جاذبه های توریستی کشور استرالیا

کشور استرالیا ، یک کشور وسیع می باشد که کمی از ایالات متحده آمریکا کوچکتر است در حالی جمعیت آن تنها با ایالت نیویورک برایری می کند پس جای تعجب نیست که کشوری با این وسعت میزبان عجیب ترین مکان ها و مخلوقات دنیا باشد . جاذبه های توریستی کشور استرالیا یکی از منابع اصلی این کشور محسوب می شود و از به یاد ماندنی ترین جاذبه های گردشگری کشور استرالیا می توان به سرزمین Ayres Rock و یا خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House)  اشاره کرد . اگر چه این مکان ها گردشگرهای زیادی را به خود جذب می کنند اما با این حال جاذبه های توریستی کشور استرالیا آنقدر زیاد می باشد که ممکن است بسیاری از آنها به این اندازه معروف نباشند ولی به همان اندازه باشکوه هستند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در استرالیا می توانید مقاله ” تحصیل در استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

قبل از معرفی جاذبه های گردشگری کشور استرالیا بهتر است بگوییم که داشتن مردمی خونگرم و مهربان در استرالیا یکی دیگر از مشخصه هایی می باشد که نقش به سزایی در پربازدید بودن این کشور در سرتاسر جهان دارد. راهپیمایی در میان جنگل های بارانی باستانی،در آب های دیواره بزرگ مرجانی و سفر به طول جزایر شنی وسیع کشور اسپانیا هیجان بسیار وصف ناپذیری در وجود هر گردشگری ایجاد می کند ، یکی دیگر قسمت های مهیج این کشور وجود پارک های ملی و سه راه های سرخ ماجراجویی می باشد . برخی از جاذبه های توریستی کشور استرالیا به شرح زیر می باشد :

  • چشمه های آلیس کشور استرالیا

چشمه های آلیس، منطقه پهناوری در کشور استرالیا می باشد که از میان دامنه های «مک دونل» قابل رؤیت است و دارای راه ‌های آبی و طبیعی تماشایی بسیار زیادی است . در فاصله کمی دورتر از این جا می توان شاهد فرهنگ و هنر بومیان در حکاکی صخره ‌ها- در زمان ‌های بسیار دور شد . در داخل شهر آلیس گورستانی می باشد که تنی چند از هنرمندان مشهوری چون «آلبرت نامانجیرا» و «کارلد لستر» آرامیده اند .

«اولورو» از جمله شناخته شده ‌ترین سرزمین‌ های استرالیا می باشد که نزدیک «آلیس» در امتداد «ُالگاس» و «رسیرت یولارا» در پارک ملی «اولورو» قرار دارد. صخره آلیس با ارتفاع ۳۴۸ متر بالای سطح « مواگا»، یکی از بزرگترین و زیباترین جاذبه‌ های طبیعی کشور استرالیا می باشد . اُلگاس نیز ، ۳۶ قله با سرهای گرد است که ۳۶ کیلومتر مربع از مناطق نزدیک را پوشانده است . هالهی مرموزی اطراف اُلگاس را فرا گرفته و به راحتی قابل مشاهده است و گردشگرانی که حس ماجراجویی دارند، می توانند از اُلگاس به عنوان شروع سفر خود آغار کنند و و بعد به تماشای «دره پالم»، صخره‌های دیدنی دامنه ‌های مک دونل و تنگه کینکز بروند . لازم به ذکر است که پرواز بر فراز دامنه‌های مک دونل، خاطرات به یادماندنی و شیرینی را در ذهن به یادگار خواهد گذاشت.

  • برج سیدنی در کشور استرالیا

برج سیدنی (AMP) ، یکی از بلندترین برجها و دومین برج مرتفع کشور استرالیا و همچنین دومین برج مرتفع در نیمکره جنوبی می باشد . این برج یکی از اعضای فدراسیون برجهای جهانی است که ارتفاع آن ۳۰۵ متر می ‌باشد و در ناحیه تجاری سیدنی واقع در خیابان مارکت شماره ۱۰۰ بین خیابانهای پیت و کست لراگ قرار گرفته ‌است. از طریق مرکز خرید خیابان پیت می ‌توان به ورودی این برج نیز دسترسی دارد و یکی از پر جاذبه‌ ترین مکانهای گرشگران و جهانگران جهان محسوب می شود . این برج در سال ۱۹۷۰ بنا و در سال ۱۹۷۵ عملیات ساختمانی برج آغاز شد . بهره برداری و بازدید عمومی از چهارمین برج جهان در سپتامبر ۱۹۸۱ میلادی آغاز شد. هزینه ساخت این برج ۳۶ میلیون دلار استرالیا می باشد . در این برج سه قسمت مختلف وجود دارد که قابل استفاده برای عموم است که یکی از این قسمت ها در ارتفاع ۲۵۰ متری سطح زمین قرار گرفته ‌است که مهمانان با زاویه دید ۳۶۰ درجه می ‌توانند سطح شهر سیدنی را مشاهده کنند و در این طبقه فروشگاه عرضه سوغات و دستگاه اندازه گیری باد (باد سنج) را می‌ توان دیدن کرد . در ارتفاع ۲۶۸ متری برج می‌ توان به یک فضای باز دسترسی داشت که از آن طریق پایین برج قابل دیدن است ولی بازدید از این طبقه نیازمند به دریافت وقت قبلی می ‌باشد. یک رستوران گردان به همراه بوفه در بالای برج قرار دارد که دارای گنجایش ۲۲۰ نفر و سالانه پذیرای ۸۵ هزار مهمان می ‌باشد و از این تعداد بازدید کننده ۵۰ هزار نفر مهمان بین ‌المللی بویژه از کشورهای آسیایی هستند . ظرفیت این برج ۹۶۰ نفر است و بازدید کنندگان برج حدود ۴۰ ثانیه از طریق سه آسانسور می ‌توانند به بالای برج برسند . سالانه در این برج چندین مراسم آتش بازی رنگارنگ به ویژه در جشنهای ملی و سال نو استرالیا برگزار می شود . هر سال در این برج مسابقه دو به نمایش در می‌آید و شرکت کنندگان در این مسابقه می ‌بایستی از ۱۵۰۴ پله و در کوتاه ترین زمان خود را به بالای برج برسانند. هزینه جمع آوری شده به انجمن حمایت از بیماران سرطانی منتقل می شود .

