جاذبه های توریستی کشور چک

کشور چک ، کشوری در اروپای مرکزی با تاریخی پر فرازنشیب می باشد که این کشور هزاران سال است محل سکونت بوده و قلعه های تاریخی ، شهرهای قرون وسطی ، کوه های زیبا ، بناهای تاریخی و هزاران جاذبه گردشگری دیگر برای گردشگران در گوشه و کنار این کشور خودنمایی می کند و تعداد گردشگران کشور جمهوری چک سال به سال در حال افزایش است البته بیشتر این گردشگران شهر پراگ ، پایتخت کشور چک را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند . با ما همراه باشید تا بیشتر با جاذبه های توریستی کشور چک آشنا شوید .

برای اقامت و تابعیت در چک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در چک ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور چک به شرح زیر می باشد :

  • پل چارلز در کشور چک

احداث پل چارلز در سال ١٣٥٧ به دستور چارلز چهارم آغاز شد و تا اوایل قرن پانزدهم طول کشید و قبلا این پل را به نام پل سنگی و پل پراگ می‌ نامیدند، ولی از سال ١٨٧٠، به افتخار چارلز چهارم، پل چارلز نام گرفت . در طول تاریخ شهر پراگ، پل چارلز هم نظاره‌ گر وقایع و اتفاقات بسیاری بوده است به طوری که در سال ١٦٢١ سر بریده‌٢٨ نفر از مخالفان خاندان هابسبورگ بر روی این پل به نمایش گذاشته شد و جنگ با سوئدی ‌ها در سال ١٦٤٨ نیز  به این پل کشیده شد و سیل‌ های کوچک و بزرگ سال ‌های ١٧٤٨، ١٨٤٥، ١٨٩٠ و ٢٠٠٢ خسارت ‌هایی کوچک و بزرگ نیز به دنبال داشت که طی بازسازی ‌های مختلف، تعمیر شدند.  طول این پل بیش از ٦٢٠ متر و عرض آن ١٠ متر می باشد و 30 مجسمه‌ سبک باروک هم کناره‌ های پل را تزئین کرده ‌اند . پل چارلز، یک پل پیاده ‌روی بزرگ و سنگ‌ فرشی است که سه منطقه‌ شهر قدیم، شهر کوچک و محله‌ قلعه را به هم وصل می ‌کند

  • موزه ملی کشور چک

هدف از تاسیس موزه‌ ملی در کشور چک، پایه‌ گذاری، آماده ‌سازی و به نمایش گذاشتن مجموعه‌ هایی از علوم طبیعی و تاریخی می باشد که در سال ۱۸۱۸ افتتاح شد و در ابتدا به خاطر این که متولی ‌آن گیاه‌ شناس بود، رویکردی به سمت علوم طبیعی داشت، اما در دهه ‌های ۱۸۳۰ و ۴۰ بود که توجه متولیان آن به سمت تاریخ و اشیای تاریخی هم جلب شد . زمانی که رومانتیسم در بین مردم محبوبیت بسیار پیدا کرد، این موزه به عنوان مرکزی برای نشان دادن هویت ملی مردم چک در نظر گرفته شد و با تمام این‌ ها، اهمیت این موزه در واقع به این دلیل می باشد که در آن زمان و بعد از آن، افکار قشر روشنفکر جامعه از طریق این موزه به تمام مردم منتقل می‌ شد که در سال ۱۹۴۹ این مجموعه به بخش دولتی داده شد . در سال ۱۹۶۴، آن را به 5 بخش مستقل تقسیم کردند: موزه‌ علوم طبیعی، موزه‌ تاریخ، موزه‌ فرهنگ‌های آمریکا، آفریقا و آسیا، کتابخانه‌ موزه‌ ملی و دفتر مرکزی موزه‌شناسی و  درسال ۱۹۷۶ ششمین بخش مستقل این مجموعه به نام موزه ‌موسیقی چک فعالیت خود را آغاز کرد. امروزه این موزه بیش از 14 میلیون اثر را در تمام زیر مجموعه ‌‌ها و در ده‌ ها ساختمان به نمایش گذاشته است.

