ویزای خود حمایتی اتریش

مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اتریش کشوری در اروپا است که به دلیل کیفیت بالای زندگی بسیاری از افراد تمایل دارند، به این کشور مهاجرت کنند. یکی از راه های آسان برای افرادی که تمکن مالی دارند، مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش می باشد. در این مطلب توضیح می دهیم شرایط مهاجرت و اقامت اتریش از طریق تمکن مالی چیست؟ آیا می توان بدون انتقال سرمایه ویزای خود حمایتی اتریش را دریافت کرد؟
قوانین مهاجرت اقامت تمکن مالی اتریش چیست و چگونه می توان برای مهاجرت به اتریش خانواده را همراه برد؟ این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید باشد و بتوانید پاسخ سوالات خود را در مورد مهاجرت اقامت تمکن مالی اتریش در این مقاله پیدا کنید. همچنین برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل کرده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط تمکن مالی اتریش 🔊

ویزای خود حمایتی اتریش و شرایط عمومی آن

کشور اتریش در اروپای مرکزی واقع شده است. اتریش دارای 9 ایالت است و پایتخت آن شهر وین می باشد. شهر وین دارای بناهای تاریخی زیادی می باشد که اکثر افراد با سفر کوتاه مدت فرصت نمی کنند از همه ی این بناها دیدن کنند. از دیگر شهرهای مهم اتریش می توان به زالتسبورگ، اینسبورک، گراتس و لینس اشاره کرد. این شهرها از نظر تجاری، سیاسی و فرهنگی اهمیت زیادی دارند. اتریش از همه جهات به خشکی می رسد و جز کشورهایی محسوب می شود که بیشترین تعداد همسایه را دارد. کشورهای همسایه اتریش آلمان، جمهوری اسلوونی، چک، سوئیس، ایتالیا و مجارستان است.

زبان رسمی اتریش آلمانی می باشد و حدود 90% از مردم به آلمانی صحبت می کنند. واحد پول این کشور یورو است. اقتصاد اتریش در شرایط مطلوبی قرار دارد. به طوری که در سال 2015 اتریش جز ثروتمندترین کشورها قرار گرفت. زیرا تولید ناخالص داخلی آن بسیار افزایش یافت. شریک تجاری اتریش کشور آلمان است. به همین دلیل تغییرات در اقتصاد آلمان بر روی اقتصاد اتریش نیز تاثیرگذار است. صادرات کشور اتریش شامل ماشین آلات، کاغذ و مقوا و مواد شیمیایی می شود.
در کنار این موارد اتریش از راه جذب گردشگر نیز درآمد بسیاری به دست می آورد. به دلیل همین اقتصاد قوی و کیفیت بالای زندگی در اتریش افراد زیادی برای مهاجرت به اتریش متقاضی هستند.
یکی از راه های مهاجرت به اتریش ویزای خود حمایتی است که بدون نیاز به سرمایه گذاری در این کشور می توان از مزایای زیاد آن بهره مند شد. علاوه بر این افراد زیادی از طریق تحصیل در اتریش، کار در اتریش و یا سرمایه گذاری در اتریش اقامت این کشور را به دست می آورند. در ادامه مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش را به طور کامل برای شما شرح داده و این کشور را از لحاظ سرمایه گذاری بررسی می کنیم.