در مقاله ” مهاجرت به استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاعات کسب کنید .

  • خانه اپرای سیدنی در کشور استرالیا

خانه اپرای سیدنی در کشور استرالیا ، یکی از جاذبه های گردشگری کشور استرالیا محسوب می شود و یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری می باشد که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیوسات ولز کشور استرالیا قرار دارد. در حال حاضر خانه اپرای شهر سیدنی یکی از مهمترین اماکن توریستی در کشور استرالیا به شمار می رود. خانه اپرای سیدنی  در ۲۰ اکتبر ۱۹۷۳ رسما توسط ملکه ایلزابت دوم گشایش یافت و از لحاظ هنری، یکی از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی می باشد البته فقط تعداد اندکی از بازدیدکنندگان با هدف دیدن نمایش به آنجا می‌ روند زیرا محیط اطراف آن فضایی سرشار از آرامش به ارمغان می‌آورد . خانه اپرای سیدنی در کشور استرالیا شامل پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران، شش بار و تعداد زیادی فروشگاه می باشد .

جاذبه های توریستی کشور استرالیا

جاذبه های توریستی کشور استرالیا

  • پل هاربرپل سیدنی یا پل بندرگاه کشور استرالیا

پل هاربرپل سیدنی یا پل بندرگاه کشور استرالیا ، یکی از نمادهای اصلی و از شریانهای مهم ارتباطی شهر سیدنی در استرالیا می باشد که بر روی بندرگاه سیدنی احداث شده و مرکز شهر سیدنی را با مناطق شمالی این شهر مرتبط می‌کند . پل بندری سیدنی همراه با اپرای سیدنی که در دیگر سوی بندرگاه سیدنی واقع شده دو نماد اصلی شهر سیدنی می باشد که جز جاذبه های توریستی کشور استرالیا به شمار می روند . پل سیدنی استرالیا از شاهکارهای مهندسی و معماری جهان می باشد و با نزدیک به 50 متر عرض، پهن‌ ترین پل قوسی جهان محسوب می شود که در سال ۱۹۳۲ میلادی افتتاح شد و تا قبل از افتتاح این پل، ارتباط نقاط شمالی سیدنی با دیگر مناطق آن از طریق قایق و یا راهی به مسافت 20 کیلومتر در غرب این شهر امکان پذیر بود. اولین بار در سال ۱۸۱۵ میلادی از سوی معماری به نام فرانسیس گرینوی پیشنهاد ساخت پلی بر روی بندرگاه سیدنی داده شد اما اولین طرح ‌های مهندسی برای ساختن پل از اوائل سده بیستم تهیه شد اما به دلیل وقوع جنگ جهانی اول ساخت پل به تاخیر افتاد و در سال ۱۹۱۲مهندس جان بردفیلد به سمت مدیریت پروژه ساخت پل بندری سیدنی درآمد و کوششهای او 20 سال منجر به ساخت این پل عظیم شد. مهندس جان بردفیلد در سال ۱۹۱۶ طرح کاملی برای ساخت پل ارائه کرد اما به دلیل وقوع جنگ جهانی اول، ساخت این پل به تعویق افتاد و از سال ۱۹۲۲ مراحل عملی ساخت پل شروع شد و 10 سال بعد این پل آماده بهره برداری شد.