  • تالار شهرداری در کشور چک

تالار شهرداری یکی از جاذبه های توریستی چک می باشد که زیباترین بنای تاریخی شهر پراگ است و به سبکی نو و سردری شبیه به شکل تخم مرغ بنا نهاده شده است . تالار شهرداری شهر پراگ قدمت آن چنانی ندارد و ساخت آن از سال های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ میلادی طول می کشد . دلیل ساخت این بنا را این می دانند که در آن زمان چون ساخت بناهایی به سبک آلمانی بسیار رایج بوده است می خواستند از این طریق بنایی بسازند که هم با سبک معماری آلمانی مقابله کنند و هم سبک معماری چک را به رخ بکشند. در طبقه فوقانی تالار شهرداری چند سالن موسیقی و اپرا وجود دارد که بزرگ ترین این سالن ها , سالن اسمتانا می باشد که سالنی برای اجرای کنسرت موسیقی می باشد و جشن هایی از قبیل موسیقی بهار در این سالن برپا می شود. سالن مهم دیگری نیز وجود دارد که توسط آلفونس موچا بازسازی و تزیین شده است و اسم این سالن لرد مایور است .

جاذبه های توریستی کشور چک

جاذبه های توریستی کشور چک

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به چک شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به چک ” بیاندازید.

  • قلعه پراگ در کشور چک

قلعه‌ پراگ یکی از جاذبه های گردشگری کشور چک می باشد که تنها یک قلعه نیست، بلکه با مجموعه‌ کلیساها و کاخ ‌ها و باغ‌ هایی که از دوره ‌های مختلف تاریخی بر جای مانده ‌اند، عنوان بزرگ ‌ترین قلعه‌ تاریخی را در کتاب گینس به خود اختصاص داده است . حاکمان چک از این قلعه که در ساحل غربی رودخانه قرار گرفته، در طول تاریخ به عنوان اقامتگاه استفاده می‌ک ردند و اولین سنگ بنای قلعه در قرن نهم میلادی گذاشته شد و از قرن دوازدهم تا هیجدهم، 4  بار ساختمان ‌های مجموعه را از پایین تا بالا بازسازی کردندو بازسازی سبک گوتیک در قرن چهاردهم توسط چارلز چهارم صورت می گیرد و احداث کلیسایی به همین سبک را هم خود او شروع کرد، اما ساخت آن 6 قرن طول کشید و در سال ١٥٤١ میلادی، بخش ‌هایی از قلعه در آتش سوخت و طی حکومت خاندان هابسبورگ، ساختمان‌هایی به سبک رنسانس به این مجموعه اضافه شد. آخرین صدمه هایی که به ساختمان ‌ها وارد شد، طی جنگ‌ های 30 ‌ساله بود و بعد از آن، هم در زمان ملکه ترزا در نیمه دوم قرن هیجدهم و در دهه‌ ١٩٢٠ به دستور رئیس‌جمهور چکسلواکی بازسازی شد ، مجموعه‌ این خرابی‌ها و بازسازی‌ ها، این قلعه را تبدیل کرده به چیزی که امروز می باشد. یک مجموعه‌ جذاب و استثنایی و البته موردعلاقه گردشگران و پارک بزرگ و دلباز این مجموعه هم به اندازه‌ ساختمان ‌های آن جذاب و تماشایی است و چشم ‌انداز زیبایی نیز به کناره‌ شرقی رودخانه دارد.

