دانشگاه آمریکایی ارمنستان (American University of Armenia)

یکی از روش های مهاجرت به ارمنستان که در مقالات قبل توضیح دادیم مهاجرت از طریق تحصیل می باشد . ارمنستان دانشگاه هایی بسیاری برای متقاضیان تحصیل در ارمنستان تاسیس کرده است . روش های اخذ اقامت در ارمنستان می تواند از طریق تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان باشد .

دانشگاه آمریکایی ارمنستان یک دانشگاه خصوصی و مستقل آمریکایی می باشد که در سال 1991 میلادی در شهر ایروان کشور ارمنستان تاسیس گردید . دروس دانشگاهی در دانشگاه آمریکایی ارمنستان به زبان های انگلیسی تدریس می شوند . دانشگاه آمریکایی ارمنستان اولین نهاد آموزش عالی ارمنستان است که بر پایه ی الگوی غربی شکل گرفته است و در حال حاضر دانشگاه آمریکایی ارمنستان 268 دانشجو دارد . ایده ی اصلی دانشگاه آمریکایی ارمنستان به دوران پس از زمین لرزه 1988 ارمنستان بر می گردد . در هفتم دسامبر سال 1988 زمین لرزه ای به بزرگی6.9 ریشتر، سرتاسر جمهوری ارمنستان از شوروی سابق را تکان داد، با کشته شدن بیست و پنج هزار مردم و آواره شدن پانصد هزار بی خانمان! این فاجعه انسانی و ویرانی اقتصادی جهان را غافلگیر کرد و کمکهای فنی و انسان دوستانه بین المللی بی سابقه ای متوجه ارمنستان شد. در مورد عواقب زمین لرزه بسیاری از متخصصان غربی در زمینه مهندسی زلزله از ارمنستان دیدار کردند . یک چنین ملاقاتی در سال1989 صورت گرفت که ایده یک دانشگاه فنی به سبک آمریکایی توسط Yuri Sarkissian – که درآن موقع رئیس مؤسسه پلی تکنیک ایروان بود- به Armen Der Kiureghian – پروفسور مهندسی عمران دانشگاه کالیفرنیا در برکلی – به عنوان یک راه تاسیس پایگاه جدید برای تحصیل در ارمنستان مطرح شد.

مرحوم استاد Stepan Karamardian رئیس سابق مدرسه عالی مدیریت در دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید، به زودی به تیم Agbabian و Der Kiureghian پیوست. تیم سپس با دولت ارمنستان و چندین سازمان به منظور دنبال کردن حمایت برای موفقیت هدف دولت در ارتباط شد. در واقع دانشگاه آمریکایی ارمنستان قدردان حمایت محکم دولت های ارمنستان و ایالات متحده آمریکا و دو نهاد عمده در ایالات متحده شد: اتحادیه خیریه عمومی ارمنی (AGBU) و دانشگاه کالیفرنیا ( UC ). از همان ابتدا دولت ارمنستان و به طور خاص وزارت آموزش عالی و علوم ( در حال حاضر وزارت آموزش و علوم ) تدارکات و حمایت های مالی برای تاسیس دانشگاه را فراهم کرد. علی رغم تغییرات عمده اقتصادی و سیاسی که در ارمنستان رخ داد، در مدت سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ وزارت این کمکها را ارائه کرد با گام هایی هموارکننده و از بین بردن موانع. دولت ایالات متحده سخاوت مندانه دانشگاه آمریکایی ارمنستان را حمایت کرده است از طریق ارائه سابقه تنظیم تخصیص کنگره به واسطه USAID به عنوان اعطا برای AUA و کمک هزینه های سالیانه متعدد از طریق اداره USAID مدرسه آمریکایی و بیمارستان های خارج از کشور(ASHA). AGBU در ابتدا بر تعهد کردن سهم عمده ای از سرمایه گذاری موثر به منظور راه اندازی دانشگاه آمریکایی ارمنستان موافقت کرد. از آغاز همچنین AUA از رابطه کاری اساسی با دانشگاه کالیفرنیا بهرهمند شد. زمانیکه موعد این همکاری تکنیکی رسید David P.Gardener – رئیس وقت دانشگاه کالیفرنیا- از طریق انتصاب نیروی کار قبول مسئولیت کرد و بوسیله معاون ارشد امورعلمی William R.Frazer برای چگونگی امکان مشارکت دانشگاه کالیفرنیا در این تعهد به کرسی نشست.

