امروزه افراد بسیاری درصدد سرمایه گذاری در کشورهای خارجی می باشند اما کمتر افرادی پیدا می شود که به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هند تمرکز می کنند. افراد میتوانند از طریق روشهای گوناگون اقامت کشور هندوستان را کسب کنند و از طریق ویزای کار هندوستان، ویزای تحصیلی هندوستان و خرید ملک در هندوستان می توانند به این امر دست پیدا کنند اما در این میان افرادی می باشند که قصد دارند فعالیت تجاری خود را در کشوری مانند هندوستان ادامه دهند و رونق بخشند که راهی پیچیده ای را انتخاب کرده اند اما جای نگرانی نیست و این افراد می توانند با دانش و تجربه ی وکیل های متخصص در ثبت شرکت در هندوستان به هدف خود برسند.

کشور هند به عنوان دومین کشور پر جمعیت در دنیا مشهور میباشد  و در چند سال اخیر شاهد رونق و پیشرفت اقتصادی این کشور بوده ایم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سالهای اخیر رشد اقتصادی هندوستان به اندازه ای بالا بوده است که این کشور را در بالاترین نرخ رشد اقتصادی در جهان قرار داده است .کشور هند مناسب برای سرمایه گذاران خارجی میباشد چرا که از هر ملیتی که باشند میتوانند براحتی ثبت شرکت در هندوستان را انجام دهند و نیازی به حضور مستقیم آنان در هند نمیباشد که این باعث شده است این کشور برای سرمایه گذاران خارجی مکانی مهم تلقی گردد .

یکی از ویژگی های مهم ثبت شرکت در هندوستان این میباشد که این کشور با 84 کشور در دنیا قراردادی مبنی بر معاهدات مالیاتی مضاعف , امضا نموده است , که طبق آن این اجازه داده میشود که سرمایه گذارانی که ثبت شرکت در هندوستان را انجام داده اند از مزایایی همچون کم بودن مالیات های اجباری در معامله با کشورهایی که طرف قرار داد میباشند بهرمند شوند.

ثبت شرکت در هند – زمان بندی ثبت شرکت در هند

زمان بندی ثبت شرکت در هند به شرح زیر می باشد :

  • اخذ PAN Card: 21 روز کاری به طول خواهد انجامید.
  • تایید نام: برای تایید نام به 4 روز زمان نیاز است.
  • ثبت شرکت: پس از تایید نام برای ثبت شرکت در هند به 4 روز زمان نیاز است.
  • افتتاح حساب بانکی: نیاز به 15 روز کاری زمان دارد.
  • اخذ کد مالیاتی: 15 روز کاری زمان خواهد برد.
  • زمان لازم از استارت ثبت شرکت تا افتتاح حساب شرکتی: 23 روز

ثبت شرکت در هند – نحوه ثبت شرکت در هندوستان

قبل از هر اقدامی سرمایه گذاران باید اطلاعات خود را در زمینه فعالیت تجاری در کشور هندوستان تکمیل نمایید و از اوضاع اقتصادی این کشور به صورت جزئی اطلاعات کسب نمایید .پیشنهاد ما برای سرمایه گذارانی که میخواهند ثبت شرکت در هندوستان را تجربه کنند این می باشد که قبل از هر اقدام و بعد از جمع آوری اطلاعات در خصوص ثبت شرکت در هندوستان یک سفر کوتاه از طریق ویزای توریستی هندوستان به این کشور داشه باشند و از نزدیک با اقتصاد و فعالیت های تجاری این کشور و همچنین شهرهای مهم اقتصادی این کشور آشنا شوند .بعد از تصمیم نهایی باید نوع شرکت خود را مشخص نمایند که رایج ترین روش ثبت شرکت در هندوستان , ثبت شرکت با مسئولیت محدود میباشد که طبق آن شما نیاز به سرمایه اولیه که مبلغی حدود دو هزار دلار میباشد، دارید .

