مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. سوئیس یکی از بهترین کشورهای دنیا است که از نظر اقتصادی بسیار قوی است.
انواع روش ها برای اخذ اقامت کشور سوئیس وجود دارد مانند اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت، اخذ اقامت از طریق پناهندگی، اخذ اقامت از طریق تحصیل، اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت از طریق کار و اخذ اقامت از طریق تولد است که در این مقاله به بررسی مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس می پردازیم که یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین روش مهاجرت در بین سرمایه گذاران است.

در صورتی که نیاز به مشاوره تلفنی رایگان و اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان مجرب ما در ” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان ” تماس حاصل فرمایید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در سوئیس 🔊

ثبت شرکت در سوئیس و شرایط عمومی آن

مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس لازمه آن شناخت از این کشور است. سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس است. کشور سوئیس در اروپای غربی قرار گرفته است، که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختن اشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. پایتخت کشور سوئیس برن است و بزرگ ترین شهر آن زوریخ است.
زبان های رسمی این کشور آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش است. مساحت کل این کشور 41.285 کیلومتر مربع است. جمعیت این کشور 8.6 میلیون نفر است. سوئیس به صورت جمهوری فدرال تک کانتون است و 26 ایالت دارد که کانتون نامیده می شود.

شهرهایی که قطب های اقتصادی این کشور هستند ژنو و زوریخ است. واحد پول این کشور فرانک است. کشور سوئیس در سازمان های تجاری  مانند انجمن تجارت آزاد اروپا، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه عضو است.
سوئیس سابقه طولانی در بی طرفی در مناسبات جهانی دارد. از سال 1815 تا الان در هیچ جنگی شرکت نداشته است. کشور سوئیس مقر سازمان بین المللی مانند صلیب سرخ، سازمان ملل است.

ثبت شرکت در سوئیس و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در سوئیس و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت شرایطی دارد که باید از آن آگاه باشید. اولین موضوع این است که کسانی که اقامت کشور سوئیس را اخذ می کنند مانند شهروندان خود سوئیس می توانند از تمام امکانات استفاده کنند و خدماتی که کشور سوئیس در اختیار این افراد می گذارد مانند خدمات درمانی رایگان، تحصیل اعضای خانواده و خود شخص به صورت رایگان، افتتاح حساب بانکی و… است. طبق شرایط  کشور سوئیس باید همیشه و به طور تمام وقت کار کرد تا بیمه و مالیات خود و خانواده را پرداخت کرد.

 اگر شما مالیات را پرداخت کردید و عملکرد شرکت مثبت بود و هیچ گونه جرمی از شما سر نزند پس از گذشت 5 سال اقامت شما تمدید می شود. توجه داشته باشید اخذ اقامت این کشور هم برای شما و هم خانواده شما (تحصیل فرزندان زیر 18 سال رایگان) انجام می شود.

ثبت شرکت در سوئیس و انواع شرکت

زمانی که می خواهید از طریق ثبت شرکت به کشور سوئیس مهاجرت کنید و اقامت این کشور را دریافت کنید باید نوع شرکت خود را نسبت به فعالیت تجاری که می خواهید داشته باشید و سرمایه ای که دارید انتخاب کنید و انواع شرکت در کشور سوئیس وجود دارد که موارد زیر است:

ثبت شرکت در سوئیس و انواع شرکت
ثبت شرکت در سوئیس و انواع شرکت

1. شرکت سهامی عام

برای ثبت شرکت به صورت سهامی عام نیاز به 2 شریک است. این شرکت می تواند از افرادی که تبعه خارجی هستند تشکیل شود. یک نکته در ارتباط با این شرکت این موضوع است که برای ثبت این مدل از شرکت باید اقامت سوئیس را دریافت کرده باشید.

2.شرکت مستقل

ثبت شرکت به صورت مستقل یکی از ساده ترین نوع شرکت می باشد و این نوع شرکت بسیار در کشور سوئیس متداول است. این نوع از شرکت می تواند با 1 تاجر مستقل تشکیل شود. این نکته مهم است که برای ثبت این نوع از شرکت باید اقامت کشور سوئیس را دشته باشید.

3. شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت به صورت سهامی خاص اینگونه است که برای شرکت های بزرگ رایج است. کل سهام شرکت می تواند به نام یک شخص باشد. باید یک نفر که اقامت سوئیس را دارد به عنوان مدیر شرکت که حق امضاء دارد انتخاب کنید. اگر شرکت ورشکست شود بدهی شرکت فقط محدود به سرمایه شرکت است.

