جاذبه های توریستی کشور مالزی

کشور مالزی یکی از کشورهای زیبا در جنوب شرق آسیا می باشد که خانه ای برای چندین ملیت محسوب می شود . با توجه به موقعیت جغرافیایی آن ، هر منطقه زیبایی های خاص خودش را دارد . این کشور نیز مانند سایر کشورهای آسیا مقصد بسیاری از توریست ها از سراسر دنیا بوده است . از جمله جاذبه های توریستی کشور مالزی می توان به منظره های زیبا و جزایر فوق العاده اشاره کرد که وجود این تنوع در جاذبه های گردشگری ، کشور مالزی را بسیار جذاب و دیدنی کرده است . لازم است بدانید که شهر کوالالامپور ، پایتخت کشور مالزی ، مرکزی برای خرید ، خورد و خوراک و ماجراجویی میان مردم چند ملیتی از سراسر دنیا بوده که برای افراد خارجی و گردشگران علاقه مند به طبیعت بسیار جذاب می باشد . در حقیقت تعداد گردشگرانی که از تمام دنیا به این کشور سفر می کنند باعث شده که مالزی در میان کشور های توریست پذیر جهان رتبه یازدهم را به خود اختصاص دهد . شایان به ذکر است که جاذبه های توریستی کشور مالزی به مواردی که در ادامه نام می بریم ، ختم نمی شوند زیرا کشور مالزی آن قدر دیدنی و جذاب است که باید بارها به آن سفر کرد تا بتوان تمام زیبایی های آن را مشاهده کرد .

یکی از روش های مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مالزی ” اطلاعات کسب کنید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور مالزی به شرح زیر می باشد :

  • برج‌ های دوقلوی پتروناس در کشور مالزی (Petronas Twin Towers)

بدون شک برج‌ های دوقلوی پتروناس، یکی از جاذبه های توریستی کشور مالزی می باشد که در مرکز شهر کوالالامپور واقع شده اند . نماد شهر کوالالامپور، دفتر مرکزی شرکت ملی نفت و گاز پتروناس و تا همین اواخر بلند‌ترین برج جهان می باشد . این دو برج زرد رنگ مانند دو راکت متصل به هم بر فراز آسمان کوالالامپور قد کشیده ‌اند و مثل تمام عیار از رشد شهابی کوالالامپور، معدنی کوچک به کلان‌ شهری فضایی، را رقم می ‌زنند. معمار آرژانتینی، سزار پلی، برج‌ های دوقلوی پتروناس را با الهام و بهره‌گیری از تلفیق نماد‌های جشن ‌های سنتی و هنر اسلامی خلق کرده است.

  • برج کی ال در کشور مالزی (KL Tower)

برج کی ال یکی‌ از برجسته‌ ترین بناهای کشور مالزی می باشد که یک برج مخابراتی در بالای منطقه بوکیت ناناس است . از لحاظ ارتفاع، چهارمین برج مرتفع دنیا می‌ باشد که از ارتفاع ۴۲۱ متری می توان شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور بود. برج مخابراتی کی ال همه روزه پذیرای بازدید کنندگانی می باشد که می توانند با آسانسورهای پر سرعت به بالای برج رفته و با دوربین های نصب شده در بالای برج تمام شهر را تماشا کنند .

  • شهر جورج در کشور مالزی (George Town)

شهر جورج ، یکی از جاذبه های توریستی کشور مالزی می باشد که مرکز منطقه پنانگ است. به دلیل آن که پنگانگ مرکز مهم و تاثیرگذاری برای تجارت انگلیسی ها بود، این شهر مورد توجه قرار گرفت . این شهر دارای دیدنی های مجذوب کننده، ساختمان ‌های تاریخی، که بیشتر این موارد در بخش‌های قدیمی شهر هستند ، می باشد . فرد در این شهر با ترکیبی از معماری باستانی و مدرن و با طیف وسیعی از غذاهی لذیذ جنوب شرقی آسیایی روبرو خواهد شد. در قسمت بالایی شهر جورج آسمان خراش ‌های بزرگ و مرتفعی وجود دارد که می ‌تواند به جذابیت‌ های کشور مالزی بیفزاید . لازم به ذکر است که این شهر در سال ۲۰۰۸ توسط یونسکو در میراث جهانی به ثبت رسیده است دلیل خوبی برای بازدید از این شهر باشد.

