جاذبه های توریستی کشور اتریش

کشور اتریش از کوچکترین کشورهای اروپایی محسوب می شود اما با این حال یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران و مسافران برای گذراندن تعطیلات می باشد که هر ساله میزبان چند توریست است . جاذبه های توریستی کشور اتریش شامل مکان های مناسب برای ورزش زمستانی ، قلعه و موزه های باستانی ، شهرها و روستاهای زیبا و جاذبه های طبیعی گوناگونی می شود . لازم به ذکر است که اغلب گردشگران به شهرهای وین و زالتسبورگ جذب می شوند .حدود 60 درصد از اتریش را رشته کوه های شرقی آلپ تشکیل داده و همین موضوع باعث جذب گردشگران شیفته طبیعت و ورزش های زمستانی به این کشور شده است و علاوه بر آن ، رود دانوب با طول 350 کیلومتر که در شمال اتریش از غرب به شرق جریان دارد به جاذبه های گردشگری کشور اتریش افزوده است . همچنین پایتخت این کشور ، شهر وین به مهد موسیقی دنیا شهرت دارد و موسیقی بزرگی مانند بتهوون از دل این شهر بیرون آمده اند . به طور کلی این کشور در کل سال گردشگران زیادی را جذب می کند که نه تنها در فصل تابستان بلکه در زمستان نیز در مناطق کوهستانی به شلوغی تابستان است .

برای اقامت و تابعیت در اتریش روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اتریش ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های گردشگری کشور اتریش به شرح زیر می باشد :

  • کرمز (Krems) در کشور اتریش

کرمز در غرب شهر وین پایتخت کشور اتریش واقع شده است و یک منطقه تاریخی محسوب می شود. جو جالب و دوستانه کرمز در کنار خانه های کوچک و بزرگ سفید رنگ با سقف های نارنجی رنگ باعث شده تا به یکی از مناطق مورد علاقه توریست ها تبدیل شود.

  • قلعه Hochosterwitz در کشور اتریش

قلعه Hochosterwitz یکی از دیدنی ترین قلعه های قرون وسطایی در کشور اتریش می باشد که به آن زیبای خفته لقب داده اند زیرا این ۱۶ گیت ورودی دارد که هر کدام از آن ها برای محافظت از قلعه و ساکنانش ساخته شده اند. بنابراین این قلعه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کشور اتریش می باشد .

  • غار Eisriesenwelt در کشور اتریش

غار  Eisriesenwelt ، بزرگ ترین غار یخی دنیا می باشد که می توان اشکال عظیم و عجیب و غریبی از یخ ها را در این غار مشاهده کرد . این غار بزرگ از یخ ساخته شده است و در سرتاسر آن چراغ هایی نصب شده است که هنگام برخورد نور این چراغ ها روی قطعات یخ، چشم انداز زیبایی از آن به دست می آید. در یک جمله درباره این قاره می توان گفت : شهربازی طبیعت دوستان است!

  • خانه اپرای وین در کشور اتریش

همانطور که می دانید در کشور اتریش نویسندگان، هنرمندان و موسیقی وجود دارد و بنابراین خانه اپرای وین یکی از آن مکان هایی است که در سفر به کشور اتریش باید مشاهده کرد. خود سازه در قرن نوزدهم ساخته شده است و نمای مرمری و سقف رنگارنگش به همراه برنامه های متنوعی که در آن برگزار می شود از این مکان یکی از برترین جاذبه های توریستی کشور اتریش را ساخته است.

در مقاله ” مهاجرت به اتریش ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به اتریش اطلاعات کسب کنید .

  • کاخ میرابل (Mirabell Palace) در کشور اتریش

کاخ میرابل که در شهر سالزبورگ کشور اتریش قرار دارد، یک بنای قرن شانزدهمی و مربوط به خاندان سلطنتی می باشد که این بنا به سبک باروک ساخته شده است و در قرن هفدهم یک بار مرمت شد که در جریان این بازسازی بخش هایی از ورودی آن تغییر کرد. لازم به ذکر است که باغ زیبایی هم در خارج این کاخ قرار دارد.

جاذبه های توریستی اتریش

جاذبه های توریستی اتریش

  • هال اشتات (Hallstatt)در کشور اتریش

هال اشتات یکی از دیدنی ترین جاذبه های توریستی کشور اتریش می باشد که روستایی کوچک با طبیعتی بی نهایت زیبا و بکر است و واقعا یکی از منحصر به فردترین نقاط کشور اتریش است که به هیچ قیمت نباید از دست داد .

  • زل آم سی (Zell am See) در کشور اتریش

که یکی از مشهورترین مناطق گردشگری آلپ، زل آم سی می باشد که در اطراف این منطقه فوق العاده زیبا، دریاچه ای فیروزه ای رنگ و شفاف به نام زلر سی قرار دارد که آب پاک آن از کوه های آلپ سرچشمه می گیرد. علاوه بر از لذت بردن از طبیعت زیبای زل آم سی می توان از قلعه تاریخی رزنبرگ که یکی از قلعه های قرن شانزدهمی است نیز دیدن کرد .