در مرحله اول شما باید نامی را به عنوان اسم شرکت نتخاب نمایید که خود انتخاب نام باید دارای شرایطی باشد , یکی از این شرایط این میباشد که نام انتخابی باید کوتاه و تلفظ آن آسان باشد , یکی دیگر از ویژگی ها این است که نامی که انتخاب خواهید کرد نباید تکراری بوده باشد و منحصر به شرکت و نوع فعالیت تجاریتان بوده باشد .شما میتوانید حداکثر سه نام را انتخاب کنید و هر کدام از آنها که قابل قبول بود از طرف اداره ثبت شرکت در هندوستان رزرو خواهد شد. بعد از آن شما باید پرونده تفاهم نامه ی انجمن شرکت را تشکیل دهید , بعد از آن شما بایداخذ کد مالیاتی و افتتاح حساب را انجام دهید که پروسه ای که زمان میبرد حدود سی روز کاری میباشد .لازم به ذکرمیباشد که برای ثبت شرکت در هندوستان , افتتاح حساب در یکی از بانک های این کشور الزامی میباشد و برای افتتاح حساب نیز باید مبلغی را در بانک نگه دارید که میزان مبلغ بستگی به نوع بانک خواهد داشت که اصولا مبلغی حدود ده هزار روپیه میباشد .

اگر شما تمایل به اجاره ملک برای شرکت در هندوستان میباشید باید بدانید که حتما مکانی را یا اجاره نمایید و یا خریداری نمایید و آدرس و مشخصات دقیق آن را در اساسنامه شرکت متذکر شوید , اما اگر میخواهید دفتر شرکتی به صورت مجازی داشته باشید باید  مبلغی را هر سه ماه یک بار برای دفتر مجازی خود پرداخت نمایید که حدود دویست دلار میباشد که هر سه ماه یک بار پرداخت میشود .در زمانی که شما میخواهید از دفاتر مجازی استفاده کنید میتوانید این امید را داشته باشید که تمامی تلفن ها و فکس های شرکت برایتان فوروارد خواهد شد و اگر نامه ای به این دفتر ها ارسال گردد تمامی آن نامه ها برایتان فوروارد میشود و جای هیچ نگرانی از این بابت نمیباشد .اگر بعد از ثبت شرکت در هندوستان نیاز به حسابدار داشته باشید میتوانید مبلغی را به صورت سالانه به آنها پرداخت نمایید که حدود هزار و دویست دلار در سال میباشد .

ثبت شرکت در هند – نکاتی مهم در خصوص ثبت شرکت در هندوستان

  • باید بدانید که نرخ مالیات بر ارزش افزوده در کشور هندوستان بستگی به نوع کالا و نوع خدمات شما خواهد داشت رقمی که به صورت میانگین حدود 7.5درصد میباشد .
  • باید توجه داشته باشید که برای انجام امور بازرگانی شما نیاز به کد صادرات و واردات خواهید داشت که مبلغ آن به صورت میانگین رقمی حدود 350 دلار خواهد بود
  • این کشور که در جنوب آسیا واقع شده است صادرات محصولاتی همچون فرآورده های نفتی , سنگ های قیمتی , وسایل نقلیه و ماشین الات را انجام داده و بیشترین صادرات ها را به کشورهای آمریکا , چین و عربستان سعودی انجام میدهد .همچنین واردات این کشور شامل پلاستیک , آهن , نفت خام و… که از کشورهای امارات , آمریکا , عربستان و سوئیس انجام میپذیرد . کشاورزی در این کشور هم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است محصولاتی شامل برنج , گندم , جو , پای , عدس و پیاز بیشترین برداشت ها را دارد .
  • ثبت شرکت در هندوستان به دلیل پیچیدگی هایی که دارد امکان دارد به مدت دو ماه به طول بیانجامد لزا باید دقت بسیاری در انجام تمامی مراحل آن داشته باشید به همین خاطر توصیه ما به شما این میباشد که کار را به افراد متخصص در زمینه ثبت شرکت در هندوستان بسپارید تا تمام مراحل را طبق قانون سپری کنند تا از نظر حقوقی به مشکل برخورد نکنید .

