کشور آمریکا، سومین کشور پرجمعیت ترین دنیا و سومین کشور پهناور جهان می باشد و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع ترین کشور جهان شناخته می شود. این کشور از شرق با اقیانوس اطلس، در غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا و از جنوب با کشور مکزیک همسایه می باشد.

این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانالو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. همچنین کشور آمریکا از طریق آلاسکا و روسیه مرز آبی دارد. علاوه بر این مجموعه ای از جزیره ها، ناحیه ها و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده اند.
کشور آمریکا یکی از کشورهای مورد علاقه بیشتر مردم دنیا می باشد. ایالت های مختلف کشور آمریکا جاذبه های گردشگری گوناگونی دارد که هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهد.

جذابیت بودن این کشور به این دلیل است که ایالت به ایالت آب و هوای این کشور متفاوت است و از شهری به شهر دیگر می توان انواع مناظر و چشم اندازه های را مشاهده کرد که از شگفتی های آن تعجب کرد.
در این گوشه و کنار کشور آمریکا هنوز جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی وجود دارد که فرد را مجذوب خود خواهد کرد و شاید نام جاذبه های توریستی کشور آمریکا را کمتر شنیده باشید اما قطعا ارزش یک بار دیدن را دارند.
بنابراین در این مقاله می خواهیم نگاهی به برترین و منحصر به فرد ترین جاذبه های توریستی کشور آمریکا و راه های مهاجرت به آمریکا داشته باشیم.

جاذبه های توریستی کشور آمریکا

برخی از جاذبه های گردشگری کشور آمریکا به شرح زیر می باشد:

  • مجسمه آزادی در کشور آمریکا

مجسمه آزادی، نماد آزادی و دموکراسی در آمریکا در جزیره آزادی در فاصله نزدیکی از منهتن قرار دارد. بازدید از این مجسمه برای عموم آزاد می باشد و می توان با پیمودن 377 پله به بالای مجسمه رسید و چشم انداز زیبایی از اطراف را مشاهده کرد. اگر فردی علاقه به پیمودن این پله ها را ندارد، می تواند از موزه جزیره آزادی برای دوره مسایل تاریخی بازدید کند.

مجسمه آزادی در کشور آمریکا
  • آبشار نیاگارا در کشور آمریکا

آبشار نیاگارا یکی از جاذبه های توریستی کشور آمریکا می باشد که از دو سمت آمریکا و کانادا قابل دسترسی می باشد اما در سمت آمریکا بسیار زیباتر و با صفاتر است.

لازم به ذکر است که حدود 750 هزار گالن آب در هر دقیقه از این آبشار سرازیر است و می توان تا اندازه ای به آن نزدیک شد که قدرت مه حاصل از ریزش آب را به خوبی احساس کرد. قایق هایی در آبشار وجود دارند که بازدیدکننده ها را به پایه آبشار می رسانند و همپنین می توان از بادنوردی در آنجا لذت برد.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه فرمایید.

آبشار نیاگارا در کشور آمریکا
  • پل گلدن گیت در کشور آمریکا

پل گلدن گیت، یکی از نمادین ترین پل های آمریکا به شمار می رود که در سالگرد 75 سالگی خود بازدیدکننده های بی شماری داشت. در این پل برج های بلندی وجود دارد که بلندترین آنها حدود 230 متر ارتفاع دارد.

این پل به رنگ نارنجی روشن می باشد و بسیار زیبا دکور شده است. طول این پل حدود 2736 کیلومتر است و از بالای آن می توان چشم انداز زیبای خلیج را تماشا کرد.

  • دره مرگ در کشور آمریکا

دره مرگ دره ای بیابانی واقع در کالیفرنیا می باشد که در این دره می توان شاهد پست ترین، خشک ترین و گرم ترین نقاط شمال آمریکا بود.
برخلاف نام وحشت آور این دره، تنوع گونه ای وسیعی از جانداران در این منطقه زندگی می کنند و اگر چه ممکن است خشن باشد، اما منظره طبیعی بی نظیری را در اختیار علاقه مندان خود قرار می دهد. باران های توام با طوفان که به ندرت اتفاق می افتد، گستره ای وسیع از گل های وحشی را به ارمغان می آورد.

دره مرگ در کشور آمریکا
  • پارک ملی آکادیا در کشور آمریکا

پارک ملی آکادیا در ایالت مین آمریکا از دیگر جاذبه های دیدنی این کشور می باشد که در آن گونه های متعددی از حیوانات و پوشش گیاهی را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر گردشگرانی که از این پارک بازدید می کنند می توانند فعالیت هایی مانند قله نوردی و دوچرخه سواری در جاده های تاریخی داشته باشند و یا از تماشای مناظر طبیعی و حضور در آن لذت ببرند.

دره مرگ در کشور آمریکا
  • پارک ملی اورگلیدز در کشور آمریکا

پارک ملی اورگلیدز در ایالت فلوریدا واقع شده است و بزرگترین حیات وحش نیمه گرمسیری پر شده با گونه های مختلف گیاهان و حیوانات بوده که می تواند هر بازدید کننده ای را جذب خودش کند.
از جمله حیوانات منحصر به فرد این پارک می توان به گاو دریایی، تمساح آمریکایی و یوزپلنگ فلوریدا اشاره کرد.

