جاذبه های توریستی کشور فنلاند

اگر چه کشور فنلاند بخشی از منطقه اسکاندیناوی محسوب نمی شود اما ویژگی های مشترکی با کشورهای همسایه خود دارد به طوری که چشم اندازهای باور نکردنی ، طبیعت بکر و نظام سیاسی نسبتا آزاد ومدرن از ویژگی های مثبت کشور فنلاند است . در فصل زمستان شفق قطبی در شمالی ترین نقطه کشور فنلاند قابل مشاهده است . در فصل تابستان نیز اغلب فنلاندی ها برای شنا ، ماهیگیری ، خوردن کباب و مهم تر از همه استفاده از سونا به کلبه های تابستانی خود می روند . در طول سفر به کشور فنلاند ، رفتن به شهر هلسینکی دور از انتظار نیست اما برنامه سفر به این کشور باید مقاصد دیگری غیر از پایتخت را نیز شامل می شود . در ادامه به معرفی جاذبه های توریستی کشور فنلاند از شهرهای کوچک گرفته تا شگفتی های طبیعی این کشور می پردازیم .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در فنلاند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فنلاند توضیح دادیم .

برخی از جاذبه های توریستی کشور فنلاند به شرح زیر می باشد :

  • شهر هلسینکی در کشور فنلاند

شهر هلسینکی به عنوان پایتخت کشور فنلاند، یکی از محبوب ترین مقاصد این کشور است و علت شباهت هِلسینکی به سن پِتِرزبورگ این است که این شهر در سال 1812 به تقلید از معماری شهر روسی سن پِتِرزبورگ ساخته شد . برخی از جاذبه های توریستی کشور فنلاند که در شهر هلسینکی واقع شده است می توان به کلیسای جامع لوتِران ، کلیسای سنگی راک ، کلیسای جامع اوسپِنسکی و همچنین استادیوم المپیک سال 1952 و معماری سبک آرت دِکوی ساختمان مجلس فنلاند اشاره کرد . ده ها موزه و گالری در هِلسینکی وجود دارند و در این میان، موزه ملی فنلاند که سیر تاریخ کشور فنلاند را می توان در آن مشاهده کرد، یکی از بهترین موزه های کشور فنلاند می باشد .

  • شهر تامپری در کشور فنلاند

شهر تامپِرِی سومین شهر بزرگ فنلاند می باشد که برای برای آشنایی با میراث تاریخی تامپِرِی به مجموعه واپریکی که موزه تاریخی طبیعی و تالار افتخارات هاکی را در خود جای داده است سری بزنید. ورزش هایی مثل اِسکی و هاکی محبوبیت بسیار زیادی در این شهر دارند ولی افرادی که به ورزش تمایل چندانی ندارند، می توانند از مکان پرطرفدار دیگری مثل پارک داک و باغ گیاه شناسی هِیتِنپا دیدن کنند . پارک سارکانییِمی اَدوِنچِر در مرکز شهر دارای آکواریوم، آسمان نما، باغ وحش کودکان، موزه هنری و برج دیده بانی با مناظر فوق العاده ای از جنگل ها و دریاچه ها است .

  • شهر صنعتی کمی در کشور فنلاند

شهر صنعتی کِمی در فینیش لَپلَند قرار دارد و دارای کارخانه های متعدد تولید خمیر کاغذ است و مسافران، این شهر را با قصر برفی معروفش می شناسند. قصر برفی یکی از جاذبه های توریستی کشور فنلاند می باشد که سه طبقه دارد و برای برگزاری مراسم عروسی و اجرای موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد. میهمانان می توانند شب را در هتل برفی بمانند و همچنین می توانند در تورهای گردشگری با کشتی یخ شکن در آب های قطب شمال شرکت کنند که این کشتی برای یافتن کوه های یخی خیره کننده و چشم اندازهای باورنکردنی در میان آب های قطب شمال حرکت می کند.

جاذبه های توریستی کشور فنلاند

جاذبه های توریستی کشور فنلاند

  • شهر تورکو در کشور فنلاند

شهر تورکو در امتداد ساحل صخره ای فنلاند جنوبی قرار گرفته است و در طول قرن نوزدهم پایتخت فنلاند بود و به باور برخی، این شهر قدیمی ترین منطقه فنلاند است اگرچه مدت بسیار زیادی هِلسینکی پایتخت فنلاند بوده است، اما تورکو هنوز هم یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری در فنلاند محسوب می شود . جاذبه های تاریخی و فرهنگی بی شماری در این منطقه وجود دارند که مهم ترین آنها ، قلعه تورکو متعلق به قرن سیزدهم، موزه های دوقلوی آیوآ وِتوس و آرس نُووا و محله لوستَرینماکی می باشد. این محله جزو معدود مناطقی می باشد که در آتش سوزی گسترده اوایل قرن نوزدهم در شهر تورکو آسیبی ندیده است .