4.شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود که بسیار در میان سرمایه گذاران پرطرفدار است به این صورت است که توسط شرکت های خارجی ایجاد می شود و لازم است برای ثبت این شرکت یکی از اعضاء اقامت سوئیس را داشته باشد. حداقل سرمایه برای این نوع از شرکت 100 هزار فرانک سوئیسی می باشد. اعضای شرکت با مسئولیت محدود از 1 نفر تا چندین نفر می تواند باشد. این نوع از شرکت به این صورت است که پس از آن که شرکت ثبت شد و شروع به کار کرد مالیات باید سر موعدش پرداخت شود. برای ثبت این شرکت باید اول اساسنامه شرکت را تهیه کنید و شرکت را ثبت کنید.

5. شرکت تابعه

برای راه اندازی و گسترش دادن شرکت خارجی در بازار محلی سوئیس است که سرمایه گذار می تواند با ثبت این شرکت به تجارت با جامعه سوئیس بپردازد.

6. دفتر نمایندگی

  دفتر نمایندگی به این صورت است که باید شرکت خارجی در کشور سوئیس شرکتی را افتتاح کند. در واقع یکی از شعبات شرکت مادر در کشور سوئیس تأسیس شود. این شعبه وابسته به شرکت مادر است.

ثبت شرکت در سوئیس و ویزای ثبت شرکت

ثبت شرکت در سوئیس در گام اول نیاز به اخذ ویزا دارد. کشور سوئیس عضو پیمان شنگن است پس برای رفتن به این کشور ویزای شنگن نیاز است. با اخذ این ویزا می توانید به راحتی به کشورهایی که عضو پیمان شنگن هستند سفر کنید. برای اخذ ویزای شنگن باید به سفارت سوئیس مراجعه کنید و برای ویزا درخواست دهید.

برای اینکه بتوانید وقت سفارت سوئیس را اخذ نمایید باید اسم و فامیل، شماره پاسپورت و شماره تماس همراه و عکس برای شرکتی به نام وی اف اس ارسال کنید. پس از 2 هفته از ارسال شما می توانید در دفتر کارگزاری ویزای کشور سوئیس حضور پیدا کنید.
پس از گذشت 14 تا 21 روز بعد از آن که شما به دفتر کارگزاری سوئیس مراجعه کردید پاسخ در خواست ویزای شما می آید.

مدارک لازم برای اخذ ویزا شنگن به منظور مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس موارد زیر می باشد:

1.عکس گذرنامه سیاه سفید (35 در 45 میلی متر)

2. فرم درخواست برای اقامت بلند مدت

 3. شناسنامه (اگر نام و نام خانوادگی عوض شده است)

4. فرم درخواست ویزا را پر کرده و تحویل دهد

5. رسید پرداخت هزینه ویزا

6.اصل و ترجمه کارت ملی و شناسنامه فرد

 7. گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی که دارای اعتبار باشند

 8. نامه ای که هدف از بازدید کشور سوئیس را توضیح دهید

9. اصل و کپی بیمه مسافرتی

 10. اثبات کردن محل اسکان خود در کشور سوئیس

 11. تمکن مالی و گردش حساب

ثبت شرکت در سوئیس و ویزای ثبت شرکت
ثبت شرکت در سوئیس و ویزای ثبت شرکت

ثبت شرکت در سوئیس و قوانین آن

قوانین یک کشور برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت را حتماً باید در نظر بگیرید زیرا هر کشوری دارای قوانین خاص خود است. خیلی مهم است که طبق قوانین این کشور رفتار کنید تا بتوانید اقامت را اخذ نمایید. در کشور سوئیس شما می توانید شرکت را ثبت کنید یا شرکتی که از قبل تأسیس شده بوده و الان فعال نیست را بدست آورید.

یکی از قوانین کشور سوئیس برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت این است که باید اول تأییدیه سیستم بانکی این کشور را بدست آورید و بعد اجازه ثبت به شما داده می شود. در واقع باید ثابت کنید که سرمایه را از کجا تهیه کرده اید.

طبق قوانین مهاجرتی سوئیس سرمایه گذاران خارجی کمتر از 50 درصد شرکت را دارند و باید یک شریک از کشور سوئیس داشته باشند.