ویزای خود حمایتی اتریش و شرایط عمومی آن
ویزای خود حمایتی اتریش و شرایط عمومی آن

نکات مهم مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش

مهاجرت به کشورهای اروپایی از گذشته موضوع مورد علاقه ایرانیان بوده است. برخی از کشورهای اروپایی جهت بالابردن میزان بازدید گردشگران و ایجاد رونق اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال اقدام به اعطا ویزای توریستی با شرایط امکان تبدیل به اقامت دائم اروپا از طریق تمکن مالی می کند. راه های مهاجرت به اتریش متنوع و گوناگون هستند که یکی از آنها اخذ اقامت در اتریش از طریق تمکن مالی می باشد.
کشور اتریش یکی از زیباترین و امن ترین کشورهای دنیا می باشد . عضویت در اتحادیه اروپا و پیوستن به پیمان شنگن باعث رشد و شکوفایی بیش از قبل در کشور اتریش می باشد. استقرار مقر سازمان ملل در شهر وین و همچنین وجود صنایع پتروشیمی قدرتمند در اتریش و همسایگی با آلمان، کشور اتریش را در شمار کشورهای قدرتمند اروپای مرکزی قرار داده است و همچنین امکان کاریابی در اتریش برای اتباع خارجه بیش از 70 درصد برآورد می شود، در نتیجه اتریش یکی از انتخاب های ایرانیان جهت مهاجرت به اروپا محسوب می شود .
امکان خرید ملک در اتریش برای اتباع ایرانی وجود دارد اما اخذ اقامت اروپا ، از طریق خرید ملک در اتریش امکان پذیر نیست بلکه به شرط داشتن تجارتی به همراه خرید ملک در اتریش و پرداخت مالیات های مقرر در قانون، امکان اخذ اقامت اروپا فراهم می شود .
با توجه به جاذبه های توریستی اتریش ویزای چند بار ورود به اتحادیه ی اروپا و کشورهای شنگن از سوی سفارت اتریش در تهران برای افراد و خانواده هایی که تمکن مالی خود را اثبات کند، صادر می شود و ویزای تمکن مالی اتریش ، امکان تبدیل به اقامت دائم اروپا را خواهد داشت .

راه های اثبات تمکن مالی اتریش

داشتن تمکن مالی بدین معنی که شخص متقاضی باید اثبات کند که در صورت اقامت طولانی مدت در اتریش ، امکان کسب درآمد در کشور مبدأ و پرداخت هزینه های اقامت در اتریش یا سایر کشورهای اروپایی را دارد. وجود درآمد بدون اشتغال مستقیم فرد در کشور مبدأ، از یکی از راه های زیر، قابل اثبات می باشد. راه های اثبات تمکن مالی اتریش شامل :

  1. مالکیت املاک و مستغلات، در این حالت، لازم است، املاک مازاد بر نیاز، اجاره داده شود و اجاره نامه ملک، به عنوان یکی از راه های کسب درآمد و اثبات تمکن مالی، می باشد.
  2. دارا بودن سهام شرکت ها و کارخانه ها، واریز سود مشارکت و خرید سهام شرکت ها و کارخانه ها، نیز، یکی دیگر از راه های اثبات تمکن مالی می باشد.
  3. حقوق بازنشستگی و مستمری، هرچند حقوق بازنشستگی، یکی از موارد کسب درآمد می باشد، اما با توجه به کم بودن حقوق بازنشستگی، معمولا به عنوان روش مناسبی جهت اثبات تمکن مالی، به حساب نمی آید
  4. دارا بودن سپرده بانکی، از طریق سپرده های بانکی بلند مدت در ایران و اثبات واریز ماهانه سود، امکان اثبات و احراز شرایط تمکن مالی، وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اتریش می توانید مقاله ” تحصیل در اتریش” را مطالعه فرمایید .

راه های اثبات تمکن مالی اتریش
راه های اثبات تمکن مالی اتریش

شرایط مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش

هر ساله تقاضا برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش بالا می باشد. دولت اتریش تعداد محدودی از افراد واجد شرایط را برای دریافت ویزای خود حمایتی اتریش قبول می کند. در نتیجه لازم است سریعا برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش اقدام گردد. افراد متقاضی جهت کسب ویزای تکمن مالی اتریش باید شرایط زیر را دارا باشند

  • مبلغ تقریبا 22 هزار یورو بعنوان تمکن خود در یکی از بانک های معتبر ایرانی باید سپرده گذاری شود.
  • درآمد ماهیانه حداقل 2000 یورو و برای متقاضی به همراه همسر حداقل 3000 یورو باشد.
  • مدارک هویتی افراد مثل شناسنامه و یا پاسپورت.
  • اجاره یا خرید خانه در اتریش که مساحت آن با توجه به تعداد اعضای خانواده مشخص می گردد.

