جاذبه های توریستی کشور دانمارک

کشور دانمارک با بیش از 400 جزیره و جاذبه های طبیعی زیبا دارای تنوع فراوانی برای گردشگران می باشد . این کشور به عنوان قلب کهن امپراطروی وایکینگ ها و یکی از جواهرات قاره اروپا ، میان اروپای شمالی و اسکاندیناوی یک شکاف فرهنگی جغرافیایی به وجود آورده است . در این مقاله قصد داریم جاذبه های توریستی کشور دانمارک را به گردشگران معرفی کنیم .

شما می توانید برای مهاجرت به دانمارک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور دانمارک به شرح زیر می باشد :

  • شهر کپنهاگ در کشور دانمارک

شهر کپنهاگ ، یک پایتخت اسکاندیناوی آرام، خلوت و شیک می باشد که شهری روبه روی مالمو و در آن‌ سوی تنگه Oresund قرار دارد که خانه‌ های مدرن و سقف‌ های رنگی از آن سر برافراشته ‌اند. در این شهر بیش از یک ‌میلیون دانمارکی، و تعدادی از جمعیت وستربو و کریستینشاون زندگی می کنند . در مرکز این شهر Indre By قرار دارد؛ مجموعه ‌ای از کوچه و خیابان ‌های باریک که برج راندتارن و سازه کهن Slotsholmen در آنجا ایستاده و باغ تیوولی که سرسبزی و زندگی را به ارمغان می‌آورد. به طور خلاصه در این مکان هیچ‌ گاه حوصله‌ تان سر نمی ‌رود.

  • جزایر فارو در کشور دانمارک

جزایر فارو در مکان تلاقی دریای نروژ با شمال قرار گرفته است و سر از آب درآورده است . کرانه این جزیره به‌ صورت صخره ‌هایی می باشد که با امواج دریا حالت گرفته و بر روی آن گیاهانی رشد کرده‌ اند. در این جزیره نیز کلبه‌ های چوبی قرار دارد که ماهیگیران و مسافران در آنجا استراحت می‌کنند. تنها نیمی از این جزیره زیبا به دانمارک تعلق دارد زیرا فارو یک منطقه خودمختار است و این جزیره زیبا به ‌ندرت شلوغ می‌ شوند.

  • شهر ادنسه در کشور دانمارک

شهر ادنسه ، زادگاه هانس کریستین اندرسون، جواهر جزیره فانن می باشد که در این شهر جاذبه‌ ها و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد. وجود یک دانشگاه و کافه ‌های اطراف آن انرژی مضاعفی به شهر بخشیده و باغ ‌وحش آنجا نیز یکی از بهترین باغ‌ وحش ‌های کشور دانمارک می باشد . در این شهر برج ‌ها و خندق‌ های قلعه Egeskov، Knuds Kirke، مقبره شاه کانوت، خانه‌ های اسکاندیناوی، میادین تنگ و باریک و آسیاب ‌های بادی حاشیه شهر وجود دارد .

  • پارک ملی Skjoldungernes در کشور دانمارک

پارک ملی  Skjoldungernes، در قلب شیلند، بخش‌هایی از راسکیله، لجر و فردریکسوند را شامل می شود . عمده شهرت این منطقه به دلیل گورستان‌های وایکینگ ‌هاست که در میان تپه ‌ها و بوته‌ ها قرار گرفته و تسلط شاه اسکجولد در منطقه در عصر آهن را نشان می‌ دهد. معروف‌ ترین این مقبره‌ ها در اطراف شهر لجر، و در میان جنگل‌ های راش و باغ‌ های قصر باروک لدربرگ، قرار دارند .

جاذبه های توریستی کشور دانمارک

جاذبه های توریستی کشور دانمارک

  • شهر راسکیله در کشور دانمارک

راسکیله به دلیل برپایی فستیوال‌ های هرساله در زمین‌ های جنوب شهر در ماه های ژوئن و جولای، به ‌عنوان یک مرکز تفریحی محسوب می شود که دیدنی های دیگری نیز دارد . تاریخ این شهر در دوران بت‌ پرستی وایکینگ‌ها ریشه دارد و در این شهر یک کلیسای جامع وجود دارد که جز میراث یونسکو است. علاوه بر آن، قصر آجری راسکیله، موزه کشتی وایکینگ‌ها در حاشیه فلات راسکیله، چندین کلیسای سنگی از قرون ‌وسطی، و گروهی از دانشجویان محلی که به شهر انرژی می‌بخشند، از جاذبه‌های این منطقه محسوب می شوند .

