کشور سوئد به خاطر داشتن مناظر خیره کننده، دهکده های ماهیگیری زیبا، سرزمین گوزن های شمالی و آفتاب تابستان بی پایان خود معروف می باشد. این کشور پر از ساختمان های رنگارنگ  چوبی، کلبه های سنتی، قلعه ها و کلیساهای سنگی و برخی از نوآورانه ترین آثار معماری معاصر می باشد. جاذبه های توریستی کشور سوئد به دلیل قرار گرفتن جز کشورهای اسکاندیناوی و نزدیک بودن به قطب شمال بسیار متفاوت از سایر کشورهای اروپایی می باشد. بنابراین جاذبه های گردشگری کشور سوئد از دیدگاه جاذبه های طبیعی بسیار غنی است و با توجه به نزدیک بودن به قطب شمال بسیاری از اخترشناسان و رصددان ها هر ساله برای دیدن شفق به این کشور سفر می کنند . لازم است بدانید که بهترین زمان مسافرت به این کشور سردسیر اواخر فصل بهار و کل فصل تابستان است .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سوئد توضیح دادیم .

برخی از جاذبه های توریستی کشور سوئد به شرح زیر می باشد :

  •  قصر سلطنتی استکهلم در کشور سوئد

قصر سلطنتی استکهلم که در بخش قدیمی و مرکزی شهر استکهلم واقع است اقامتگاه رسمی پادشاه، ملکه و خانواده سلطنتی می باشد و بخش اعظم پذیرایی از میهمانان رسمی خانولده سلطنتی سوئد در ” قصر سلطنتی استکهلم” صورت می پذیرد. دفتر کار روزانه پادشاه و دیگر کارمندان دربار سلطنتی نیز در همین قصر قرار دارد. این قصر یکی از معظم ترین و پر رفت و آمدترین قصرهای سلطنتی اروپا محسوب می شود که دارای هفت طبقه و بیش از 600 اتاق است. در این قصر سه موزه پادشاهی وجود دارد که بازدید از آن و نیز بخشی از کاخ سلطنتی برای عموم مردم آزاد می باشد و این سه موزه عبارتند از: موزه جواهرات سلطنتی – موزه تاریخ “قصر سلطنتی استکهلم” – موزه مجسمه و تندیس های عتیقه قصر. بازدید کنندکان از قصر سلطنتی استکهلم می توانند از موزه جواهرات سلطنتی نیز بازدید کنند که این نمایشگاه می تواند جهت بازدید میهمانان و جهانگردان ایرانی که در فصل تابستان از ایران و دیگر کشورهای جهان به استکهلم سرازیر می شوند جالب باشد.

 قصر سلطنتی استکهلم در کشور سوئد
 قصر سلطنتی استکهلم در کشور سوئد

  • قصر دروت نینگ هولم در کشور سوئد

قصر دروت نینگ هولم در خارج از نقاط مرکزی شهر استکهلم قرار دارد که از سال 1981 میلادی تاکنون اقامتگاه دائمی و خصوصی پادشاه، ملکه و خانواده سلطنتی محسوب می شود و در قرن 1600 بنا شده است . این قصر در میان قصرهای قدیمی سلطنتی کشور سوئد کمترین صدمه را در طی اعصار دیده است و در لیست سازمان جهانی یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی قرار دارد. بخش اعظم قصر دروت نینگ هولم در تمامی طول سال برای بازدید عموم باز می باشد.

  • مجمع الجزایر استکهلم در کشور سوئد

مجمع الجزایر استکهلم ، بزرگترین مجمع الجزایر سوئد یا زنجیره ای از جزایر کوچک، دور پایتخت استکهلم توسعه یافته ‌اند و این امکان را به مسافران می دهد که دسترسی راحتی به هزاران جزیره زیبا و بخش کوچکی از مناطقی که دارای سکنه هستند، داشته باشند. بعضی از جزایر دست نخورده خانه حیوانات وحشی می باشند و مکانی مناسب برای پیاده روی یا قایق رانی محسوب می شوند . به این ترتیب، درحالی که دیگران از مسافرخانه‌ های زیبا، رستورانهای تجملی و خانه‌های چوبی زرد و قرمز اسکاندیناوی سخن می‌گویند، شما می‌توانید این تجربیات لذت ‌بخش را تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سوئد مقاله ” مهاجرت به سوئد  ” را مطالعه بفرمایید .

