جاذبه های توریستی کشور برزیل

کشور برزیل ، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی تقریبا نیمی از این قاره را اشغال کرده است . سواحل شن سفید ، جزایر گرمسیری ، کلان شهرهای پر از موسیقی و شهرهای استعماری جذاب در 7500 کیلومتر خط ساحلی قرار دارند . برای توریست ها ، کشور برزیل هم بهشتی گرمسیری و هم یک مقصد فرهنگی مهیج با جاذبه هایی برای همه سلیقه ها می باشد که از هتل های ساحلی و گشت و گذار در جنگل ها گرفته تا موزه های هنر جهانی و ریتم های پالس کارناوال برزیل . این کشور به کشور فوتبال خیز شهرت دارد  و از نظر گردشگری در سطح خوبی قرار دارد. جاذبه های توریستی کشور برزیل هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را از کشورهای مختلف از سوی خود جذب می کند. از جمله جاذبه های توریستی برزیل می توان به آبشارها ، تالاب های پر از حیات وحش و بیایان های بکر و جنگل های دست نخورده آمازون اشاره کرد. در جنگل های آمازون چندین قبیله بدون هیچ ارتباطی با سایر نقاط جهان جدا از هم زندگی می کنند .

در مقاله ” اقامت در برزیل ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در برزیل اطلاعات کسب کنید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور برزیل به شرح زیر می باشد :

  • سواحل ریودوژانیرو در کشور برزیل

سواحل ریودوژانیرو یکی از جاذبه های گردشگری کشور برزیل می باشد که برای همه گردشگران جذابیت خاصی را دارد . از جمله ویژگی های این سواحل می توان به شن های سفید و نرم، سواحل پهناور و تمیز به همراه امکانات متنوع ، بوفه ها جهت سرو غذا، مسیرهای پیاده روی، امکانات دوش و سرویس های های بهداشتی اشاره کرد . از سواحل شرقی ریو می توان فلامینگو، راموس و بوتافوگو نام برد که بسیار زیبا هستند ولی سواحل جنوبی از جمله لمه، آریوادور، ایپانما، کوپاکابانا، باردا، لبلون برای شنا، موج سواری و در کل برای تفریح مناسب تر هستند.

  • مسیح نجات دهنده در کشور برزیل

مسیح نجات دهنده از مهمترین جاذبه های توریستی کشور برزیل می باشد . این مجسمه مسیح در حدود ۳۰ متر طول دارد و روی پایه ۸ متری قرار گرفته است و با بتون آرمه در طول سال های ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۱ بنا شده است، مجسمه حضرت مسیح به عنوان سمبل شهر ریودوژانیرو به شمار می آید و در ۷۰۰ متری نوک قله کوه کورکوادو واقع شده است. در سال ۱۹۲۰ میلادی کاتولیک ها برای ساخت این مجسمه کمک مالی جمع کردند، طرح های مختلفی مطرح شد که طرح منجی با دستان باز به عنوان نشانه صلح انتخاب شد، ابتدا قرار بود از فلز ساخته شود که در نهایت ساخت با بتون آرمه مورد توافق قرا گرفت، ساخت مجسمه ۹ سال به طول انجامید و هزینه ای در حدود ۲۵۰۰۰۰ دلار در بر داشت، در سال ۲۰۰۸ میلادی با برخورد صاعقه ای بخشی از مجسمه آسیب دید که دوباره تعمیر شد و در سال ۲۰۱۰ بازسازی کاملی بر روی آن انجام گرفت. مسیح نجات دهنده که بزرگترین و معروف ترین تندیس از حضرت عیسی مسیح در جهان است و در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفته است. این تندیس مسیح ناجی با بازوان گشوده بر روی خلیج گوانابارا تمامی مردم جهان و اهالی شهر ریو را در آغوش می گیرد.

  • موزه AMANHÃ در کشور برزیل

موزه  AMANHÃ یکی از جاذبه های دیدنی کشور برزیل می باشد و معمار مشهور اسپانیایی کالاتراوا موزه فردا را در شهر ریودوژانیرو ساخته است، زمانی که پروژه مدرن سازی بنادر ریودوژانیرو در دستور کار قرار گرفت این موزه بنا شد . ساختمان موزه بسیار جذاب می باشد و شاید از کم نظیرترین موزه ها باشد که از دیدن آن بسیار لذت خواهد برد.

