ثبت شرکت در کلمبیا (Colombia)

کشور کلمبیا به دلیل موقعیت نسبتا خوب در قاره آمریکا، مورد توجه بسیاری از تجار و بازرگانان جهت ثبت شرکت قرار گرفته است.ثبت شرکت در کلمبیا مزایا و معایبی دارد که قبل از هر اقدامی می بایست به بررسی آنها پرداخت.ثبت شرکت در کلمبیا نیازمند اطلاع از قوانین حقوقی است که علم این موضوع صرفا در اختیار کارشناس حقوقی و وکیل مهاجرت است بنابراین توصیه می شود جهت ثبت شرکت در کلمبیا با وکیل مهاجرت به کلمبیا و کارشناسان حقوقی متخصص در این زمینه مشورت نمود.البته با توجه به شرایط امنیتی کلمبیا، این کشور جهت ثبت شرکت و سرمایه گذاری توصیه نمی شود ولی اگر قصد ثبت شرکت در قاره آمریکا را دارید، آمریکای شمالی یا حتی آمریکای مرکزی موقعیت بهتری برای ثبت شرکت دارند و شانس سوددهی شرکت در این کشورها بسیار بیشتر خواهد بود.در حال حاضر اغلب سرمایه گذاران خارجی کشورهای اروپایی با قوانین سرمایه گذاری ویژه خارجی را جهت ثبت شرکت و یا کارآفرینی انتخاب می کنند و کشورهایی مانند کلمبیا و مکزیک کمتر از سوی این افراد انتخاب می شود.

ثبت شرکت در کلمبیا – مراحل ثبت شرکت در کلمبیا

مراحل ثبت شرکت در کلمبیا به شرح زیر می باشد :

  1. اولین قدم برای ثبت یک شرکت در کلمبیا این است که اطلاعات اولیه به صورت رایگان در وبسایت اتاق بازرگانی کلمبیا Cámara de Comercio (Chamber of Commerce) ثبت گردد. در این زمینه شما می توانید شخصأ این اقدام را انجام دهید و یا از وکیل و کارشناس حقوقی کمک بگیرید. به طور کلی جهت انجام مراحل حقوقی ثبت شرکت در کلمبیا شما با سه نهاد در ارتباط هستید: اتاق بازرگانی، بانک خصوصی جهت افتتاح حساب، اداره مالیات
  2. جمع آوری اطلاعات و مدارک اساسی که در COMERCIO اعلام شده است.
  3. مراجعه به مرکز اطلاع رسانی COMERCIO مربوط به محل سرمایه گذاری و گرفتن اطلاعات کامل جهت ثبت یک شرکت
  4. ارائه فرم های تکمیل شده همراه با فتوکپی از ID card تمامی سهامداران و شرکا
  5. ارائه بیزینس پلان یا طرح توجیه
  6. زمانیکه تمامی مدارک بررسی و تأیید شد شما می بایست هزینه های مربوطه را پرداخت نمایید (۷% از سرمایه شرکت + COP$40,000 هزینه های اضافی)
  7. پس از انجام این مراحل شما می بایست فرم Pre-RUT که در وبسایت DIAN’s تحت عنوان ‘solicitud inscripción RUT- Tipo inscripción – Cámara de Comercio’ چاپ و تکمیل نمایید.
  8. افتتاح حساب در یکی از بانکهای خصوصی در کلمبیا (با توجه به اینکه بانکهای مختلف میزان سوددهی و بهره های متفاوتی دارند حتمأ در انتخاب بانک دقت لازم را مبذول بفرمایید)
  9. گواهی افتتاح حساب و یک نسخه کپی از ID card نماینده قانونی شرکت را به DIAN office ارائه دهید. این مرکز به شما یک NIT (Tax ID number) جهت ثبت نام مالیاتی ارائه می دهد.

چند اقدامی که شما می بایست پیش از مراجعه به وب سایت Cámara de Comercio  انجام دهید:

  • انتخاب نام شرکت: این نام الزامأ همان گزینه ای که در ذهن شماست نیست. نام قانونی razón social و نام تجاری marca می تواند متفاوت باشد. مسائل مهمی که شما می بایست در انتخاب نام در نظر بگیرید در پایگاه اطلاعاتی آنلاین Cámara de Comercio در دسترس هستند.
  • در کلمبیا فعالیت های اقتصادی توسط CIIU codes طبقه بندی شده است. فعالیت های مختلف مشمول مالیات و مراحل ثبت متفاوتی خواهند شد. CIIU codes را نیز می توانید در پایگاه اطلاعاتی Cámara de Comercio به صورت آنلاین ملاحظه نمایید.
  • تعریف نوع شرکت و تعداد عوامل و شرکای شرکت در مرحله نخست جزء مراحل مهم است.
  • شما می توانید به عنوان یک شخص حقیقی اقدام به ثبت شرکت نمایید. این موضوع و تعداد شرکا در میزان مالیات شرکت تأثیرگذار خواهد بود. رایج ترین نوع شرکت Sociedad por Acciones Simplificadas (S.A.S.) است. بیش از یک شریک در این نوع شرکت امکان حضور دارند.
  • شما می بایست یک سند قانونی برای شرکت تعریف کنید. این سند شامل نام و اطلاعات هویتی شرکای شرکت، نام شرکت، قوانین هیئت مدیره، فعالیت شرکت، شکل سرمایه شرکت، مسئولیت شرکا، شرایط انحلال شرکت و اطلاعات دیگر است.
  • این شرکت می بایست یک نماینده قانونی داشته باشد. نماینده قانونی شرکت می تواند شخصی غیر از صاحبان سهام باشد و مسئول امضای اسناد حقوقی و قراردادهاست.

 ثبت شرکت در کلمبیا – انواع شرکت در کلمبیا

انواع شرکت در کلمبیا عبارتند از :

  1. شرکت با مسئولیت محدود (LTDA.): یک LLC می بایست حداقل دو شریک داشته باشد و حداکثر می تواند ۲۵ شریک داشته باشد. مسئولیت هر شریک در این نوع شرکت به میزان سرمایه شخص است.
  2. شرکت SA: این نوع شرکت می بایست حداقل ۵ سهامدار داشته باشد.
  3. مشارکت محدود (Sociedad en Comandita)
  4. شعبه از یک شرکت خارجی
  5. شرکت سهامی ساده
ثبت شرکت در کلمبیا

ثبت شرکت در کلمبیا

تفاوت FCB و SAS

FCB یک شرکت وابسته به شرکت مادر است و فاقد وجود حقوقی مستقل است. SAS یک نهاد حقوقی مجزا از یک شرکت مادر است و می تواند هر گونه کسب و کار قانونی را انجام دهد. سهامداران شرکت به میزان سهم خود مسئول هستند همچنین مسئول کار، مالیات و هر گونه تعهد شرکت هستند به جز مقاصد کلاهبرداری که به اشخاص ثالث آسیب برساند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری کلمبیا تحصیل در رشته پرستاری کلمبیا

رشته پرستاری یکی از رشته های تحصیلی و کاری پر طرفدار دنیاست . کشور کلمبیا از مقاصد عالی جهت ...

تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

دانشگاه های کلمبیا در رتبه 300 دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. افراد زیادی برای ادامه تحصی...

تحصیل در کلمبیا تحصیل در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه ها و همچنین آموزش های ارائه شده در این کشور ی...

نظرات کاربران
Call Now Button