ثبت شرکت در سوئیس و مالیات آن

پرداخت مالیات یکی از الزامات برای ثبت شرکت در سوئیس است. برای این که اقامت دائم به شما تعلق بگیرد باید طبق قوانین این کشور در طول فعالیت تجاری خود مالیات را پرداخت کنید. در کشور سوئیس مالیات مختلفی وجود دارد که هر کدام درصدشان متفاوت است.

 انواع مالیات در کشور سوئیس وجود دارد که موارد زیر است:

1. مالیات بردرآمد شرکت

2. مالیات بر درآمد

3. مالیات بر ارزش افزوده

1. مالیات بر درآمد شرکت

نوعی مالیات در کشور سوئیس وجود دارد که به مالیات بر درآمد شرکت معروف است که این مالیات نسبت به درآمد شرکت حساب می شود. به عبارتی هر چقدر درآمد شرکت شما بیشتر باشد این مالیات بیشتر می شود. مالیات بر درآمد شرکت سوئیس بیشترین نرخ آن 25 درصد است و کم ترین آن 17.77 درصد است.

2. مالیات بر درآمد

این نوع از مالیات به این صورت است که نسبت به درآمد شخصی حساب می شود یعنی هر چقدر درآمد شخص بیشتر باشد باید مالیات بیشتری پرداخت کند که بیشترین مالیات 40.40 درصد است و کم ترین این مالیات 40 درصد است.

3. مالیات بر ارزش افزوده

 از نام های دیگر مالیات بر فروش شرکت مالیات بر ارزش افزوده است و این مالیات از طرف اداره مالیات برای مراحل تولید و در آخر خدماتی که ارائه می شود استرداد می شود. مالیات بر ارزش افزوده در مراکز فروش در هنگام فروش کالا به قیمت کالا اضافه می شود. بیشترین این مالیات 8 درصد است  و کمترین آن 7.60  درصد است.

ثبت شرکت در سوئیس و وکیل ثبت شرکت

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس فقط نیاز به سرمایه نمی باشد. در کنار سرمایه باید تمام کارهای اقامت به درستی انجام شود و هیچ گونه ایرادی در مدارک وجود نداشته باشد.
اگر کوچکترین خطایی مرتکب شوید امکان دارد در خواست شما رد شود. برای اقامت ثبت شرکت در سوئیس بهتر است وکیلی اختیار کنید تا تمام امور را به درستی انجام دهد.

وکیل با آگاهی کامل به تمام قوانین و شرایط کشور سوئیس میتواند شما را راهنمایی کند. تیم وکلای مؤسسه ما با 18 سال سابقه در امور مهاجرتی و مجوز از وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی در خدمت شما هموطنان عزیز می باشند تا شما را در این راه یاری کنند و به هدفتان که  مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس است برسانند.

ثبت شرکت در سوئیس و وکیل ثبت شرکت
ثبت شرکت در سوئیس و وکیل ثبت شرکت

ثبت شرکت در سوئیس و مراحل آن

 باید برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در سوئیس تمام مراحل را به درستی و  گام به گام انجام دهید. زیرا اگر کوچکترین اشتباهی انجام شود امکان دارد در خواست شما رد یا با مشکل روبرو شود.

در کشور سوئیس اولین گام افتتاح حساب بانکی است و انتقال سرمایه اولیه به این بانک که در کشور سوئیس افتتاح کرده اید.
نام تجاری شرکت را باید مشخص کنید (نامی که تکراری نباشد) و همچنین نوع فعالیت تجاری که می خواهید داشته باشید که در قسمت انواع شرکت توضیح داده ایم. باید برای ثبت شرکت طرح تجاری (بیزنس پلن) ارائه دهید که بسیار مهم است زیرا ارتباط مستقیمی با اقتصاد کشور سوئیس دارد یعنی هر چقدر طرح تجاری شما قوی تر باشد باعث می شود شما به سود بیشتری برسید.

برای ثبت شرکت باید اساسنامه را تکمیل کنید در اساسنامه باید نام شرکت، آدرس شرکت، اسامی اعضای هیئت مدیره ذکر شود. پس از آن باید اساسنامه شرکت را به دفتر اسناد رسمی ارائه دهید. در دفتر اسناد رسمی باید امضای سهامداران اصلی شرکت و تصدیق اساسنامه شرکت در سوئیس به ثبت برسد.

