جاذبه های توریستی کشور چین

کشور چین به اندازه ای بزرگ می باشد که طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است که از آثار تاریخی و باستانی گرفته تا شهرهای مدرن و جاذبه های تفریحی جدید و به روز . این کشور چهارمین کشور دنیاست پس جای تعجبی نیست که در آن تعداد وسیعی از جاذبه های باور نکردنی و خیره کننده ، جاذبه های توریستی دیدنی ، آثار فرهنگی برجسته ، لیست نا متناهی از انواع و اقسام دیدنی را مشاهده کرد . لازم به ذکر است که تاریخ غنی کشور چین و مکان های تاریخی آن نقش محوری و اساسی در فهرست 10 جاذبه برتر این کشور دارند . تعداد جاذبه های توریستی کشور چین بسیار زیاد است با ما همراه باشید تا در ادامه با تعدادی از معروف ترین آنها آشنا شویم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در چین می توانید مقاله ” تحصیل در چین ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور چین به شرح زیر می باشد :

  • دیوار بزرگ چین

واقعا جای دیدنی و به خصوصی است و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کشور چین می باشد . دیوار چین به طول 7 کیلومتر از طولانی ترین سازه مهندسی تدافعی نظامی در جهان می باشد که گردشگران زیادی را جذب خود می کند. این دیوار عظیم در چندین استان شمالی گسترده شده است و می توان بخش هایی از آن را زمانی که در مرکز شهر پکن ایستاده را تماشا کرد  که البته به خاطر جمعیت زیاد این بازدید پیشنهاد نمی شود و بهتر است که به جای آن به قسمت های دیگر این دیوار که جمعیت کمتری وجود دارد ، رفت مانند Mutianyu، Jinshanling  و Gubeikou . از جمله فعالیت های قابل انجام در کشور چین می توان به پیاده روی، عکاسی و حین کمپ زدن در کنار این دیوار شگفت اشاره کرد .  این دیوار نمای بسیار عالی برای عکاسی دارد زیرا در بلند ترین نقطه برای اهداف نظامی و دفاعی ساخته شده است لذا حتما دوربین عکاسی خود را همراه ببرید و در کنار این دیوار قدم بزنید و عکاسی کنید. چینی ها برای پا بر جا ماندن عشقشان بر روی دیوار قفل هایی می زنند که نام همسرشان بر روی آن حک شده است و بر این باورند که این قفل ها عشقشان را پایدار می کند.

  • کاخ تابستانی در کشور چین

کاخ تابستانی از معروف ترین باغ های سلطنتی دنیا با چشم انداز های طبیعی بسیار می باشد که دارای تپه ها و آب ها با معابد، پل ها و قصرها و دروازه ها فراوانی است که زیبایی بی نظیری به این منطقه بخشیده است . در این کاخ دریاچه و در کنار آن پل هفده قوس و جزیره نانهو از دیدنی ترین قسمت های این محوطه هستند. آب و هوای خوب و قایق سواری و بازدید از کاخ ها و دروازه ها و ایوان ها گردشگران زیادی را به این نقطه جذب می کند. یکی از ایوان ها ی کاخ تابستانی ایوانی طولانی از جنس چوب است که روی سقف و دیواره های آن نقاشی های باستانی چینی کشیده اند. در این کاخ دروازه عظیمی وجود دارد که برای ساخت آن از میخ یا پیچ و بست استفاده نشده و تمامی اتصالات آن قطعات چوب به صورت نر و ماده است.

  • شهر ممنوعه در کشور چین

شهر ممنوعه از وسیع ترین و کامل ترین مجموعه معماری چوبی در جهان با تعداد قصرها و اتاق های بی شمار (جمعا 9999) می باشد که حتما دوربین عکاسی و کفش پیاده روی مناسب با خود ببرید زیرا میزان پیاده روی این شهر زیاد است . این شهر از مهمترین جاذبه های توریستی کشور چین می باشد که به علت گردشگران فراوان در آخر هفته عکاسی کردن از آن امکان پذیر نیست.