در راستای تمکن مالی اعلام شده عدد مورد نظر برای یک نفر می باشد و در صورت اضافه شدن هر فرد که شامل خانواده باشد 1000 یورو برای همسر و به ازای هر فرزند زیر 18 سال 300 یورو افزایش پیدا می کند. بطور مثال به ازای یک خانواده 3 نفره باید 3000 را بعنوان تمکن مالی ارائه داد. مبلغ ذکر شده باید به مدت چندین ماه در یکی از بانک های معتبر کشور ایران قرار داشته باشد تا اجازه و استطاعت مالی آن قابل ارائه باشد.
نکته حائز اهمیت در ارتباط با سن همراهان بوده که در این روش مهاجرتی  تا زمانی که فرزندان یک خانواده زیر 18 سال باشند، تحت پوشش خانواده قرار می گیرند فقط از حیث هزینه های جاری و مالیات، پرداختی بیشتری را باید داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است که علاقه مندان به کسب اقامت از روش تمکن مالی اتریش نیازمند ارائه مدرک حداقل A1 زبان آلمانی می باشند.
افراد در صورت کسب ویزا باید به مدت 6 ماه از سال را در کشور اتریش سپری کنند و می توانند مابقی زمان ارسال را در کشور دیگر اقامت داشته باشند. شایان ذکر است که در مدت مشخص شده مانند سایر افراد اتریشی اجازه تحصیل و سرمایه گذاری در کشور اتریش را دارا می باشند.

شرایط مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش
شرایط مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش

مدارک لازم اخذ ویزای خود حمایتی اتریش

برایاخذ ویزای خود حمایتی اتریش سعی کنید تمام مدارک را به طور کامل جمع آوری کنید. برای تکمیل پرونده خود بهتر است با وکیل مهاجرت مشورت کرده تا در ارائه مدارک با مشکل مواجه نشوید. دولت این کشور هر ساله برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش به تعداد محدودی از افراد ویزای خود حمایتی می دهد. شهرستان های اتریش می توانند حدود 130 اجازه اقامت صادر کنند. اما بیشتر تقاضاها برای پایتخت اتریش می باشد. در صورت ناقص بودن مدارک احتمال رد شدن درخواست شخص متقاضی بسیار زیاد می شود.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت اتریش از طریق اثبات تمکن مالی عبارتند از :

  1. اسناد مالکیت و دارائی های غیر منقول
  2. گواهی عدم سوءپیشینه برای متقاضی و افراد خانواده بالای 12 سال
  3. صورت حساب 6 ماهه حساب بانکی، به ازاء هر متقاضی حداقل 21 هزار یورو
  4. گواهی سلامت بیماریهای قلبی، عروقی، تنفسی و واگیردار
  5. بیمه درمانی برای کل اعضای خانواده که پوشش صد در صدی داشته باشد.
  6. مدارک تسلط بر زبان آلمانی در سطح پایه A1 که از صدور آن نباید بیشتر از یک سال گذشته باشد.
  7. اثبات اجاره یا خرید خانه در اتریش
  8. مدارک شناسایی
  9. یک قطعه عکس
  10. سند ازدواج، طلاق و فرزند خواندگی

در مواردی ممکن است مدارک بیشتری برای ارائه نیاز باشد. همچنین لازم به ذکر است مدارک زبان آلمانی معتبر برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش:

مدارک زبان آلمانی برای اخذ ویزای تمکن مالی اتریش
مدارک زبان آلمانی برای اخذ ویزای تمکن مالی اتریش

افراد زیر 14 سال و کسانی که از مشکلات جسمی و روانی رنج می برندف با تایید پزشک از این قاعده مستثنا بوده و نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند.