  • استادیوم ماراکانا در کشور برزیل

استادیوم ماراکانا از جاذبه های گردشگری کشور برزیل می باشد که ماراکانا به معنای پرنده سبز است و برای علاقه مندان به فوتبال بسیار لذت بخش و جالب خواهد بود، استادیوم ماراکانا در سال ۱۹۵۰ میلادی به منظور پذیرایی از بازی های جام جهانی ۱۹۵۰ افتتاح شد . در آن سال تیم ملی برزیل هم به فینال رسید ولی با نتیجه دو بر یک بازی را به اروگوئه واگذار کرد، مهم ترین بازی های باشگاه های ریو از جمله فلامینگو، واسکودوگاما همیشه در این ورزشگاه برگزار شده است، تا مدت های زیادی بزرگترین استادیوم دنیا به شمار می آید . در حال حاضر نیز بزرگترین استادیوم فوتبال برزیل محسوب می شود، فینال جام جهانی ۲۰۱۴ نیز در این استادیوم قدیمی برگزار شده است، علاقه مندان فوتبالی به دیدنی های برزیل حتما بازدید از این استادیوم را در برنامه خود قرار خواهند داد. موزه ای نیز در استادیوم ماراکانا وجود دارد که تاریخ فوتبال کشور برزیل را منعکس می کند که در این مکان عکس، مجسمه، لباس و اشیای با ارزش تاریخی نگه داری می شود که برای علاقه مندان به فوتبال، دیدن آن ها قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

  • رودخانه آمازون در کشور برزیل

رودخانه آمازون یکی از جاذبه های توریستی کشور برزیل می باشد که به عنوان دومین رودخانه طولانی در دنیا محسوب می شود و ۶۴۰۰ کیلومتر طول دارد . این رودخانه بزرگترین رودخانه حجیم جهان محسوب می شود و تنها کمی از رود نیل طول کمتری دارد، گونه های ماهی زیادی در این رودخانه یافت می شود که در حدود ۳۰۰۰ گونه تا حالا کشف شده است . مهم ترین ویژگی رودخانه آمازون این است که با جنگل های بسیار انبوه پوشیده شده است و در حدود یک دهم از گونه هایی که در جهان به صورت زنده هستند در آمازون زندگی می کنند.

  • تالاب پانتانال در کشور برزیل

تالاب پانتانال یکی از جاذبه های گردشگری برزیل محسوب می شود و تالابی بزرگ است که در غرب کشور برزیل قرار گرفته است و تا کشورهای بولیوی و پاراگوئه گسترش یافته است . این تالاب بزرگترین تالاب جهان محسوب می شود. ، بیشترین دلیل معروفیت این تالاب حیات وحش آن می باشد و برخلاف جنگل آمازون که دیدار از حیات وحش حساسیت خاصی را دارد، در این محل ضمانت این وجود دارد که شما حیات وحش را خواهید دید . تالاب پانتانال به عنوان محل زیست بزرگترین یوزپلنگ های آمریکایی شناخته می شود.

جاذبه های توریستی کشور برزیل

جاذبه های توریستی کشور برزیل

  • تئاتر آمازوناس در کشور برزیل

تئاتر آمازوناس در قلب جنگل های آمازون واقع شده است، تئاتر آمازونس با موادی از کل دنیا، سنگ مرمرهای از کشور ایتالیا، فولاد کشور انگلستان و مبلمانی از فرانسه بنا شده است . این تئاتر گنبدی به رنگ پرچم برزیل دارد که از 36 هزار کاشی تشکیل یافته است. اپراهای ایتالیایی در هفتم ژانویه ۱۸۹۷ میلادی اولین نمایش را در این مکان اجرا کردند، به مدت ۹۰ سال اجرای نمایش فردی در آمازونس تعطیل شد و در سال ۱۹۹۰ دوباره آغاز به کار کرد.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور برزیل دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور برزیل ” را مطالعه نمایید.

  • کارناوال ریو در کشور برزیل

کارناوال ریو یکی از جاذبه های گردشگری کشور برزیل می باشد که به عنوان بزرگترین جشنواره دنیا محسوب می شود . این جشنواره قدمت طولانی دارد و اولین بار در سال ۱۷۲۳ برگزار شد و هنگامی که جشنواره برگزار می شود روزانه ۲ میلیون نفر از آن در خیابان ها بازدید می کنند، در طول این جشنواره بالغ بر ۲۰۰ مدرسه، در اجرای مراسم شرکت می کنند و مراسم جذابی را برگزار می کنند . در حقیقت مدارس شرکت کننده در این جشنواره با همدیگر رقابت می کنند و هر کدام از مدرسه ها در موضوع خاصی نمایش اجرا می کنند، رژه های اصلی مراسم در پلتفورما، اسکالا و ساحل کوپاکابانا صورت می گیرد .