  • جزیره جورگاردن در کشور سوئد

جزیره جورگاردن نیز یکی از مهمترین جاذبه های توریستی سوئد است که در خود این جزیره جاذبه های زیادی از قبیل موزه ساکنسن وجود دارد. باغ وحش جزیره نیز جای خوبی برای مشاهده گونه های حیات وحش مخصوص این منطقه می باشد. نگارخانه ها نیز مجموعه های بزرگی از هنرهای زیبا دارند که نماد واقعی خلاقیت سوئدی در هنر می باشد. این جزیره به گردشگران امکان تجربه فرهنگ سنتی مردم کشور سوئد را می دهد.

  • پارک تفریحی گرونا لوند در کشور سوئد

پارک تفریحی و بسیار محبوب گرونا لوند، یکی از جاذبه های توریستی کشور سوئد می باشد که در شهر استکهلم و در کنار آب قرار دارد و برای 128 سال پیاپی دروازه های خود را در آستانه بهار و آمدن تابستان به روی مردم و به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان که از طرفداران درجه یک آن هستند باز خواهد کرد. از ماشین های عظیم الجثه بازی و تفریح، کازینو، فعالیت های گوناگون تا رستوران های مختلف با غذاهای متنوع وجود دارد و همچنین کنسرت های متعددی توسط خوانندگان داخلی و خارجی در هوای فرح بخش بهار و تابستان استکهلم بر روی سن بزرگ آن اجرا می شود. در واقع می توان گفت که تا پارک تفریحی گرونا باز نشده باشد تابستان واقعی به استکهلم نیامده است.

  • پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت در کشور سوئد

پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت اولین پارک زیردریایی ملی کشور سوئد می باشد که ۴۵۰ کیلومتر مربع است و شامل بیشترین تنوع از لحاظ زندگی دریایی است. این پارک زیردریایی تقریبا ۲۰۰ نوع مختلف از حیوانات و گیاهان شامل صخره‌های مرجانی در اعماق آب را در برمی ‌گیرد. این پارک در جزایر کستر در غرب سوئد واقع شده است و محلی برای زندگی کاستر وادرو جورد می باشد . در فصل تابستان گردشگران می توانند در این پارک به شنا و غواصی و در دیگر زمان های سال به پیاده روی، ماهیگیری و دیدن پرنده ها بپردازند. همچنین میهمانان می‌ توانند در کنار خوک های آبی یا گرازهای دریایی در زمانهای مشخصی از سال قایق رانی کنند.

برای اقامت و تابعیت در سوئد روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در سوئد ” را مطالعه فرمایید.

پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت در کشور سوئد
پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت در کشور سوئد

  • پارک ملی آبیسکو در کشور سوئد

پارک ملی آبیسکو یکی از جاذبه های توریستی کشور سوئد می باشد که در شمال لاپلند واقع شده است، مکان اصلی برای برپا کردن اردوگاه و کاوش درباره شفق قطبی است. همچنین، ایستگاه آسمان سپیده دم در کوه نولجا قرار دارد و یکی از بهترین مناظر دیدنی دنیا می باشد . در فصل تابستان، گردشگران می توانند در جنگل ها به پیاده روی بپردازند، در میان ترولسجون که تمیزترین دریاچه در سوئد می باشد ، راه بروند و غارنوردی کنند. حتی در فصل زمستان نیز مسافران می توانند از زیبایی ‌های طبیعت بهره ببرند و مثلاً، امکان اسکی در این منطقه وجود دارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button