  • پارک جهانی در کشور چین

پارک جهانی شامل 17بخش از جمله شرق اروپا، غرب اروپا، شمال اروپا، شمال آمریکا، جنوب، آمریکا، آفریقا، اقیانوسیه، غرب آسیا، شرق آسیا، آسیای جنوبی و غیره می باشد که در هر بخش آن می توان با معماری و فرهنگ و جاذبه های دیدنی کشورها در مقیاس کوچک تر آشنا شد . در این پارک می توان از آثار تاریخی کشور ایران مانند تخت جمشید دیدن کرد و از فیل سواری کنار تاج محل در هند و شتر سواری کنار اهرام مصر لذت برد .

یکی از روش های مهاجرت به چین از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به چین ” اطلاعات کسب کنید .

  •  سربازان سفالی چین در ژیان (Terracotta Warriours)

سربازان سفالی چین در ژیان یکی از برجسته ترین کاوش های باستان شناسی در قرن بیستم می باشد که در طول دهه 1970 کشف شده است.

  • خیابان وانگ فوجینگ در کشور چین

خیابان وانگ فوجینگ یک خیابان پیاده روی و توریستی معروف شهر پکن می باشد که در مرکز شهر قرار دارد و عبور اتومبیل در آن ممنوع است . این خیابان نشانی از تاریخ چین می باشد  و ساختمان های قدیمی بازسازی شده زیادی در آن قرار دارد . در این خیابان برای عبور توریست ها قطاری در نظر گرفته شده است که گردشگران را جابه جا می کند.

جاذبه های توریستی کشور چین

جاذبه های توریستی کشور چین

  • چنگدو در کشور چین

چنگدو یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری چین می باشد زیرا در این شهر می توان پانداهای دوست داشتنی چینی را از نزدیک دید و مهم ترین دیدنی آن هم «مرکز نگهداری پانداهای چنگدو» است.

  • پارک جنگلی Zhangjiajie در کشور چین

پارک جنگلی Zhangjiajie در غرب استان هونان قرار گرفته است و بیشترین مشهوریت خود را مدیون فیلم آواتار است که در آن گرفته شده است این مکان واقعا جادویی است و 100 درصد ارزش دیدن دارد مخصوصا در زمانی که نوک تیز قله های این منطقه در لفافه ای از ابرها قرار می گیرد. منطقه معروف تیانمن که در آن صخره های عمودی و اسکای واک ترسناک شیشه ای قرار دارد و جدای از همه این ها منظره و چشم انداز دیوانه کننده است .

  • منطقه حفاظت شده Huanglong در کشور چین

منطقه حفاظت شده  Huanglong یا منطقه ی افسانه ای روی زمین ، یکی از جاذبه های گردشگری کشور چین می باشد که هر بازدید کننده ای باید ببیند، آب های آبی روشن که در تالاب های کوچک در کنار هم قرار دارند آن هم تا جایی که چشم کار می کند منظره ای باور نکردنی را به وجود آورده است. در فصل تابستان می توان از درختان سبز و زیبا که شکوفه کرده اند را هم در اطراف این حوضچه های کوچک دیدن کرد .

  • شهر شانگهای در کشور چین

شهر شانگهای به عنوان بزرگ ترین شهر چین و شلوغ ترین شهر دنیا شناخته می شود و در کل به عنوان شهر آسمان خراش ها آن را می شناسند. شهری با خیابان های شلوغ، آسمانخراش های مدرن، شهری نورانی با جمعیت دیوانه کننده از مردم که در خیابان های این شهر شلوغ پرسه می زنند. در کنار آسمان خراش های مدرن، شهر شانگهای را می توان بهترین شهر چین برای امتحان کردن غذاهای اصیل چین دانست و حتی تعدادی از معروف ترین غذاهای خیابانی چین نیز در شهر شانگهای قرار دارند که از میان آن ها می توان به Qibao Old اشاره کرد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در چین ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در چین ” است .

  • کوه های رنگی ژانگی دانکسیا در کشور چین

کوه های رنگی ژانگی دانکسیا یکی از زیباترین جاذبه های توریستی کشور چین می باشد که درست مانند کوهی از ادویه های رنگارنگ است که روی هم قرار گرفته باشد و عجیب این که این جاذبه کاملا طبیعی می باشد و دقیقا مثل این است که کسی قلم مویش را برداشته باشد، شروع به رنگ آمیزی این کوه ها کرده باشد. دلیل رخ دادن این اتفاق این است که در طول سالیان سال به خاطر فرسایش و شرایط آب و هوایی این اتفاق افتاده است و باعث شده تا به آن لقب کوه های رنگین کمان داده شود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button