و ۰٫۲ سرخ‌پوست بودند. این شهر میزبان افتتاحیه جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ بوده است.امروزه موجی از مهاجرت از بولیوی به سائو پائولو دیده می‌شود.

دانشگاه سائو پائولو برزیل

دانشگاه سائو پائولو برزیل

دانشگاه سائو پائولو برزیل – پذیرش دانشگاه سائو پائولو برزیل

دانشجویان جهت پذیرش در دانشگاه سائو پائولو برزیل آزمونی تحت عنوان   vestibular که یک امتحان رقابتی است و سیستم ورودی اصلی و گسترده مورد استفاده توسط دانشگاه های برزیل برای انتخاب دانشجویان است ، شرکت می­ کنند که توسط بنیاد دانشگاه آماده و مدیریت می­شود و تابع مقررات تصویب شده توسط شورای مطالعات کارشناسی دانشگاه سائو پائولو برزیل است.  این امتحان طی زمان یک هفته و سالی یک بار، به طور معمول در ماه­ های نوامبر، دسامبر یا ژانویه، در برزیل برگزار می شود . به دلیل اینکه دانشگاه­های دولتی، رایگان می­ باشند، رقابت شدیدی برای پذیرش در این دانشگاه­ ها وجود دارد.

داوطلبان یک آزمون چند گزینه ای در دانشگاه سائو پائولو برزیل شامل شیمی، فیزیک، ریاضی، زیست شناسی، جغرافیا، تاریخ، پرتغالی و انگلیسی می­ دهند.  دور دوم آزمون کتبی است و به حوزه های مشخص شده از جمله سوالات مفهومی در فیزیک، شیمی و ریاضیات برای مهندسی؛ تاریخ، ریاضی و جغرافیا برای قانون و به همین ترتیب، اختصاص دارد. سوالات مفهومی کتبی پرتغالی، برای همه مورد نیاز است. دانشجویان بین المللی دانشگاه سائو پائولو برزیل، ممکن است از طریق چندین دوره تبادل آمده باشند. در سال ۲۰۱۲، دانشگاه سائوپائولو میزبان بیش از ۲۳۰۰ دانش آموز مبادله ای بوده است. تقریبا یک سوم از دانشجویان بین المللی، در علوم انسانی و اجتماعی و یک سوم دیگر در دوره های مهندسی ثبت نام کرده اند . دانشگاه سائوپائولو هیچ کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان خود اعم از داخلی یا خارجی ارائه نمی دهد و بودجه خود را نیز از دولت سائوپائولو دریافت می­کند.

دانشگاه سائو پائولو برزیل – درباره دانشگاه سائو پائولو برزیل

در این قسمت می خواهیم درباره دانشگاه سائو پائولو برزیل توضیح دهیم . معروف ترین دانشگاه کشور برزیل ، دانشگاه سائو پائولو برزیل می باشد که در شهر سائوپائولو نیز واقع شده است. دانشگاه سائو پائولو برزیل با قدمت تاسیس طولانی یکی از دانشگاه های پیشرو در امریکای لاتین می باشد. 36 رشته ی مختلف از جمله جنگلداری، کشاورزی، مهندسی، پزشکی و فلسفه در دانشگاه سائو پائولو برزیل وجود دارد که با دانشکده های مختلف از یکدیگر تفکیک می شوند. دانشجویان در دانشگاه سائو پائولو برزیل به مرز 100 هزار نفر می رسند و با محبوبیت دانشگاه سائو پائولو برزیل تعداد متقاضی تحصیل در آن بیشتر نیز خواهد شد.

دانشگاه سائو پائولو از منظر پژوهشی نیز رتبه های نخست را در کشور برزیل از آن خود کرده است و اغلب مردم دانشگاه سائو پائولو برزیل را بزرگترین و برترین دانشگاه امریکای لاتین می نامند. استقبال بی نظیر دانشگاه سائو پائولو از تمامی مردم جهان نشان می دهد که به دور از هر گونه جهت گیری، دانشگاه سائو پائولو برزیل قصد یافتن استعداد های درخشان در دنیا را دارد و با جایگاهی که برای خود اختصاص داده است این ویژگی آشکار شده است.

یکی از دانشگاه های دولتی خوب برزیل، دانشگاه سائو پائولو برزیل می باشد که در سال ۲۰۱۵، رتبه اول در میان دانشگاه های آمریکای لاتین شد. ۹۰ هزار دانشجو در دانشگاه سائو پائولو برزیل تحصیل می کنند. دانشگاه سائو پائولو برزیل در شهر سائو پائولو، یکی از معروف ترین شهرهای برزیل واقع شده و دارای دانشکده های زیادی می باشد . حدود ۳۶ رشته گوناگون در دانشگاه سائو پائولو تدریس می شوند که از جمله آن ها می توان به کشاورزی و جنگلداری، معماری، هنر و طراحی، مهندسی عمران و سازه، دندانپزشکی، داروسازی، فلسفه و … اشاره کرد.

دانشگاه سائو پائولو برزیل – رتبه بندی دانشگاه سائو پائولو برزیل

رتبه بندی دانشگاه سائو پائولو برزیل به این صورت است که در سال ۲۰۱۲، دانشگاه سائوپائولو با توجه به تعداد دکتری اعطایی در سال ۲۰۱۱، بهترین دانشگاه در منطقه IBERO در آمریکا و در رتبه ۲۸ بهترین دانشگاه­ های جهان قرار گرفت. وب سایت رتبه بندی دانشگاه­ ها در سال ۲۰۱۳،دانشگاه سائو پائولو برزیل را در جایگاه ۳۱ قرار داد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری برزیل تحصیل در رشته پرستاری برزیل

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری برزیل هستند . اولین ...

تحصیل پزشکی در برزیل تحصیل پزشکی در برزیل

کشور برزیل، بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که قبلا مستمعره کشور پرتغال...

مهاجرت به برزیل مهاجرت به برزیل

مهاجرت به برزیل و روش های مختلف اقامت در برزیل در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. افراد خا...

نظرات کاربران
Call Now Button