دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان بزرگترین مرکز آموزش عالی در منطقه قفقاز می باشد که در سال 1296 میلادی توسط ایوانه جاواخیشویلی تاسیس شد از این رو برخی اوقات به این دانشگاه ، دانشگاه ایوانه جاواخیشویلی (Ivane Javakhishvili) گفته می شود . این دانشگاه  یکی از معتبرترین دانشگاه های منطقه اروپای شرقی می باشد و در رده بندی دانشگاه ای دنیا از رتبه بسیار خوبی برخوردار است . امروزه دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان یکی از اولین موسسات پژوهشی در کشور گرجستان می باشد که این دانشگاه حدود 200 برنامه سالانه اعطای وام های بین المللی را اجرا می کند . این دانشگاه علاوه بر برنامه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا نیز آموزش عالی و برنامه های صدور ویزای کوتاه مدت و بلند مدت را اجرا می کند . براساس همکاری نزدیک با دانشگاه های خارجی ، دانشجویان کشور گرجستان فرصت دارند تا در برنامه های آموزشی و همکاری بین المللی شرکت نمایند و دوره های تحصیلی دوگانه را به دست آورند .

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان برنامه های فوق لیسانس مشترکی را همراه با دانشگاه‌ های مختلف اروپایی اجرا می‌ کند. در نتیجه چنین همکاری، دانشجویان حاضر در کلاس این دانشگاه مدارک دوگانه ای دریافت می‌ کنند که هم توسط دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان و هم دانشگاه اروپایی همکارش معتبر است . این دانشگاه دوره‌ ها و برنامه‌ های تحصیلی منتهی به مدارک آموزش عالی همانند مدارک لیسانس، فوق‌ لیسانس و دکتری را در رشته‌ های تحصیلی مختلف به دانشجوبان ارائه می‌ دهد.

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان عضو فعالی از شبکه های آموزش عالی بین المللی می باشد و فارغ التحصیلان آن – استادان برجسته، دانشمندان و فارغ التحصیلان که با موفقیت در جامعه اروپایی ادغام شده و در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است ، می باشند .این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های دوره ای در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دوره های کوتاه در زبان انگلیسی برای جذب دانش آموزان از سراسر جهان را ارائه می دهد. دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان به سرعت در حال پیشرفت می باشد و هدف آن ایجاد محیط چند فرهنگی است که فرصت های آموزشی و پژوهشی را افزایش خواهد داد. دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان دسترسی به آموزش و پرورش، جذب و ارزیابی تمام دانش آموزان و کارکنان را رواج می دهد.

دانشگاه دولتی تفلیس یک دانشگاه تحقیقاتی چند شاخه می باشد که ماموریت آن موارد زیر است :

  • توسعه سنت های دانشگاه از طریق تحقیق و نوآوری
  • اطمینان از یادگیری متمرکز بر دانش و آموزش کارکنان رقابتی
  • ترویج آموزش مداوم
  • ایجاد ارزش های ملی و جهانی
  • ارتقاء رشد فکری، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی جامعه
  • ایجاد، نگهداری و انتشار دانش جدید

 

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان رتبه بندی دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان مشترکا با دانشگاه ورسای لهستان در مرتبه 359 دانشگاه‌ های دنیا قرار دارد.

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان دانشکده های دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان به عنوان قدیمی ترین و اولین دانشگاه ملی گرجستان دارای دانشکده های مختلفی است که همه ساله با پذیرش دانشجو در رشته های مربوطه، برنامه های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهند. 6 دانشکده دانشگاه دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان به شرح زیر می باشد:

  1. دانشکده علوم دقیق و طبیعی دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان
  2. دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان
  3. دانشکده حقوق دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان
  4. دانشکده علوم انسانی دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان
  5. دانشکده علوم اجتماعی و سیاسی دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان
  6. دانشکده فیزیولوژی و علوم آموزشی دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان
  7. دانشکده اقتصاد و علوم بازرگانی دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

 

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان مقطع کارشناسی در دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

مقطع کارشناسی در دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان شامل 240 واحد است که بدین صورت توزیع شده اند : 50 واحد درسی به دوره های اجباری اختصاص یافته اند و 120  واحد به تخصص های اصلی اختصاص یافته اند. برنامه دوره تحصیلی لیسانس در قالب 60 واحد، دانشجو فرصت دارد تا برنامه اضافی مطلوبی را انتخاب کند در حالی که 10 واحد برای واحدهای موسوم به واحدهای آزاد مدنظر قرار می گیرد. 120 واحد تخصیصی به تخصص های اصلی به صورت زیر توزیع شده است که عبارتند از : 75 واحد برای دوره های تخصص اصلی، 35 واحد برای دوره های تخصص گزینشی، درحالی که 10 واحد به پایان نامه لیسانس اختصاص دارد. البته توزیع واحدها با توجه به دانشکده ها متفاوت می باشد . دانشجویان می توانند در برنامه های مقطع کارشناسی بر پایه آزمون های ورودی ملی متحد ثبت نام کنند.