در مقاله ” تحصیل در دانمارک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در دانمارک اطلاعات کسب کنید .

  • جزیره برنهلم در کشور دانمارک

جزیره برنهلم در کرانه دریای بالتیک، گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌ کند تا از روستاهای آن، صخره‌ های گرانیتی، شهرهای اسکاندیناوی، جنگل‌ها و مونولیت های اقیانوسی آن، بازدید کنند. بسیاری از توریست ها از سواحل این منطقه، جنگل ‌های آلمینگدن، و پرنده‌ هایی مانند عقاب که در این منطقه یافت می ‌شوند، بازدید می‌کنند. به طور کلی که این منطقه یکی از زیباترین جاذبه های توریستی کشور دانمارک است.

  • برج گرد در کشور دانمارک (The Round Tower)

برج گرد یکی از جاذبه های توریستی کشور دانمارک می باشد که قدیمی ترین رصدخانه فعال در اروپا است. این برج توسط کریستین چهارم ساخته شده است که به خاطر کار تیشو براهه،   Tycho Brahe، ستاره شناس معروف، در علم نجوم شناخته شده و شهرت جهانی داشت. ارتفاع این برج تنها 36 متر است اما برای رسیدن به بالای برج در یک مسیر مارپیچ مسافتی در حدود 5/268 متر باید طی شود.

  • کاخ کریستین برگ در کشور دانمارک (The Tower, Christiansborg Palace)

کاخ کریستین برگ یکی از جاذبه های گردشگری در کشور دانمارک می باشد که با 106 متر ارتقاع بلندترین کاخ در شهر کپنهاگ است. در حال حاضر این کاخ پارلمان دانمارک را در خود جای داده است.

  • مجسمه پری دریائی در کشور دانمارک (Den Lille havfrue) The Little Mermaid

مجسمه پری دریائی یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کشور دانمارک در شهر کپنهاگ بشمار می رود که  بر اساس داستان افسانه ای هنس کریستین اندرسن درباره یک پری دریایی که همه چیز را فدای دیدار با یک شاهزاده در خشکی می کند ساخته شده است.  جنس این مجسمه از برنز و گرانیت می باشد . کارل یاکوبسن، کارخانه دار معروف کشور دانمارک، با دیدن یک اجرای باله بر اساس این داستان شیفته این شخصیت شد و از ادوارد اریکسن، مجسمه ساز معروف، خواست مجسمه پری دریایی را بسازد.  پری دریائی به نوعی نماد دانمارک در خارج نیز می باشد . در نمایشگاه بین المللی شانگهای این مجسمه با کشتی به شانگهای منتقل شد و برای 6 ماه در غرفه دانمارک به نمایش گذاشته شد. پری دریایی در  Langelinje Pier بر روی یک صخره در کشور دانمارک قرار گرفته است . داستان پری دریایی توسط هانس کریستین اندرسن در سال 1836 میلادی نوشته شد و در قرن بیستم والت دیزنی بر اساس آن فیلمی ساخت.

برای اقامت و تابعیت در دانمارک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

  • باغ گیاه شناسی در کشور دانمارک (Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی با مساحت 10هکتار در مرکز شهر کپنهاگ واقع شده است و برای اولین بار در  سال 1600 تاسیس شد اما دو بار نقل مکان کرده و در نهایت در سال 1874 در مکان فعلی قرار گرفت. بازدید از این باغ برای عموم آزاد است. در باغ گیاه شناسی در حدود 13000 نمونه زیست گیاهی و همچنین تعداد 27 گلخانه شیشه ای وجود دارد که قدیمی ترین گلخانه آن به سال 1874 برمی گردد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button