کشور ترکیه با داشتن آثار باستانی به جا مانده از خودنمایی فاتحان و چشم اندازهای تاثیر گذارش ، یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان می باشد که بین قاره های آسیا و اروپا قرار دارد که فرهنگ غنی ، غذاهای معروف و تاریخ عظیم آن تمام گردشگران را هیجان زده می کند . در حالی که مناظر باشکوه این کشور از مدیترانه زیبا گرفته تا کوه های عظیم و جلگه های خشک ، هر کدام نقطه ای برجسته می باشند . کشور ترکیه پر از مقصدهای برای توریست های دنیا می باشد که از گنبد و مناره های استانبول گرفته تا ویرانه های رومی در کرانه های جنوبی و غربی ، از سواحل آنتالیا و گردشگاه های مدیترانه ای تا کوه های مه آلود دریای سیاه همگی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است . لذا با این همه مقصد گردشگری در این مقاله در پی تلاش هستیم که جاذبه های توریستی کشور ترکیه را معرفی نماییم .

یکی از روش های مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ترکیه ” اطلاعات کسب کنید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور ترکیه به شرح زیر می باشد :

  • شهر بودروم در کشور ترکیه

شهر بدروم با سواحل شنی و خیابان های پر از فروشگاه و رستوران های با کلاسش، سالهاست که گردشگاه محبوب توریست ها در کشور ترکیه می باشد . نام باستانی آن هالی کارناسوس می باشد و یکی از عجایب هفت گانه عهد باستان بوده است. متأسفانه چند زلزله موجب تخریب بناهای تاریخی آن شدند، ولی جاذبه های تاریخی دیگر آن مانند قلعه بدروم که توسط مبارزین جنگ های صلیبی در قرن پانزدهم ساخته شده بود، هنوز در این شهر دیده می شود. قلعه بدروم به روی لنگرگاه داخلی بدروم اشراف دارد که با قایق های میلیون دلاری پر شده است.

شهر بودروم در کشور ترکیه
شهر بودروم در کشور ترکیه

  • کلیسا ایاصوفیه در کشور ترکیه

کلیسا ایاصوفیه در شهر استانبول واقع شده است که در اصل یک کاخ پادشاهی می باشد و در قرن ششم برای امپراتور روم شرقی، جاستینیان اول، ساخته شد. این شاهکار مهندسی رومی، با گنبد عظیم آن (به قطر 31 متر یا 102 فوت) فضایی را می پوشاند که تا بیش از 1000 سال بزرگترین فضای بسته دنیا بود.  کلیسا ایاصوفیه در سال 1204 در جنگ صلیبی چهارم به تاراج رفت و در قرن پانزدهم وقتی که عثمانی ها شهر را فتح کردند، تبدیل به مسجد شد. این کلیسا در سال 1935 تبدیل به موزه شد و حالا یکی از مهمترین جاذبه های توریستی کشور ترکیه است.

  • مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد در استانبول کشور ترکیه

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد در استانبول با 6 مناره و معماری کامل آن از نمای بیرونی بسیار تأثیرگذار می باشد در حالی که هنوز هم به عنوان مسجد از آن استفاده می شود، یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در شهر استانبول ترکیه است. این مسجد بین سال های 1609 و 1616 ساخته شد و مانند بسیاری از مسجدهای دیگر، مقبره سازنده اش در داخل این مسجد قرار دارد. در داخل مسجد آبی ، سقف بلند آن با 20 هزار کاشی آبی و با طرح های گوناگون تزئین شده است که وجه تسمیه این مسجد به خاطر رنگ های آبی زیبای کاشی های آن می باشد .

  • کتابخانه سلسوس در کشور ترکیه

ویرانه های اِفِسوس یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور ترکیه در ساحل غربی هستند. شهر افسوس به خاطر معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفت گانه عهد باستان معروف است که توسط یک شورشی و به دستور اسقف اعظم قسطنطنیه در سال 401 بعد از میلاد تخریب شد. هنوز هم بعضی از قسمت های ساختمان آن از جمله تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسوس را می توان دید،. این کتابخانه حدود سال 125 بعد از میلاد ساخته شد و 12 هزار طومار در آن نگهداری می شد و همچنین مقبره سلسوس، فرماندار آسیا می باشد و نمای این کتابخانه در دهه 70 به دقت بازسازی شد و از ویرانه های اولیه به حالت شکوهمند امروزی رسید.