پارک ملی اورگلیدز در کشور آمریکا
  • صخره های سرخ یوتا در کشور آمریکا

صخره های سرخ یوتا، منحصر به فرد ترین و زیبا ترین مناظر طبیعی شمال آمریکا می باشند. این منطقه با ماسه سنگ های سرخ حکاکی شده است و ایالت یوتا را از این نظر با سایر ایالات های قاره آمریکا، متمایز ساخته است.

هتل Bardessono Hotel and Spa در کشور آمریکا
  • جنگل ردوود در کشور آمریکا

جنگل ردوود یکی از جاذبه های گردشگری کشور آمریکا می باشد که در ایالت کالیفرنیا واقع شده است و به خاطر درختان سر به فلک کشیده اش شهرت دارد.
همچنین این پارک از چمن زار های وسیع، جنگل های بلوط، رودخانه های وحشی و نزدیک به 40 مایل از خط ساحلی بکر اقیانوس آرام، محافظت می کند.

جنگل ردوود در کشور آمریکا

برای اقامت و تابعیت در آمریکا روش های متفاوتی وجود دارد موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آمریکا ” را مطالعه فرمایید.

  • پارک ملی غار ماموت در کشور آمریکا

پارک ملی غار ماموت در ایالت کنتاکی آمریکا، به خاطر غار زیر زمینی آن شهرت یافته است. این غار با 644 کیلومتر طول، طولانی ترین غار جهان می باشد که در سال 1981 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. 

پارک ملی غار ماموت در کشور آمریکا
  • دره یوسیمیتی در کشور آمریکا

دره یوسیمیتی ، یک دره یخچالی در قسمت شمالی کالیفرنیا آمریکا می باشد که یخچال های طبیعی آن قدمتی 30 میلیون ساله دارند.
در سراسر دره یوسیمیتی، 10 آبشار با ارتفاع بیش از 500 فوت وجود دارند که جلوه ای بی نظیر به این طبیعت بکر بخشیده اند. مجموعه کاج های زرد و جنگل های بلوط در کنار مراتع پهناور، هزاران سال می باشد که انسان را به خود مجذوب کرده است.

دره یوسیمیتی در کشور آمریکا
  • قله دنالی در کشور آمریکا

قله دنالی، یک قله کوهی در رشته کوه راکی، ایالت آلاسکا می باشد که گردشگران آن قطعا مجذوب راه های جنگلی کم ارتفاع به سوی کوه های برفی خواهند شد. بلند ترین قله این منطقه 20320 فوت ارتفاع دارد.

  • پارک ملی یلواستون در کشور آمریکا

پارک ملی یلواستون یکی از جاذبه های گردشگری کشور آمریکا می باشد که در سال 1872 میلادی در ایالت وایومینگ به عنوان اولین پارک ملی آمریکا تاسیس شد که خانه خرس های گریزلی، گرگ ها، گله های گاومیش و گوزن های زیادی است.

پارک ملی یلواستون در کشور آمریکا
  • دره گرند کنیون در کشور آمریکا

بدون شک دره گرند کنیون یکی از قدرتمند ترین مناظری که در کل جهان می توان مشاهده کرد و در حدود دو میلیارد سال قبل و بر اثر فرسایش سنگ ها به وسیله رود کلرادو به وجود آمده است. این دره 446 کیلومتر درازا، 29 کیلومتر پهنا و 1.6 کیلومتر عمق دارد.

دره گرند کنیون در کشور آمریکا
  • پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی در کشور آمریکا

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی یکی از جاذبه های توریستی کشور آمریکا می باشد که در دو ایالت تنسی و کارولینای شمالی قرار دارد و پربازدید کننده ترین پارک ملی آمریکا می باشد. در این پارک گونه های مختلف گیاهی و جانوری در خود دارد که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی در کشور آمریکا
  • کوه راش ‌مور در کشور آمریکا

فقط در کشور آمریکا می توان مشاهده کرد که صورت های روسای جمهور خود را روی کوه حکاکی کردند . در کوه راش مور می توان حکاکی های صورت جورج واشنگتن، توماس جفرسون، تئودور روزلوت و آبراهام لینکلن را روی کوه دید. مناطق طبیعی بسیار زیبایی برای کشف و گشت در اطراف منطقه تپه های سیاه وجود دارند که باید حدود 1 تا 2 ساعت به سمت آنجا رانندگی کرد.

کوه راش ‌مور در کشور آمریکا
  • بازار خیابانی ملی در کشور آمریکا

شاید تنها محل تفریحی و جالب رایگان در سرتاسر آمریکا، بازار خیابانی ملی باشد که برای بازدید از این بازارچه به پرداخت ورودی نیاز نیست. در اطراف این بازار نیز موزه های رایگان وجود دارند که می توان برای استراحت از آنها دیدن کرد.