  • جزایر پرهنتیان در کشور مالزی (Perhentian Islands)

جزایر پرهنتیان یکی از زیباترین جاذبه های توریستی مالزی می باشد که از جزیره های کوچک وبزرگ و مرجانی کوچک و بزرگی تشکیل شده است که در حاشیه سواحل شمال شرقی مالزی در ایالت ترنگانو و نزدیکی مرز تایلند قرار دارد.  از جمله جذابیت این جزایر می توان به سواحل باشکوه، شن‌ های سفید، و آبی که به طور عجیبی آرام و آبی اشاره کرد که سایه‌ های درخت ‌های بلند خرما روی آن سایه انداخته‌ است. این جزیره جدایی از جذب توریست، منطقه مناسبی است برای اینکه از زندگی مدرن کمی دور شد و استراحت کرد . این جزیره در کشور مالزی به افرادی توصیه می‌ شود که علاوه بر شنا کردن به فعالیت‌ های دیگر دریایی مثل قایقرانی، غواصی با لوازم مخصوص غواصی و…. علاقه دارند. حاشیه جزیره با تپه ‌های مرجانی پوشیده شده و زندگی زیر آب که شامل لاک پشت‌های دریایی و ماهی‌ های زیبا و خاص بسیار جالب توجه می باشد . این جاذبه‌ های گردشگری کشور مالزی در کنار دیگر جاذبه ‌های کشور مالزی را در میان برترین کشور‌های توریست پذیر قرار داده است.

  • ارتفاعات کامرون مالزی (Cameron Highlands)

ارتفاعات کامرون مالزی ، یکی از مناطق بسیار زیبای کشور مالزی می باشد که منطقه ای زیبا، سرسبز با عطر و بویی خاص است . ارتفاعات کامرون مرکز کشت چای در مالزی می باشد و شامل چندین شهر و روستای کهن و زیبا است که در کشور مالزی می توان از آن ها بازدید کرد . این منطقه پوشش گیاهی قابل توجه و منحصر به فردی دارد، باغ های گل، پروانه و زمین های توت فرنگی و گلخانه هایی پر از کاکتوس، همگی در کنار هم جمع شده اند و آن را به منطقه ای بی نظیر تبدیل کرده اند . این منطقه یکی از قدیمی ترین مناطقی است که از زمان های کهن مورد توجه گردشگران قرار داشته است و همچنان روز به روز بر طرفدارانش افزوده می گردد، این فلات به دلیل آب و هوای عالیش هم شهره و مورد توجه می باشد و اغلب گردشگران به این ناحیه می روند تا هوایی تازه کنند. این منطقه پر از منابع طبیعی است، مزارع، گلخانه، باغ و حتی آبشار، دریاچه و حیات وحش غنی، همه در یک ناحیه زیبا جمع آوری شده اند .

  • شهربازی سان وی لاگون در کشور مالزی (Sunway Lagoon)

شهربازی سان وی لاگون ، یکی از بهترین پارک های موضوعی و شهربازی های مالزی می باشد که پارک آبی آن شهرت بسیاری دارد. این مجموعه در پتالینگ جایا ، منطقه ای در ۱۵ کیلومتری مرکز شهر کوالالامپور واقع شده است . پارک موضوعی سان وی لاگون، مجموعه ای از انواع تفریحات آبی و غیر آبی متنوعی می باشد که محال است پا به درون آن بگذارید و لحظه ای کسل و کلافه باشید . لازم به ذکر است که در این پارک آبی انواع و اقسام سرسره ها و وسایل بازی در اختیار شما قرار می گیرد تا روزی پرنشاط را تجربه کنید.

جاذبه های توریستی کشور مالزی

جاذبه های توریستی کشور مالزی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مالزی می توانید مقاله ” تحصیل در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

  • باغ گیاه شناسی پردانا در کشور مالزی

باغ گیاه شناسی پردانا یا باغ دریاچه ، قدیمی ترین و معروف ترین باغ کوالالامپور می باشد که درست در مرکز شهر قرار گرفته است . این باغ نخستین باغ وسیع شهر کوالالامپور می باشد که در سال ۱۸۸۸ احداث شد و وسعتی در حدود ۹۱.۶ هکتار دارد و در ابتدا به منظور محلی برای استراحت و دوری از شلوغی شهر احداث شده و در مروز زمان و در سال ۲۰۱۱ رسما به باغ گیاه شناسی تبدیل شد . باغ گیاه شناسی پردانا در مجموع ۲۲ بخش مختلف و جذاب گیاهی دارد و بخش ها و امکانات مختلفی نیز به چشم می خورد که از آن جمله بوستان گوزن، مکانی برای برگزاری مراسم های مختلف، آمفی تئاتر و کنسرت ها و امکان قایق سواری و دوچرخه سواری در باغ می باشد . همچنین اتوبوس هایی برای گردش بازدیدکنندگان در باغ وجود دارد و سایر امکانات این باغ گیاه شناسی می توان به کافه، آلاچیق، محلی برای عکاسی، مسجد، سرویس های بهداشتی و پارکنیگ اشاره کرد .