  • ساعت نجومی در کشور چک

ساعت نجومی ، یک نوع ساعتی است که علاوه بر زمان، اطلاعات نجومی مثل موقعیت دایره ‌البروج خورشید، اندازه و موقعیت ماه و این‌جور چیزها را هم نشان می‌دهد . این ساعت در بالای برج عمارت شهرداری شهر پراگ واقع شده است و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های توریستی شهر پراگ محسوب می شود . قدیمی ‌ترین بخش ساعت، ساعت مکانیکی و صفحه نجومی آن می باشد که در سال ١٤١٠ نصب شده و در نزدیک سال ١٤٩٠، صفحه‌ سال ‌نما به آن اضافه شد .لازم به ذکر است که بالای آن را با مجسمه ‌های سبک گوتیک تزیین کردند و اگر از نظر سن و سال محاسبه شود ساعت نجومی پراگ در دنیا رتبه‌ سوم را دارد و البته قدیمی‌ ترین ساعت از این دست است که هنوز کار می ‌کند و راس ساعت 12، از درگاه بالای ساعت شمایل ١٢ تن از حواریون بیرون می ‌آیند . چهار مجسمه‌ کنار ساعت نجومی هم نماد چهار ویژگی ناپسندند که از چپ به راست به ترتیب عبارتند از : غرور ، خساست، مرگ و خوش‌ گذرانی و در زیر این چهار تندیس چهار شمایل دیگر مربوط به یک تاریخ ‌نگار، یک فرشته،یک ستاره ‌شناس و یک فیلسوف قرار دارد . صفحه نجومی ساعت در واقع به یک اسطرلاب مکانیکی می ‌ماند.  برجی که ساعت نجومی روی آن نصب شده، آسانسور دارد و بازدیدکنندگان می ‌توانند با آسانسور تا بالای آن بروند.

  • گالری شهر پراگ در کشور چک

گالری شهر پراگ نمایشگاهی از آثار هنری مدرن چک است که در نقاط مختلف شهر چند شعبه دارد و بیشتر شعبه‌ ها در شهر قدیم واقع شده ‌اند . ساختمان گالری شهر پراگ به سبک قرون وسطی است، در میدان اصلی شهر قدیم قرار دارد و آثار هنری قرن بیستم چک در آن به نمایش گذاشته شده ‌اند.

  • تپه و پارک پترین در کشور چک

تپه و پارک پترین یکی از بزرگ ‌ترین فضاهای سبز پراگ می باشد که حدود ١٣٠ متر بالاتر از ساحل رود ولتاوا قرار گرفته و برای گردش و پیک ‌نیک و تفریحات خارج از خانه به خاطر هوای خنک و دلنشین، مناظر زیبا و پیاده ‌رو های دلچسب بسیار عالی است ، و قطار کابلی یا همان فونیکولار که هر روز از ساعت ۹:١٥ صبح تا ٨:٤٥ شب کار می‌کند، راحت ‌ترین راه رفتن به تپه‌ پترین می باشد و جز محوطه‌ سبز پارک که گردشگاه مفرحی محسوب می شود . همچنین می‌ توان  از برج فلزی آن هم که به سبک برج ایفل و در اندازه‌ کوچک ساخته شده، دیدن کرد که این برج 60 متری درست ۲۹۹ پله دارد و با بالا رفتن از آن‌ ها، می‌تواند منظره‌ دلفریب شهر را تماشا کرد. لازم به ذکر است که دیوار قحطی جاذبه‌ دیگر این پارک می باشد که به دستور چارلز چهارم به عنوان سپر دفاعی شهر در برابر هجوم دشمنان ساخته شده و البته افسانه‌هایی وجود دارد که بیان می کنند هدف از ساختن دیوار این بوده که طی قحطی سال ۱۳۶۱ میلادی، جلوی ورود گرسنگی به شهر را بگیرند . در پایین برج هم یک سالن تفریحی بی ‌نظیر وجود دارد به نام هزارتوی آینه که می‌ توان برای مدت طولانی در آن سرگرم شد و به‌ خصوص برای بچه ‌ها جذاب و هیجان‌ انگیز می باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در چک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در چک توضیح دادیم .

  • موزه‌ کمونیسم در کشور چک

یک کاخ اشرافی قرن هیجدهم می باشد که یک طرفش یک رستوران مک‌دونالد است و طرف دیگر آن یک کازینوی شلوغ و پر سر و صدا است و فساد دوران حاکمیت کمونیسم بر چکسلواکی در این موزه به نمایش گذاشته شده و تصاویری از مغازه ‌های خالی، مردم آسیب‌ دیده و ظلم و ستمی که بر آن‌ ها وارد می‌شد به همراه فیلم‌ های کامل و جامعی که ارزش فراوانی دارند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button