مراحل اثبات تمکن مالی اتریش

برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش باید مراحلی که در زیر ذکر شده است به طور کامل انجام شود. لازم به ذکر است درخواست برای ویزای تمکن مالی اتریش باید به صورت حضوری انجام شده و برای دریافت سهمیه ویزای تمکن مالی اتریش به سرعت اقدامات لازم انجام شود.

مراحل انجام کار جهت اخذ اقامت اتریش از طریق اثبات تمکن مالی به شرح زیر است :

  1. حضور متقاضی و سایر افراد خانواده در سفارت اتریش در تهران جهت ارائه مدارک و مصاحبه
  2. تحویل مدارک ترجمه شده به سفارت اتریش در تهران.جهت تأیید مدارک و ترجمه ها
  3. تهیه مدارک لازم و ترجمه مدارک
  4. اخذ وقت از سفارت اتریش به صورت اینترنتی
  5. اجاره ملک یا خرید ملک در اتریش و ثبت نشانی در اداره ی پلیس و افتتاح حساب بانکی در اتریش
  6. اخذ ویزای سه ماهه و مهاجرت به اتریش

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اتریش شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اتریش” بیاندازید.

پس از دریافت کارت اقامت 1 ساله اتریش، در صورتی که در انقضاء تاریخ کارت اقامت اتحادیه اروپا، شرایط تمکن مالی اثبات شده، پا برجا باشد و شرایط اقامت در اتریش انجام شده باشد، در صورت عدم تخلف از قوانین و عدم ارتکاب جرم، امکان تمدید اقامت برای دو سال وجود دارد و در پایان دو سال هم امکان پذیر است.

قوانین مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش

دولت اتریش هر ساله سهمیه های مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش را در اولین روز کاری ماه ژانویه توزیع می کند. برای این که شانس خود را بالا ببرید، باید در اولین روز درخواست خود را ارسال کنید و از قبل مدارک خود را آماده کرده باشید.
در این روند حتما با وکیل مهاجرت به اتریش مشورت کرده تا مشکلی در مهاجرت اقامت تمکن مالی اتریش به وجود نیاید. در صورتی که درخواست خود را به موقع ارسال کنید و در ارائه مدارک با مشکلی مواجه نشوید می توانید اقامت اتریش از طریق تمکن مالی را بدون نیاز به تصمیم افسر پرونده به دست آورید.
یکی از قوانین مهم بعد از مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش عدم اجازه کار در این کشور است. به همین دلیل نیاز است در ابتدا تمکن مالی خود را اثبات کرده باشید. البته با ویزای خود حمایتی اجازه سرمایه گذاری در اتریش و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارید. از قوانین دیگر ویزای خود حمایتی اتریش این است که شخص متقاضی باید حداقل 183 روز در سال در اتریش اقامت داشته باشد.

روش های اخذ ویزای تمکن مالی اتریش

از آن جایی که در روش مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش سهمیه افراد بسیار کم می باشد و تقاضا برای ویزای تمکن مالی اتریش زیاد است، این مسیر در عین راحت بودن شرایط سخت می باشد. به همین دلیل حتما باید با وکیل مهاجرت متخصص و با تجربه مشورت کرده و در انجام این پروسه تمام مشکلات را برطرف کرد.
بهتر است تا قبل از رسیدن زمان صدور سهمیه ها برای یادگیری زبان آلمانی و دریافت مدرک زبان اقدام کنید. همچنین شرایط ویزای خود حمایتی اتریش را به خوبی بررسی کنید تا از تغییرات قوانین مهاجرت و تغییر میزان سرمایه مطلع شوید. قبل از تعیین وقت مصاحبه از طرف سفارت اتریش مدارک خود را به طور کامل جمع آوری کرده و مطمئن شوید حداقل دارایی لازم را در حساب خود سپرده گذاری کرده اید.