بازار خیابانی ملی در کشور آمریکا
  • کوه های آپالاچ در کشور آمریکا

یکی از بلندترین مسیرهای پیاده روی در دنیا و در آمریکا و کوه های آپالاچ می باشد که حدود 3508 کیلومتر ادامه دارد و از 14 ایالت متفاوت عبور می کند. لازم به ذکر است که آسان ترین بخش های کوهنوردی در این مسیر، در ایالت های آریزونا و مریلند قرار دارند.

کوه های آپالاچ در کشور آمریکا
  • چهارگوشه آمریکا

در کشور آمریکا منطقه ای کوچک به نام «چهارگوشه آمریکا» وجود دارد که نمایش دهنده چهار منطقه آریزونا، کولورادو، نیومکزیکو و یوتاه است. تنها مکانی در آمریکا که می توان 4 ایالت مختلف آمریکا را مشاهده کرد، اینجا است و برای عکاسی بسیار جالب توجه است.

چهارگوشه آمریکا
  • ردپای آزادی در کشور آمریکا

ردپای آزادی در مرکز بوستون حدود 4 کیلومتر ادامه دارد و از آجر ساخته شده است که این مسیر بازدید کننده را به 16 سایت تاریخی بسیار زیبا هدایت می کند.
از کشتی های قدیمی گرفته تا جاذبه های مدرنی همچون پارک بوستون کامان را در این مسیر مشاهده کرد و تنها کاری که باید کرد دنبال کردن جاده آجرهای قرمز است.

برخی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور آمریکا عبارتند از:

  • باتلاق و مرداب اوکه فنوکی (Okefenokee Swamp)
  • جزیره جکیل (Jekyll Island)
  • پارک فورسیت (Forsyth Park)
ردپای آزادی در کشور آمریکا

3 شهر توریستی کشور آمریکا

در این قسمت قصد داریم سه شهر توریستی کشور آمریکا خدمت شما دوستان عزیز معرفی نماییم:

  • شهر نیویورک در کشور آمریکا

شهر نیویورک دارای مکان های دیدنی مانند وال استریت، منطقه تماشاخانه ها، ساختمان امپایر استیت، مجسمه آزادی، موزه هایی در سطح جهانی و اغذیه فروشان دوره گرد است که خوراکی های همه کشورهای جهان را ارائه می دهند.

این شهر درخور توجه همه جهان می باشد و هر سرآشپزی که رستورانی در این شهر باز می کند، هر طراحی که کارهای خود را در این شهر ارائه می دهد و هر هنرمندی که آثارش را در گالری های این شهر به نمایش می گذارد، هیجانی را که در هر تکه از این شهر بسیار بزرگ جریان دارد، احساس می کند.

بازدید کنندگان و توریست ها هم این انرژی را جذب می کنند، چه تحت تاثیر چراغ ها و نورهای با شکوه میدان تایمز باشند یا مشغول دیدن آثار هنرمندانی که کارهای دستی آنها را در پارک میدان یونیون به نمایش می گذارند.

شهر نیویورک در کشور آمریکا
  • شهر لس آنجلس در کشور آمریکا

بهترین تعریفی که از شهر لس آنجلس می توان کرد، معرفی دو محله معروف آن می باشد که یکی هالیوود است. هالیوود سرشار از زرق و برق، تجمل و جاذبه های شهرت می باشد که در اینجا معروف ترین ستاره های سینمای جهان را می توان دید.

توریست ها حین قدم زدن در خیابان رودیو و خیابان تجاری سانست یا هنگام گرفتن عکس یادگاری در مقابل تماشاخانه تاریخی چینی گرومن، می توانند این چهره های مشهور را ملاقات کنند.

نقطه مقابل این صحنه ها، سبک زندگی در محله ساحل ونیس می باشد که دارای بلواری در کناره اقیانوس آرام است جاذبه ای برای هر نوع آدم با هر نوع سلیقه ای دارد یکی از بهترین مکان ها برای تماشا کردن مردم و رهگذرانی از پنج قاره جهان می باشد.

شهر لس آنجلس در کشور آمریکا
  • شهر سانفرانسیسکو در کشور آمریکا

در این شهر بادهای ملایمی که از سوی اقیانوس آرام می وزد که وضعیت هوا تعیین کننده تصمیماتی می باشد که ساکنان و گردشگران این شهر می گیرند. پارک گلدن گیت با مسیرهای مخصوص پیاده روی، سواحل میهمان نواز و چشم انداز پل افسانه ای گلدن گیت، در روزهای آفتابی جذابیت خاصی دارد، حتی اگر کمی هم نسیم سرد بوزد.

در روزهای ابری می توان در بخش های داخلی شهر به سواری با واگن های مسافرکش پرداخت و یا به گشت و گذاری برای بازدید از معماری شهر مانند «پینتد لیدیز»، خانه های یک شکل دوران ویکتوریا و ادوارد که بر روی بلندی های شیب دار شهر بنا شده، رفت و اغلب از آنها عکسبرداری و فیلمبرداری می شود.

شهر سانفرانسیسکو در کشور آمریکا
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button