  • کوه گروسگلوکنِر (Grossglockner) در کشور اتریش

کوه گروسگلوکنِر  با ارتفاع ۳٬۷۹۸ متر از سطح دریا بلندترین کوه اتریش و نیز بلندترین کوه منطقه‌ گذرگاه برِنِر (Brenner Pass) در آلپ شرقی، یکی از زیباترین مکان های دیدنی کشور اتریش است و بخشی از رشته‌ کوه‌ های هوهه تائِرن (Hohe Tauern) محسوب می‌ شود. این کوه ها در مرز بین کارینتیا (Carinthia) و ارتفاعات آلپی زیلِرتال (Zillertal) در ایالت تیرول (Tyrol) قرار دارند. لازم است بدانید که وسیع‌ ترین یخچال طبیعی اتریش نیز در شیب‌ شرقی گروسگلوکنِر واقع است . گروسگلوکنِر بعد از کاخ شونبرون (Schönbrunn) در شهر وین پرطرفدارترین جاذبه گردشگری کشور اتریش محسوب می ‌شود.

  • شهر آلپباخ در کشور اتریش

کشور اتریش دارای تفریحگاه‌ های زمستانی بسیاری است که از این میان آلپباخ (Alpbach) به ‌عنوان خوش‌ منظره ‌ترین آنها شناخته می ‌شود. شهر آلپباخ در غرب اتریش واقع در تیرول است و در بین ارتفاعات آلپی این ناحیه قرار دارد. در فصل تابستان آلپباخ با انبوهی از گل‌ های آلاله، خشخاش و یاسمن پر می ‌شود و فصل زمستان نیز با بیش از ۱۴۵ کیلومتر مسیر اسکی میزبان علاقه مندان به اسکی می باشد گردشگران می ‌توانند در اینجا در کلبه ‌های چوبی یا خانه‌های سنتی اتریش زندگی کنند و لذت نظاره‌ طبیعت از بالکن ‌های رؤیایی آلپباخ را بچشند.

  • جنگل وین (وینِروالد (Wienerwald)) در کشور اتریش

جنگل وین ، منطقه‌ای جنگلی واقع در نواحی شمال ‌غربی و جنوب ‌غربی شهر وین و یکی از مکان های دیدنی اتریش می باشد و در ردیف یکی از آرامش ‌بخش ‌ترین نقاطی قرار دارد که اگر فردی قصد دارد از هیاهو و شلوغی شهر فاصله بگیرد، می‌ تواند این مکان را برای گردش انتخاب کند. این جنگل در قسمتی از حاشیه‌ رودخانه دانوب عبور می کند و در طول مسیر به ارتفاعات آلپ آهکی شمالی و اتریش علیا می ‌رسد. این جنگل زمانی شکارگاه سلطنتی وین بود و اکنون نیز منطقه‌ حفاظت‌ شده‌ تعدادی از گونه ‌های جانوری کمیاب می باشد و در نقاط مختلف این جنگل دهکده ‌های بکری هم وجود دارند که قطعا به دیدن‌ آنها می ‌ارزند

  • کلیسای جامع سنت استیفان (St. Stephen’s Cathedral) در کشور اتریش

کلیسای جامع سنت استیفان در شهر وین کشور اتریش توسط رودولف چهارم (Rudolf IV) بر روی ویرانه های دو کلیسای قدیمی تر ساخته شده است . طراحی این کلیسا همانند کلیسای bishop در Passau است . کل ساختمان بیرونی این کلیسا به رنگ سفید می باشد ولی اکنون به علت آلودگی هوا رنگ آن تیره شده است. همچنین سقف کلیسا که به صورت طرح کاشی کاری و طرح نماد امپراتوری وین که بر روی آن کشیده شده جلوه خاصی به نمای بیرونی ساختمان داده است.

  • موزه هنرهای زیبا در شهر وین کشور اتریش (Kunsthistorisches)

موزه تاریخ هنر یا هنر های زیبا در مسیر Ringstraße در شهر وین کشور اتریش ، داخل کاخی با گنبد هشت ضلعی قرار دارد. این موزه یکی از برترین موزه های هنرهای تزئینی یا هنر های زیبا در جهان می باشد . این موزه در سال 1891 میلادی همزمان با موزه Naturhistorisches توسط امپراتور فرانتس ژوزف من از اتریش – مجارستان بنا شده و شروع به فعالیت کرده است . این موزه هر دو موزه تاریخ هنر kunsthistorisches و تاریخ طبیعی Naturhistorisches از لحاظ شکل ساختاری شبیه نیز  هستند و طراحی هر دوی آن توسط Gottfried Semper و Karl Freiherr von Hasenauer انجام شده است .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اتریش ” را مطالعه فرمایید .

  • موزه تاریخ طبیعی در وین کشور اتریش (Naturhistorisches Museum)

موزه تاریخ طبیعی با مساحت 8.700 متر مربع بزگترین موزه در شهر وین است و دارای یکی از قدیمی ترین کلکسیون ساختگی تاریخ طبیعی می باشد که یکی از موزه های مهم در جهان شناخته می شود. ساختمان این موزه که از لحاظ ساختاری همانند موزه هنرهای زیبا در شهر وین می باشد به شیوه ای استادانه طراحی شده است که همچنین برای سازگاریش با محیط دائما در حال تغییر می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button