روش های اخذ ویزای تمکن مالی اتریش
روش های اخذ ویزای تمکن مالی اتریش

مزایای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش

هر ساله تعداد زیادی از افراد متقاضی به دلیل مزایای زیاد زندگی در اتریش می خواهند اقامت اتریش را از طریق راه های مختلف به دست آورند. شما می توانید با مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش به مزایای زیادی دست پیدا کنید.

  • اتریش از ثبات اقتصادی و سیاسی برخوردار است.
  • با دریافت اقامت اتریش امکان سفر بدون ویزا به کشورهای زیادی وجود دارد.
  • امکان اخذ تابعیت اتحادیه اروپا بسیار بالا می باشد.
  • از آن جایی که فقط 183 روز در سال لازم است در اتریش اقامت داشته باشید، می توانید درگیر کارهای مالیاتی اتریش نشوید.
  • امکان اقامت دائم و اخذ تابعیت اتریش برای شما وجود دارد.
  • امکان تحصیل رایگان برای فرزندان
  • امکان سرمایه گذاری در یک کشور با رشد اقتصادی بالا

معایب مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش

در کنار مزایایی که برای روش مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش ذکر کردیم باید معایب ویزای تمکن مالی اتریش را نیز بررسی کرد. در این صورت می توان بهتر تصمیم گرفت. یکی از معایب اصلی مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش عدم اجازه کار در اتریش می باشد. به همین دلیل شخص متقاضی باید تمام جوانب این نوع مهاجرت را در نظر بگیرد و مطمئن باشد، می تواند هزینه های زندگی در اتریش را تامین کند.
مسئله دیگر شانس بسیار پایین برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش می باشد. ممکن است شما زمان و هزینه ای صرف کنید تا ویزای خود حمایتی اتریش را دریافت کنید اما به این نتیجه دست پیدا نکنید. دولت اتریش هر ساله قبل از سال نو میلادی سهمیه هایی برای این نوع ویزا صادر می کند و تنها افرادی که زودتر در سفارت اتریش مصاحبه کرده باشند، شانس اخذ ویزای خود حمایتی اتریش را دارند.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در اتریش

یکی از قوانین مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش این است که شخص با دریاقت ویزای خود حمایتی اتریش اجازه کار در این کشور را ندارد. اما اگر شخصی تمایل داشته باشد، می تواند از طریق سرمایه گذاری در اتریش به صورت کاملا قانونی درآمدی به دست آورد.
اگر قصد مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش را دارید و می خواهید در این کشور سرمایه گذاری کنید، بهتر است شاخص های اقتصادی اتریش و وضعیت سرمایه گذاری در زمینه های مختلف را بررسی کنید.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در اتریش
شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در اتریش

رشد اقتصادی اتریش

میزان رشد اقتصادی هر کشوری از طریق میزان تولید ناخالص داخلی تعیین می شود. در واقع کسب وکارهای آن کشور بر روی این شاخص تاثیرگذار هستند. این شاخص در واقع تعیین می کند، یک کشور نسبت به سال گذشته تولیدات داخلی خود را افزایش داده یا کاهش داده است. اگر کشوری وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشد، شاخص اقتصادی آن حدود 2 تا 3 در صد افزایش می یابد. اگر شاخص اقتصادی کشوری به 5 برسد، شرایط بسیار مطلوبی برای کسب وکارها داشته و با کسب عدد 7 تا 8% رشد اقتصادی در بهترین حالت خود قرار دارد.
میانگین رشد اقتصادی اتریش از سال 1961 تا سال 2019 عدد 2.74 بوده است. کمترین میزان رشد اقتصادی اتریش مربوط به سال 2009 می باشد. در این سال رشد اقتصادی اتریش منفی شد و به عدد 3.76- رسید. بیشترین میزان رشد اقتصادی اتریش مربوط به سال 1970 با رشد 6.32 بود. اتریش در سال 2019 توانست رشد اقتصادی 1.42 را تجربه کند.