  • مجمع الجزایر فرناندو دنورنها در کشور برزیل

مجمع الجزایر فرناندو دنورنها از جاذبه های دیدنی برزیل و یکی از زیباترین آن ها می باشد که مناظر بسیار جذابی دارد و از حیات وحش متنوعی نیز برخوردار است . این مجمع الجزایر در سواحل شمال شرقی و در فاصله ۳۵۴ کیلومتری آن در کشور برزیل واقع شده است و 6 قرن پیش و در ۱۵۰۳ به وسیله وسپوچی کشف شد . این جزایر خالی ازسکنه نیستند و بزرگترین جزیره آن در میان ۲۱ جزیره حدود ۳۵۰۰ نفر جمعیت دارد . این مجمع الجزایر دارای آب گرمی است و معمولا در طول سال مکان بسیار مناسبی برای غواصی می باشد .

  • قله شوگرلوف در کشور برزیل

قله شوگرلوف از دیگر دیدنی های برزیل می باشد که شوگرلوف به معنای کله قند است و در دهانه خلیج گوانابارای با ارتفاع ۳۹۶ متری قرار دارد که متصل به اقیانوس اطلس می باشد . ، جذابیت این جاذبه گردشگری به دلیل چشم انداز زیبایی می باشد که به شهر ریودوژانیرو دارد . تله کابین مهیج این قله یکی دیگر از دلایل مشهور بودن آن می باشد و در قرن شانزدهم و برای اولین بار پرتقالی ها به دلیل شباهت زیاد این کوه به کله قند نام آن را شوگرلوف نامیدند. ویژگی خاص قله شوگرلوف در میان سایر کوه های گرانیتی ریودوژانیرو این می باشد که دقیقا از لبه آب به سمت بالا بیرون آمده است . شوگرلوف تله کابین هایی بزرگ با پنجره های شیشه ای دارد که دارای گنجایش بالای ۶۵ نفر می باشد و مسیری در حدود ۱۴۰۰ کیلومتری را در مدت زمان ۲۰ دقیقه طی می کند، مسافران برای این که به قله برسند از دو تله کابین استفاده می کنند که هر کدام مقداری از مسیر را حمل می کنند . مسافران می توانند منظره زیبایی را به صورت ۳۶۰ درجه مشاهده کنند و همچنین می توانند صخره نوردان را هم دیدن کرد که این منطقه یکی از بزرگترین مسیرهای صخره نوردی می باشد . به احتمال زیاد در طول مسیر نیز گروه های جانوری مختلفی را مشاهده خواهد کرد .

  • باغ گیاه شناسی جاردیم در کشور برزیل

باغ گیاه شناسی جاردیم از مهم ترین دیدنی های برزیل می باشد و از یک آزمایشگاه علمی و یک پارک تشکیل شده است که در سال ۱۸۰۸ این باغ به دستور امپراطور جان ششم برای پروش گیاهان و چای و فلفل وارداتی برای خانواده سلطنتی از کشورهای آسیایی ایجاد شد . این باغ 14 سال بعد برای بازدید عموم آزاد شد و مسیر پیاده روی با برکه های کوچکی برای بازدید از آن ایجاد شد، گونه های بسیار متنوع گیاهی در این باغ وجود دارد که آن را به یکی از با اهمیت ترین باغ های گیاه شناسی دنیا تبدیل کرده است و بالغ بر ۸۰۰۰ گونه گیاهی در این باغ پیدا می شود . علاوه بر گونه های گیاهی متنوع جانواران بسیار جذابی نیز از جمله مرغ مگس خوار، طوطی و میمون نیز در این باغ زندگی می کنند که در داخل این باغ یک باغ ژاپنی نیز در کنار دو رستوران ایجاد شده است، در بازدید از این باغ حتما از گیاهان متنوع و چشم نواز آن لذت خواهد برد.

شما می توانید برای مهاجرت به برزیل مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به برزیل ” را مطالعه فرمایید .

  • آبشارهای ایگواکو در کشور برزیل

آبشارهای ایگواکو نه تنها از مهم ترین دیدنی های کشور برزیل است بلکه از جاذبه های مهم گردشگری در کل دنیا می باشد، این آبشارها در مرز برزیل و آرژانتین واقع شده اند و در امتداد رودخانه ایگواکو قرار دارند و از ۲۷۵ آبشار با زیبایی های خاص خود تشکیل شده است .در بازدید از جاذبه های دیدنی کشور برزیل حتما به این منطقه زیبا و دیدنی سر بزنید که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button