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه بر طبق رشته ها و گرایشات تحصیلی به دانشجویان مدرک فوق لیسانس ارائه می کند. برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان شامل 120 واحد درسی می باشد که به صورت زیر توزیع شده است که عبارتند از: 30 واحد به به موضوعات اجباری اختصاص دارد، 60 واحد مربوط به مدول های اختیاری است و 30 واحد به مولفه پژوهش (پایان نامه فوق لیسانس) مربوط است. توزیع واحدها بر اساس دانشکده ها و برنامه ها متفاوت می باشد و دانشجویان تحت قوانین مصوب مجلس گرجستان و بر اساس آزمون های ورودی ملی متحد و برنامه خاص در دوره فوق لیسانس ثبت نام می کنند.

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان مقطع دکترا در دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

برنامه مقطع دکترا در پایان دوره بر اساس رشته ها و گرایشات، به فارغ التحصیلان دکتری مدرک PhD اعطاء می نماید که این برنامه دکتری شامل 180 واحد می باشد که به صورت زیر توزیع شده است که عبارتند از : 60 واحد به مولفه آموزشی اختصاص دارد و 120 واحد به مولفه پژوهشی اختصاص دارد. یک فرد متقاضی پذیرش دوره دکتری بایستی شرایط و مدارک زیر را داشته باشد:

  • حداقل دانش زبان انگلیسی، فرانسه یا آلمانی سطح B2 (گذراندن آزمون مربوطه یا تحویل مدرک زبان بین المللی الزامی است)؛ اگر فرد متقاضی دکتری یکی از زبان های خارجی را به عنوان پایه تجربی تحقیق علمی انتخاب کند، ارائه مدرک سطح C1 برای آن زبان خارجی، الزامی می باشد .
  • مدرک تحصیلی فوق لیسانس و معادل آن در رشته ها و گرایشات مربوطه تحت نیازمندی های برنامه
  • توصیه نامه از کمیسیون تحصیلات تکمیلی برطبق قوانین مصاحبه
  • رضایت از یک مدیر معلوم (مدیر گرایش مربوطه)

 

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان مدارک مورد نیاز  جهت درخواست پذیرش از دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان همچنان نیز گزینه برتر برای پذیرش های دانشگاهی در کل گرجستان به شمار می رود. از آنجایی که  پذیرش در این دانشگاه رقابتی است، متقاضیان پذیرش در دانشگاه مذکور بایستی از عهده آزمون های ورودی دانشگاه با ثبت نام در مرکز آزمون و ارزیابی ملی گرجستان برآیند. فرد برای پذیرش از دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان بایستی علاوه بر قبولی در آزمون ورودی، مدارک زیر را نیز آماده کند :

  • فرم درخواست تکمیل شده پذیرش از دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان
  • پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر
  • مدرک دیپلم یا مدرک پایان دوره متوسطه
  • پرداخت هزینه درخواست پذیرش از دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان
  • ارائه مدرک زبان معتبر (حداقل دانش زبان انگلیسی، فرانسه یا آلمانی سطح  B2)
  • توصیه نامه
  • بیمه سلامت

 

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان همه ساله از دانشویان خارجی خود شهریه تحصیلی اخذ می‌کند . جهت تحصیل در گرجستان ممکن است که شهریه‌ ها با توجه به رشته های تحصیلی، سطح یا مقطع تحصیلی، ملیت دانشجو یا اقامت و سایر معیارها متغیر باشد. میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان در جدول زیر آورده شده است :

دانشجویانمقطع کارشناسیمقطع کارشناسی ارشد
دانشجوی بومی1000-2500 US$

(750-1800 Euro)

2500-5000US$

(1800-3700 Euro)

دانشجوی خارجی2500-5000US$

(1800-3700 Euro)

2500-5000 US$

(1800-3700 EURO)

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های گرجستان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های گرجستان

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های گرجستان کشور گرجستان ، کشوری اوراسیایی است که در سال های اخیر...

انواع کالج های کشور گرجستان انواع کالج های کشور گرجستان

انواع کالج های کشور گرجستان کشور گرجستان با پایتخت شهر تفلیس در منطقه قفقار واقع شده است و ...

دانشگاه فنی گرجستان دانشگاه فنی گرجستان

دانشگاه فنی گرجستان دانشگاه فنی گرجستان (GTU) ، بزرگترین دانشگاه فنی گرجستان می باشد که در شه...

نظرات کاربران
Call Now Button