دانشگاه بیرمنگام انگلستان (University of Birmingham)

در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه بیرمنگام انگلستان توضیح دهیم . کشور انگلستان یکی از مهاجر پذیرترین کشورهاست همچنین یکی از روش های مهاجرت به انگلستان ، تحصیل در انگلستان می باشد . شرکت آتیه آفرینان مقالات بسیاری برای کسب اطلاعات بیشتر در سایت قرار داده است . لازم به ذکر است شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره دانشگاه های انگلستان اطلاعات کسب کنید.

دانشگاه بیرمنگام انگلستان در شهر بیرمنگام به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی تاسیس شد. دانشگاه بیرمنگام جزء معدود دانشگاه‌ هایی است که پذیرش دانشجو را به شیوه‌ای نوآورانه انجام می‌دهد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه بیرمنگام به‌صورت آنلاین برای پذیرش اقدام می‌کنند تا احتمال قبولی خود را در این دانشگاه بسنجند. زمانی که در سال ۲۰۱۵ تقاضا برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه پنج درصد افزایش یافت، دوسوم متقاضیان موفق به دریافت پذیرش شدند. از حدود سه سال پیش که دانشگاه شروع به پذیرش دانشجو به‌صورت بی‌قیدوشرط کرد، محبوبیت و شهرت دانشگاه افزایش یافت. افرادی که در دوره A-Level جزء سه نفر برتر بودند، بدون نیاز به کسب رتبه وارد دانشگاه شدند. این برنامه در سال ۲۰۱۶ در مورد رشته‌هایی مانند مطالعات قاره آفریقا، انسان‌شناسی، ریاضیات، زبان‌های مدرن، فعالیت اجتماعی و شیمی اجرا شد و پیش‌بینی می‌شود این طرح در سال ۲۰۱۷ رشته‌های بیشتری را شامل شود. دانشگاه بیرمنگام انگلستان برای تکمیل دوره های آموزشی خود، برنامه های تحقیقاتی پیشرفته ای را ارائه میدهد که طیف گسترده ای از دوره های مورد تقاضا، از جمله فن آوری زبان، رمزنگاری، امنیت، مباحث قانونی و حقوقی، زبان های برنامه نویسی و ارتباطات پیشرفته مهندسی و سیستم های هوشمند را پوشش میدهد

 

دانشگاه بیرمنگام انگلستان – دانشکده های دانشگاه بیرمنگام انگلستان

دانشکده های دانشگاه بیرمنگام انگلستان شامل :

  • دانشکده آموزش، حقوق و علوم اجتماعی

دانشکده آموزش، حقوق و علوم اجتماعی از سه دانشکده تشکیل شده است: حقوق، آموزش و علوم اجتماعی که همه آنها از شهرت و اعتبار ملی و بین المللی به لحاظ مزیتهای آموزشی و یادگیری، برخوردارند.

  • دانشکده هنرهای نمایشی، رسانه و زبان انگلیسی
  1. دانشکده موسیقی هنرهای زیبای بیرمنگام
  2. دانشکده بازیگری بیرمنگام
  3. دانشکده زبان انگلیسی
  4. دانشکده رسانه
  5. موسسه فناوری جدید
  • دانشکده فناوری، مهندسی و محیط
  1. فناوری رسانه های دیجیتال
  2. دانشکده محیطهای سازه ای بیرمنگام (BSBE)
  3. سیستمهای مهندسی، طراحی و ساخت
  4. کامپیوتر، مخابرات و شبکه
دانشگاه بیرمنگام انگلستان

دانشگاه بیرمنگام انگلستان

نکته جالب‌ توجه دیگر در مورد دانشگاه بیرمنگام توجه مسئولین این دانشگاه به ایجاد فرصت‌های شغلی است. دانشگاه بیرمنگام پنج میلیون پوند در ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلانش سرمایه‌گذاری کرده‌است و این امر موجب شده که دانشگاه منتخب سال ۲۰۱۵ در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان شناخته شود.دانشگاه بیرمنگام به دانشجویان کمک می‌کند تا آن ها انسان‌های موفقی شوند. همچنین برای یافتن شغل یا دوره کارآموزی در بریتانیا و یا دیگر کشورها حمایت مالی می‌کند.

