چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف مهاجرت از طریق تولد (اخذ تابعیت از طریق تولد) بود.همانطور که گفته بودیم روش های اخذ تابعیت و اخذ اقامت از طریق تولد را برای شما هموطنان عزیز توضیح میدهیم.

تولد فرزند در ژاپن – اطلاعات عمومی ژاپن

کشور ژاپن واقع در آسیای شرقی درمیان آب های اقیانوس  آرام واقع شده است و با کشورهای کره جنوبی ، کره شمالی ، کشور چین و کشور روسیههم مرز است. پایتخت ژاپن شهر توکیو است که یکی از بزرگترین و گرانترین پایتخت های جهان به شمار می آید. کشور ژاپن دهمین کشور پر جمعیت جهان ، چهارمین کشور صادر کننده در جهان ، ششمین کشور بزرگ وارد کننده و عضو سازمان ملل متحد میباشد. یکی از پر قدرتترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی ژاپن میباشد. رتبه سوم در جهان و رتبه دوم در آسیا را از لحاظ اقتصادی متعلق به ژاپن است. مردم ژاپن به زبان ژاپنی صحبت میکنند که برگرفته از زبان چینی میباشد و مردمشان طبق آمار گرفته شده پیرترین مردم جهان هستند.

تولد فرزند در ژاپن ­– روش های مهاجرت به ژاپن

روش های مهاجرت به ژاپن به شرح زیر می باشد :

تولد فرزند در ژاپن | روش های مهاجرت به ژاپن | اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در ژاپن | اقامت ژاپن
تولد فرزند در ژاپن | روش های مهاجرت به ژاپن | اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در ژاپن | اقامت ژاپن

تولد فرزند در ژاپن

قانونی که در خصوص تابعیت و اقامت برای اولین بار در سال ۱۸۷۳ تصویب شد، در سال های متوالی دچار تغییراتی شد ولی از سال ۲۰۰۸ این قانون تغییری نیافته است. اخذ اقامت از طریق تولد وابسته به قانون خاک یا خون است. قانون خاک بدین معناست که اگر والدینی فرزندی در آن کشور به دنیا بیاورند میتوانند اقامت آن کشور را به دست آورند و قانون خون یعنی از طریق ازدواج با تبعه آن کشور مقصد و تولد فرزند در آن کشور میتوان برای اقامت درخواست داد. تولد فرزند در ژاپن تابع قانون خون میباشد.

طبق ماده 2 قانون تابعیت برای اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در ژاپن باید یکی از 3 شرایط زیر برقرار باشد:

پدر یا مادر نوزاد تبعه ژاپن باشند.

هنگامیکه پدر نوزاد (باید تابعیت و اقامت ژاپن را داشته باشد) قبل از تولد وی فوت کند.

وقتی والدین نوزاد بدون تابعیت باشند و نوزاد در ژاپن به دنیا آید وی اقامت ژاپن را اخذ مینماید.

زمانیکه فرزند در کشور ژاپن متولد شود باید ظرف 14 روز تولدش در اداره دولتی ثبت گردد. همچنین والدین باید 15 روز بعد از تولد جهت تخفیفات مالیاتی و کمک هزینه ها اقدام کنند. در صورتی که نوزاد از پدر و مادری که ازدواج نکرده باشند متولد شود، زمانی به نوزاد ملیت ژاپنی داده می شود که پدر طفل، فرزند خود را به رسمیت بشناسد. همچنین اگر نوزاد زمانی که متولد می شود مادرش ژاپنی و پدرش ملیت خارجی داشته باشد، اگر والدین او ازدواج نکرده باشند در این صورت تابعیت ژاپن به فرد اعطا می شود.

افراد بابت تولد فرزند در کشور ژاپن کمک هزینه یا یارانه دریافت میکنند. اگر هزینه ی زایمان نوزاد بیشتر شود، فرد باید از تمکن مالی خود هزینه کند اما اگر هزینه ی بیمارستان و مابقی هزینه ها کمتر از مقدار یارانه باشد با بخش های مختلف محاسبه خواهد شد. حتی اگر مشکل و بیماری برای فرد ایجاد شود خدمات بیمه مشکل فرد را بر طرف خواهد کرد و نیازی به پدر و مادر نیست.

وقتی نوزادی از زن و شوهری قانونی (ازدواج کرده باشند) با دو ملیت خارجی و ژاپنی در خارج از ژاپن متولد شود، ممکن است ملیت ژاپنی به کودک داده شود و همچنین ممکن است ملیت کشور محل تولد به نوزاد نیز داده شود.

اگر نوزادی خارج از ژاپن متولد شود، اطلاعات تولد او باید در طول سه ماه پس از تاریخ تولد در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ژاپن ثبت شود. عدم ثبت اطلاعات در طول این سه ماه ممکن است منجر به این شود که ملیت ژاپنی نوزاد از دست برود. بااین حال به شرطی که فرزند متولد شده تا 20 سالگی بتواند اقامت خود را در ژاپن ثابت کند ملیت ژاپنی به او داده میشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با “تحصیل در ژاپن” مقاله تحصیل در ژاپن مطالعه فرمایید.

در صورتیکه تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور ژاپن اقدام نمایید. موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی مینماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان میتوانید با موسسه تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما ، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی ژاپن ، تابعیت از طریق تولد فرزند را ارئه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ اقامت از طریق تولد میتوانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button