 

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ارمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ارمنستان توضیح دادیم .

دانشگاه آمریکایی ارمنستان

دانشگاه آمریکایی ارمنستان

نیروی کار در جولای سال 1990 از ارمنستان دیدن کرد، یک سال بعد نمایندگان دانشگاه کالیفرنیا متفقا به یک اتحاد با دانشگاه آمریکایی ارمنستان موافقت کردند. بر طبق این اتحاد UC ملزم بود حمایت فنی باارزشی و تجربه آموزشی در تعالی دانشگاه آمریکایی ارمنستان ارائه دهد و نیز همکاری در ایجاد کادر دانشکده و شرکت در توسعه برنامه مبادله وهمکاری. در بیست و یکم سپتامبر سال 1991 ارمنستان اعلام استقلال کرد، در همان روزAUA شروع کرد به آموزش با ثبت نام صد و یک دانشجو. در زمان کوتاهی تصور به واقعیت پیوست، امروز دانشگاه آمریکایی ارمنستان به عنوان یک مؤسسه آموزش عالی به صورت مستقل، خصوصی و غیرانتفاعی در ارمنستان است.

شما می توانید برای مهاجرت به ارمنستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به ارمنستان ” را مطالعه فرمایید .

برنامه های آکادمی AUA، با شروع پاییز ۲۰۱۳، در مقاطع تحصیلی کارشناسی دانشگاه آمریکایی ارمنستان و کارشناسی ارشد دانشگاه آمریکایی ارمنستان فراهم شده. به موازات این برنامه های آکادمی، AUA مرکز پژوهشی مهندسی، مرکز Turpanjian برای آنالیز سیاست، مرکز Acopian برای محیط، مرکزی برای پژوهش و توسعه خدمات بهداشت و سلامتی، مرکزی برای پژوهش در زبانشناسی کاربردی، مرکزی برای پژوهش و توسعه تجاری و مرکز منابع حقوقی، به منظور ارتقای پژوهش در رابطه با برنامه های آموزشی تاسیس کرده است. به عنوان خدمات عمومی به اجتماع، AUA همچنین برنامه توسعه تجاری را از طریق برنامه ارتقای روستایی Turpanjian ایجاد کرده است. اعضای دانشکده AUA به ارتقای یادگیری و اطلاعات از طریق آموزش و انجام پژوهش دعوت می شوند. مبادله بین اعضای دانشکده و دانشجویان مبنی بر باز بودن فضای فکری است. دانشجویان به تنظیم مسیرهای فردی از طریق درک و پیگیری انواع اطلاعات به صورت منتقدانه و خلاقانه تشویق می شوند. بوسیله فراهم کردن آموزش، پژوهش و خدمات عمومی، AUA خدمت به ارمنستان و منطقه و رسیدن به وضعیتی مناسب در اقتصاد بازار و سبک دموکراتیک دولت را دنبال می کند.

برای اقامت و تابعیت در ارمنستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ارمنستان ” را مطالعه فرمایید .

اهداف دانشگاه آمریکایی ارمنستان آماده سازی فارغ التحصیلانی است که نقش سازنده ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی ارمنستان ایفا خواهند کرد . استفاده از زبان انگلیسی به عنوان زبان ساختار به منظورارتباط آسان بین فارغ التحصیلان AUA با همکارانشان در سراسر دنیا و جذب کادرو دانشجویان بین المللی است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

 

 

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به ارمنستان مهاجرت به ارمنستان

مهاجرت به ارمنستان و روش های مختلف اقامت در ارمنستان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در...

تحصیل پرستاری در ارمنستان تحصیل پرستاری در ارمنستان

کشور ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را دارد و بهترین انتخا...

تحصیل در ارمنستان تحصیل در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان به علت نزدیکی که به کشور ایران دارد مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرف...

نظرات کاربران
مهدی وحیدی

درباره شرایط تحصیل و مهاجرت به ارمنستان و شرایط کار و خرید ملک توضیح میخواستم

سارا جوادی

با سلام جناب آقای وحیدی برای اطلاع از شرایط ارمنستان مقالات صفر تا 100 تحصیل در ارمنستان 2019 و شرایط و هزینه زندگی در ارمنستان را مطالعه کنید و در صورت داشتن هر گونه سوالی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button