  • آمفی تئاتر آسپندوس در کشور ترکیه

آمفی تئاتر آسپندوس ، یکی از حفاظت شده ترین تئاترهای باستانی عهد باستان می باشد که در سال 155 بعد از میلاد و در عصر حکمرانی امپراتور رومی، مارکوس اورلیوس ساخته شد و ظرفیت تماشگران آن 15000 تا 20000 نفر می باشد زیرا چون بعدها از این تئاتر به عنوان کاروانسرا استفاده شد، مرتباً مرمت و حفاظت شد. بنابراین این آمفی تئاتر بدون از دست دادن ویژگی های اصلی اش، تا به امروز باقی مانده است .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ترکیه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ترکیه توضیح دادیم .

  • دهکده توریستی اولودنیز در کشور ترکیه

دهکده توریستی اولودنیز در ساحل جنوب غربی دریای اژه قرار گرفته است و در دهانه این شهر که یک تالاب آبی رنگ می باشد ، خلیج شنی دنجی وجود دارد. این ساحل به خاطر رنگ های آبی آن معروف می باشد و یکی از مناسب ترین ساحل های مدیترانه برای عکاسی است. دهکده توریستی اولودنیز یکی از جاذبه های توریستی کشور ترکیه می باشد که به خاطر چشم اندازهای پانورامیک منحصر به فردش برای پاراگلایدر در دنیا معروف شده است.

  • پاموک کاله یا قصر پنبه ای در کشور ترکیه

پاموک کاله یا قصر پنبه ای یکی از جاذبه های گردشگری کشور ترکیه می باشد که چشم اندازی غیر واقعی در غرب ترکیه است که به خاطر شیب های پلکانی سفیدش معروف است. این شیب های پلکانی از ماده تراورتن می باشند که یک سنگ رسوبی است و از آب های معدنی چشمه های آب داغ رسوب می کند. طی هزاران سال گذشته انسان ها در این آب ها شنا کرده اند. ویرانه های حمام ها، معابد و بناهای تاریخی را می توان در این محل مشاهده کرد .

  • کوه نمرود در کشور ترکیه

کوه نمرود در کشور ترکیه  2134 متر ارتفاع دارد و در جنوب شرقی ترکیه و در نزدیکی شهر آدی یامان واقع شده است. در سال 62 قبل از میلاد، شاه آنتیوکوس اول، یک مقبره با مجسمه های عظیمی از خود، دو شیر، دو عقاب و خدایان یونانی و ایرانی مختلف در قله این کوه بنا کرد . از زمان ساخت این مقبره، سر این مجسمه ها از بالای کوه به پایین غلتیده و در این محل پراکنده شده اند. جاذبه اصلی این مکان، تماشای طلوع خورشید از سمت شرقی کوه می باشد که به سر این مجسمه ها سایه رنگ نارنجی می دهد و به حس اسرارآمیز این مکان می افزاید .

کوه نمرود در کشور ترکیه
کوه نمرود در کشور ترکیه

  • ساحل پاتارا در کشور ترکیه

ساحل پاتارا یکی از طولانی ترین سواحل شنی مدیترانه می باشد که هیچ ساختمانی به جز یک کافی شاپ در امتداد آن دیده نمی شود. دهکده مجاور پاتارا زادگاه سنت نیکولاس، اسقف بیزانسی قرن چهاردهم بود که بعدها به افسانه بابانوئل تبدیل شد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت ترکیه مقاله ” اقامت در ترکیه ” را مطالعه بفرمایید .

  • دودکش های پریان گورمه در کشور ترکیه

کاپادوکیا به خاطر صخره های طبیعی عجیب و شگفت انگیز و میراث تاریخی منحصر به فرد خود معروف می باشد و یکی از بهترین مکان ها برای دیدن این صخره های عجیب، روستای گورمه است که در میان مخروط های خاکسترهای آتشفشانی واقع شده است که به این مخروط ها، دودکش های پریان گفته می شود . این دودکش ها به علت فرسایش بادی و آبی دو لایه آتشفشانی مختلف به وجود آمده اند: یک لایه کلفت از سنگ توف (خاکستر آتشفشانی جامد) با لایه ای نازکتر از بازالت که نسبت به فرسایش مقاومت تر می باشد . زیرا کنده کاری در سنگ توف آسان می باشد و بسیاری از این دودکش ها در کاپادوکیا در طی قرن ها توخالی شده اند چون در داخل آنها خانه، کلیسا و انبار ساخته می شد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button