میزان تورم در اتریش

برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش خوب است میزان تورم در این کشور را بررسی کنید. تورم در واقع میزان افزایش و یا کاهش هزینه های مصرف کننده نسبت به سال قبل را نشان می دهد. میزان تورم هم در هزینه های روزمره زندگی تاثیرگذار است و هم برای شخصی که قصد سرمایه گذاری دارد، شاخص مهمی محسوب می شود. عموما کشورها در شرایط مطلوب تورم 2 تا 3 در صد را تجربه می کنند.
میانگین تورم اتریش از سال 1960 تا سال 2019 عدد 3.3 می باشد. اتریش بیشترین میزان تورم را در سال 1974 به میزان 9.5% تجربه کرد. کمترین تورم اتریش مربوط به سال 2009 می باشد که به عدد 0.5% رسید. اتریش در سال 2019 تورم 1.5% را شاهد بود.

نرخ مالیات در اتریش

در اتریش مالیات های مختلفی مثل مالیات بر درآمد، مالیات شرکت ها و مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود. اگر شما اقدام به مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش کرده باشید، از آن جایی که اجازه کار ندارید مالیات بر درآمد از شما دریافت نمی شود.
اما بری هر نوع سرمایه گذاری موظف هستید 25% مالیات پرداخت کنید. در گذشته با خرید ملک در اتریش باید مالیاتی برای ملک پرداخت می شد. اما این قانون از قوانین مالیاتی اتریش حذف گردید.

نرخ مالیات در اتریش
نرخ مالیات در اتریش

قیمت ملک در اتریش

یکی از شرایط مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش خرید یا اجاره خانه در اتریش می باشد. به همین دلیل باید قبل از اقدام برای ویزای تمکن مالی اتریش از قیمت خرید و اجاره ملک در اتریش اطلاع پیدا کرد. علاوه بر این موضوع بسیاری از افراد با مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش اقدام به سرمایه گذاری در ملک می کنند.
با خرید ملک در اتریش می توان از طریق اجاره خانه درآمدی به دست آورد. همچنین در اتریش قیمت خانه هر ساله افزایش می یابد. این موضوع خود نوعی سرمایه گذاری می باشد. در سال 2020 قیمت خانه در وین پایتخت اتریش 7.62% افزایش پیدا کرد و در مناطق دیگر اتریش میزان افزایش قیمت حدود 1.82% بوده است.
در جدول زیر قیمت خانه در مناطق مختلف اتریش را بررسی می کنیم تا پیش زمینه ای از قیمت ها در اتریش داشته باشید.

آپارتمان 120 متری در شهر وین1299000 یورو
آپارتمان 70 کتری در شهر وین383650 یورو
خانه 47 متری در شهر وین50000 یورو
آپارتمان 76 متری در شهر گراتس179000 یورو
آپارتمان 80 متری در شهر اهروالد در ایالت تیرول466800 یورو
آپارتمان 38 متری در شهر گراتس137190 یورو
آپارتمان 72 متری در شهر لینس271500 یورو
آپارتمان 78 متری در اینسبروک459000 یورو

هزینه های زندگی در اتریش

علاوه بر هزینه های ابتدایی که برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش پرداخت می کنید، باید برای هزینه های روزمره در اتریش نیز برنامه ریزی بکنید. به طور میانگین شخص مجرد برای زندگی در اتریش باید به طور ماهانه حدود 830.14 یورو هزینه کند. 
البته این هزینه بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه می باشد. اگر شما بخواهید به همراه خانواده به اتریش مهاجرت کنید، هزینه های شما بیشتر می شود. برای یک خانواده 4 نفره هزینه های ماهانه حدود 3 هزار یورو خواهد بود.
در جدول زیر هزینه مواد غذایی در اتریش و هزینه حمل و نقل را بررسی می کنیم.