ثبت شرکت در هند – مدارک لازم جهت ثبت شرکت در هندوستان

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در هندوستان به شرح زیر می باشد :

  • پر کردن فرم ثبت شرکت در هندوستان
  • مشخص نمودن تعداد سهامداران و میزان سرمایه اولیه
  • اخذ کد اقتصادی
  • مجوز کار در هندوستان
  • آدرس محل دقیق شرکت
  • اخذ کد صادرات و واردات
  • افتتاح یک حساب در یکی از بانک های هندوستان
  • فیش پرداخت کلیه هزینه های دولتی و ایالتی
  • مشخصات دقیق مدیر عامل به همراه خانواده وی
مدارک لازم جهت ثبت شرکت در هندوستان
مدارک لازم جهت ثبت شرکت در هندوستان

ثبت شرکت در هند – مزایای ثبت شرکت در هندوستان

مزایای ثبت شرکت در هندوستان به شرح زیر می باشد :

  • هزینه های زندگی در کشور هندوستان بسیار پایین میباشد و هر قشری میتواند به راحتی به زندگی خود در این کشور ادامه دهد .
  • نرخ متوسط ماهیانه حقوق در کشور هندوستان به طور متوسط 200 دلار میباشد .
  • اقدام برای ثبت شرکت با کمترین سرمایه (2000 دلار)
  • بزرگترین و مهمترین مزایای ثبت شرکت در هندوستان این میباشد که شما میتوانید از کاهش مالیات های تکلیفی برخوردار شوید و علت آن هم این است که کشور هندوستان با هشتاد و چهار کشور دنیا قراردادی مبنی بر معاهدات مالیاتی مضاعف امضا نموده است که باعث شده است شرکت های ثبت شده در این کشور در معامله با آن کشورها از مالیات های پایین بهره مند شوند .
  • شاید برایتان جالب است بدانید که اخیرا سرمایه گذاری های خارجی , که شامل امور مالی و هواپیما یی  میباشد در کشور هندوستان مجاز شده است .
  • این کشور در سال 2015 از رشد اقتصادی قابل توجهی برخوردار شده است .

ثبت شرکت در هند – معایب ثبت شرکت در هندوستان

معایب ثبت شرکت در هندوستان به شرح زیر می باشد :

  • نرخ مالیات ها در کشور هندوستان کمی بالا میباشد به طور مثال برای شرکت های مقیم نرخ مالیات بر درآمد شامل سی و چهار درصد میباشد و نرخ مالیات بر درآمد شرکت های شعب خارجی چهل و سه در صد میباشد . این مالیات های سنگین بر مالیات بر ارزش افزوده , واردات و صادرات , سود سهام و… نیز اعمال میشود .
  • واحد پول کشور هندوستان (روپیه) واحد پولی کم ارزش میباشد و میتوان به جرات آن را بی ثبات خواند که در سرمایه گذاری های خارجی به شدت تاثیر میگذارد .
  • قوانینی در کشور هندوستان حاکم میباشد که میتوان به یکی از انها به اینگونه اشاره نمود که ثبت اختراع و صدور مجوزات لازم اکثرا به نفع شرکت های محلی و بومی میباشد و شرکت های بین المللی بی نصیب میباشند .
  • شرکت های خارجی و سرمایه گذاران خارجی مشکل عدم اعتماد در کنترل سیستم مالی در این کشور مواجه میباشند .
  • یکی دیگر از مشکلاتی که میتوان به آن اشاره کرد , مشکل راه های ارتباطی در هندوستان میباشد این کشور بزرگراه ها و فرودگاه ها و راه آهن توسعه نیافته ای دارد و بیشترین موردی که سرمایه گذاران را مورد آزار قرار میدهد قطع شدن برق در این کشور میباشد .
  • متاسفانه از نظر را ه اندازی بیزنس جدید کشور هندوستان رتبه منفی صد و پنجاه و هشتم جهان را دارد که بسیار وحشتناک میباشد .
  • برای مجوز گرفتن از اداره های دولتی بسیار به مشکل برخواهید خورد و آشفتگی بسیاری در ادارات دولتی کشور هندوستان وجود دارد .
  • شرایط سختی که برای ثبت شرکت در هندوستان وجود دارد امکان دارد که تا چند ماه زمان ببرد و قابل پیش بینی نمیباشد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
محمدحسین میرزایی

بله

سارا جوادی

با سلام جناب آقای میرزایی ، درصورتی که به اطلاعات بیشتری درارتباط با مهاجرت نیازمندید میتوانید همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 02172207 تماس بگیرید و یا از طریق فرم ارزیابی آنلاین اقدام کنید .

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button