پس از آن پر کردن فرم های شرکت است. پرکردن فرم اظهارنامه استامپا  که در واقع مجوز برای سرمایه گذاری در کشور سوئیس می باشد. پس از بررسی مدارک و بیزنس پلن و بعد از تأیید دولت اجازه سرمایه گذاری به شما داده می شود و به شما این فرصت داده می شود تا به سودآوری که می خواهید برسید.
شما باید یک حسابدار سوئیسی را استخدام کنید که برای تشکیل شرکت لازم است. تمام شرکت ها باید مالیات پرداخت کنند در نتیجه باید مدارکی را برای اداره مالیات ارائه دهید و شماره مالیاتی دریافت کنید که بعد از این مرحله شرکت فعالیت تجاری خود را می تواند آغاز کنید.

ثبت شرکت در سوئیس و طرح تجاری (بیزنس پلن)

یکی از مهم ترین موضوعی که در ارتباط با مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس مهم است ارائه طرح تجاری یا بیزنس پلن است. ارائه یک بیزنس پلن خوب می تواند اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت را برای شما رقم بزند. طرح تجاری باید برای کشورسوئیس سودآور باشد و کمکی برای پیشرفت اقتصادی کشور سوئیس باشد.

بهتر است برای ارائه طرح تجاری مناسب از افرادی که در موضوع اقتصاد مهارت دارند مشورت بگیرید. طرح تجاری عالی برای شرکت شما بسیار مهم است زیرا اگر این طرح خوب باشد باعث می شود شرکت شما عملکرد بهتری داشته باشد و شرکت را به سود برساند. طرح تجاری در واقع ایده برای فعالیتی تجاری است که قرار است در شرکت داشته باشید. در واقع نقشه و برنامه شما برای شرکت است و را هایی که قرار است به این هدف برسید.

مواردی که باید در بیزنس پلن ذکر شود:

1. دیدگاه کلی ازشغل سرمایه گذار

2. توضیح در ارتباط با خدماتی که می خواهید ارائه دهید

3. محصولات و مدلی که در بازار آنها را ارائه می کنید

4. توضیح در ارتباط با سرمایه گذار مانند مهارت ها و مدارک تحصیلی و..

5. استراتژی فردی مانند برنامه بازاریابی و سیاست قیمت گذاری

6. ارائه سرمایه اولیه و تأمین اعتبار اضافی و سود کافی

 7. تمام مدارک و اسناد مرتبط با ثبت شرکت و همچنین تأییدیه کتبی حمایت مالی و مجوزها و توصیه نامه ها باید ضمیمه شود

ثبت شرکت در سوئیس و مدارک آن

برای اینکه شما بتوانید شرکت خود را ثبت کنید باید مدارکی را ارائه دهید تا اقامت خود را بتوانید اخذ نمایید. مدارکی که برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس لازم است موارد زیر است:

1. ارائه تمام مدارک شناسایی سرمایه گذار

2. مدارک شناسایی همه سهامداران شرکت

3. تکمیل فرم در خواست ثبت شرکت

4. ارائه بیزنس پلن

5. اثبات تمکن مالی

6. ارائه مدرک تحصیلی

7. ارائه وکالتنامه

8. اسکن پاسپورت

9. پرینت حساب بانکی

ثبت شرکت در سوئیس و مدارک آن
ثبت شرکت در سوئیس و مدارک آن

ثبت شرکت در سوئیس و هزینه آن – مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس

بهتر است هزینه های زندگی و همچنین هزینه ثبت شرکت در کشورسوئیس را بررسی کنید. هزینه هایی مانند هزینه ثبت شرکت، هزینه خوراک و اجاره خانه و…که لازم است پرداخت شود. البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی هر فرد به سبک و مدل و محل زندگی آن بستگی  دارد و همچنین باید هزینه مالیات را هم در نظر بگیرید.

هزینه ثبت شرکت

1. هزینه برای ثبت شرکت حدود 600 تا 15000 فرانک سوئیسی است.

2. سرمایه اولیه شرکت که بستگی به نوع شرکت دارد و باید در حساب بانکی واریز شود حداقل 20000 فرانک سوئیسی و در حدود 13000 یورو است.

3. هزینه دفتر اسناد رسمی از 500 یورو می باشد که به نوع شرکت بستگی دارد.

4. هزینه ثبت نام دولتی را باید پرداخت کنید.

5. هزینه بیمه اجباری باید پرداخت شود.

6. هزینه ثبت نام مالیات باید پرداخت شود.