غذا در رستوران ارزان قیمت12 یوروغذا برای دو نفر در رستوران متوسط55 یورو
کاپوچینو3.15 یورونان سفید1.87 یورو
شیر یک لیتری1.12 یورویک کیلو گرم برنج سفید1.88 یورو
12 عدد تخم مرغ2.92 یورویک کیلو گرم پنیر محلی12.13 یورو
یک کیلو گرم فیله مرغ10.35یک کیلو گرم گوشت گاو15.59 یورو
یک کیلو گرم پرتقال2.46 یورویک کیلو گرم گوجه فرنگی2.47 یورو
یک کیلو گرم سیب زمینی1.43 یورویک کیلو گرم پیاز1.40 یورو
یک کیلو گرم سیب2.23 یورویک کیلو گرم موز1.77 یورو

قیمت حمل و نقل در اتریش

بلیط یک طرفه2.40 یورو
هزینه ماهانه حمل و نقل48 یورو
شروع قیمت تاکسی4 یورو
هر یک کیلو متر با تاکسی1.80 یورو
یک لیتر بنزین1.20 یورو

اخذ اقامت دائم اروپا از طریق اثبات تمکن مالی

همان طور که ذکر کردیم با مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش می توان بعد از 5 سال تمدید ویزا برای اقامت دائم درخواست ارسال کرد . با اخذ اقامت دائم اتریش می توان اقامت دائم اروپا را نیز به دست آورد. اخذ اقامت دائم اروپا از طریق اثبات تمکن مالی به شرح زیر است :

ویزای تمکن مالی اتریش ، راه ورود به اتحادیه اروپا و اقامت 5 ساله در اتحادیه اروپاست، اما در طول این مدت و در صورت رعایت کلیه شرایط اقامت و رعایت قوانین اتحادیه اروپا درباره ی مهاجرت، امکان تبدیل به اقامت دائم اروپا را دارد. ویزای تمکن مالی اتریش ، به محض صدور از طریق سفارت اتریش در تهران، به دارنده ویزا،  امکان تردد و سکونت در همه کشورهای اروپایی، عضو پیمان شنگن را می دهد.

اخذ پاسپورت از طریق ویزای خود حمایتی اتریش

اخذ پاسپورت از طریق ویزای خود حمایتی اتریش به این صورت است که اشخاصی که از طریق ویزای تمکن مالی اتریش ، وارد اتحادیه اروپا می شوند و یا در کشور اتریش، ساکن می شوند، در صورت:

شرایط اخذ تابعیت اتریش
شرایط اخذ تابعیت اتریش

با توجه به رتبه اول وین، در بین شهرهای دنیا، پاسپورت اتریش از اعتبار خاصی در دنیا برخوردار است. در حال حاضر پاسپورت اتریش در میان کشورهای دیگر رتبه سوم را دارد و با پاسپورت کشورهایی مثل ایتالیا، آلمان و سوئیس برابری می کند. با دریافت پاسپورت اتریش می توان به 145 کشور دنیا بدون ویزا سفر کرد و برای سفر به 42 کشور در فرودگاه ویزا دریافت کرد.
یکی از معایب اخذ پاسپورت کشور اتریش این است که طبق قوانین اتریش اجازه تابعیت مضاعف برای افراد صادر نمی شود. در نتیجه شخص متقاضی باید برای دریافت تابعیت اتریش از تابعیت قبلی خود انصراف دهد. البته استثناهایی در این قانون وجود دارد که به طور مشخص در مورد آن اطلاعیه ای صادر نشده است.

اشخاصی که از این راه وارد اتریش می شوند با این نوع ویزا اجازه استخدام و کار ندارند تنها اجازه سرمایه گذاری و مشارکت در کشور اتریش را دارند.