  • آکواریوم سیدنی در کشور استرالیا

در آکواریوم سیدنی ، یکی از جاذبه های توریستی کشور استرالیا می باشد که تنوع بی شماری از آبزیان این کشور را در خود جای داده است که شامل ۶۵۰ گونه مختلف جانوری از جمله بیش از ۶۰۰۰ نوع ماهی و دیگر موجودات دریایی از زیستگاههای آبی استرالیا می باشد که همه روزه جهت بازدید عموم آزاد می باشد . عمده ترین بخش نمایشی آکواریوم تونل شیشه ای آن می باشد که به گونه ای خاص در زیر آب تعبیه شده و کوسه های عظیم الجثه و ماهیهای زیبا از بالای سر بازدیدکنندگان عبور کرده و منظره ای شگفت انگیز را به وجود می آورند. این مکان خاطره انگیز سالانه پذیرای بازدیدکنندگان بی شماری است که ۵۵ درصد آن را بازدیدکنندگان خارجی تشکیل می دهند، بنابراین یکی از جاذبه های توریستی شهر سیدنی محسوب می شود .این آکواریوم به منظور تاکید بر القای حیات آبزیان و زندگی زیر آب، توسط مهندسین معمار استرالیایی طراحی شد و ساخت آن حدود 2 سال طول کشید . آکواریوم سیدنی عمدتا با هدف نمایش جاذبه های منحصر به فرد طبیعی و حیات آبزیان کشور استرالیا در معرض دید عموم قرار گرفته است و بازدیدکنندگان بی شماری را از قاره های مختلف به سوی خود جذب می کند.

  • باغ یخی در کشور استرالیا (Fitzroy)

باغ یخی پس از سر چارلز آگوستوس فرماندار نیو ساوث ولز و فرماندار کل از مستعمرات استرالیا نامگذاری شد که قدمتی بالغ بر ۱۵۰ سال دارد و در کمتر شهری می توان چنین باغی نزدیک به مرکز شهر پیدا کرد. همه ساله این باغ در حدود ۲ میلیون توریست خارجی ،توریست محلی دارد.

  • مرکز خرید وست فیلد در کشور استرالیا

مرکز خرید وست فیلدوست فیلد «فونتین گیت» مرکز خریدی در منطقه «نارورن» است که در حومه جنوب شرقی ملبورن کشور استرالیا قرار گرفته است و پس از «ناکس سیتی» دومین و بزرگترین مرکز خرید در نیمکره جنوبی کره زمین محسوب می شود . این مرکز خرید دارای ۳۱۶ فروشگاه بوده و از نظر تعداد فروشگاه ها رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است. این مرکز خرید در سال ۱۹۷۰ تاسیس و توسط گروه تجاری «وست فیلد» در سال ۱۹۹۰ خریداری شد که دارای چندین فروشگاه زنجیره ای از جمله بیگ دبلیو تارگت، کی مارت ، کولز ، سیف وی ، بیلو ، آدلی به همراه ۳۱۶ فروشگاه متنوع می باشد. دلیل نامگذاری این مرکز ، وجود چند فواره آب در محل درب ورودی آن بوده است.

  • صخره های مرجانی بزرگ در کشور استرالیا

صخره های مرجانی بزرگ یکی از جاذبه های توریستی کشور استرالیا می باشد و و یکی از نمادهای کوئینزلند به حساب می آید. صخره های مرجانی بزرگ به مجموعه عظیمی از صخره های مرجانی گفته می شود که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته اند و بزرگترین مجموعه صخره های مرجانی در دنیا به حساب می آید. این مجموعه بزرگ، شامل بیش از 3 هزار صخره و 900 جزیره مختلف می باشد که به صورت نواری در در دریای کورال در شرق ایالت کوئینزلند کشیده شده اند و در مجموع بیش از 300 هزار کیلومتر گستردگی و ۲۶۰۰ کیلومتر طول دارند. بیشتر مساحت این مجموعه در قالب یک پارک ملّی دریایی از سوی دولت کشور استرالیا حفاظت شده است. شهرهای کَنز و مِکای از شهرهایی می باشند که برای دیدن صخره های مرجانی مورد استفاده گردشگران قرار می گیرند. لازم به ذکر است که این مجموعه در سال ۱۹۸۱ میلادی در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است .

  • پارک ملی اولورا کاتا جوتا در کشور استرالیا

پارک ملی اولورا کاتا جوتا یکی از محبوب ترین شگفتی های طبیعی کشور استرالیا می باشد که در مرکز سرخ استرالیا واقع شده است . این پارک جایگاه مردم بومی آنانگو به شمار می رود . همچنین نام این منطقه در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به چشم می خورد. صخره های گنبدی شکل قرمز رنگی به اسم کاتا تیوتا در این پارک وجود دارد که بازدیدکنندگان به هنگام غروب خورشید تغییر رنگ آن را تماشا می کنند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استرالیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در استرالیا ” است .

  • پارک ملی بلو ماونتینز (کوهستان های آبی) در کشور استرالیا

پارک ملی بلو ماونتینز در 81 کیلومتری غرب سیدنی واقع است که این پاک نیز به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به شمار می رود و تجربه جدیدی برای هر بازدید کننده می باشد . دلیل نامگذاری این پارک این است که مه آبی رنگی از درخت های متعدد اکالیپتوس نمایان می شود و در این پارک دیدنی نقاشی های صخره ای بومیان، و 140 کیلومتر مسیر پیاده روی ،دره های زیبا، آبشار و بیش از 664000 چمنزار وجود دارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button