 هزینه اجاره ملک

 اجاره کردن یک ملک در کشور سوئیس بستگی به آن محل یا شهری که در آن می خواهید زندگی کنید دارد.

هزینه زندگی در شهر برن سوئیس که پایتخت این کشور است به این صورت است که اجاره در این شهر از 650  تا 1300 یورو در ماه است. در این کشور 3 ماه از اجاره را باید پیش پرداخت کنید.

هزینه حمل و نقل

بلیط مترو 3.60 فرانک سوئیسی است.

تاکسی 6.50 فرانک سوئیسی است.

تاکسی برای 1 کیلومتر 3.80 فرانک سوئیسی است. البته گاهی 50 درصد تخفیف در برخی فصل ها داده می شود.

هزینه بیمه درمانی

بیمه درمانی برای بیمارهای معمولی حساب می شود ولی اگر شخصی بخواهد جراحی تخصصی انجام دهد باید هزینه درمان را پرداخت کند. بیمه هم بستگی به محلی که در آن زندگی می کنید دارد و هزینه آن متفاوت است. بیمه در ماه از 300 تا500 فرانک سوئیسی است.

هزینه مواد غذایی

12 عدد تخم مرغ 5.54 فرانک سوئیسی است.

شیر 1 لیتر 1.56 فرانک سوئیسی است.

1 کیلوگرم مرغ 25.31 فرانک سوئیسی است.

یک وعده غذای مک دونالد 14 فرانک سوئیسی است.

هزینه های جانبی

امکانات عمومی برای یک آپارتمان 85 متری در ماه 196 فرانک سوئیسی است.

اینترنت در ماه 60 فرانک سوئیسی است.

نرخ تلفن همراه در هر دقیقه 0.23 فرانک سوئیسی است.

مزایای ثبت شرکت در سوئیس

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در سوئیس دارای مزایا بسیاری است و به خاطر همین مزایا است که بسیاری از سرمایه گذاران را به سمت خود جذب می کند. مزایا کشور سوئیس در ارتباط با ثبت شرکت سوئیس موارد زیر است:

1. حق مالکیت صد در صدی

2. امکان آزادانه سفر به تمام نقاط اروپا که عضو شنگن هستند

3. عدم وجود محدودیت در زمینه مشارکت های تجاری و گمرگی بین کشورهای اروپایی

4. به آسانی می توانید ویزای کشورهای دنیا را اخذ کنید

5. افتتاح حساب بانکی برای شخص و شرکت

6. استفاده از برند اروپایی

7. پس از گذشت 3 سال می توانید اقامت دائم بگیرید

8. پس از گذشت 5 سال از اقامت دائم که گذشت می توانید تابعیت این کشور را اخذ نمایید

9. اخذ اقامت خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال)

مزایای ثبت شرکت در سوئیس
مزایای ثبت شرکت در سوئیس

 ثبت شرکت در سوئیس و اقتصاد آن – مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس

برای مهاجرت به کشور زیبای سوئیس و ثبت شرکت در این کشور لازم است که از اقتصاد این کشور آگاه باشید زیرا اقتصاد تأثیر به سزایی در عملکرد شرکت شما دارد.

کشور سوئیس یکی از با ثبات ترین کشور در مبحث اقتصاد در جهان است. کشور سوئیس بسیار وابسته به سرمایه گذاری خارجی است زیرا سیاست های پایدار امنیت مالی و ثبات سیاسی این کشور باعث شده است تا سرمایه گذاران و سپرده گذاران در این کشور اقدام به فعالیت کنند و این برای اقتصاد این کشور بسیار مفید است.

تولید ناخالصی در کشور سوئیس 473.3  میلیارد دلار در سال 2014 بوده است. تولید ناخالصی داخلی بخش کشاورزی (1.3 درصد) و در بخش صنعت(27.7 درصد) و در بخش خدمات (71 درصد) در سال 2012 بوده است.

صنایع اصلی کشور سوئیس دستگاه (مکانیک)، مواد شیمیایی، ساعت مچی ، پارچه، ابزار دقیق، توریسم، بانکداری و بیمه است.

شرکای اصلی کشور سوئیس، کشور آلمان (19.8 درصد)، ایالات متحده آمریکا
 (11.1 درصد)، ایتالیا (7.2 درصد)، فرانسه (7.1 درصد)، بریتانیا (5.4 درصد) است.