دانشگاه بیرمنگام در سازوکار بهبود کیفیت آثار پژوهشی بریتانیا Research Excellence Framework بسیار موفق عمل کرده‌است، به‌طوری‌که هشتاد درصد از آثار پژوهشی ارسالی این دانشگاه به لحاظ بین‌المللی با درجه عالی رتبه‌بندی شده‌اند. عملکرد عالی دانشگاه بیرمنگام در زمینه کیفیت آثار پژوهشی‌ موجب وارد شدن این دانشگاه به جمع بیست دانشگاه برتر و تثبیت موقعیتش شده‌است. دانشگاه بیرمنگام انگلستان در رشته‌های فلسفه، تاریخ، علوم کلاسیک، علوم دینی، مطالعات منطقه، مهندسی شیمی، ورزش و مطالعات توان‌بخشی جزء پنج دانشگاه برتر به‌حساب می‌آید. پژوهش‌های اخیر این دانشگاه در مورد مقاومت آنتی‌بیوتیکی، هواپیمای بدون سرنشین و انرژی پایدار در چالش‌های جهانی، جزء پژوهش‌های برتر رتبه‌بندی شده‌اند. دانشگاه بیرمنگام که در پژوهش‌های بسیاری با دانشگاه ناتینگهام Nottingham مشارکت دارد، بزرگ‌ترین واحد آزمایشگاهی بالینی را در اروپا دارا است و به‌تازگی دانشکدة پزشکی خود را افتتاح کرده‌است. دانشگاه بیرمنگام در سال ۲۰۱۵ کشف یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن را اعلام کرده و آن را در یک نمایشگاه مشارکتی با کمک مؤسسة باربر Barber و کتابخانة مطالعات کدبری Cadbury در معرض دید عموم قرار داد. نمای این دانشگاه با آجر قرمز پوشانده شده‌است. پردیس نودودو هکتاری دانشگاه بیرمنگام انگلستان  در اج‌ باستون Edgbaston قرار دارد و برج ساعت نودویک متری که یکی از نمادهای شهر است، در آن واقع شده‌است. این پردیس ایستگاه قطار اختصاصی نیز دارد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بیرمنگام در مرکز شهر واقع شده و قسمتی از مؤسسة آموزشی در سلی آک Selly Oak که یک مایل با محوطه اج‌باستون فاصله دارد محسوب می‌شود. دانشگاه بیرمنگام در میانه راه اجرای یک پروژه سرمایه‌گذاری بلندمدت است. مرکز خدمات دانشجویی در دانشگاه، خدمات مختلفی مانند ایجاد فرصت‌های شغلی و سالن سخنرانی با ظرفیت چهارصد نفر را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. ساختمان کتابخانة جدید در سپتامبر ۲۰۱۶ افتتاح شده و یک مرکز فرهنگی، فناوری‌های جدید و در حال ظهور را در جهت افزایش تجارب دانشجویان آموزش خواهد داد.

امکانات ورزشی دانشگاه بیرمنگام در شهر بی‌نظیر است. مجموعه ورزشی جدید دانشگاه شامل یک سالن ورزش چندمنظوره، سالن بدن‌سازی، یک سالن ژیمناستیک، زمین اسکواش و امکانات متنوع دیگر است.

تعداد دانشجویان پذیرش‌شده از طبقة بسیار فقیر جامعه در دانشگاه بیرمنگام انگلستان به‌مرور در حال افزایش است. پروژه A2B طرحی است که در آن دانشجویان غرب میدلند را که هیچ‌یک از اعضای خانواده‌شان تجربه ورود به دانشگاه نداشته‌اند، بیشتر به ورود به دانشگاه تشویق می‌کند. این پروژه در حال گسترش به سایر قسمت‌های بریتانیا است. دانشجویانی که درآمد خانوادگی آن‌ها کمتر از سی‌وشش هزار پوند در سال است، از کمک‌ هزینه تحصیلی به ارزش هزار تا دو هزار پوند به‌صورت سالانه بهره می‌گیرند. هفتاد و پنج درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی تجربه کاری را به‌عنوان یکی از واحدهای درسی‌شان می‌گذرانند. دانشگاه بیرمنگام امکان گذراندن دوره‌های بین‌رشته‌ای را نیز برای دانشجویان فراهم کرده‌است. به‌عنوان‌مثال، دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند فناوری را با رشته‌های متنوعی مانند لاتین یا یونانی مدرن و مدیریت سیل و سایر بلایای طبیعی ادغام کنند.

دانشگاه بیرمنگام انگلستان – خوابگاه دانشگاه بیرمنگام انگلستان

بیشتر سالن‌ها و ساختمان‌های دانشگاه در محیطی آرام و در کنار یک پارک زیبا در نزدیکی پردیس اصلی دانشگاه واقع‌شده‌اند. خوابگاه دانشگاه بیرمنگام بیش از پنج هزار نفر ظرفیت داشته و تعداد خوابگاه‌های خصوصی نیز بسیار زیاد است.

پردیس دانشگاه تا مرکز شهر کمتر از سه مایل فاصله دارد، بااین‌حال تمام امکانات رفاهی مانند فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری را در خود جای داده‌است. باشگاه شبانه یکی دیگر از امکانات خوب دانشگاه است، به همین دلیل اغلب دانشجویان مسافت میان دانشگاه تا مرکز شهر را برای رفتن به باشگاه‌های شبانه طی نمی‌کنند، بااین‌وجود، شهر مقبولیت روبه رشدی در میان جوانان دارد. امکانات دیگر پردیس دانشگاه که شامل یک مرکز پزشکی و همچنین یک مرکز تفریحی در کنار دریاچه کانیستون Coniston نزدیک دریاچه دیستریکت District است بسیار عالی محسوب می‌شوند. محیط زندگی بسیار جذاب این دانشگاه باعث شده‌است که چهار هزار دانشجو در پانصد و یک رشته مختلف، دانشگاه بیرمنگام را برای تحصیل انتخاب کنند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار مهندسی برق در انگلیس بازار کار مهندسی برق در انگلیس

بازار کار مهندسی برق در انگلیس با درآمد حدود £20,000 تا 60,000£ (پوند) یکی از پردرآمدترین بازارها...

مهاجرت به انگلستان مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان و روش های مختلف اقامت در انگلستان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. کش...

تحصیل در انگلستان تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان به علت های مختلف افراد بسیاری را از سراسر دنیا راهی بریتانیا می کند. ...

نظرات کاربران
Call Now Button