سخن پایانی تمکن مالی اتریش

در این مطلب مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش مورد بررسی قرار گرفت. دریافت ویزای تمکن مالی اتریش مزایای زیادی برای شخص متقاضی و خانواده او دارد. با تمکن مالی اتریش می توان به کشورهای حوزه شنگن سفر کرد و احتمال دریافت ویزای کشورهایی مثل آمریکا و کانادا نیز افزایش می یابد. اما با ویزای خود حمایتی اتریش اجازه کار در این کشور برای شخص متقاضی وجود ندارد و تنها می توان با سرمایه گذاری درآمدی به دست آورد.
در این مقاله مدارک مورد نیاز و شرایط مهاجرت و اقامت تمکن مالی اتریش به طور کامل توضیح داده شد. برای ارائه مدارک به سفارت اتریش باید دقت داشته باشید تا مشکلی پیش نیاید. در غیر این صورت شانس اخذ ویزای تمکن مالی اتریش را از دست می دهید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس بگیرید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه در پایین همین مطلب عنوان کرده تا پاسخ آن را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد تمکن مالی اتریش

✳️ مزایای اقامت اتریش را چیست؟

1. اتریش از ثبات اقتصادی و سیاسی برخوردار است. 2. با دریافت اقامت اتریش امکان سفر بدون ویزا به کشورهای زیادی وجود دارد. 3. امکان اخذ تابعیت اتحادیه اروپا بسیار بالا می باشد.

✳️ میزان تورم در اتریش چند درصد است؟

میانگین تورم اتریش از سال 1960 تا سال 2019 عدد 3.3 می باشد.

✳️ آیا با اخذ ویزای خود حمایتی اتریش میتوان در آن کشور کار کرد؟

اشخاصی که از این راه وارد اتریش می شوند با این نوع ویزا اجازه استخدام و کار ندارند تنها اجازه سرمایه گذاری و مشارکت در کشور اتریش را دارند.

✳️ مهم ترین صادرات کشور اتریش چیست؟

صادرات کشور اتریش شامل ماشین آلات، کاغذ و مقوا و مواد شیمیایی می شود.

5/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق تمکن مالی مهاجرت از طریق تمکن مالی

مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط اخذ ویزای خود حمایتی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. م...

اقامت و تابعیت پرتغال اقامت و تابعیت پرتغال

اقامت و تابعیت پرتغال و روش های مختلف اخذ تابعیت پرتغال در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد....

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بر...

نظرات کاربران
سحر

سلام وقتتون بخیر شما برای شیوه تمکن مالی بیشتر کشور اتریش را پیشنهاد می کنید یا کشور آلمان؟

آتیه آفرینان

با سلام، در حال حاضر کشور اتریش را به شما پیشنهاد میکنم.

نیوشا

سلام وقتتون بخیر شما برای کشور اتریش بیشتر شیوه تمکن مالی را پیشنهاد می‌کنید یا شیوه ثبت شرکت؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، هردو روش های مناسبی برای اقدام اند برای به نتیجه رسیدن بایستی شرایطتان بررسی شود لطفا با شماره ی 022172207 تماس بگیرید.

سپهر

سلام وقتتون بخیر آیا با اقامت تمکن مالی اتریش امکان دریافت اقامت دائم در کشور اتریش وجود دارد؟

آتیه آفرینان

سلام ، بله منجر به اخذ اقامت دائم می شود.

مهسا

با سلام. ممنون از سایت خوبتون.

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از نگاهتون

آرش

سلام. من در ایران زندگی می کنم. درآمد من از فارکس است که ماهیانه حدود 7000 دلار است. درآمد ماهیانه برای چند ماه باید ثابت باشد که بتوان برای اقامت تمکن مالی اتریش اقدام کرد؟

آتیه آفرینان

سلام. حدود شش ماه بایستی ثابت کنید در ماه مبلغ 1818 یورو از طریق: اجاره ی ملک، سود سپرده و... درآمد دارید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button