جاذبه های توریستی کشور بلژیک

کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان های دیدنی و معماری شگفت انگیز مرکز جذب توریست های بسیاری شده است . پایتخت این کشور زیبا بروکسل است و با هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه همسایه است و از اعضای اتحادیه اروپا می باشد . دارای طبیعتی زیبا و ساختمان های قرون وسطا با معماری کم نظیر است . از این رو برخی از جاذبه های توریستی کشور بلژیک را برای علاقه مندان به بازدید از این کشور را شرح داده ایم.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در بلژیک دارید می توانید مقاله ” تحصیل در بلژیک ” را مطالعه نمایید.

  • گلخانه سلطنتی لایکن در بلژیک

عمارتی با معماری «هنر نو» (Art Nouveau) با فضایی سرسبز و اعجاب ‌انگیز که با رایحه خوش گل ‌ها همراه است همه با هم در «گلخانه سلطنتی لایکن» جمع شده اند تا زیبایی های این مجموعه را یکجا نظاره گر باشید . این اثر یکی از جاذبه های گردشگری کشور بلژیک است که افراد علاقه مند به دیدن آن هستند. این مجموعه در شمال بروکسل قرار دارد و تنها در یک دوره دو هفته ‌ای در ما‌ه‌ های آوریل و مه که تمام گل ‌ها باز شده‌ اند برای عموم باز خواهد بود .

  • میدان گرند پلاس در بلژیک

میدان گرند پلاس در مرکزی‌ ترین قسمت شهر بروکسل قرار دارد درخشندگی خاصی را دارد . اطراف این میدان را بناهای تاریخی با معماری زیبا با قدمتی طولانی در برگرفته‌ اند . شاهکارهای هنری که هر یک از ساختمان ‌های اطراف دارد گرند پلاس را به مکانی پربازدید و البته از جاذبه های توریستی کشور بلژیک  تبدیل نموده است. هر دو سال یکبار در ماه آگوست فرش باشکوهی از گل در این میدان به مدت چند روز طراحی و پهن می‌شود که توجه بسیاری از علاقه‌مندان و گردشگران را به خود جلب می‌کند.

  • جبه هی فلاندر در بلژیک

جبهه فلاندر یکی از جاذبه ­های توریستی بلژیک به شمار می­ رود که علاوه بر آثار تاریخی و جنگی متعدد مقبره هزاران سرباز را نیز در خود جای داده است. افرادی که نسبت به تاریخ علاقه مند هستند به کشور بلژیک سفر می کنند تا بتوانند از نزدیک با تاریخ این کشور اروپایی آشنا شوند. بلژیک در جنگ جهانی اول شرکت داشته باعث شده به عنوان یک موزه زنده شناخته شود. برخی از مسافرانی که کشور بلژیک را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند با هدف بازدید از موزه­ های جنگی این کار را انجام می دهند.

  • کلیسای جامع سنت باوو در بلژیک

این کلیسای شگفت‌انگیز با پنجر‌ه‌های رنگارنگ یکی از زیباترین بناهای تاریخی با سبک‌ های معماری مختلف است که یکی از جاذبه‌ های گردشگری مهم شهر خنت به حساب می‌آید. این کلیسا یکی از برترین جاذبه های توریستی کشور بلژیک است که در شهر خنت قرار گرفته است. بسیاری از آثار هنری معروف جهان در این کلیسا نگهداری می گردند . نقاشی ‌های دیواری باشکوه و آثاری همچون «ستایش بره عارف» (The Adoration of the Mystic Lamb) اثری از برادران «ون ایک» جذابیت این کلیسا را برای گردشگران بیشتر نموده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بلژیک مقاله ” مهاجرت به بلژیک ”  را مطالعه بفرمایید .

جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک

  • کلیسای خون مقدس در بلژیک

کلیسای خون مقدس در شهر بروژ که یکی از شهر های دیدنی بلژیک است قرار دارد . در این کلیسا سبک معماری گوتیک و رمانسک در آن استفاده شده است علت اصلی نام ‌گذاری این مکان مقدس، شیشه‌ کوچکی است که در آن قطره‌ ای از خون مسیح وجود دارد. زیبایی داخلی کلیسا و داستان‌های شنیدنی از خون مقدس، گردشگران بسیاری را به این مکان مذهبی جذب می نماید .

  • قلعه گراون استین در بلژیک

شهر خنت دارای قلعه باشکوهی است و گردشگران بسیاری علاقه مند به دیدن این قلعه شده اند . در این قلعه خندقکاری انجام شده و تازیخ بلژیک و خنت را بازگو می نماید . قلعه گراون استین دارای دیوارهای بلندی است که ضخامت زیادی دارند و در بخش قدیمی شهر خنت قرار دارد. در بخش داخلی قلعه گراون استین تالارها و اتاق های متعددی وجود دارد که طاق های بلند و زیبایی را به نمایش می گذارند. در این قلعه نمایشگاه های بسیاری نیز برگزار می شود که با نشان دادن سبک زندگی در قرون وسطی موجب آشنایی گردشگران و بازدیدکنندگان با این دوران تاریخی می گردند .

  • برج ناقوس کلیسا در بلژیک

یکی از جاذبه ­های توریستی کشور بلژیک که زیبایی خاصی به شهر بروژ داده برج ناقوس کلیسا می باشد . این برج زیبا در دوران قرون وسطی بنا شده و در آن دوران به عنوان تالار اصلی شهر و مکانی جهت خرید و فروش به کار می ­رفته است. درحال حاضر برج ناقوس کلیسا به­ عنوان یکی از جاذبه­ های تاریخی در شهر بروژ شناخته می ­شود و حدود 366 پله پیچ ­در پیچ دارد که به گردشگران کمک می ­کند پس از بالارفتن از آن ­ها بتوانند منظره زیبایی از شهر را تماشا نمایند و اغلب گردشگران به این مکان سر میزنند.

  • جنگل آبی در بلژیک

یکی از جنگل‌ های رویایی و سحرانگیز که در شهر «ال» است و به یکی از پر بازدید ترین و برترین جاذبه های توریستی کشور بلژیک تبدیل شده است . دیدن این جنگل در فصل بهار زمانیکه فرشی از گل‌های استکانی آبی رنگ زیر درختان باز می‌شود، بسیار رویایی است. فضای جنگل مه آلود است و برای عکاسان و علاقمندان به این هنر فوق العاده خواهد بود .

برای اقامت و تابعیت در بلژیک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

  • موزه پلانتین مورتوس در بلژیک

یکی از جاذبه های گردشگری در بلژیک این موزه است که موزه چاپ است و بر کارهای دو چاپگر معروف، «کریستوف پلانتین» و «جان مورتوس» و تاریخچه چاپ تمرکز دارد و شامل مجموعه‌ای استثنایی از مواد چاپی است. این موزه در سال ۲۰۰۵ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. از این رو اقراد بسیاری برای دیدن آن علاقه مندند.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

جاذبه های توریستی کشور صربستان جاذبه های توریستی کشور صربستان

جاذبه های توریستی کشور صربستان کشور صربستان یکی از کشور هایی است که سالانه توریست های فراو...

نظرات کاربران
Call Now Button