  • شهر پُوروُو در کشور فنلاند

شهر پُوروُو دومین شهر قدیمی در فنلاند می باشد که به خانه های چوبی زیبا و منحصر به فردش شهرت دارد. هنگام قدم زدن در میان خیابان های سنگ فرش شده بخش قدیمی این شهر که افراد محلی به آن وانها پُوروُو می گویند، می توان مکان های دیدنی متعلق به قرن سیزدهم را مشاهده کرد، البته بخش اعظم ساختمان های چوبی این منطقه در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده اند. راه های دیگر برای گذراندن اوقاتی خوش در شهر پُوروُو از قبیل گشت و گذار در کلیسای جامع قرن یازدهمی پُوروُو، بازدید از موزه پُوروُو و دیدن آثار قدیمی هنری منطقه و گردش در منطقه تجاری معروف برونبِرگ و خوردن شیرینی ها و شکلات های لذیذ وجود دارد .

  • شهر ساوُونلینا در کشور فنلاند

شهر ساوُونلینا شهری کوچک در قلب فینیش لِیک لَند می باشد که ارزش یک بار سفر کردن را دارد. بدون شک بزرگترین جاذبه گردشگری این منطقه که در میان دریاچه سایما و جزایر متعدد آن قرار گرفته، اُولاوینلینا و یا قلعه سَنت اُولاف است که در قرن پانزدهم ساخته شده است و این قلعه قرن هاست که اهمیت سیاسی یا نظامی نداشته و در طول تاریخ و گذر زمان از تخریب در امان مانده و دست نخورده باقی مانده است. از دیگر مکان های دیدنی ساوُونلینا می توان به موزه ارتودوکس، موزه استانی ساوُونلینا و منطقه کِریماکی که بزرگترین کلیسای چوبی جهان را در خود جای داده است، اشاره کرد .

شما می توانید برای مهاجرت به فنلاند مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به فنلاند ” را مطالعه فرمایید .

  • اقامتگاه زمستانی لیوای در کشور فنلاند

مناظر بکر و دست نخورده فنلاند، آن را به مقصدی رویایی برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده است و بدون شک اقامتگاه زمستانی لیوای بهترین مکان برای تفریح و گذراندن اوقاتی خوش در فضای باز می باشد . این اقامتگاه در فینیش لَپلَند واقع شده است، دارای مسیرهای چند کیلومتری مخصوص اِسکی و اِسنوبورد می باشد. انجام فعالیت های غیر معمول تری مثل سورتمه سواری با گوزن های شمالی، ماهیگیری در آب های یخ زده و استراحت در سونای فضای باز نیز در این اقامتگاه امکان پذیر می باشد . زندگی شبانه در لیوای یکی از عوامل جذب فنلاندی ها به این منطقه می باشد لذا قبل از سرزدن به بارها، لانج ها و کِلاب های سِنترال لیوای، این منطقه را ترک نکنید.

  • مجمع الجزایر اُلاند در کشور فنلاند

در قلب دریای بالتیک تعدادی جزیره تحت عنوان مجمع الجزایر اُلاند وجود دارند که در اصل متعلق به فنلاند هستند، اما تقریبا به صورت خودمختار اداره می شوند . بازدید کنندگان می توانند با قایق های تفریحی به این جزایر بروند و از جاذبه های دیدنی آن مانند موزه دریایی اُلاند، قلعه قرن چهاردهمی کاستِلهُلم، مسیرهای پیاده روی طولانی با مناظر شگفت انگیز و همچنین یک کشتی قدیمی که اکنون به موزه تبدیل شده است و پومِرن نام دارد، بازدید کنند. پَن کیک با مربای آلو و خامه فرم گرفته، یکی از دسرهای لذیذ این منطقه می باشد که خوردن آن را نباید از دست بدهید.

  • منطقه فینیش لِیک لَند در کشور فنلاند

منطقه فینیش لِیک لَند ، منطقه ای است که دریاچه های متعددی در آن قرار دارد به طوری که حدود 55 هزار دریاچه به وسعت حداقل 200 متر در این منطقه پراکنده شده است. این ناحیه در مرکز و شرق فنلاند واقع شده و توسط مرز روسیه و بلندی های خیره کننده سالپا سِلکا محدود شده است . دریاچه سایما، بزرگترین دریاچه منطقه بوده و محل خوبی برای شنا، قایق رانی و یا قدم زدن در اطراف دریاچه و لذت بردن از مناظر زیبای آن می باشد . طول سفر به فینیش لِیک لَند می توان از شهر یوواسکولا و یا قلعه قرون وسطایی سَنت اُولاف نیز بازدید کرد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در فنلاند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در فنلاند ” است .

  • شهر رُووانییِمی در کشور فنلاند

 اواخر جنگ جهانی دوم شهر رُووانییِمی به طور کامل تخریب شد و به همین دلیل معماری اواسط قرن بیستم در طراحی ساختمان های سیمانی این منطقه دیده می شود. این شهر جاذبه های گردشگری متعددی دارد اما بهترین مکان در این میان خانه بابانوئل می باشد که بازدید کننده ها می توانند از روستای بابانوئل دیدن کنند، از پستخانه بابانوئل تمبر بخرند و حتی به پارک تفریحی زیرزمینی بابانوئل سر بزنند. جاذبه هایی غیر کریسمسی این شهر نیز شامل خانه فرهنگ کوروندی، مرکز علوم پیلکِه و شاهکار مهندسی منطقه یعنی پل یاتکان کینتیلا است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button