در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه دالهاوزی کانادا به شما توضیح دهیم. کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر است. یکی از روش های مهاجرت به کانادا ، تحصیل در کانادا می باشد. یکی از روش های تحصیل در کانادا ، تحصیل در دانشگاه دالهاوزی کانادا است. در مقالات دیگر درباره دانشگاه های کانادا به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

دانشگاه دالهاوزی معمولاً به عنوان دالهاوزی یا دل شناخته می‌شود یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در استان نوا اسکوشیا کانادا، با سه شعبه در هالیفاکس، و شعبه چهارم در بایبل هیل است.
دالهاوزی بیش از 4000 دوره آموزشی و 180 رشته دانشگاهی در دوازده دانشکده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. دانشگاه دالهاوزی کانادا عضو گروه U15، یک گروه از دانشگاه‌های تحقیقات فشرده در کانادا، می‌باشد.

این مطلب توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال در رابطه با مهاجرت به کانادا و تحصیل در کانادا دارید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

حتما بخوانید: آموزش زبان انگلیسی

دانشگاه دالهاوزی کانادا
دانشگاه دالهاوزی کانادا

تاریخچه دانشگاه دالهاوزی کانادا

تاریخچه دانشگاه دالهاوزی کانادا به این صورت است که دالهاوزی به عنوان یک کالج غیر فرقه‌ای در سال 1818 توسط معاون فرماندار نوا اسکوشیا، جورج رامسی، نهمین ارل از دالهاوزی، کسی که دانشگاه به نام او نامگذاری شده، تأسیس شد. این کالج اولین کلاس خود را تا سال 1838 برگزار نکرد و تا آن زمان به خاطر مشکلات مالی بطور پراکنده فعالیت نمود.

دانشگاه دالهاوزی کانادا برای سومین بار در سال 1863 پس از سازماندهی مجدد که تغییر نام به «فرمانداران کالج و دانشگاه دالهاوزی» داد بازگشایی شد. دانشگاه به طور رسمی در سال 1997 نام خود را به «دانشگاه دالهاوزی» از طریق قانون گذاری استانی، همان قانون گذاری که حکم به ادغام دانشگاه دالهاوزی با دانشگاه فنی نوا اسکوشیا داده بود، تغییر داد.

اخذ پذیرش در دانشگاه دالهاوزی کانادا

اخذ پذیرش در دانشگاه دالهاوزی کانادا به این صورت است که شما می توانید بطور مستقیم از دبیرستان برای خیلی از رشته ها پذیرش بگیرید. شرایط پذیرش عمومی عبارتند از:

  1. اتمام دوره متوسطه (یعنی سال دوازدهم) با حداقل میانگین کلی معدل 70% در 5 دوره درسی سال دوازدهم
  2. حداقل نمره نهایی معدل 70% در سال دوازدهم زبان انگلیسی و موضوعات مورد نیاز دیگر.

موارد مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته های مختلف، به همراه حداقل نمرات مورد نیاز سال دوازدهم در لیست زیر آمده اند.اخذ پذیرش تحصیلی برای اکثر رشته ها رقابتی است؛ کسب حداقل میانگین نمرات ورودی به معنای اعطای پذیرش تلقی نمی گردد. بطور معمول داشتن حداقل 70 درصدی و بالاتر برای گرفتن پذیرش اولیه در تمام رشته ها ضروری است. پذیرش در دانشگاه مستلزم گذراندن دوره های آکادمیک یا پیشرفته سال دوازدهم می باشد.

دانشگاه دالهاوزی کانادا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در نوا اسکوشیا است . کانادا با سه شعبه در هالیفاکس بیش از 4000 دوره  و 180 برنامه کارشناسی ارائه می دهد. دانشگاه یک عضو از U15 است (یک گروه از دانشگاه تحقیقات فشرده در کانادا).

اخذ پذیرش در دانشگاه دالهاوزی کانادا
اخذ پذیرش در دانشگاه دالهاوزی کانادا

فارغ التحصیلان دانشگاه دالهاوزی کانادا عبارتند از :

  • برنده جایزه نوبل
  • دو نخست وزیر کانادا
  • دو برنده جایزه هرزبرگ
  • NASAastronaut که اولین زن آمریکایی که توانست در فضا راه برود
  • 89 روز دانشمندان

و طیف وسیعی از دیگر مقامات ارشد دولت، دانشگاهیان و رهبران کسب و کار.

رنکینگ دانشگاه دالهاوزی کانادا

دانشگاه دالهاوزی کانادا در سال 2014 در رتبه بندی QS، رتبه 235 دانشگاه های جهان را کسب کرد.

رتبه 226 – 250 در سال 2014 – 2015 در سایت آموزش عالی تایمز

و رتبه 251 -300 در سال 2014 در رتبه بندی دانشگاه های جهان در سایت the.

دانشگاه دالهازی مرکز تحقیقات دریایی است و میزبان مقر پیگیری شبکه اقیانوسی است.

امکانات دانشگاه دالهاوزی کانادا

سیستم کتابخانه دالهاوزی عملا بزرگترین کتابخانه در آتلانتیک کاناداست و دارای بزرگترین مجموعه از مواد منابع کشاورزی در منطقه است. دانشگاه دالهاوزی در مجموع چهارده خوابگاه و در حال حاضر دو اتحادیه های دانشجویی را داراست که نشان دهنده مد نظر بودن منافع دانشجو در دانشگاه است:  وجود اتحادیه دانشجویان دالهاوزی و انجمن دالهاوزی برای دانشجویان فارغ التحصیل.

امکانات دانشگاه دالهازی کانادا
امکانات دانشگاه دالهازی کانادا

شهریه دانشگاه دالهاوزی کانادا

شهریه دانشگاه دالهاوزی بسته به مقطع و نوع رشته متفاوت و سالیانه بین 8000 تا 15000 دلار میباشد.

سیستم کتابخانه دالهاوزی عملا بزرگترین کتابخانه در آتلانتیک کانادا, و دارای بزرگترین مجموعه از منابع کشاورزی در منطقه است. دانشگاه دالهاوزی در مجموع 14 خوابگاه و در حال حاضر دارای دو اتحادیه های دانشجویی است که نشان دهنده در نظر گرفتن منافع دانشجو در دانشگاه است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
دانشگاه آکادیا کانادا دانشگاه آکادیا کانادا

دانشگاه آکادیا کانادا یکی از معتبر ترین و قدیمی ترین دانشگاه های علوم انسانی در کانادا می ب...

دانشگاه رجینا کانادا دانشگاه رجینا کانادا

دانشگاه رجینا کانادا در سال 1974 میلادی با 10 دانشکده و 25 گروه علمی و مشهور در زمینه کیفیت آموز...

دانشگاه ترنت کانادا (University of Trent) دانشگاه ترنت کانادا (University of Trent)

دانشگاه ترنت کانادا یکی از برترین دانشگاه های کانادا می باشد که در امتداد رودخانه Otonabee واق...

نظرات کاربران
Call Now Button