  • آکواریوم کوالالامپور در کشور مالزی

آکواریوم کوالالامپور یکی از جاذبه های توریستی کشور مالزی می باشد که یک آکواریوم بسیار بزرگ با میزبان ۵۰۰۰ گونه مختلف آبزیان مناطق حاره‌ ای است. این آکواریوم شامل یک تونل شیشه ‌ای زیر آب به طول ۹۰ متر، نمایشگاه‌ های مختلف پوشش‌ های گیاهی و جانوران، آبزیان و گیاهان دریایی، کیوسک ‌های اطلاع ‌رسانی چندرسانه ‌ای و فروشگاه هدایا است. همچنین مجموعه برنامه‌ های گوناگون آموزشی نیز بخشی از خدمات این مجموعه می باشد . تماشای غذا دادن به کوسه‌ ها یکی از جذاب ‌ترین برنامه‌ های این آکواریوم می باشد که همه روزه ساعت ۱۵ اجرا می‌ شود.

  • محله چینی ها در کشور مالزی (China Town)

چاینا تاون یکی‌ از جذاب‌ترین مراکز خرید و از نقاط دیدنی‌ مالزی می باشد و محله چینی ها یا همان خیابان پتالینگ یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مکانهای خرید شهر کوالالامپور است . این بازار محل فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بوده و می توانید بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا پیدا کرد مثلا انواع ساعت های مچی، پوشاک، لوازم تزئینی، کیف، کفش و غیره از عمده اجناس ارزه شده در این بازار می باشد .

  • موزه ملی مالزی (National Museum of Malaysia)

موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه‌ های سراوق (یکی از دو ایالت مالزی) دهه ۱۹۶۰میلادی قرار دارد که مجموعه نمایشگاه‌ هایی از تاریخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذارده است. گالری ‌ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می‌ رسد که بیشتر ویترین‌ها به دست ‌آورد‌های امروزی اشراف و سیاست ‌مداران مالایی اختصاص یافته اند. از جالب‌ ترین بخش ‌های موزه، می‌ توان به ویترین‌ های فرهنگی در بنای اصلی اشاره کرد و گنج‌ هایی از کشتی ‌های غرق‌ شده و خانه ‌ای پادراز در حیاط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است.

  • خیابان بوکیت بینتانگ در کشور مالزی (Bukit Bintang)

خیابان بوکیت بینتانگ ، اصلی ترین خیابان توریستی شهر کوالالامپور که اکثر هتلها رستوران های بین المللی و مراکز خرید را در آن می توان یافت. منطقه اطراف تقاطع خیابان های بوکیت بینتانگ و سلطان اسماعیل مکانی است که گردشگران معمولا با هر نوع توان مالی، همانند بسیاری از مردم محلی، مدتی را جهت قدم زدن در آن صرف می کنند. تعداد زیاد مراکز خرید در این منطقه امکانات خرید فراوانی را ارائه می کنند و این در حالی است که پیاده رو اطراف مرکز خرید Lot10 در شرق تقاطع، مسیر بینتانگ یا Bintang Walk را به وجود آورده که جایگاه ردیفی از کافه های مجلل با فروشندگانی خوش برخورد می باشد.

  • پارک پروانه کوالالامپور در کشور مالزی (KL Butterfly Park)

پارک پروانه کوالالامپور یکی از جاذبه های گردشگری کشور مالزی می باشد که مجموعه ‌ای حیرت ‌انگیز از بیش از ۶ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه مختلف در بوم طبیعی خود می باشد . همچنین این پارک بیش از ۱۵ هزار گیاه و گونه‌ های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل ‌های بارانی را شامل می‌ شود و برخی از پروانه ‌های رنگین کمانی که در قفس ‌ها پرواز می‌ کنند هیولاوار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه می باشد ، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت ‌های مالزیایی به لرزه می ‌افتید . در فروشگاه این پارک پروانه ‌ها و سایر حشرات خشک ‌شده به فروش می‌ رسند .

در مقاله ” اقامت در مالزی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در مالزی اطلاعات کسب کنید .

  • غار میمون ها در کشور مالزی (Batu Caves)

غار میمون ها یکی از جاذبه های گردشگری مالزی می باشد که از اماکن مقدس هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک . این غار که در سال ۱۸۸۱ میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد و در شمال شهرکوالالامپور و درحدود ۱۱ کیلومتری مرکز آن واقع شده است . این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button