واردات این کشور 287.7 میلیارد دلار در سال 2012 بوده است و کالاهای وارداتی این کشور دستگاه (مکانیک)، مواد شیمیایی، وسیله نقلیه، فلز، محصولات کشاورزی و پارچه بوده است. شرکای اصلی واردات این کشور آلمان، ایتالیا، فرانسه، ایالات متحده آمریکا، چین و اتریش است.

صادرات این کشور 308.4 میلیارد دلار در سال 2012 بوده است و کالاهای صادراتی این کشور دستگاه (مکانیک)، مواد شیمیایی، فلزات،ساعت مچی و محصولات کشاورزی بوده است. شرکای اصلی صادرات این کشور آلمان، ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا است.

ثبت شرکت در سوئیس و شاخص های اقتصادی تأثیرگذار

یکی از مهم ترین عواملی که برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت سوئیس باید به آن توجه شود شاخص های اقتصادی تأثیر گذار است. زیرا این عوامل تأثیر به سزایی در شرکت شما دارند پس بهتر است قبل از مهاجرت در ارتباط با این شاخص ها اطلاعاتی داشته باشید. شاخص های تأثیرگذار اقتصادی موارد زیر است:

  • نرخ مالیات
  • نرخ تورم
  • نرخ بیکاری
  • نرخ تولید ناخالصی داخلی

1. نرخ مالیات در سوئیس

نرخ مالیات در یک کشور را حتماً برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت باید در نظر بگیرید زیرا مقداری از درآمد شما تقریباً نصف درآمد شما باید برای مالیات پرداخت شود. نرخ مالیات بردرآمد شرکت در کشور سوئیس 25 درصد است و نرخ مالیات بردرآمد 40 درصد است. البته لازم به ذکر است که در این کشور درآمد بالا است.

2. نرخ تورم در سوئیس

نرخ تورم یکی از شاخص های اقتصادی است که باید برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس آن را در نظر بگیرید. نرخ تورم نشان دهنده درآمد و هزینه کشوراست. تورم می تواند بر قیمت محصولات و  خدماتی که شرکت شما می خواهد ارائه بدهد تأثیر بگذارد. در واقع افزایش هزینه ها را با سال پیش مقایسه می کنند تا نرخ تورم محاسبه شود. خوشبختانه کشور سوئیس نرخ تورم منفی دارد که بسیار برای ثبت شرکت مناسب است.

نرخ تورم در سوئیس
نرخ تورم در سوئیس

3. نرخ بیکاری در سوئیس

نرخ بیکاری را حتماً برای ثبت شرکت باید به آن توجه کنید زیرا نشان از بازار کار آن کشور و پایداری نظام کاری آن کشور است. نرخ بیکاری در کشور سوئیس 2.9 بوده است که نرخ مناسبی است.

4. نرخ تولید ناخالصی داخلی در سوئیس

  یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی است. زیرا با افزایش نرخ تولید ناخالصی داخلی اقتصاد کشور پیشرفت می کند و وقتی اقتصاد کشوری پیشرفت کند برای شرکت شما سودآور است. کشور سوئیس از این نظر هم در جایگاه مناسبی است.

معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس

هنگامی که شما قصد مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس را دارید باید تمام جوانب و جزئیاتی که به این کشور مربوط است را بدانید تا با آگاهی و شناخت کاملی که از این کشور دارید اقدام برای اخذ اقامت کنید. کشور سوئیس مزایا بسیاری دارد ولی مشکلاتی هم دارد. ما در این بخش از مقاله به مشکلات این کشور می پردازیم. مشکلاتی که در کشور سوئیس وجود دارد موارد زیر است:

مشکلات کشور سوئیس
مشکلات کشور سوئیس

1. مشکلات کاری

کشور سوئیس در سال های گذشته مکان مناسب برای مهاجرت شغلی و ثبت شرکت بوده است ولی امروزه طرفداران خود را نسبت به گذشته از دست داده است. طبق آمارهایی که گرفته شده است خیلی از افراد از ساعات کاری و کار خود شاکی هستند.

2. مشکلات هزینه زندگی

هزینه زندگی کردن در کشور سوئیس برای بعضی افراد مناسب است و برای برخی از افراد زیاد است. طبق آماری که گرفته شده است بیشتر از 65 درصد از مردم هزینه زندگی در این کشور را بالا می دانند. هزینه زندگی مربوط به خوراک، پوشاک، مسکن، حمل و نقل و… است. البته لازم به ذکر است که درآمد در این کشور بالا است. بیشترین هزینه برای مسکن است. در واقع کشور سوئیس کشور گران قیمتی می باشد.

3. مشکلات زبان

در کشور سوئیس چند زبان وجود دارد که این خود یک مشکل است. در کشور سوئیس زبان آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی و… صحبت می شود و یادگیری این زبان ها مشکل است.

4. مشکل فرهنگ سوئیس

از بزرگترین مشکلات این کشور فرهنگ مردم این کشور است که سرد و خشک هستند. بیشتر محلی های این کشور ترجیح می دهند با افراد خارجی آشنا نشوند. به همین دلیل مهاجران زیاد از فرهنگ مردم سوئیس راضی نمی باشند. در واقع بیشتر علاقه مند هستند با دوستان قدیمی خود در ارتباط باشند.

سخن پایانی ثبت شرکت در سوئیس

تمام مدارک، قوانین، هزینه ها و شرایط لازم برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئیس را مورد بررسی قرار داده ایم. کشور سوئیس از نظر اقتصادی بسیار قوی است به همین دلیل برای ثبت شرکت بسیار گزینه مناسبی می باشد و سرمایه گذاران را به سمت خود جذب می کند.

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور سوئیس بهتر است که مشاوره دریافت کنید تا بدون هیچ گونه مشکلی بتوانید اقامت کشور سوئیس را اخذ نمایید. مشاوران و کارشناسان ما در ” مؤسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان ” می توانند شما را در این راه یاری کنند و به هدفتان برسانند. شما سرمایه گذاران عزیز می توانید مشاوره رایگان تلفنی در ارتباط با ثبت شرکت سوئیس داشته باشید و همچین سوالات و پیشنهادهای خود را در پایین این مقاله مطرح کنید.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در سوئیس

✳️ شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در سوئیس چیست؟

نرخ مالیات، نرخ تورم، نرخ بیکاری، نرخ تولید ناخالصی داخلی

✳️ هزینه ثبت شرکت در سوئیس چثدر است؟

هزینه برای ثبت شرکت حدود 600 تا 15000 فرانک سوئیسی است.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
سیامک فیضی

سلام ممنون میشم هزینه راه اندازی کلی سفره خانه یا همون کافه تو کشور سوئیس و بگید🙏

آتیه آفرینان

با سلام. با موسسه تماس بگیرین کارشناسان ما راهنماییتون میکنم. 02172207

سیامک فیضی

سلام راه ندازی سفره خانه یا کافه چقدر هزینه داره تو کشور سوییس

مجید

سلام ما داری چند شرکت و کارخانه هستیم و تصمیم داریم یک شرکت ثبت کنیم ولی هلدینگ باشد چون طرح گسترش در حال تاسیس در کشور های دیگر هستیم از جمله آلمان چون در بررسی ظاهراً کشور آلمان رتبه بالاتری را دارد خوشحال میشویم بتوانیم همکاری داشته باشیم واز نقطه نظرهای شما استفاده کنیم

آتیه آفرینان

با سلام، شرایط شما و میزان هزینه ای که می خواهید داشته باشید بایستی بررسی شود با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

نیما

با سلام ممنون از سایت خوبتون و مطالب مفیدتون

آتیه آفرینان

سپاس بیکران از نگاهتون.

نسترن

سلام وقتتون بخیر آیا با دریافت اقامت ثبت شرکت در سوییس امکان بردن همراه به صورت همزمان وجود دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام امکان همراهی خانواده(همسر و فرزند زیر 18 سال) وجود دارد.

سینا کیا

سلام خسته نباشید. آیا با ثبت شرکت در سوئیس میتوان اقامت دائم گرفت؟

آتیه آفرینان

با سلام.خیر. کشور سوئیس در کل سخت اقامت دائم میدهد.

رامین

سلام ثبت شرکت در سوئیس چقدر زمان میبره؟

آتیه آفرینان

سلام جهت دریافت مشاره و بررسی شرایطتان با شماره ی 02172207تماس بگیرید.

سارا

سلام با ثبت شرکت در سوییس می توان اقامت دائم کشور سوییس را گرفت؟

آتیه آفرینان

با سلام، دوست عزیز اگر به دنبال اقامت یک کشور اروپایی هستیدباید بگم پروسه ی اخذ اقامت کشور سوئیس زمانبر بوده و بهتر است برای کشور های دیگری به طور مثال: لهستان اقدام کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button